LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
La_mur
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2019 13:36

Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door La_mur »

Dit weekend bemerkten mijn ouders bij thuiskomst 's avonds dat ze de voordeur niet meer open kregen. Gezien het late uur besloten ze slotenmaker 'all round lock security' te bellen voor een weekend/avondvisite. Bij het vragen naar de geschatte kosten werd hun verteld dat er in ieder geval voorrijdkoaten in rekening werd gebracht en het verdere bedrag afhankelijk zou zijn van wat op de locatie aangetroffen zou worden.

Naar het bleek waren het deurslot en de twee pensloten allen kapot en deze zijn vervangen. Nu hoor ik echter dat hiervoor 919.24 euro in rekening is gebracht:
Voorrijdkosten 19.95
Vast starttarief arbeid 89.95
Freeskosten: 89.95
Arbeidskosten: 59.95
Weekendtoeslag: 99.95
Profiel cilinder: 89.95
Penslot exclusief installatie: 140
Insteekslot excl installatie: 190
Hierover 21% btw voor het eindbedrag wat zij meteen betaald hebben.

Ik was vrij geschokt van de hoogte van dit bedrag. Ik neem aan dat het bijna onmogelijk is hier op dit moment nog iets aan te doen, maar ik wilde toch vragen of (1) dit een reële rekening is voor de geleverde arbeid en (2) wat men in het algemeen kan doen als vooraf geen schatting van kosten gemaakt kan worden en men het achteraf niet met de rekening eens is.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zie maar 1 optie. En dat is voor er begonnen wordt te vragen naar de kosten. Te duur? Dan betaal je de voorrijkosten en kan ie naar huis.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door 16again »

La_mur schreef:
20 okt 2019 14:24
Bij het vragen naar de geschatte kosten werd hun verteld dat er in ieder geval voorrijdkoaten in rekening werd gebracht en het verdere bedrag afhankelijk zou zijn van wat op de locatie aangetroffen zou worden.
Vast starttarief arbeid 89.95 en Weekendtoeslag: 99.95 hadden sowieso ook vooraf genoemd moeten worden.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou nog even verder kijken voor de tillerij. Het deurslot kapot en ook nog de twee pensloten?

Ze hadden beter een hotelletje kunnen nemen tot maandag.

ZeerPrivé
Berichten: 5420
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Natuurlijk zijn dit geen reële prijzen. En ook nog beide pensloten kapot? Dat gelooft toch zeker niemand? Je ouders hebben te maken gehad met een stelletje beunhazen.

Lees ook dit even https://iak.nl/verzekeringen/inboedelve ... en-de-deur

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zou het geen beunhazen noemen maar professionele tillers

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door jhogaarts »

En het deurslot kapot en ook nog 2 pensloten. Dit riekt naar poging inbraak, dit is geen toeval meer. En überhaupt is de rekening veel te duur.
Zijn die pensloten van goud of zo, Bij de Gamma/Praxis hooguit 40 euro per 2

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

nee het is niet slim maar toch kunt u nog wel iets doen, ten eerste teken bezwaar aan tegen de hoogte van het bedrag en vraag ze per omgaande om een redelijke rekening, komt u er samen niet uit dan is de weg naar het juridische loket de juiste, er mag gerekend worden in het weekend, dat heeft men ook gedaan maar men mag niet idiote bedragen rekenen voor het materiaal...

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
21 okt 2019 15:02
maar men mag niet idiote bedragen rekenen voor het materiaal...
Waarom niet? Je mag vragen wat je wil - als er mensen gek genoeg zijn om erin te trappen is de deal gewoon rond.

Dat wordt pas anders als er sprake zou zijn van misbruik van omstandigheden of misleiding oid, maar dat blijkt (nog) nergens uit.

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Aygulf »

De Consumentenbond heeft op internet een goede site met als titel "onbetrouwbare slotenmakers, houd ze buiten de deur" met goede tips en gebruikelijke tarieven. De eerste tip is (zoals meestal): NOOIT de bovenste adverteerder op google inschakelen als u op slotenmaker zoekt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De betrouwbare plaatselijke slotenmaker bestond toen er nog telefoonboeken waren. En stoomtreinen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door moederslink »

Misschien is dit iets om er nog maar weer een uitzending over te maken door Radar :
nooit de 1e paar hits van Google bellen , maar van wat voor reparateurs dan ook , betrouwbare loodgieters, sleutelboeren, glaszetters etc uit je eigen omgeving het telefoonnummer opslaan in je telefoon én.....van te voren echt een prijsopgave te vragen.
Dit zijn écht schandalige woekerprijzen , maar het mag , ze vragen het en het wordt ' gewoon' ook betaald.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door BL2 »

Topic "weet ik hoeveel" over het slotemakersgilde, niemand leest ze verder. Hoe veel zullen er nog volgen ?

j.vd.schoot
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2019 10:39

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door j.vd.schoot »

Gewoon de brandweer bellen !

niekleloup
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2019 14:40

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door niekleloup »

Bij ons is ingebroken bij afwezigheid en voordeur kon niet meer op slot. Politie heeft Uniglas laten komen. Mogelijk voor 8 uur smorgens gebeld want rekenen noodafdichting buiten werktijd ad 193,46 ex btw. Zeer primitief zijn 2 ogen in kozijn en deur geschroefd en er is een mini-hangslotje aangehangen. Totale kosten 277,77 euro. 20 dagen later herinnering met bedragverhoging ad 41,67 euro.

Wat ik wil aankaarten dat deze bedrijven misbruik maken van de situatie en als je het niet kunt betalen na inbraak ook nog in grotere problemen terecht komt. Een huisartsenbezoek in de nacht met auto met chauffeur die bij je komen kost minder dan 150 euro....

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat kunt u claimen bij uw verzekering.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

niekleloup schreef:
20 dec 2019 14:59
Bij ons is ingebroken bij afwezigheid en voordeur kon niet meer op slot. Politie heeft Uniglas laten komen. Mogelijk voor 8 uur smorgens gebeld want rekenen noodafdichting buiten werktijd ad 193,46 ex btw. Zeer primitief zijn 2 ogen in kozijn en deur geschroefd en er is een mini-hangslotje aangehangen. Totale kosten 277,77 euro. 20 dagen later herinnering met bedragverhoging ad 41,67 euro.

Wat ik wil aankaarten dat deze bedrijven misbruik maken van de situatie en als je het niet kunt betalen na inbraak ook nog in grotere problemen terecht komt. Een huisartsenbezoek in de nacht met auto met chauffeur die bij je komen kost minder dan 150 euro....
Huisartsen krijgen periodiek betaald, het lijkt mij niet dat u Uniglas maandelijks betaald. Daarbij zegt €277,77 niet zoveel. Dit is €229,56 ex btw. Voorrijkosten en materiaal er af en je houdt het verschil over dat de medewerker salaris noemt. Dat u niet op tijd betaald is natuurlijk uw eigen verantwoordelijkheid.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Interessant bedrijf, dat Uniglas. Ze hebben een landelijk monopolie bij zaken waarbij de politie betrokken is geweest. Veel tevreden klanten hebben ze niet als je de reviews moet geloven.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door sylvesterb »

niekleloup schreef:
20 dec 2019 14:59
Een huisartsenbezoek in de nacht met auto met chauffeur die bij je komen kost minder dan 150 euro....
Die chauffeur kost jouw minder dan € 150,00. Het bezoek aan de post zelf wordt vergoed, maar de werkelijke kosten zijn veel hoger. Zomaar een huisartsenpost en hun tarieven als je niet gedekt bent.
Per 1 januari 2020 kost 1) een consult op de post € 144,28 2) een visite € 216,42 en 3) een telefonisch consult € 25,00.
https://medrie.nl/categorie/tarieven-en ... artsenpost

Neem aan dat uw auto met chauffeur u geen € 5,72 koste. Ik vind het bedrag van Uniglas heel redelijk. En ja als u niet betaald dan mogen ze incassokosten in rekening brengen, lijkt me ook zeer terecht. Een betalingsregeling is een gunst en niet een recht.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoge rekening na slotenmakerbezoek

Ongelezen bericht door 16again »

niekleloup schreef:
20 dec 2019 14:59
Bij ons is ingebroken bij afwezigheid en voordeur kon niet meer op slot. Politie heeft Uniglas laten komen. Mogelijk voor 8 uur smorgens gebeld want rekenen noodafdichting buiten werktijd ad 193,46 ex btw.
Hoe kun je een rekening krijgen, zonder overeenkomst?

Gesloten