LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Aakje
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jul 2016 12:03

Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door Aakje »

Waarom track & trace aanbieden met een bezorgmoment van 08:00 - 18:00 ?
Welk voordeel moet een klant hier nog uithalen? Geef dan gewoon aan dat het de volgende dag komt oid.

Een aantal jaar geleden kregen je nog een dagdeel te zien, maar tegenwoordig is het gewoon de hele dag.
Ik snap de bedrijven niet die met Post.nl in zee gaan. Zijn er dan geen enkele alternatieven meer?

Post.nl is afgegleden naar een heel laag niveau.

sake1987

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als ik iets heb gekocht en de verkoper heeft het bij post.nl aangemeld, krijg ik inderdaad eerst te zien, bezorgen tussen 08.00 en 18.00 uur. Maar heeft Post.nl het product daadwerkelijk in de bezorging genomen, krijg ik op mijn app een specifiekere bezorg tijd.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe heet huisarrest voor volwassenen? Uw pakket wordt tussen 8:00u en 17:00u bezorgd.

Ontopic:
Zodra u iets koopt bij een webwinkel claimt de verkoper al een bezorgmoment van PostNL. Het pakket wordt aangemeld, maar is nog niet afgegeven. PostNL weet dat er een pakje aankomt en reserveert deze dag. Pas als het pakje afgegeven is aan PostNL wordt deze in het systeem opgenomen en samen met de miljoenen andere pakjes op een route ingepland. Pas dan kan er bekeken worden in welk tijdvenster dit bezorgd zal gaan worden. Van te voren is immers niet bekend hoeveel pakjes op die bewuste route zullen komen.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@aakje

Misschien ook de vervolgmail lezen of op de app kijken. Daar staat het tijdslot.

Aakje
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jul 2016 12:03

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door Aakje »

Op de app staat het tijdvak :1 okt. - 0800 - 1800 uur.


Waar zou volgens U@Lady1234 een preciezere tijd moeten staan dan?
Ik kan het nergens vinden. Mijn ervaring: Die tijd komt er ook niet, gewoon afwachten.

Mijn punt is: Bied niet iets aan wat je niet kunt leveren. Het T&T met tijdvak is zinloos.
Post belooft samen met haar klanten dingen die ze niet nakomen.

Daarbij is er genoeg betaald voor bezorging @fonsflos. Dus ook die stelling gaat niet op.
Dat moest ik even kwijt. Het voor een dubbeltje op de eerste rang hoeft voor mij niet en ik wil
ook best een dag of 2 langer wachten. Maar als het dan komt verwacht ik een iets meer gerichte tijd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door berndv »

Raar. Wij hebben op dit moment nog een aantal pakketten onderweg met PostNL en ik kan overal de aflevertijd zien in een tijdvak van 2 uur.

Is er een regulier pakket onderweg of is er een brievenbuspakketje onderweg? Ik vermoed zelf het laatste als ik die track en trace zo lees, want dat zijn pakketjes die met de normale postbezorging mee gaan en waarvoor dus ook geen tijdvak bekend is. Voor pakketten die met de pakketdienst mee gaan is vooraf het tijdvak wel bekend, aangezien die op vaste tijden zijn/haar route rijdt. Ik weet bij mij in de straat namelijk ook van dag tot dag de tijdvakken.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar heeft de post het pakje al wel gesorteerd, dan komt er echt een preciezere tijd. In ieder geval bij mij.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door grun »

Aakje schreef:
01 okt 2019 11:23
Op de app staat het tijdvak :1 okt. - 0800 - 1800 uur.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Net als bij de anderen krijg ik een tijdvak van twee uur te zien. Vaak ook nog een mailtje als de bezorger het depot verlaat en aan z'n route begint. Daarvoor moet je een postnl account aangemaakt hebben, ingelogd zijn en met een vinkje aangegeven hebben dat je dergelijke notificaties wilt ontvangen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door berndv »

grun schreef:
01 okt 2019 12:01
Aakje schreef:
01 okt 2019 11:23
Op de app staat het tijdvak :1 okt. - 0800 - 1800 uur.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Net als bij de anderen krijg ik een tijdvak van twee uur te zien. Vaak ook nog een mailtje als de bezorger het depot verlaat en aan z'n route begint. Daarvoor moet je een postnl account aangemaakt hebben, ingelogd zijn en met een vinkje aangegeven hebben dat je dergelijke notificaties wilt ontvangen.
Bij brievenbuspakketjes heb je een beperkte track en trace omdat er niet in tijdsvakken bezorgd wordt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door mahadma »

Tja, stel je voor dat je iets in China besteld en wat uiteindelijk bezorgd zal gaan worden door Post.nl. Dan weet je één ding zeker, tussen nu en een maand komt je pakje.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
01 okt 2019 12:57
grun schreef:
01 okt 2019 12:01
Aakje schreef:
01 okt 2019 11:23
Op de app staat het tijdvak :1 okt. - 0800 - 1800 uur.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Net als bij de anderen krijg ik een tijdvak van twee uur te zien. Vaak ook nog een mailtje als de bezorger het depot verlaat en aan z'n route begint. Daarvoor moet je een postnl account aangemaakt hebben, ingelogd zijn en met een vinkje aangegeven hebben dat je dergelijke notificaties wilt ontvangen.
Bij brievenbuspakketjes heb je een beperkte track en trace omdat er niet in tijdsvakken bezorgd wordt.
En dat is niet erg, want daarvoor hoef je immers niet thuis te blijven.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door renewouters »

Wat moet jij een heerlijk leven hebben als dit iets is om je druk over te maken. Verder helemaal geen problemen. Misschien terug naar de "goede oude" PTT tijd, waar track&trace helemaal niet bestond en je helemaal geen idee had wanneer iets werd bezorgd.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door G7 »

Lady1234 schreef:
01 okt 2019 11:59
Maar heeft de post het pakje al wel gesorteerd, dan komt er echt een preciezere tijd. In ieder geval bij mij.

Bij mij ook. Bestel regelmatig diabetes producten (bezorgd door post.nl) en krijg in de laatste vervolgmail te zien in welk tijdvak van de dag ik het kan verwachten en het is tot nu toe altijd goed gegaan.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wellicht kan Aakje aangeven of het hier om pakket of brievenbuspost gaat

Up66
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2019 15:10

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door Up66 »

Als het verzonden is als een 'brievenbuspakket' kan er gaan vast tijdstip gegeven worden
omdat het pakketje met de postbezorger meekomt. Diverse bedrijven maken gebruik van T&T voor brievenbuspost. De postbezorger heeft nl ook een scanner bij. Zij mogen tot 17.00 uur bezorgen er kan geen vaste indicatie gegeven worden. Het pakket kan, als je een goede bus hebt, gewoon in de brievenbus

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik krijg ook altijd een tijdslot van 2 uur. Inderdaad, op het moment dat het pakje bij Post.nl is aangemeld, staat er alleen de dag. Maar naderhand komt inderdaad het tijdslot.

Misschien is het een optie om voortaan maar in een stenen winkel te kopen? Heb je dat vreselijke T&T gedoe niet meer.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is ook een bezorgdienst, weet even niet meer welke, waar je een tijdslot krijgt te zien van vier uur, maar als de bezorger begint te rijden, staat er ook nog hoeveel adressen hij vóór jou moet bezoeken.
Wel grappig en na elke levering wordt dat aangepast. Werkt prima.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
01 okt 2019 17:16
Er is ook een bezorgdienst, weet even niet meer welke, waar je een tijdslot krijgt te zien van vier uur, maar als de bezorger begint te rijden, staat er ook nog hoeveel adressen hij vóór jou moet bezoeken.
Wel grappig en na elke levering wordt dat aangepast. Werkt prima.
Besteld u bij dezelfde pizzeria als ik wel eens doe? Je ziet wanneer de pizza de oven in gaat, wanneer die klaar is en op een paar meter nauwkeurig waar de bezorger is. Compleet met de bezorgtijd.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, gaat niet over een pizzeria. Daar nog nooit iets besteld.

Het poppetje van de plek van de bezorger wordt ongeveer aangegeven ivm zijn veiligheid.

Maar als het even kan, wordt er besteld op een tijdstip dat de bezorger iemand treft bij het afleveren. Ook daarbij loopt het met alle bezorgdiensten perfect.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Post.nl - bezorgmoment zinloos...

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik kan niet voor een ander spreken, maar ik krijg altijd in de app door wat het bezorgmoment gaat worden, na de eerste mededeling tussen 8-18.

Gesloten