LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Ruben123
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 okt 2019 21:36

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door Ruben123 »

Klopt,
De discussie is helemaal niet of ik te laat heeft betaald, de discussie is dat VW de juiste procedures niet heeft gevolgd. ""vooraankondiging""

Een negatieve registratie ontstaat pas nadat er een betalingsachterstand van enkele maanden is en er meerdere betalingsherinneringen, aanmaningen en een vooraankondiging van registratie zijn verstuurd

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door moederslink »

Ruben123 schreef:
12 okt 2019 23:14

Ik heb geen brieven ontvangen.
Maar wél een mail .
Ze hebben dus uw emailadres en u wéét toch dat u vanaf april had moeten betalen?
Waarom hééft u toen die 2 maanden dan niet betaald?
Heeft u ook in april en in mei geen emails ontvangen dat u moet betalen met een aankondiging dat het anders naar het BKR gestuurd zou worden , want nu krijgt u toch wél in juni een email dat u 2 maanden achterloopt en dat het nu ook bij het BKR ligt.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat u géén herinneringen per email heeft ontvangen.
En dat ze brieven naar het oude adres gestuurd hebben .....ik vind dat vreemd en bijna niet te geloven , want ze hebben uw juiste adres óók.
En hoe wéét u dat er op uw oude adres brieven zijn gekomen? Dan zijn ze dus toch verstuurd !

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ruben123 schreef:
12 okt 2019 23:14
Ze moeten goed na denken voor dat ze een klant op zwarte lijs BKR meld. Er zijn meerdere mogelijkheden (E-mail, SMS en Mobile nr. ) om met mij contacteren, Dat heb Volkwagen bank niet gedaan.
U hebt dat nu al meerdere keren aangegeven en u hebt dus ook een reactie per mail ontvangen. Maar hoe had VW kunnen weten dat er een foutief adres gebruikt is? Uw buren hebben schijnbaar de brieven niet terug gestuurd, dan hadden ze namelijk geweten dat er iets fout zat.

U zegt een behoorlijk inkomen te hebben, dat strookt niet met dat u een lening moet hebben voor een auto of dat u een jurist niet kan betalen terwijl u dat geld terug kunt vorderen van de tegenpartij. Het maakt het daarin voor mij nog ongeloofwaardiger.

Nogmaals: u hebt tips kregen waarmee u aan de slag kan, waarom doet u dat niet en blijft u hangen in hetzelfde riedeltje?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:
12 okt 2019 23:25
tttlocke schreef:
12 okt 2019 23:05
Nu nog even de relevante wetsteksten quoten, wat jurisprudentie erbij en uw zaak is rond. :D
Naar u hoef ik niets te verantwoorden. Veel van de opmerkingen die u maakt kunt u gewoon zelf lezen in mijn reactie. Ook gaat u maar iemand anders uitlachen, erg laag bij de grond.
U hoeft aan niemand iets te verantwoorden. Wel zou u moeten kunnen onderbouwen wat u allemaal te berde brengt. Dat deed u niet en wat u te berde bracht is weerlegd (niet alleen door mij). Prima dat u uw onderbouwingen niet voor mij wilt geven, maar doe het dan voor de rest.
Als ik u had willen uitlachen, had ik wel :lol: gedaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door moederslink »

Er zijn kennelijk brieven naar het oude adres gestuurd , Ruben weet dat nu ook.
Ik vroeg mij dus ook af hóe hij dit weet?

En waarom hij die termijnen april en mei dan niet gewoon betaald heeft.
Zijn inkomen is € 6000 zegt hij , dus € 300 is op te brengen lijkt mij.

Nee, Ruben is nú pas boos want hij wil nú een hypotheek en komt er nu pas achter dat er een BKR notering staat , zegt hij.
Laatst gewijzigd door moederslink op 13 okt 2019 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ruben

Blijkbaar weet u precies hoe de bank de regels had moeten volgen. Maar van uw betalingsverplichtingen hebt u blijkbaar geen weet van.

Schermen met uw inkomen schiet u ook niet veel mee op, want dan had u net zo goed een auto direct kunnen kopen.

Dus u maakt er een potje van, en staat nu op uw achterste benen tegen VW. Prima.

Kijk eens in de spiegel wat u zelf allemaal fout hebt gedaan.

Niet dat ik een auto zou leasen, maar uw ervaring zou mij niet tegenhouden. U wijst mij een beetje teveel de verkeerde kant op.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 13 okt 2019 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door moederslink »

Dus níet prima :oops:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door tttlocke »

Opmerkelijk. Iemand laat terloops vallen, om wat voor reden dan ook, wat zijn maandinkomen is, en de reacties naar hem toe worden direct negatiever dan ze waren.
U zegt een behoorlijk inkomen te hebben, dat strookt niet met dat u een lening moet hebben voor een auto of dat u een jurist niet kan betalen terwijl u dat geld terug kunt vorderen van de tegenpartij. Het maakt het daarin voor mij nog ongeloofwaardiger.
Zijn inkomen is € 6000 zegt hij , dus € 300 is op te brengen lijkt mij.Nee, Ruben is nú pas boos want hij wil nú een hypotheek en komt er nu pas achter dat er een BKR notering staat , zegt hij.
Schermen met uw inkomen schiet u ook niet veel mee op, want dan had u net zo goed een auto direct kunnen kopen.
Typisch Nederlands?
Geen van deze oordelen is relevant bij de bepaling of de BKR-notering destijds terecht tot stand gekomen is. En daar gaat het hier toch om.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
13 okt 2019 00:09
Er zijn kennelijk brieven naar het oude adres gestuurd
Het staat niet vast of er zoiets is als een 'oud adres', laat staan dat daar brieven naar verstuurd zijn.
Er is sprake van een 'verkeerd adres'.
Dat betekent: niet het juiste adres. Of dat 'het oude adres' is, weten we niet.
TS heeft, ondanks vragen hierover, geen opheldering gegeven over de aard van het verkeerde adres.
Bij dit adres lijkt nochtans de sleutel te liggen om te beoordelen of de registratie destijds terecht is gedaan.

Ruben123
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 okt 2019 21:36

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door Ruben123 »

moederslink
Volkswagen bank die e-mail naar mijn begint juni gestuurd, met het verzoek om te betalen binnen 5 dagen, Ik heb dat gelijk betaald binnen 5 dagen, en ik heb bewijs voor. Maar zoo een email hadden ze in April en mei ook kunnen sturen, maar dat hebben ze niet gedaan. Daar is de probleem. En onder tussen ze hebben bij BKR gemeld. En ik heb die totale bedrag (hele Auto bedrag) ook eind 2018 afbetaald. Maar ik zag nu pas dat ik bij BKR genoteerd staat voor die 2 termijn. Dat maakt nu voor mij probleem. Volkwagen Bank heb mij nu in de probleem gezet voor die (602+6=) 608 euro.
Er is in NL aantal basis regels voordat volkwagen bank bij BKR melding doet, Dat heb Volkswagenbank niet gevolgd en gedaan, dat is nu de probleem.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Een 'gewone' H registratie is bij een hoop geldverstrekkers geen probleem voor een hypotheek, zeker als die al een paar jaar geleden speelde. Als je nu zulke grote problemen zijn dat je geen hypotheek kunt krijgen, dan speelt er dus heel wat meer dan alleen een snel herstelde paar maanden achterstand. Of je bent niet bij een goede adviseur langs gegaan.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
12 okt 2019 23:34
Ik kan me bijna niet voorstellen dat u géén herinneringen per email heeft ontvangen.
En dat ze brieven naar het oude adres gestuurd hebben .....ik vind dat vreemd en bijna niet te geloven , want ze hebben uw juiste adres óók.
Tsja, de wereld is vol met mensen die fouten maken. Soms zijn dat TS-en, Sons zijn het forumleden, doms werken ze bij VW... waarom zou je niet gewoon geloven dat er een fout is gemaakt?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door Kolibrie »

U moet wel begrijpen dat de aanmaningen geprint en verzonden worden door een computer, daar komt geen medewerker aan te pas, alles gaat automatisch totdat de mogelijkheden, het verzenden van aanmaningen, zijn uitgeput en dan komt een medewerker in beeld die een e-mail kan sturen.
Een bankmedewerker vertelde me, dat als er een barcode op de brieven staat deze zeker door een computer zijn aangemaakt en verzonden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
13 okt 2019 08:06
moederslink schreef:
12 okt 2019 23:34
Ik kan me bijna niet voorstellen dat u géén herinneringen per email heeft ontvangen.
En dat ze brieven naar het oude adres gestuurd hebben .....ik vind dat vreemd en bijna niet te geloven , want ze hebben uw juiste adres óók.
Tsja, de wereld is vol met mensen die fouten maken. Soms zijn dat TS-en, Sons zijn het forumleden, doms werken ze bij VW... waarom zou je niet gewoon geloven dat er een fout is gemaakt?
Ik haakte even aan het feit dat er in juni wél een mail was gekomen met de vermelding 2 maanden achterstand direct betalen binnen 5 dagen.
Natuurlijk , het kan dat VW in april en mei geen mails heeft gestuurd.
Maar brieven zijn dus kennelijk wel verstuurd , alleen naar het verkeerde adres.
Maar hoe weet TS dat?
Daarbij komt dat TS in die 2 maanden ook zelf geen actie heeft ondernomen en niets betaalde.
Maar goed dan krijgen we weer dezelfde discussie. : het morele en het juridische verhaal.
Dan worden het , ben ik bang , weer 10 pagina.s vol :( .

Ruben123
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 okt 2019 21:36

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door Ruben123 »

Wat nu ook de probleem is, dat Volkswagen bank dat melding af kunnen halen, maar ze willen niet, VolkswagenBank gaf aan dat ze terecht gedaan heb. Mijn is een bedrijf VOF, die staat op mij en mijn vrouw naam. Ik heb in de contract goede adres gezet, contract is goed gemaakt door verkoper, maar Volkswagen bank medewerkers heb bezoek adres gepakt van kvk en daar brieven gestuurd, Het is zeker dat brieven zijn terug gegaan naar volkswagen Bank. Het probleem nu is ze moeten mijn kunnen bellen of het zelfde e-mail eerder kunnen sturen voordat ze bij BKR melding doet. Ik rij zelf een Mercedez en die volkswagen van mij vrouw al ingeruild met een andere mercedesz. Mij vrouw rijd al sinds eind 2018 mercedeze, Ik heb zoo vaak achterstand gehad bij Mercedez of anderen, maar ze bellen netjes of sturen ze een email. dan betalen ik gelijk. Ze hebben nooit zoo erger probleem gemaakt. Maar nu weet ik dat ik nooit meer zaken moet doen met Volkswagen bank , Dit is een slecht ervaring met Volkswagen bank. BKR melding is erg, het breng andere mensen probleem, voordat jij erger dingen doen moet je goed communiceren. Zo te zien Volkswagen bank heb scheid aan hun klanten

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
13 okt 2019 10:29
Daarbij komt dat TS in die 2 maanden ook zelf geen actie heeft ondernomen en niets betaalde.
Maar goed dan krijgen we weer dezelfde discussie. : het morele en het juridische verhaal.
Dan worden het , ben ik bang , weer 10 pagina.s vol :( .
Dat hoeven geen 10 paginas te worden. TS had deze situatie wellicht kunnen voorkomen door zelf contact op te nemen.
Maar dat is niet gebeurd, en daar kunnen we over ophouden.
Resteert de vraag of de juiste procedures gevolgd zijn bij de BKR melding, dat zou mogelijkheid zijn om registratie terug te draaien

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door moederslink »

Ruben , hoe weet u zeker dat die brieven zijn teruggegaan naar VW?

Een BKR melding is natuurlijk erg, maar u bent zelf toch ook in gebreke gebleven ?
U herhaalt zichzelf nu steeds maar ik zou zeggen : vraag dan nu eerst eens die copies van die ( terug ) gestuurde brieven op.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Ruben123 schreef:
13 okt 2019 10:43
, Ik heb zoo vaak achterstand gehad bij Mercedez of anderen, maar ze bellen netjes of sturen ze een email. dan betalen ik gelijk. Ze hebben nooit zoo erger probleem gemaakt. Maar nu weet ik dat ik nooit meer zaken moet doen met Volkswagen bank , Dit is een slecht ervaring met Volkswagen bank. BKR melding is erg, het breng andere mensen probleem, voordat jij erger dingen doen moet je goed communiceren. Zo te zien Volkswagen bank heb scheid aan hun klanten
Misschien is Volkswagenbank wel verstandiger..... :mrgreen:

v.d.Heyden

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ruben123 schreef:
13 okt 2019 10:43
Wat nu ook de probleem is, dat Volkswagen bank dat melding af kunnen halen, maar ze willen niet, VolkswagenBank gaf aan dat ze terecht gedaan heb.
En dat klopt ook, u hebt immers meerdere maanden niet tijdig betaald.
Ruben123 schreef:
13 okt 2019 10:43
Mijn is een bedrijf VOF, die staat op mij en mijn vrouw naam. Ik heb in de contract goede adres gezet, contract is goed gemaakt door verkoper, maar Volkswagen bank medewerkers heb bezoek adres gepakt van kvk en daar brieven gestuurd,
Dus de auto is zakelijk geleased? Dat is het niet zo vreemd dat het zakelijk adres genomen wordt. Anders is VW niet verzekerd. In het KVK staat het inschrijvingsadres van het bedrijf, geen bezoekadressen. Het is ook zeker niet gebruikelijk om zakelijk contracten op andere adressen te zetten dan het ingeschreven adres in de KVK.
En als het privé geleased zou zijn, wat moest VW met uw zakelijke inschrijving dan?
Ruben123 schreef:
13 okt 2019 10:43
Het is zeker dat brieven zijn terug gegaan naar volkswagen Bank.
Dus de brieven zijn wel degelijk ontvangen, maar dan op het ingeschreven adres? Dus zijn ze dus ontvangen door u. Tenzij u ingeschreven staat in de KVK op een adres die niets met uw bedrijf te maken heeft. Maar dat is dan weer fraude.
Ruben123 schreef:
13 okt 2019 10:43
Ik heb zoo vaak achterstand gehad bij Mercedez of anderen, maar ze bellen netjes of sturen ze een email. dan betalen ik gelijk.
Dus hard gezegd bent u een notoire laat/wanbetaler? En dat met een dergelijk inkomen?
Ruben123 schreef:
13 okt 2019 10:43
BKR melding is erg, het breng andere mensen probleem, voordat jij erger dingen doen moet je goed communiceren. Zo te zien Volkswagen bank heb scheid aan hun klanten
U hebt scheid aan uw schuldeisers. U onderneemt zelf geen actie, u betaald stelselmatig niet of veel te laat en hebt een of andere constructie met een VOF op een ander adres. Maar wel met de vinger blijven wijzen.

Sorry dat ik het zeg, maar in mijn ogen is het geheel aan uzelf te wijten.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Dit forum kan het niet voor u oplossen.
Volg de procedure als beschreven in de volgende link en geen €750 betalen aan een bedrijfje dat zegt die bkr registratie wel even te kunnen verwijderen voor u.

https://www.bkr.nl/globalassets/documen ... egistratie

Gesloten