LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Legitimatieplicht op vakantie

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door tttlocke »

bprosman schreef:
12 okt 2019 00:58
...
En als iemand hier dan bij hoog en bij laag beweert dat hij identiteitsfraude kan plegen met een kopie van mijn paspoort heb ik de uitdaging destijds aangenomen met : "Laat maar zien dan".
U denkt dat dat niet kan?
https://www.rtlnieuws.nl/algemeen/binne ... raude-heel
Als uw punt is dat de meeste mensen geen slachtoffer worden van identiteitsfraude, ook al geven zij paspoortkopieën en dergelijke af, dan heeft u natuurlijk gelijk.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

De maker van RamBam hebben daar een aantal filmpjes over gemaakt. Ik heb hier een link naar een er van opgenomen.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door criticus2 »

Dit is echt onzin. To present betekent dat je het laat zien.
er zijn meerdere vertalingen mogelijk van het engelse "to present"" , overhandigen is daar 1 van. geven is een andere. indienen, schenken en doneren zijn ook correcte vertalingen. Het hangt dus een beetje van de situatie af HOE je het moet vertalen. Komt vanker voor mij vertalingen van engels naar nederlands. You is daar ook een van: U of jij. zit wel een essentieel verschil. in deze situatie lijkt mij persoonlijk overhandigen logischerwijs de correcte vertaling. Tenzij je hem zelf vast wilt blijven houden terwijl de noodzakelijke gegevens worden overgenomen.. :roll:

los hiervan vraag ik mij echt af waarom sommigen door blijven gaan met zagen aan TS, terwijl hij het topic alleen begonnen is om nederlanders (een deel ervan in ieder geval) te behoeden voor problemen bij accommodaties in Kroatie mn, terwijl die eenvoudig vermijdbaar zijn. Meer is het niet.
Teruglezend zie ik sommigen positieven berichten die hij geeft negeren maar door blijven zagen over zaken van pagina's ervoor en zelfs inmiddels langsgekomen nuanceren of toelichtingen negeren... waarom??

Niet zo heel lang geleden zou inmiddels de brandstapel of de paarden voor het vierendelen al klaargemaakt worden. dat gevoel bekruipt mij. Het lijkt inmiddels sommigen meer te gaan vooral TS onderuit te halen, zonder de kern van zijn boodschap te willen/kunnen begrijpen.. jammer dit. TS: welgemeend advies: houd maar op. Je hebt je zegje afdoende gedaan.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door angel1978 »

criticus2 schreef:
12 okt 2019 09:54
Dit is echt onzin. To present betekent dat je het laat zien.
er zijn meerdere vertalingen mogelijk van het engelse "to present"" , overhandigen is daar 1 van. geven is een andere. indienen, schenken en doneren zijn ook correcte vertalingen. Het hangt dus een beetje van de situatie af HOE je het moet vertalen. Komt vanker voor mij vertalingen van engels naar nederlands. You is daar ook een van: U of jij. zit wel een essentieel verschil. in deze situatie lijkt mij persoonlijk overhandigen logischerwijs de correcte vertaling. Tenzij je hem zelf vast wilt blijven houden terwijl de noodzakelijke gegevens worden overgenomen.. :roll:

los hiervan vraag ik mij echt af waarom sommigen door blijven gaan met zagen aan TS, terwijl hij het topic alleen begonnen is om nederlanders (een deel ervan in ieder geval) te behoeden voor problemen bij accommodaties in Kroatie mn, terwijl die eenvoudig vermijdbaar zijn. Meer is het niet.
Teruglezend zie ik sommigen positieven berichten die hij geeft negeren maar door blijven zagen over zaken van pagina's ervoor en zelfs inmiddels langsgekomen nuanceren of toelichtingen negeren... waarom??

Niet zo heel lang geleden zou inmiddels de brandstapel of de paarden voor het vierendelen al klaargemaakt worden. dat gevoel bekruipt mij. Het lijkt inmiddels sommigen meer te gaan vooral TS onderuit te halen, zonder de kern van zijn boodschap te willen/kunnen begrijpen.. jammer dit. TS: welgemeend advies: houd maar op. Je hebt je zegje afdoende gedaan.
Helemaal mee eens. Treffend ook dat dit dan weer voor een deel gebeurt door mensen die klagen dat anderen soms een TS af zitten te katten en dat dat de reden is waarom er zoveel Onedayfly’s voorbij komen. Nogal hypocriet allemaal.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Hypocriet of niet...de NL overheid waarschuwt al jaren tegen toenemende identiteitsfraude.
En ja, ook de ANWB en reisorganisaties waarschuwen. Het afgeven van een ID staat al jaren op gespannen voet met de werkwijze van bedrijven die toch een kopie ID vragen. Google en je vind mensen wiens ID is gestolen door hotelreceptie medewerkers all over the word.

En na al die jarenlange waarschuwingen en berichten van mensen wiens leven op de kop staat door ID fraude komt er 1 ondernemer langs op dit forum die eigenlijk zegt "jullie stellen je aan".

Ik snap de insteek van TS, en begrijp ook echt dat dit een probleem voor hem is.
Maar het simpel wegzetten van Nederlanders die de jarenlange adviezen ter harte nemen als "Dom, Dommer, Domst" vind ik hypocriet van TS.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar het simpel wegzetten van Nederlanders die de jarenlange adviezen ter harte nemen als "Dom, Dommer, Domst" vind ik
Dat soort adviezen zijn mi voornamelijk bedoeld om mensen die doodleuk hun authorisatie code van de RaboReader voor gaan zitten lezen , en Nee, ik heb Niet mijn pincode afgegeven of die copieeen van hun paspoort naar Nigeriaanse prinsen en prinsessen gestuurd hebben in het verleden. Heb in mijn leven al diverse malen copieen van mijn ID opgestuurd, (oa Paypal), honderden auto's gehuurd, dan kan ik wel dwars gaan liggen maar dat gaat mij niet helpen en heb nog steeds geen extra hypotheek of gehuurd huis.

Erthanax
Berichten: 9614
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Daarbij moet niet vergeten worden dat TS inmiddels herhaaldelijk is geadviseerd hoe hij een kopie paspoort kan krijgen waarop de noodzakelijke gegevens zichtbaar zijn, zodat hij aan zijn verplichtingen kan voldoen en de kans op identiteitsfraude is uitgesloten.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door tttlocke »

criticus2 schreef:
12 okt 2019 09:54
Teruglezend zie ik sommigen positieven berichten die hij geeft negeren maar door blijven zagen over zaken van pagina's ervoor en zelfs inmiddels langsgekomen nuanceren of toelichtingen negeren... waarom??
Niet zo heel lang geleden zou inmiddels de brandstapel of de paarden voor het vierendelen al klaargemaakt worden. dat gevoel bekruipt mij. Het lijkt inmiddels sommigen meer te gaan vooral TS onderuit te halen, zonder de kern van zijn boodschap te willen/kunnen begrijpen.. jammer dit.
angel1978 schreef:
12 okt 2019 11:14
Helemaal mee eens. Treffend ook dat dit dan weer voor een deel gebeurt door mensen die klagen dat anderen soms een TS af zitten te katten en dat dat de reden is waarom er zoveel Onedayfly’s voorbij komen. Nogal hypocriet allemaal.
@angel1978, zonder dat je man en paard noemt, is dat een ongefundeerde bewering.
Merkwaardige reacties.
Ik denk dat jullie met een andere bril op, een minder gekleurde, en beter lezend gemakkelijk tot andere conclusies zouden zijn gekomen. Bovendien laat TS laat zich niet onbetuigd: hij roept nogal wat.
Wat ook de 'kern van zijn boodschap' is, feit is dat deze is gebouwd op onwaarheiden, te beginnen in de OP. En dat weet TS donders goed, maar hij klampt zich eraan vast, kennelijk erop rekenend dat die valse voorstelling van zaken hem de 'upperhand' zal geven in de gedachtewisseling die volgt (en hij heeft nog gelijk ook: velen zien de misleiding niet of willen het niet zien).
Het zorgt vanzelfsprekend, terecht, voor kritische reacties: het is niet wat het lijkt; haal je de onwaarheid weg, dan stort TS' verhaal als een kaartenhuis ineen. Dat blijft hem het hele topic achtervolgen. En dat ligt aan hem.
Hij signaleert een verplichting die er niet is, zegt tegemoet te willen komen aan bezwaren van toeristen en komt met een 'oplossing' die bij nader inzien geen oplossing voor het vermeende probleem blijkt te zijn maar een alternatief dat hem een kopietje bezorgt voor zijn eigen administratie (een ander doel dan waarvoor hij het zegt nodig te hebben). Een kopietje dat hij anders stiekem zelf had gemaakt, had de toerist zijn paspoort wél laten innemen. Voor de verplichte registratie zijn die zaken niet nodig weten we inmiddels.
TS laat blijken dat hij uit commerciële overwegingen beperkte en onvolledige informatie geeft vóór de boeking en tijdens het boekingsproces om pas ter plekke in Kroatië, als er geen goedkope weg terug meer is voor een toerist met bezwaren, zijn eisen op tafel te leggen. Geen fraaie opstelling.

Als ik TS was geweest, had ik in mijn OP in ieder geval dit geschreven:
Ik verhuur een vakantiehuis in Kroatië. De overheid verplicht mij de persoonsgegevens van mijn gasten vast te leggen in een centraal digitaal systeem, eVisitor genaamd. Het systeem wordt onder ander gebruikt voor het innen van toeristenbelasting. De Kroatische regelgeving verplicht mij de gegevens over te nemen van (of in ieder geval te controleren aan de hand van) het officiële identiteitsdocument, bijv. een paspoort. Tot zover geen probleem.
Voor mij als verhuurder is het echter gewenst dat ik de beschikking zou kunnen hebben over een kopie van het paspoort. Het is dan wel niet nodig voor de verplichte registratie maar het helpt mij een zo volledig mogelijke administratie te voeren. Ik wil die kopie in ieder geval bewaren tot alle belastingzaken van een seizoen zijn afgerond. Kroatië is een relatief jonge rechts(staat) en het is niet precies te zeggen hoe autoriteiten zich zullen opstellen bij eventuele controles. Ik wil mij aan de wet houden, maar omdat ik anderen in de problemen heb zien komen met de autoriteiten, wil ik ervoor zorgen dat ik zo goed mogelijk kan bewijzen dát ik mij aan de regels heb gehouden. Ik neem graag het zekere voor het onzekere. Vandaar de kopie in mijn administratie.
Hoe pak ik dit aan?
Mag ik zo'n kopie vragen en bewaren? Kan ik het afgeven van de kopie als voorwaarde stellen voor een verblijf?
En als ik zo'n kopie bewaar, aan welke regels moet ik mij dan houden? (Ik vind het overigens prima als het BSN op de kopie onleesbaar is gemaakt).
En tot slot, niet onbelangrijk, heeft iemand nog een goed advies hoe ik dit het best aan mij gasten communiceer, zonder dat het hen afschrikt en zonder dat het mij boekingen kost? Ik besef dat goede communicatie nauw luistert. Met name voor Nederlanders lijkt het wel ;). Het valt mij op dat juist Nederlanders veel problemen hebben met het afgeven van een kopie van het paspoort. Bij andere nationaliteiten maak ik dat niet mee. Alsof Nederlanders, beïnvloed door voorlichtingscampagnes van de Nederlandse overheid tegen identiteitsfraude overdreven bang zijn geworden of, misschien is dat ook typisch Nederlands, op hun strepen gaan staan, gewoon 'omdat het kan'. ;) Graag advies

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door criticus2 »

Ik denk dat jullie met een andere bril op, een minder gekleurde, en beter lezend gemakkelijk tot andere conclusies zouden zijn gekomen.
je beweert nogal wat... :shock: zelf (ook..?) behoorlijk ongefundeerd ook, in ieder geval deels..

Ik kan prima lezen hoor, niets mis mee. en mn bril is niet gekleurd, gewoon blanke glazen. EN ontspiegeld :!:

En dan lees ik met die bril uit alle reacties van TS dat het hem onder de streep min of meer worst zal zijn wat mensen doen. Hij wil alleen duidelijk maken dat wanneer het niet gedaan wordt zoals hij dat vanuit zijn positie als verhuurder graag wil cq moet doen niet alleen zijn huurders maar ook huurders van andere verblijven in Kroatië wel eens problemen kunnen krijgen. Hij wil het in ieder geval zo regelen dat HIJ geen problemen krijgt, en dat lijkt mij zijn goed recht... hij wil alleen van het gezeik op de stoep bij incheck af, naast dat ie graag wil dat mensen zo soepel mogelijk aan hun vakantie kunnen beginnen... allemaal legitieme beweegredenen lijkt mij. En als verhuurder stelt hij gewoon zijn grenzen. Ook zn goed recht.

Dat menigeen daar halen en ogen in ziet (al dan niet terecht) is geen reden 9-10 pagina's door te blijven kauwen daarop lijkt mij . eigenlijk... Dit gaat bij een aantal in ieder geval mn om het halen van eigen gelijk, nergens anders meer over. Ook een goed recht natuurlijk. Maar gaat buiten het doel wat TS had met dit topic.
en als ik dit lees is het niet zo gek wat ie stelt.. http://www.moderntraveller.nl/reizen-al ... uitenland/

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als de reacties volgens u off topic zijn, of u om een andere reden niet bevallen, dan kunt u dat melden aan de moderator.

U hebt in dit topic ook een keer of acht een reactie geplaatst.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door criticus2 »

Lady1234 schreef:
12 okt 2019 15:52
Maar als de reacties volgens u off topic zijn, of u om een andere reden niet bevallen, dan kunt u dat melden aan de moderator.

U hebt in dit topic ook een keer of acht een reactie geplaatst.
ik heb ook aantal keer gereageerd, dat klopt, is daar iets mis mee dan? alleen omdat ik een ander geluid laat horen of zo? klinkt een beetje als een verwijt bijna.


Waarom zou ik gaan melden? omdat anderen niet goed lezen, of intentie TS niet goed begrijpen, of zo iets? zo kinderachtig ben ik niet... levert her en der wel interessante discussie op, maar ergens moet het ook goed zijn. zeker wanneer deze en gene niets anders doet dan zichzelf herhalen.

Op zich is het een zeer interessant topic voor meelezers die niet zo nodig zelf wat schrijven. Hopen dat ze er wat van opsteken waar ze wat aan hebben en iets mee kunnen doen.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door angel1978 »

je beweert nogal wat... zelf (ook..?) behoorlijk ongefundeerd ook, in ieder geval deels..
Hypocriet noem ik dat 8)

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Helemaal niets mis mee met reageren, maar u “verwijt” dat anderen wel. En beschuldigt anderen van het halen van het eigen gelijk, en dat het voorbij gaat aan het doel van de Ts. En ook dat er niet negen of tien pagina’s over doorgegaan mag worden.

Maar de redenen die de Ts voor zijn handelwijze aanvoert, wisselden nogal eens in de verschillende reacties en daar wordt uiteraard op ingegaan.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door criticus2 »

angel1978 schreef:
12 okt 2019 16:06
je beweert nogal wat... zelf (ook..?) behoorlijk ongefundeerd ook, in ieder geval deels..
Hypocriet noem ik dat 8)
dat mag je zo noemen. Jammer dat je het uit verband rukt. verder ook inhoudelijk nog iets bij te dragen?

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door criticus2 »

Lady1234 schreef:
11 okt 2019 10:15
Maar kapiteins van schepen hebben hele andere wettelijke bevoegdheden dan een huisjesverhuurder of hotelier.
die bevoegdheden maken de risico's van het bestaan van een scan van je paspoort niet kleiner. sterker nog, denk dat een scan op een server (waar staat ie..) erger en hoger risico is dan een fotokopie . Zeer zeker niet minder in ieder geval... De ketting is zo sterk als de zwakste schakel, en ik neem niet aan dat de kapitein zelf alle scanwerk doet. Dat is echt lager personeel, zwakkere schakels dus..

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard, de matrozen gaan er mee aan de haal.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
12 okt 2019 19:06
Uiteraard, de matrozen gaan er mee aan de haal.
Net zo waarschijnlijk als de hoteleigenaar

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Due matroos heeft de kopieën niet een jaar in zijn hut liggen, zoals de huisjesverhuurder in zijn kluis.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door tttlocke »

angel1978 schreef:
12 okt 2019 16:06
je beweert nogal wat... zelf (ook..?) behoorlijk ongefundeerd ook, in ieder geval deels..
Hypocriet noem ik dat 8)
Niks hypocriets aan. Het gaat om ongelijke zaken.
Wat ik beschrijf zijn de feiten zoals uit dit topic naar voren komen. In eerdere bijdragen is daarvoor al onderbouwing geleverd en bewijs als het gaat om afgeleide conclusies. Feitelijk juist en gefundeerd dus (als er iets niet klopt hoor ik het graag, en leg ik het in een PB nog een keer uit; maar het staat ook in eerdere bijdragen).

Daarentegenover staat dat een bewering (zoals die van angel1978) dat er overlap is tussen de mensen die altijd klagen dat topicstarters afhaken omdat ze worden bekritiseerd en degenen die in dit topic TS blijven bekritiseren, weliswaar waar kan zijn, maar onbewezen is zolang geen namen genoemd worden. Die bewering van angel1978 is ongefundeerd.

Wat trouwens ook ongefundeerd is, is roepen dat iets ongefundeerd is (criticus2), en daar geen onderbouwing voor geven ;)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Legitimatieplicht op vakantie

Ongelezen bericht door Jablan »

StevieNL81 schreef:
12 okt 2019 11:40
Hypocriet of niet...de NL overheid waarschuwt al jaren tegen toenemende identiteitsfraude.
Waarbij ik altijd de verhouding, het perspectief mis in de berichten. Stel even dat Nederlanders per jaar 10 miljard keer een online-aankoop doen en dat levert een paar honderd aangiftes op vanwege fraude, moet je dan zo uitpakken met de waarschuwingen? Goed, niet iedereen doet aangifte (of kan aangifte doen), maar het blijft een laag aantal, ook met het grijze gebied. Let op: ik zeg niet verwaarloosbaar klein, maar wel, dat het een kleine groep is, die hiervan slachtoffer is.
StevieNL81 schreef:
12 okt 2019 11:40
Maar het simpel wegzetten van Nederlanders die de jarenlange adviezen ter harte nemen als "Dom, Dommer, Domst" vind ik hypocriet van TS.
Mwa ... Een van de gasten met een zwarte balken kopie heeft de hele vakantie op Facebook gezet met best veel details (de hele familie en kenteken van de auto leesbaar op foto's) en open te lezen. Als je daar geen moeite mee hebt, waarom dan wel met een kopietje?
geengast schreef:
11 okt 2019 09:51
- in Kroatië accepteren 75% van de hotels enkel het afgeven van het originele reisdocument. Geen kopie, niets doorstrepen, niets afdekken.
Gisteren heb ik ook een medewerker van een groot toeristisch bedrijf in Kroatië gesproken. Ze hebben alles, van campings tot en met 5-sterren hotels. Standaard maken ze zelf een kopie van de reisdocumenten, die ze even innemen hiervoor.
DE regio waar standaard de reisdocumenten 'in beslag' worden genomen, is Zadar. Daar zijn de afgelopen jaren een paar grote complexen neergezet, waar vooral Britten komen. Kwamen, want Thomas Cook is nu failliet. En omdat de Britten zulke leuke gasten zijn, worden daar standaard de reisdocumenten bewaard in het complex.
criticus2 schreef:
12 okt 2019 09:54
TS: welgemeend advies: houd maar op. Je hebt je zegje afdoende gedaan.
Bijna. Er is een beetje meer te melden. Komt hieronder :D
Erthanax schreef:
10 okt 2019 22:58
Dat u nu naast uw onzinnige steentijdargument nu ook nog een boeventronie opvoert, is tekenend; u bent echt door uw argumenten heen.
Humor is niet aangekomen? De formulieren-suggestie riep bij mij direct een associatie op met een strip of tekenfilm, waar de secretaresse met een hamer, beitel de notulen in steen vastlegt.

Wat was er nog meer? Demo op het ministerie gaat gevolgen hebben. Duurt natuurlijk, want ambtelijke circuits zijn niet de snelste. Moet eerst overlegd worden welke route en wat ze nog meer meenemen in de overlegcircuits. Wel is duidelijk: de KopieId-App zorgt voor minpunten op de scorekaart van Nederland.

Voor de liefhebbers van formulieren is er wel wat te melden, want in Oostenrijk en Bayern bestaat de legitimatie- en registratieplicht ook en daar is de uitvoering meestal analoog, met formulieren, via de VVV. Alleen in wat rijkere gebieden is dit digitaal, nog steeds via de VVV.
In Bayern is het standaardmodel verdeeld in 3 delen. Gast moet het hele gezelschap invullen, per woonadres 1 formulier. Deel twee is de marketing. Wil de gast aanbiedingen ontvangen? Nog meer gegevens vrijwillig afstaan. Deel 3 is voor de verhuurder/hotelier. Heeft de gast een ID overlegd ja/nee en wijken de opgegeven gegevens af van de info in het reisdocument ja/nee? En deze vragen zeggen genoeg. Wat als? ... Nou, dan komt de politie langs. Waarbij mij werd verteld, dat het juist de Nederlanders zijn, die zich moeten legitimeren bij de politie.
In Oostenrijk het weer iets strakker, want de Oostenrijkers willen het beter doen dan de Duitsers, maar ook hier hetzelfde principe. In Slovenië is het nog simpeler. Zonder reisdocument geen hotel. Daarvoor willen de Slovenen het weer beter doen dan de Oostenrijkers.

Kroatië loopt duidelijk voor op de rest. Alles digitaal. Met voor- en nadelen, die daar weer bij horen.
Moneyman schreef:
11 okt 2019 09:04
Ik ben wel benieuwd of je naar aanleiding van alle input iets genuanceerder bent gaan kijken naar dit statement uit je openingspost. En, anders gevraagd, of je zelf ook iets wijzer bent geworden van dit topic.
Ik heb dit onderwerp op meer vlakken lopen en hier in eerste instantie als waarschuwing neergezet. Dat blijft zo. Wel is tussen de regels duidelijk geworden waar die onbruikbare kopieën vandaan komen en dat pak ik mee in de teksten voor komend seizoen. :wink:

Voor Erthanax: als wij echt gefrustreerd zouden zijn door de gasten/huurders, dan zouden we dit huis allang uit de verhuur hebben gehaald. Uitgangspunt bij ons is en blijft, dat de mensen een vakantie naar hun zin moeten hebben.

Gesloten