LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Romeinse 1 op PC

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dhoogenr
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2005 17:29

Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door dhoogenr »

Misschien een domme vraag maar hoe krijg ik via het toetsenbord een Romeinse 1? Die heb ik nodig om een wachtwoord in te vullen. Ik gebruik Windows 10 en heb een Acer laptop. BVD

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door berndv »

Moet je niet gewoon de hoofdletter i hebben?

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door pieterenien »

Zelf gebruik ik ook altijd de hoofdletter i , dus I als aanduiding van de romeinse 1.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door moederslink »

1= I = hoofdletter i
2 = II
3 = III
4= IV
5= V
6= VI
7= VII
8=VIII
9=IX
10=X

dhoogenr
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2005 17:29

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door dhoogenr »

Dank voor alle reacties!! De hoofdletter i heb ik al geprobeerd. Maar ik moet een hoofdletter I hebben met aan de boven- en onderkant een streepje (dakje). Welke letter of cijfer is dat dan? Begrijpt u het nog?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja ik begrijp wat u bedoelt, dat heb je bv ook met IIII en dan schuin erdoor een streepje en dat wordt dan 5 x . Ik weet niet hoe je dat doet...

RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door RamsesII »

dhoogenr schreef:
04 okt 2019 14:05
Dank voor alle reacties!! De hoofdletter i heb ik al geprobeerd. Maar ik moet een hoofdletter I hebben met aan de boven- en onderkant een streepje (dakje). Welke letter of cijfer is dat dan? Begrijpt u het nog?
Maar dat ligt volgens mij gewoon aan het lettertype dat u gebruikt, het blijft voor de rest gewoon een 'i' (hoofdletter)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door crazyme »

https://www.altcodes.nl/

Hier heb je alle tekens die je maar wil proberen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door Erthanax »

Of een hoofdletter i (dus een I) een klein dwarsstreepje heeft boven en onder (dat heet een schreef) hangt af van het lettertype.
Lettertypes als Times Roman, Garamond, of Bodoni hebben schreefjes. Lettertypes zoals Helvetica, Arial of Calibri niet (die zijn schreefloos).

Een Romeinse I is dus gewoon een hoofdletter I. Hoe die er uitziet hangt af van het lettertype op het scherm. Het systeem herkent gewoon keurig de tekencode voor de hoofdletter I.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door berndv »

De enige andere mogelijkheid die ik nog ken is middels ALT-codes
https://altcodeunicode.com/alt-codes-fo ... e-symbols/

Je typt dan met ALT ingedrukt de cijfers 8544. Ik zie dat het in ieder geval in het tekstveld op dit forum niet werkt, in word werkt het wel, maar ik heb geen idee of het ook in wachtwoorden werkt.

dhoogenr
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2005 17:29

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door dhoogenr »

Dank allemaal voor de (bruikbare) reacties!! mvg

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gebruik van bijzondere tekens toestaan in een wachtwoord lijkt me niet handig. De kans dat er dan iets mis gaat met codetabellen lijkt me te groot.

Gaat het wel om de hoofdletter I? Is het geen kleine letter l (el)? Of het pipe-symbool? Dat laatste staat als twee korte verticale streepjes boven elkaar op het toetsenbord, maar op het scherm is het meestal een lang verticaal streepje. Dat pipe-symbool maakt gewoon deel uit van de standaard ASCII-tekenset van 128 tekens.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door Erthanax »

dhoogenr schreef:
04 okt 2019 15:30
Dank allemaal voor de (bruikbare) reacties!! mvg
Dank krijgen we natuurlijk graag; dank daarvoor :wink:. Maar is het probleem nu ook opgelost, en hoe?

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door Sira »

berndv schreef:
04 okt 2019 14:23
De enige andere mogelijkheid die ik nog ken is middels ALT-codes
https://altcodeunicode.com/alt-codes-fo ... e-symbols/

Je typt dan met ALT ingedrukt de cijfers 8544. Ik zie dat het in ieder geval in het tekstveld op dit forum niet werkt, in word werkt het wel, maar ik heb geen idee of het ook in wachtwoorden werkt.
Weliswaar een maand te laat, maar de unicodes met ALT werken alleen met het numerieke toetsenbord.
Indien geen numeriek toetsenbord, dan is het in Windows 10 in te stellen bij "schermtoetsenbord", zodat je de bovenliggende cijfertoetsen kunt gebruiken.

De codes in https://altcodeunicode.com/alt-codes-fo ... e-symbols/ werken bij mij ook niet. Dit zijn, naar ik aanneem, specifieke Word codes. Ik ken alleen de oude WordPerfect codes.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je bent niet te laat!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Erthanax schreef:
04 okt 2019 15:31
Gebruik van bijzondere tekens toestaan in een wachtwoord lijkt me niet handig. De kans dat er dan iets mis gaat met codetabellen lijkt me te groot.
Zou geen enkel probleem moeten zijn voor een database. Het is zelfs slim om te doen omdat bij een brute force attack dergelijke combinaties veelal niet gebruikt worden.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Romeinse 1 op PC

Ongelezen bericht door Sira »

Theotrucker schreef:
04 okt 2019 16:26
Je bent niet te laat!
Haha, ja de ene krijgt er eerder last van dan de ander.
Nou, het is wel te merken dat ik het vandaag hartstikke druk heb gehad.

Gesloten