LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door crazyme »

https://nl.m.wikihow.com/Tanden-poetsen ... asta?amp=1

Echte vrekken poetsen zonder tandpasta.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door Moneyman »

grun schreef:
Moneyman schreef:En wat zijn "oude tubes"?
Vroeger zat tandpasta in tubes die gemaakt waren van een soort dun blik. Die kon je met de hand uitknijpen en oprollen, maar er waren ook grote sleutels voor te krijgen. Dezelfde sleutels zoals die op het deksel van blikjes boterhamworst zaten. Je brak het sleuteltje af, om vervolgens daarmee een ingestanste strook blik te verwijderen door het helemaal rondom op te rollen. Dat was nog een secuur werkje omdat de rol steeds groter werd.
Dan ben ik niet oud genoeg :wink:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En de meeste mensen knepen dan scheef en rommelig, en die metalen tube werd dan een ramp. Zo veel voordeliger was dat dus helemaal niet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door sjohie »

Lady1234 schreef:En de meeste mensen knepen dan scheef en rommelig, en die metalen tube werd dan een ramp. Zo veel voordeliger was dat dus helemaal niet.
En daar zaten soms ook gemeen scherpe punten aan, als je ze wat scheef opvouwde. :shock:

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
Lady1234 schreef:En de meeste mensen knepen dan scheef en rommelig, en die metalen tube werd dan een ramp. Zo veel voordeliger was dat dus helemaal niet.
En daar zaten soms ook gemeen scherpe punten aan, als je ze wat scheef opvouwde. :shock:
Als je niet uitkeek scheurde het aluminium en spoot de tandpasta er aan alle kanten uit... Hoezo vlekken op je kleren... :lol:

Het plastic vond ik even wennen, maar in de praktijk is het toch vele malen prettiger.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door scontra »

grun schreef:
Moneyman schreef:En wat zijn "oude tubes"?
Vroeger zat tandpasta in tubes die gemaakt waren van een soort dun blik.[/b] Die kon je met de hand uitknijpen en oprollen, maar er waren ook grote sleutels voor te krijgen. Dezelfde sleutels zoals die op het deksel van blikjes boterhamworst zaten. Je brak het sleuteltje af, om vervolgens daarmee een ingestanste strook blik te verwijderen door het helemaal rondom op te rollen. Dat was nog een secuur werkje omdat de rol steeds groter werd.


Vroeger werd dat gewoon 'aluminium' genoemd :?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb toch best intensief werk, maar ik krijg mijn tandpasta tube nooit helemaal leeg (niet dat ik daar heel veel moeite voor doen). Topictitel klopt dus niet helemaal.

AZZ
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2013 15:48

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door AZZ »

DIt is al een erg oud topic zie ik, maar reageer toch nog maar even.
Onlangs is de verpakking van Prodent Anti Tandteen blijkbaar aangepast. Er zit bij de opening nog een pijpje van zo'n 2,5 cm , die naar binnen gaat. Hierdoor blijft er veel tandpasta achter wat bij de meeste mensen waarschijnlijk gewoon weggegooid wordt.Ik kan er nog een week van poetsen. Lijkt me erg slecht voor het milieu en onze portemonnaie. Ik ben er nog niet achter of dit voor meerdere tubes van Prodent en andere producenten geldt.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door grun »

AZZ schreef:
20 okt 2019 09:30
Onlangs is de verpakking van Prodent Anti Tandteen blijkbaar aangepast. Er zit bij de opening nog een pijpje van zo'n 2,5 cm , die naar binnen gaat. Hierdoor blijft er veel tandpasta achter wat bij de meeste mensen waarschijnlijk gewoon weggegooid wordt.
Goede tip, die kende ik nog niet. Ongetwijfeld is deze manier ook bij andere producenten van smeerbare producten in tubes bekend.
Het voelt toch een beetje als misleiding, ik kan me geen technische reden voorstellen waarom zo'n pijpje noodzakelijk is. Je betaalt voor iets wat je vervolgens niet krijgt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat pijpje wordt een spuitkop genoemd. Die maakt het mogelijk om die mooie kleurstreepjes op je tandpasta te krijgen. In tubes witte tandpasta zit hij dan ook niet.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/g6n13e2p7

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:
05 dec 2017 12:20
Omdat je die beter kon uitknijpen.
Van 10 a 20 jaar terug.
Onzin. Juist die kunststof tube van nu zijn veel makkelijk leeg te halen. Zoals de tip die hierboven al staat, maar het is ook heel makkelijk om de tube als deze bijna leeg is door te knippen en de tandpasta dan van binnen uit er uit te halen. En als je klaar bent schuif je de 2 delen in elkaar zodat het niet uitdroogt. Doe dat maar met zo'n metalen tube van vroegah...

Maar goed, jij bent van mening dat bedrijven alleen maar bestaan om ons te bedonderen dus zal je niet te overtuigen zijn dat dingen ook wel eens goed kunnen zijn.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door mahadma »

Als we dan toch bezig zijn, met een 'flessenlikker' kon je vroegûr de fles vla oid leeg krijgen. Met de tegenwoordige pakken vla weet je ook niet hoeveel je weggooid als je "er niets meer uitkrijgt".

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die pakken kan je, als he dat wil ook openmaken en dan leegschrapen.

Je kunt zo’n pak ook een tijdje omgekeerd in een schaaltje zetten.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door alfatrion »

renewouters schreef:
20 okt 2019 11:42
Zoals de tip die hierboven al staat, maar het is ook heel makkelijk om de tube als deze bijna leeg is door te knippen en de tandpasta dan van binnen uit er uit te halen. En als je klaar bent schuif je de 2 delen in elkaar zodat het niet uitdroogt. Doe dat maar met zo'n metalen tube van vroegah...
Ik kreeg die metalen tubes leeg zonder die open te hoeven knippen.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door BL2 »

Ondertussen is de vaste forumkliek al 2 jaren bezig hoe een tube tandpasta leeg te krijgen.
Dat het met de mensheid toch nog zo ver gekomen is.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo'n pak vouw ik in de lengte "luchtig" in elkaar, beginnend bij de punt, zodat je een soort platte tube krijgt. Die druk ik vervolgens vanaf de bodem plat en leeg. Sneller dan knippen en schrapen.

Een ouderwetse aluminiumtube krijg ik gemakkelijker leeg dan een plastieken tube. Altijd aan de achterzijde knijpen en het lege deel gladstrijken en eventueel oprollen. Zonder te knippen echt helemaal leeg.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door Erthanax »

BL2 schreef:
20 okt 2019 12:14
Ondertussen is de vaste forumkliek al 2 jaren bezig hoe een tube tandpasta leeg te krijgen.
Dat het met de mensheid toch nog zo ver gekomen is.
Welneen! Na een retraite van bijna twee jaar pakken we gewoon de draad weer op. Nieuwe ronde, nieuwe inzichten! :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die tube is nog lang niet leeg.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Voor de vele zuinige Hollanders
https://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekr ... index.html

en voor vla e.d., kost wat maar dan heb je ook wat :mrgreen: https://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekr ... index.html

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Verpakkingen onmogelijk leeg te maken zonder intensief werk.

Ongelezen bericht door scontra »

De plastic tube, van de goedkoopste tandpasta t/m een tientallen euro's kosten de crème, maar eens een keertje open knippen en zie wat een zgn. lege tube nog aan product bevat !

Wij zijn wel zo 'krenterig' (zoals je dan benoemt wordt) om de resterende inhoud van de tube over te doen in een 'plastic' potje met schroefdeksel en dan nog zeker een kwart keer zo lang met de inhoud van de oorspronkelijke tube te doen.

Nee, dan was de oprolbare "aluminium" tube toch heel wat praktischer en voordeliger dan de plastic tubes van nu.
Maar alleen al van de verschillende meningen en ervaringen hierover kan een boekwerk van minstens 999 pagina's worden gedrukt, maar ja 'wie gaat dat allemaal lezen' . :oops:

Gesloten