LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Account Nespresso plotseling stopgezet

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
eikenboom112
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2019 18:12

Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door eikenboom112 »

Tijdje terug hier een apparaat aangeschaft. wordt plotseling een paar weken Later mijn account stopgezet. ben daarna natuurlijk gelijk de klantenservice van Nespresso gaan bellen en kreeg te horen dat ik te veel koffie besteld zou hebben en dat daarom mijn account is stopgezet, en dat het er maar op neer kwam dat ik het maar moest uitzoeken... door deze vieze spelletjes heb ik nu een duur apparaat staan waar ik niks meer aan heb.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door berndv »

misschien een hele domme opmerking, maar als u teveel koffie besteld zou u toch juist meer geld opbrengen? Ik betaal tenminste voor mijn koffie, ik bestel mijn cups overigens gewoon in de winkel en niet bij nespresso, maar ik ga er toch van uit dat als u meer koffie besteld, u ook meer opbrengt?

U heeft overigens geen duur apparaat waar u niets meer aan heeft, dat is natuurlijk niet waar, cups zijn tegenwoordig overal te koop en ik moet zeggen, sommige soorten zijn nog lekkerder dan nespresso ook.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een bedrijf dat klaagt dat een klant teveel koopt? De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Maar ga bijvoorbeeld naar Lidl, cups zijn zeker ze goed als van Nespresso zelf.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

berndv schreef:
16 okt 2019 11:19
misschien een hele domme opmerking, maar als u teveel koffie besteld zou u toch juist meer geld opbrengen?
Het zou te maken kunnen hebben met problemen bij garantiegevallen. Het is een consumentenapparaat, maar als er veel meer koffie doorheen gaat dan gemiddeld, kan dit ten koste gaan van de levensduur. Ter voorkoming van problemen blokkeren ze schijnbaar.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is zeer onwaarschijnlijk dat hier een dergelijke motivatie achter zit.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door criticus2 »

lijkt mij ook...

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er is inderdaad een veel logischer reden waarom TS niet meer mag bestellen dan de reden die NeoDutchio bedacht heeft.

Als je kijkt naar de voorwaarden op het juridische deel van de website van Nespresso, onder "verkoopvoorwaarden", dan zie je direct in artikel 1 van die algemene verkoopvoorwaarden dat er een onderscheid wordt gemaakt tussen de gewone (consumenten) bestellingen en de zakelijke bestellingen (die ook niet via de gewone Boutique verlopen). In artikel 2.2 zie je vervolgens:
2.2 De bestellingen via de website, mobiele apps en de telefoon zijn onderworpen aan een minimale en maximale hoeveelheidsgrens zoals aangegeven op de website/mobiele apps/per telefoon.
De meest voor de hand liggende reden dat TS niet meer mag kopen, lijkt me dus dat hij een hoeveelheid heeft gekocht die Nerpresso doet vermoeden dat TS niet als consument, maar zakelijk koopt.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door pieterenien »

U kunt altijd terecht in de Nespressowinkels her en der in het land. Of probeer anders de capsules van L'Or, net zo lekker en een stuk goedkoper. Dit laatste weet ik uit ondervinding nadat ik na ruim 10 jaar ben gestopt als klant van Nespresso als principiële reactie op een misleidende actie van hun.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Moneyman schreef:
21 okt 2019 10:55
...doet vermoeden dat TS niet als consument, maar zakelijk koopt.
Wat zou daarvan het bezwaar zijn??

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nespresso wilt niet dat de goederen (zakelijk) worden doorverkocht.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door Moneyman »

chrisd1 schreef:
21 okt 2019 11:47
Moneyman schreef:
21 okt 2019 10:55
...doet vermoeden dat TS niet als consument, maar zakelijk koopt.
Wat zou daarvan het bezwaar zijn??
Andere spelregels natuurlijk.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Moneyman schreef:
21 okt 2019 11:57
Andere spelregels natuurlijk.
Ook als TS deze andere regels niet expliciet heeft afgesproken met de leverancier?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat is je punt? Zakelijke klanten hebben andere afspraken dan consumenten. Da's toch logisch?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Iig geeft TS in zijn OP op dit consumentenforum niet aan, dat hij een zakelijke klant is.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door Moneyman »

chrisd1 schreef:
21 okt 2019 13:02
Iig geeft TS in zijn OP op dit consumentenforum niet aan, dat hij een zakelijke klant is.
Wat begrijp je niet aan dit punt?
Moneyman schreef:
21 okt 2019 10:55
De meest voor de hand liggende reden dat TS niet meer mag kopen, lijkt me dus dat hij een hoeveelheid heeft gekocht die Nerpresso doet vermoeden dat TS niet als consument, maar zakelijk koopt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Account Nespresso plotseling stopgezet

Ongelezen bericht door sjohie »

chrisd1 schreef:
21 okt 2019 11:47
Moneyman schreef:
21 okt 2019 10:55
...doet vermoeden dat TS niet als consument, maar zakelijk koopt.
Wat zou daarvan het bezwaar zijn??
Dat ze niet willen dat consumentenverpakkingen doorverkocht worden. Net zoals bijvoorbeeld Ola op de dozen magnums in de AH ook zet dat de ijsjes in zo'n verpakking niet los verkocht mogen worden.

Gesloten