LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekering AllSecure is fout met RoyData

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Chris Pinas
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2010 21:24

Verzekering AllSecure is fout met RoyData

Ongelezen bericht door Chris Pinas »

Mijn oude verzekering zette 2 jaar schadevrij in RoyData.
AllSecure kijkt ook naar oudere gegevens, en jawel, dan komen ze bij nul. Dat ik inmiddels twee jaar schadevrij ben nemen ze niet over.
En ze sturen mij premieverhoging. Ondanks dat ik daar tegen protesteer willen ze incassobureau inschakelen, ze nemen de schadevrije jaren niet serieus.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Verzekering AllSecure is fout met RoyData

Ongelezen bericht door Frantic2 »

dit moet je beter uitleggen... stonden die 2 jaar 100% op jouw naam en adres? En wat zegt je oude maatschappij hierover?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Verzekering AllSecure is fout met RoyData

Ongelezen bericht door Jefdus »

Wat ook van belang is; hoe veel tijd zat er tussen het stopzetten van je oude verzekering en het afsluiten van de nieuwe verzekering bij AllSecure? Schadevrije jaren blijven namelijk maar een beperkte tijd 'geldig' als je geen verzekering hebt lopen. Volgens mij is dat 1 jaar.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Verzekering AllSecure is fout met RoyData

Ongelezen bericht door grun »

Jefdus schreef:
04 okt 2019 08:36
Volgens mij is dat 1 jaar.
Een jaar was vroeger inderdaad gebruikelijk, maar tegenwoordig hanteren de meeste verzekeraars drie jaar. Hieronder staat een lijstje met de termijn per verzekeraar.
Als er enige tijd zit tussen het afscheid van de ene auto en de aanschaf van de volgende, kun je beter de verzekering niet opzeggen maar opschorten. Dan betaal je geen premie maar houdt wel de schadevrije jaren in stand.
https://weblog.independer.nl/autoverzek ... rzekeraar/

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verzekering AllSecure is fout met RoyData

Ongelezen bericht door berndv »

Ik ben wel benieuwd, maar om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen is wel meer info nodig.
Chris Pinas schreef:
04 okt 2019 07:53
Mijn oude verzekering zette 2 jaar schadevrij in RoyData.
Wanneer werden deze schadevrije jaren ingevoerd? En zijn dit dezelfde schadevrije jaren als:
Chris Pinas schreef:
04 okt 2019 07:53
Dat ik inmiddels twee jaar schadevrij ben nemen ze niet over.
Want door het zo te benoemen lijkt het net alsof er in het verleden 2 schadevrije jaren in het systeem opgenomen zijn, maar dat die 2 schadevrije jaren niet hetzelfde is als de afgelopen 2 jaren.
Chris Pinas schreef:
04 okt 2019 07:53
AllSecure kijkt ook naar oudere gegevens, en jawel, dan komen ze bij nul.
Hoezo komen ze bij 0 en hoeze zouden ze niet bij 0 uit moeten komen?

Vertel anders eens van wanneer tot wanneer u een auto op naam had en deze verzekerd had. Tot wanneer liep dat? En heeft u na uw laatste schuldschade nog een auto op naam gehad en verzekerd?
Chris Pinas schreef:
04 okt 2019 07:53
Ondanks dat ik daar tegen protesteer willen ze incassobureau inschakelen, ze nemen de schadevrije jaren niet serieus.
U protesteert niet alleen als ik zo lees, u weigert ook te betalen. U realiseert zich hopelijk wel dat als zij uw verzekering afmelden door een betalingsachterstand u onverzekerd rondrijdt of in ieder geval een auto op naam heeft zonder verzekering. Dat kan vervelende gevolgen hebben, niet alleen als u schade veroorzaakt. Ik ga er in ieder geval van uit dat u de premie keurig overgeboekt heeft die u volgens uzelf zou moeten betalen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Verzekering AllSecure is fout met RoyData

Ongelezen bericht door Frantic2 »

niet betalen is een boete van het CJIB.... ik meen 470 euro's.... Niet betalen is dus eigenlijk geen optie...

Gesloten