Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door RamsesII »

Je moet ook het relativeren kunnen relativeren

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

mh73 schreef:
18 okt 2019 09:29
Maar goed, ik zit zelf in de detailhandel en daar kan ik ook een boek over vol schrijven. Elke week heb je er wel één of twee klanten tussen zitten die het bloed onder je nagels vandaan halen.
Ik had dezelfde neiging :mrgreen: want ook ik kan beroepshalve heel wat van dit soort stereotyperingen maken. NIet op aannames, gewoon op ervaring. Gezien de kwetsbare aard van degenen met wie ik te maken heb, doe ik het toch maar niet... :wink:
RamsesII schreef:
18 okt 2019 09:41
Je moet ook het relativeren kunnen relativeren
Da's een relatief goede bijdrage :wink:

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
18 okt 2019 09:42
mh73 schreef:
18 okt 2019 09:29
Maar goed, ik zit zelf in de detailhandel en daar kan ik ook een boek over vol schrijven. Elke week heb je er wel één of twee klanten tussen zitten die het bloed onder je nagels vandaan halen.
Ik had dezelfde neiging :mrgreen: want ook ik kan beroepshalve heel wat van dit soort stereotyperingen maken. NIet op aannames, gewoon op ervaring. Gezien de kwetsbare aard van degenen met wie ik te maken heb, doe ik het toch maar niet... :wink:
Als je bekend bent met 'deurwaarders in de UK' (of zoiets), dan weet je genoeg... Een passende titel zou, denk ik, iets zijn als: De Struisvogels - wat mensen allemaal niet wisten.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Na maanden wachten eindelijk.... Vandaag naar Book of Mormon.

Iedereen veel plezier op 't forum :mrgreen:

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Yes... Speelt paar weken in NL (carré).
Al in januari kaartjes rij 1 gekocht en nu eindelijk... 😁😁

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Zo lang geleden? Veel plezier daar!
Moneyman schreef:
18 okt 2019 09:42
Gezien de kwetsbare aard van degenen met wie ik te maken heb, doe ik het toch maar niet... :wink:
Bekend terrein en inderdaad: zwijgen met een glimlach is hier beter.
mh73 schreef:
18 okt 2019 09:29
Jablan doet dat meer op afkomst, ik zou het meer op type doen.
Niet bij stilgestaan, maar als je het zo bekijkt, dan klinkt toch het land door. In de zomer vindt heel Europa de weg naar HR en je merkt snel genoeg de cultuurverschillen op tussen alle volkeren, alle andere landen. Qua typering: je hebt mensen met en zonder reisvoorbereiding, daarnaast de groep 'kortingsjagers' en die groep zal jij heel goed kennen. Dat zijn de mensen, die in de supermarkt bij het bordje 'aanbieding' zonder meer het product meenemen, ook al is de aanbiedingsverpakking per saldo 25% duurder dan normaal.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Afijn. De Britten hebben vandaag opnieuw besloten dat ze nog geen beslissing nemen.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

breien schreef:
20 okt 2019 11:34
Een vraagje
Komt het Pieterpad langs Nijmegen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pieterpad

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen Maps?

Tolkamer ligt aan de Rijn op de grens van Nederland en Duitsland.

Smakt ligt ten oosten van Overloon.

Holsoot in de buurt van Nieuw-Amsterdam/Emmen.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
20 okt 2019 11:34
Een vraagje
Komt het Pieterpad langs Nijmegen?
Het Pieterpad komt inderdaad langs Nijmegen, en, met name betreffende je vraag: door Groesbeek. Daar komt de derde dag van de Nijmeegse vierdaagse doorheen. De andere drie dagen zijn, voor zover ik kan zien, geen probleem.

Leg deze twee kaarten maar naast elkaar, dan zie je het wel.

https://www.wandelnet.nl/wandelroute/64 ... -etappe-04
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 54995&z=12

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik let er niet expres op, maar vandaag viel me bij het lezen van 23 pagina's Huiskamer iets op: WA viert morgen een jubileum! Moet ik je feliciteren of condoleren 😁?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Miepje1 »

breien schreef:
15 okt 2019 06:44
Update.
De pinautomaat van de RABO-bank van Zuidlaren wordt vandaag weer bijgevuld. De RABO is ook open van 9.00-13.00uur.
Ik ben klant bij de oranjebank en die pinautomaat wordt niet bijgevuld. Dus ik mag klagen.
Maar ik heb wel medelijden met de dronken lui van vannacht, die om een uur of vier al hun geld opgezopen hebben.
Weet jij nou echt niet dat je met elke pas overal flappen kan tappen? Waar ik woon is geen enkele oranje flappentap meer. Als af en toe nog wat nodig heb, haal ik het uit de RABO-flappentap op mijn werk. Ironie: ons bedrijf is cashless... automaten en kantines accepteren geen cash meer.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Waar liggen de plaatsen zoals Tolkamer

Oei niet goed opgelet op school. :D

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

:lol:
Even een vraagje , ben je een he of een ze ?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Miepje1 schreef:
20 okt 2019 14:23
Ik let er niet expres op, maar vandaag viel me bij het lezen van 23 pagina's Huiskamer iets op: WA viert morgen een jubileum! Moet ik je feliciteren of condoleren 😁?
Ik vier niks... :wink: Scheelt een felicitatie/condolatie/smurficatie of wat dan ook, want ik heb geen idee eigenlijk... :lol:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Kijk rechts van je bericht


Dan spoken bij mij nog wat opmerkingen over Oost-Europa in het hoofd. Wat beelden erbij gezocht.

In veel landen is er een 'muziekfeest op het plein'. De zender ЖАРА viert de zomer in Baku: https://www.youtube.com/watch?v=zt4XxyDAcuI
De meeste artiesten zijn voor Nederlandse begrippen wat ouder. Dat komt omdat ze een complete kunstopleiding hebben afgerond met zang en dans, waardoor ze later beginnen aan de eigenlijke carrière. Mij gaat het alleen om de eerste zangeres, die 2 liedjes zingt. Svetlana Lovoda. Hoe ze zich presenteert, zie je vanzelf. En je hoeft ook niets te verstaan, want hier zit haar eigenlijke motief in: https://www.youtube.com/watch?v=4p9kZobAUJ8 (Let op: 18+)
Of anders hier: https://www.youtube.com/watch?v=6gCbAkqMKYg

Ik weet vrij zeker, dat sommigen haar presentatie goedkoop zullen vinden. Zij doet het, speelt welbewust in op de verwachtingen, terwijl haar teksten en clips juist van het tegenovergestelde getuigen. Vrouwen een hart onder de riem steken, feminisme op z'n Russisch. :P

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Breien, voor jou nog even wat extra informatie:

4 Daagse 2020 : di 21 juli t/m vrij 24 juli .
Zomerfeesten : zaterdag 19 juli t/m zaterdag 25 juli.

En Groesbeek , achter Nijmegen , ligt én op de route en ook dáár wordt gefeest.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat is softwareontwikkelaarshumor.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Snoepverslaafde nerds of toch sluikreclame?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Erthanax schreef:
22 okt 2019 11:00
Dat is softwareontwikkelaarshumor.
En commercieel wel leuk, zo hebben ze rondom Android K/4 oftewel "Kit Kat" nog wat promotionele dingen gedaan met Nestlé samen. Maar met Android O/8, oftewel "Oreo" hebben ze bijna niks gedaan, en vanaf Android Q, heet het Android 10, want daarvoor konden ze geen vlotte naam van een dessert vinden met die letter.

Plaats reactie