LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Western Digital

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Garantie Western Digital

Ongelezen bericht door smb »

Kocht 5 maanden geleden nieuwe mobiele harde schijf. Doe ik elke 5 jaar, nooit problemen.
Reviews gaven Western Digital als beste aan.
Onlangs werd toegang geweigerd tot schijf. Van alles gecontroleerd, zelfs samen met Seniorweb, maar geen oorzaak gevonden en ook geen toegang dus. Scans van de schijf gaven geen fouten weer. Chat met ESET of schijf ook via de virusscanner beschermd was. Klopt.
Ik wilde niet formatteren, dan was ik al mijn data kwijt (zo stom, had geen back-up gemaakt).
Western Digtal klantenservice gebeld. Nederlands nummer, kreeg aardige Duitser aan de telefoon. Hij zou me een mail met oplossingen sturen in het engels. Dat werd in het Duits met allerlei links naar bedrijven die mijn probleem wel zouden oplossen. Als ik ook de data terug wilde zou dat tussen de 295 en 1000 euro kosten.
Zijnde in Spanje momenteel ging ik naar computer repair shop om de hoek. Die wisten er wel raad mee.
Kreeg de schijf terug en had weer toegang weliswaar via andere drive en moet telkens toestemming verlenen als ik voor de 1e keer een bestand open. Maar hij werkt weer. Snel alles gekopieerd naar laptop.
Western Digital stuurde evaluatie over hun service. Heb ik slecht beoordeeld.
Daarop kreeg ik mail, dat ze mij telefonisch wilden helpen. Heb per mail situatie uitgelegd en aangegeven dat ze mij tenminste een nieuwe mobiele schijf zouden moeten sturen. Dat wilden ze wel doen, als ik mijn creditcardnummer zou opgeven als garantie. Dan controleren ze of de teruggestuurde schijf fouten bevat en zo ja dan zouden ze de credicard niet belasten.
Dat deed ik niet en meldde dat ze mij de reparatiekosten van 60 euro maar moesten vergoeden. Deden zij niet, maar wilden mij na telefonisch overleg wel een refurbished schijf sturen.
Ik laat het erbij zitten, maar wat een slechte service van Western Digital.
Ik weet nog steeds niet de oorzaak waarom ik geen toegang meer had. Durf nu de schijf niet meer te gebruiken.
Weet iemand meer en heeft soortgelijke ervaring?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Garantie Western Digital

Ongelezen bericht door berndv »

smb schreef:
11 okt 2019 14:49
Onlangs werd toegang geweigerd tot schijf. Van alles gecontroleerd, zelfs samen met Seniorweb, maar geen oorzaak gevonden en ook geen toegang dus.
Geen toegang lijkt op een rechtenprobleem, dat is over het algemeen niet iets wat door de schijf wordt veroorzaak, maar eerder door het besturingssysteem waar die aan gekoppeld is.

Gesloten