LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Suikerbol
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2019 11:43

Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door Suikerbol »

Op 27 juli 2019 een klacht ingediend bij mamaloes over de mankementen welke ik heb geconstateerd aan de bij hun gekochte kinderwagen.
Op 10 augustus een mail ontvangen van hun met het verzoek de klachten verder te omschrijven.
Op 16 augustus maar weer eens nagevraagd wat de status was.
Op 30 augustus verzoekt mamaloes om de kinderwagen retour te sturen. Dit heb ik kunnen voorkomen en heb hun verzocht de kinderwagen op te komen halen en te ruilen voor een leenkinderwagen.
Dit hebben ze uiteindelijk gedaan op 12 september. Ik kreeg een hele andere leen kinderwagen die bijna niet door mijn deur van mijn appartement paste en al helemaal niet in mijn auto. Ik had destijds juist gekozen voor een kleine kinderwagen.
Mijn kinderwagen is uiteindelijk 28 september terug gestuurd naar mij met een track and trace die ik pas op vrijdag kon raadplegen. Tot mijn stomme verbazing hebben ze mijn kinderwagen opgestuurd naar mijn oude adres. Ik heb onmiddellijk contact opgenomen met mamaloes en zij zouden het rechttrekken.
ECHTER: op maandag is de kinderwagen afgeleverd op mijn oude adres. Vervolgens kreeg ik diezelfde avond nog een mail van mamaloes dat het MIJN verantwoording was dat de kinderwagen verkeerd was verstuurd. Ze hebben nota bene de kinderwagens omgeruild op mijn nieuwe adres!!! En ik heb toen aangegeven om de adreswijziging door te voeren.
Ik moet nu dus op zoek naar mijn kinderwagen en hopelijk geeft de nieuwe bewoner van mijn oude adres de kinderwagen aan mij.
Heb nog geen idee of de reparatie heeft geholpen
Ik heb dus bijna 6 weken lang geen gebruik kunnen maken van mijn eigen kinderwagen. Hiervoor geen enkele verontschuldiging gehad.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als mijn auto naar de garage gaat voor een beurt krijg ik ook een willekeurige leenwagen mee. Nooit gehoord dat er ook leen kinderwagens zijn, maar super service om die te geven. Dat die voor u te groot is is even een ongemak. U kunt niet verwachten dat ook de leenwagens aan uw persoonlijke wensen moeten zijn.

Wat inderdaad niet zo netjes is, is dat ze niet in de gaten hebben gehad dat het omruiladres anders is dan het oorspronkelijke afleveradres. Geen idee hoe ver uw oude huis vanaf uw huidige woonadres is, maar eigenlijk had Mamaloes moeten regelen dat het daar weer opgehaald zou worden. Overigens vreemd dat die bewoners het pakket aannemen dat totaal niet voor hun bedoeld is. Hadden ze deze geweigerd had het bij terugkomst alsnog op het juiste adres afgeleverd kunnen worden.

Dat u 6 weken uw wagen niet heeft kunnen gebruiken is vervelend, maar u hebt ook niet zonder wagen gezeten.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Suikerbol schreef:
01 okt 2019 12:14
ECHTER: op maandag is de kinderwagen afgeleverd op mijn oude adres. Vervolgens kreeg ik diezelfde avond nog een mail van mamaloes dat het MIJN verantwoording was dat de kinderwagen verkeerd was verstuurd. Ze hebben nota bene de kinderwagens omgeruild op mijn nieuwe adres!!! En ik heb toen aangegeven om de adreswijziging door te voeren.
Heb je dit aangegeven, of heb je dit ook daadwerkelijk gedaan? Het is niet zo gek dat een winkel uit gaat van het door jou opgegeven adres, ook als ze de wagen op jouw verzoek ergens anders opgehaald hebben.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door berndv »

Suikerbol schreef:
01 okt 2019 12:14
Ik heb dus bijna 6 weken lang geen gebruik kunnen maken van mijn eigen kinderwagen. Hiervoor geen enkele verontschuldiging gehad.
Tja, verontschuldigingen waren mooi geweest, maar hadden echt helemaal niets aan deze situatie veranderd.
Suikerbol schreef:
01 okt 2019 12:14
Ze hebben nota bene de kinderwagens omgeruild op mijn nieuwe adres!!! En ik heb toen aangegeven om de adreswijziging door te voeren.
Aangegeven? Dat u een ander adres aangeeft om een kinderwagen af te halen/om te ruilen hoeft voor hen niet te betekenen dat u verhuisd bent. Heeft u online ook uw adres gewijzigd? Of is het meer zo gegaan bij het maken van de afspraak voor de omruiling dat terloops in het gesprek genoemd is dat u verhuisd bent en ze dit ook moeten wijzigen? En heeft u ook een bevestiging gehad van deze wijziging? Anders is het, hoe vervelend ook, denk ik, niet direct iemand aan te rekenen.

Suikerbol
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2019 11:43

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door Suikerbol »

NeoDutchio: alleerst heb ik meer dan 3 weken moeten wachten tot er een leen kinderwagen kwam. En het is een aanname van jou dat het "even"een ongemak is geweest. Je bent met die grote kinderwagen beperkt tot je eigen omgeving. Niet even bij andere mensen op bezoek en daar gaan wandelen met de kinderwagen.
Ik neem aan dat jij ook blij bent als je een mercedes voor onderhoud brengt en je een Fiat panda ervoor te leen krijgt? Doordat het een heel andere kinderwagen was kon ik de maxi cosi ook niet gebruiken omdat die er niet op paste.
Ik heb bij het omruilen van de kinderwagen door het bedrijf mamaloes zelf doorgegeven dat ik ben verhuist. De medewerker van mamaloes zou dit regelen.
@berndv: wie zegt dat dit online kan? Weer een aanname. En als ik het rechtstreeks met de medewerker heb gecommuniceerd mag je er toch vanuit gaan dat het geregeld is.
Dan blijft nog steeds overeind staan dat ik op tijd heb aangegeven dat ze het verkeerde adres hebben gebruikt en zij beloofd hebben dit recht te trekken.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Soms is het beter zaken te accepteren of handelen naar een situatie. Ooit heb ik 3 dagen op een camping in the middle of nowhere moeten doorbrengen vanwege autopech. Geen voorzieningen op deze doorreiscamping en een uur lopen naar winkeltjes. En dat met een baby van 7 maanden en een kind van 2. Heel vervelend en lastig, maar het is nou eenmaal zo. Daar kan je heel boos over worden, maar dat verandert niets aan de situatie.
De reden dat het bij u 3 weken geduurd heeft zal raden zijn. Wellicht de vakantieperiode en wachten op een reactie van de fabrikant naar de winkelier. Soms duurt het ook even voordat een oplossing voor handen is.

Voor het ter beschikking stellen van een vervangend artikel bestaan geen wetten of regels. En een verkoper kan geen rekening houden met individuele wensen. Als dat betekend dat u in die periode niet ver weg kan, dan is dat voor dat moment vervelend maar niet onoverkomelijk.

Suikerbol
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2019 11:43

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door Suikerbol »

NeoDutchio: natuurlijk heb ik het maar te accepteren. Ik vind de vergelijking die je trekt wat krom maar dat is mijn mening. De kinderwagen was vanaf het begin al een slecht en pas 2 maanden in gebruik. Ze hadden ook gelijk de kinderwagen weer kunnen ophalen en een leenwagen kunnen leveren. Dit voorstel hebben ze pas na 3 weken gedaan.
Verder was het zo dat mamaloes pas een reactie of actie ondernam NADAT ik hun wederom heb gemaild.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door Redfloor »

Als je iets bij een webshop bestelt is het toch logisch dat je het zelf moet terugsturen als er iets mee is? Dat ze de wagen komen ophalen is dus al coulance. Dat je ook nog een leenwagen krijgt is nog meer coulance.

Dat er een fout is gemaakt met het retouradres is stom, maar een belletje naar de bewoners van het oude huis kan dit toch oplossen?

Suikerbol
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2019 11:43

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door Suikerbol »

Redfloor: even opnieuw lezen. Het gaat mij er niet om dat de service om een leenwagen ter beschikking te stellen prima is. Het gaat erom dat het meer dan 3 weken heeft geduurd voordat ze met de optie (voor mij te grote) leenwagen kwamen. Vervolgens gaat er 1,5 week overheen voordat ze deze brengen. En nogmaals: nadat ik gebeld had met het gegeven dat ze het verkeerde adres hadden gebruikt ZIJ het zouden oplossen.
En ook dat is niet gebeurd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Suikerbol schreef:
01 okt 2019 16:50
Het gaat erom dat het meer dan 3 weken heeft geduurd voordat ze met de optie (voor mij te grote) leenwagen kwamen.
Zoals reeds vermeld, u zat in de vakantietijd en daardoor kan een besluit tot omruilen even duren.
Suikerbol schreef:
01 okt 2019 16:50
Vervolgens gaat er 1,5 week overheen voordat ze deze brengen.
Een webwinkel heeft geen personeel die Nederland door rijdt om spullen om te wisselen. Dat moet dus ingepland worden.

Online bestellen heeft het voordeel dat het goedkoper kan zijn dan in een fysieke winkel, maar het nadeel is dan weer dat u niet even naar de winkel kan in geval van een vraag of probleem.
En dat de wagen vanaf het begin al problemen gaf is niet relevant. U had toen ook meteen aan de bel kunnen trekken of binnen 14 dagen kunnen herroepen.

De service van een online landelijk opererende webwinkel is anders dan die van de plaatselijke fysieke winkel.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door tttlocke »

Suikerbol schreef:
01 okt 2019 12:14
Ze hebben nota bene de kinderwagens omgeruild op mijn nieuwe adres!!! En ik heb toen aangegeven om de adreswijziging door te voeren. .
Suikerbol schreef:
01 okt 2019 15:25
Dan blijft nog steeds overeind staan dat ik op tijd heb aangegeven dat ze het verkeerde adres hebben gebruikt en zij beloofd hebben dit recht te trekken.
Dus u liet de kinderwagen ophalen op een ander adres dan het adres dat bij het bedrijf bekend was als uw adres. Het bedrijf gebruikte dat adres.
En tijdens het ophalen besloot u plots tot het doorgeven van een adreswijziging?
Waarom besloot u dat toen pas? En waarom koos u ervoor omdat via die toevallige medewerker te doen?
Ik vind het wat vaag.

Het lijkt mij dat het bedrijf de communicatie en de stiptheid van reageren en service nog wel wat kan verbeteren, dus ik kan uw onvrede begrijpen, maar het gedoe met de verschillende adressen zou heel goed op uw conto kunnen komen.

Suikerbol
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2019 11:43

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door Suikerbol »

Tttlocke: ik ben verhuisd! Heb de kinderwagen op laten halen op het nieuwe adres en ook doorgegeven dat ik verhuist ben! Wat is hier zo moeilijk aan?

Suikerbol
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2019 11:43

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door Suikerbol »

Flonsflons: wanneer je aan de telefoon doorgeeft dat de kinderwagens op mijn nieuwe adres moeten worden omgeruild en ik dat nogmaals bevestigd bij het omruilen........tsja....
Ik vermoed dat ze de rekening van de kinderwagen erbij hebben gepakt en daar staat natuurlijk het oude adres op....
Blijft ook nog steeds staan dat ik de vergissing op tijd heb gemeld en hun hebben beloofd het op te lossen, maar er tenslotte niets mee doen. Sterker nog: ik krijg een mailtje dat het mijn verantwoording is om dit op te lossen......

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar nu? U heeft uw eigen kinderwagen weer terug en zijn de mankementen naar tevredenheid nu ook opgelost?
Vervelend dat u zo heeft zitten soebatten en dat is idd dan geen reclame voor het bedrijf , als ik van uw verhaal uit ga. U heeft uw grieven nu kunnen spuien en laat eenieder er maar mee doen wat ie wil.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Suikerbol schreef:
01 okt 2019 20:07
Flonsflons: wanneer je aan de telefoon doorgeeft dat de kinderwagens op mijn nieuwe adres moeten worden omgeruild en ik dat nogmaals bevestigd bij het omruilen........tsja....
Dan heb je een adreswijziging doorgegeven, maar mogelijk heb je wel een bewijsprobleem.

Suikerbol
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2019 11:43

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door Suikerbol »

Moederslink: ik heb de kinderwagen opgehaald op mijn oude adres. Helaas is het probleem niet verholpen en hebben ze de kinderwagen flink beschadigd op de plekken waar ze zeggen dat ze onderhoud hebben gepleegd.
Alfatron: bewijsprobleem? Ze hebben toch de kinderwagens omgeruild op mijn nieuwe adres. En verder hebben ze er niets aan gedaan na mijn melding dat ze het naar het verkeerde adres hadden verstuurd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou als uw eigen kinderwagen flink beschadigd is door hun toedoen en uw klacht niet naar behoren is afgehandeld wordt het tijd voor actie!
Wat gaat u nu doen?

Suikerbol
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2019 11:43

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door Suikerbol »

Moederslink: u zit al zo lang op dit platform: geef mij eens een gedegen advies?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door moederslink »

Sorry dat het antwoord wat op zich liet wachten , ik zat lang aan de telefoon....

Tja een gedegen advies:
u heeft deze wagen online besteld hè?
Is er een fysieke zaak van hun in uw buurt?
Zo ja, dan was ik met de kinderwagen naar hen toegereden en had ik de klachten besproken en dan een leenwagen die wél passend zou zijn gelijk mee terug gevraagd.
Zo nee , dan had ik de kinderwagen laten ophalen en de koop sowieso gelijk ontbonden en geld teruggevraagd en in een goede babyzaak een leuke wagen uitgezocht en gekocht..
Maar goed dat is nu niet meer relevant.

U zit nu met uw beschadigde eigen wagen en wat was uw klacht , wat functioneert niet goed?
En begrijp ik nu goed dat de kinderwagen nog geen 6 maanden oud is?
Dan zit er nog garantie op .
Rij naar een fysieke zaak van hun en geef ze nogmaals de kans op dit naar behoren op te lossen of u een nieuwe te geven met misschien een kleine bijbetaling. En test dan deze kinderwagen ter plekke aan alle kanten vóór u hem meeneemt .
Niks online , niks verkeerd adres gewoon er zelf achteraan ....
(maar goed ik heb de wijsheid ook niet in pacht natuurlijk , misschien heeft een ander wel een véél beter idee?)

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Webshop Mamaloes gaat slecht om met klachten

Ongelezen bericht door tttlocke »

Suikerbol schreef:
01 okt 2019 18:23
Tttlocke: ik ben verhuisd! Heb de kinderwagen op laten halen op het nieuwe adres en ook doorgegeven dat ik verhuist ben! Wat is hier zo moeilijk aan?
Nu geeft u voor het eerst aan dat u een verhuizing doorgegeven heeft voordat de omruiling plaatsvond. Ja, u heeft er voor gezorgd dat het bedrijf wist op welk adres ze het moesten ophalen, maar dat is iets anders dan het doorgeven van een verhuizing.
Wat u beschreef is, dat u de verhuizing later, via de medewerker die u bezocht, heeft doorgegeven.
En dat vond ik vreemd.
Afijn, er zitten wat inconsistenties in uw achtereenvolgende berichten. En dat vind ik in lijn met de gedachte dat het gedoe rond het juiste bezorgadres wel eens op uw conto zou kunnen komen.
Maar, ik ben het met u eens dat het bedrijf nog wat verbeterpunten heeft om aan te werken.
Suikerbol schreef:
01 okt 2019 21:19
Alfatron: bewijsprobleem? Ze hebben toch de kinderwagens omgeruild op mijn nieuwe adres.
En dat is dus geen bewijs dat u een verhuizing heeft doorgegeven. Als u nog steeds denkt van wel, snap ik wel dat het bedrijf denkt dat u de adresproblemen veroorzaakt heeft.

Gesloten