LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herroepingsrecht maatwerk

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
meike91
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2014 22:48

Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door meike91 »

Beste forumgebruikers,

Ik heb recent een hor op maat besteld. De hor past in het kozijn, het raam zelf sluit echter niet meer. Ik heb alle meetinstructies bij de bestelling juist gevolgd. De door de leverancier vermeldde eventuele obstakels die in de weg zouden kunnen zitten, heb ik gecontroleerd en doorgegeven (dit waren er namelijk geen). Conclusie: ik heb de instructies van de leverancier 100% gevolgd en de juiste maten doorgegeven. Ook de leverancier weet niet waarom het raam niet sluit (maten gecontroleerd, dieper profielstuk geprobeerd etc.).

Hoe zit het nu met het herroepingsrecht? Ja, het is maatwerk, dus niet te retourneren. Maar wat als je volledig de gevraagde maten hebt doorgegeven en het product dan nog niet naar behoren werkt? Dat het niet werkt, ligt in dit geval denk ik niet aan het feit dat het maatwerk is. Heeft iemand hier verstand van/ ooit mee te maken gehad?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je moet je niet richten op het herroepingsrecht, want dat heb je niet. Richt je op nonconformiteit. Maar dan moet je wel eerst helder hebben of het product überhaupt nonconfirm is.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door Jefdus »

Hier zou een foto van de situatie helpen. Het gaat er hier zo te lezen om of het niet kunnen sluiten van het raam komt door een verkeerd ontwerp van het product, of dat dit komt door een rare constructie bij het raam van TS.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door crazyme »

Wie heeft de hor geplaatst en was deze persoon wel deskundig ?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Maar waarom je raam sluiten bij het gebruik van een hor? Of ben ik nu te simpel?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door Lowieze »

Frantic2 schreef:
28 sep 2019 09:02
Maar waarom je raam sluiten bij het gebruik van een hor? Of ben ik nu te simpel?
Misschien wel :D . Als je bijv. een naar binnen draaiend raam hebt, zit je hor aan de buitenkant. Toch handig als je raam dan ook nog dicht kan.

mh73

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door mh73 »

Het is toch prettig, als je een hor er niet steeds uit hoeft te halen? Wij hebben boven draai-kiepramen waar je het raam open en dicht kan doen zonder dat je aan het hor zit. Ideaal.
En bij de andere ramen moet het frame met hor ook even open en dicht als je het raam dicht doet, maar dan moet het hor toch ook weer netjes dicht kunnen daarna?

meike91
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2014 22:48

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door meike91 »

Ik heb geen foto meer (hor zit weer in de doos). Om de situatie toch even te verhelderen:
- het betreft een (rechttoe rechtaan) draaikiep raam.
- We hebben online besteld en de maten doorgegeven. De door ons doorgegeven maten lijken te kloppen, ook volgens de verkoper.
- We moeten de hor zelf plaatsen (dus geen professional).
- We plaatsen de hor in het kozijn, waarna het raam hier tegenaan zou moeten sluiten. De hor hoeft er dus niet uitgehaald te worden bij het sluiten van het raam (concept van een inzethor).
- Wanneer we het raam dicht doen vanuit de draaistand, kunnen we het simpelweg niet meer sluiten en hierdoor ook niet in de kiepstand zetten. Het lijkt alsof het raamkozijn schuurt op de hor en de hor wellicht te dik is om het kozijn in het slot te laten vallen.

Mochten er nog tips zijn, hoor ik dit graag!

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb ook permanente horren in mijn draai/kiepramen, maar deze zijn tegelijkertijd geinstalleerd. Die horren vallen in een soort frame.

Is dat frame wel oo de juiste wijze geplaatst?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Plaatst u de hor wel goed?
Zie filmpje op youtube
https://www.youtube.com/watch?v=mg-b0RsGofQ

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kolibrie schreef:
04 okt 2019 13:20
Plaatst u de hor wel goed?
Zie filmpje op youtube
https://www.youtube.com/watch?v=mg-b0RsGofQ
Ik zie in dit filmpje niet of het raam nog dicht kan als de hor bevestigd is. Het is niet duidelijk of dit een permanente hor is.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan nog het filmpje helemaal afkijken. Is gewoon een permanente hor. Kan dus blijven zitten.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Kijkt u dan ook eens naar dit filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=_5Qv6M3cXFI

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door tttlocke »

'De raamnokken instellen'. Zou het inderdaad dat zijn?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
04 okt 2019 13:45
Dan nog het filmpje helemaal afkijken. Is gewoon een permanente hor. Kan dus blijven zitten.
Zelfs als je het filmpje helemaal afkijkt, zie je het raam niet dicht.
Maar goed, wie zegt dat TS deze hor heeft?

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door Sira »

Uw raam sluit strak, prima, maar in ieder geval te strak voor een inzethor. U had een klemhor moeten bestellen.

Een klemhor is ook een vast raamhor, maar het verschil met een inzethor is dat een klemhor d.m.v. klemmetjes aan de buitenrand wordt bevestigd en een inzethor wordt aan de binnenzijde van het raam bevestigd. De randen van een inzethor zijn dan ook vaak te dik om de raamvleugel te sluiten.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Herroepingsrecht maatwerk

Ongelezen bericht door Sira »

De horren op de filmpjes zijn inderdaad inzethorren.

Gesloten