Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
ikweeeitnietman
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2019 12:44

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ikweeeitnietman »

Bedankt voor jullie reacties!

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Trust and Law probeert kost wat kost toch nog wat geld binnen te slepen, zoals we hebben kunnen lezen in de brief van Trust and Law die Ikweethetnietman quote.
Trap hier niet in!
betaal alleen als ze de nietigverklaring aanvaarden.

Cro
Berichten: 2075
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

sacredfour schreef:
14 okt 2019 12:51
Trust and Law probeert kost wat kost toch nog wat geld binnen te slepen, zoals we hebben kunnen lezen in de brief van Trust and Law die Ikweethetnietman quote.
Trap hier niet in!
betaal alleen als ze de nietigverklaring aanvaarden.
Waarom blijft dit soort onzin steeds terugkomen.

Een nietigverklaring hoeft niet geaccepteerd te worden.
Echter wanneer je de overeenkomt nietig verklaard, wat je zeker moet doen bij een overeenkomst als deze, moet je nog steeds de hoofdsom terug betalen. Dit is immers een onverschuldigde betaling gewordenn het nietig verklaren van de overeenkomst.

Er is geen enkele reden om deze hoofdsom niet terug te betalen zodra je de overeenkomt nietig hebt verklaard.
Maar goed, dat is hier al vaak genoeg uitgelegd.
Blijven hameren op een acceptatie van de nietig verklaring, iets dat juridisch niet noodzakelijk is, zorgt er alleen maar voor dat de zaak onnodig blijft voortslepen. Iets dat niet in het belang is van de groep mensen die normaliter van dit soort leningen gebruik maakt.
16again schreef:
14 okt 2019 09:56
Als je iets gemist heb, dan is het "kan het zijn" en het vraagteken.
Die heb ik niet gemist, echter het gebruik van "Sommige vorderingen" en "eerder al" in je vraag impliceren dat er vorderingen verkocht zijn, als de vraag zou zijn of er in haar algemeenheid überhaupt mogelijk vorderingen verkocht zijn dan zijn nuances als "sommige vorderingen" en "eerder al" immers niet nodig in de vraag stelling.

dylanvin
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2019 00:33

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door dylanvin »

3 jaar geleden een aantal leningen gehad bij Ferratum. Gezien het mij handig lijkt voor sommige die hier ook problemen mee hebben, zal ik even mijn verhaal doen.

Na een aantal leningen + garantstellingen (en kosten) terug te hebben betaald, moest ik op een gegeven moment 1700 terugbetalen.
Ik ging de uiterste betaaldatum net niet redden, dus had ik een mail gestuurd naar Ferratum met de vraag of de deadline twee weken uitgesteld kon worden.
Ik kreeg toen als reactie dat ik akkoord was gegaan met de voorwaarden en ik binnen 5 dagen het bedrag terug moest betalen en de zaak anders naar een incassobureau ging.
Dit schetste mijn verbazing gezien de originele deadline pas na 12 dagen was.
Ik heb toen terug gemaild dat het zorgelijk is dat er zo omgegaan wordt met debiteuren. Dat het lijkt alsof een standaard mail is teruggestuurd zonder dat er ook maar gekeken is naar mijn kwestie.
Daarop ben ik op internet gaan zoeken en kwam ik verschillende fora tegen over Ferratum.
Ik heb toen de mail verstuurd zoals sacredfour met de rest had gedeeld. Met als afsluiting dat ik de kosten voor garantsteller met terugwerkende kracht niet betaal, en ik bereid was om 1200 te betalen (1700 minus garantstelling).
Hier is nooit meer op gereageerd door Ferratum; integendeel werd mijn zaak naar Trust and Law overgedragen.

Ik heb altijd Ferratum en Trust and Law netjes te woord gestaan over deze kwestie en verteld dat ik bereid ben om de som van 1200 terug te betalen zodra er ingegaan wordt op mijn mail.
Dit wordt simpelweg genegeerd door T&L. Na weer verscheidene (dreig) brieven en emails (altijd staat er betaal binnen 5 dagen of maak een betalingsregeling, anders beschadigen wij je kredietswaardigheid) was ik het zat en heb ik T&L zelf gebeld. Dat mijn pogingen tot een akkoord genegeerd werden er er constant druk werd uitgeoefend met bedreigingen. Ik kreeg toen als reactie dat de pogingen van T&L opgeschort werden totdat Ferratum inhoudelijk gereageerd zou hebben.
5 dagen later kreeg ik alsnog een dreigmail.
De volgende dag kreeg ik een excuses mail dat er een afspraak was gemaakt met mij en de vorige mail als niet verzonden beschouwd moest worden.
Na een maand werd ik weer gebeld door T&L, met het standaard verhaal. Heb toen gezegd dat als ze nog een keer bellen of een brief sturen dat ik juridische bijstand in ga schakelen.
Heeft niet geholpen, ik krijg weer de standaard brieven die ik allemaal bewaar, net als de e-mails. Ook wordt ik nog elke maand wel een keer gebeld.

Inmiddels ben ik ook niet meer bereid om het geleende bedrag terug te betalen gezien de handelswijze van Ferratum en 'hun' incassobureau. Ik blokkeer de nummers die me bellen en de rest bewaar ik voor het geval er ooit een dagvaarding zou komen.

Als het zover zou komen (wat ik niet verwacht) heb ik voldoende bewijs om aan te tonen:
- Dat de handelswijze van Ferratum verwerpelijk is
- Dat ik genoeg pogingen heb gedaan om tot een oplossing te komen
- Dat er ondanks beloften van T&L constant druk uitgeoefend wordt op mijn persoon (laster)

Mocht ik in 2020 nog steeds lastiggevallen worden dan ga ik een advocaat inschakelen.


MVG. Dylan

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

dylanvin schreef:
23 okt 2019 01:03
(...)
Inmiddels ben ik ook niet meer bereid om het geleende bedrag terug te betalen gezien de handelswijze van Ferratum en 'hun' incassobureau. (...)
Dat is niet zo slim, want dat schaadt je alleen. De hoofdsom zul je gewoon terug moeten betalen - die is immers onverschuldigd aan je betaald.
dylanvin schreef:
23 okt 2019 01:03
Als het zover zou komen (wat ik niet verwacht) heb ik voldoende bewijs om aan te tonen:
- Dat de handelswijze van Ferratum verwerpelijk is
- Dat ik genoeg pogingen heb gedaan om tot een oplossing te komen
- Dat er ondanks beloften van T&L constant druk uitgeoefend wordt op mijn persoon (laster)
ad 1: dat de handelswijze verwerpelijk is, is niet relevant. Relevant is slechts dat de overeenkomst te vernietigen is en dat de garantkosten daarom niet betaald hoeven te worden.
ad 2: die pogingen zijn ook niet relevant, zeker niet als je ondertussen verklaart niet bereid te zijn te betalen.
ad 3: logisch dat er druk uitgeoefend wordt, je bent immers nog steeds een wanbetaler. Van laster is niets gebleken.

Als dit je beste argumenten zijn, zou ik je standpunten nog eens heroverwegen...

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
23 okt 2019 12:31
De hoofdsom zul je gewoon terug moeten betalen - die is immers onverschuldigd aan je betaald.
Is het niet zo, dat er pas sprake is van een onverschuldigde betaling zodra een der partijen vernietiging van de overeenkomst inroept?

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
23 okt 2019 13:30
Moneyman schreef:
23 okt 2019 12:31
De hoofdsom zul je gewoon terug moeten betalen - die is immers onverschuldigd aan je betaald.
Is het niet zo, dat er pas sprake is van een onverschuldigde betaling zodra een der partijen vernietiging van de overeenkomst inroept?
Dat heeft hij al gedaan.

En als hij dat niet gedaan zou hebben, dan is er nog gewoon de contractuele verplichting tot terugbetaling. Linksom of rechtsom moet die (restant) hoofdsom gewoon terugbetaald worden.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Betaal de leenkosten ook niet terug. Behalve de nietigverklaring stuur je ze ook nog een schadeclaim die gelijk is aan de leenkosten.
verder heeft Trust and Law nooit bewijs gestuurd dat ze bevoegd zijn voor de garant te handelen. Je hebt dus niks meer te maken met Trust and Law. het is de garant die zegt een vordering op jouw te hebben en niet Ferratum.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
23 okt 2019 13:40
Dat heeft hij al gedaan.
En als hij dat niet gedaan zou hebben, dan is er nog gewoon de contractuele verplichting tot terugbetaling. Linksom of rechtsom moet die (restant) hoofdsom gewoon terugbetaald worden.
Geen idee of hij dat al gedaan had. Maar je kunt de boel wel traineren, met wachten tot de tegenpartij de overeenkomst vernietigt.
sacredfour schreef:
23 okt 2019 16:35
Betaal de leenkosten ook niet terug. Behalve de nietigverklaring stuur je ze ook nog een schadeclaim die gelijk is aan de leenkosten.
Ik heb werkelijk geen idee, waar die schadeclaim op gebaseerd is. Komt op mij over als onzinnig

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat zullen de eerder betaalde garant kosten op eerdere leningen wel zijn.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
23 okt 2019 16:55
Dat zullen de eerder betaalde garant kosten op eerdere leningen wel zijn.
Die kan hij gewon verrekenen, daar is geen “schadeclaim ter grote van de leensom” voor nodig. Ik ben benieuwd waar SF dit advies op baseert.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
23 okt 2019 16:53
Moneyman schreef:
23 okt 2019 13:40
Dat heeft hij al gedaan.
En als hij dat niet gedaan zou hebben, dan is er nog gewoon de contractuele verplichting tot terugbetaling. Linksom of rechtsom moet die (restant) hoofdsom gewoon terugbetaald worden.
Geen idee of hij dat al gedaan had. (...)
Dat blijkt uit zijn bericht.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Juridische kosten en smartengeld.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
23 okt 2019 19:06
Juridische kosten en smartengeld.
:lol: :lol: maak je (op zich goede) strijd tegen flitskredieten nou niet belachelijk door dit soort zinloze en schadelijke adviezen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dadelijk vraag je nog rente omdat het te lang duurt voordat je terug kan betalen. Negatieve rente is toch een probleem!

lizzieeliciouss
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2019 19:46

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lizzieeliciouss »

Hallo,

Ik ben helaas ook uit wanhoop in zee gegaan met Ferratum en global Guarantee. Ik heb nu een mail ontvangen van Trust & Law dat ik binnen 7 dagen een bedrag moet overmaken waar ook nog 177 euro aan incasso kosten zijn berekend. Ik weet niet niet zo goed wat ik nu moet doen. Op dit moment kan ik het niet betalen...Iemand tips/ advies?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Je MOET betalen maar kan niets....

Dan word het nietsdoen en afwachten.
Zij hadden vooraf moeten controleren of je kredietwaardig was.

Cro
Berichten: 2075
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

sacredfour schreef:
23 okt 2019 19:06
Juridische kosten en smartengeld.
Welke juridische kosten en smartengeld waarvoor exact?

Sorry dat ik het zeg, maar dit klinkt echt volkomen belachelijk.

Soykan
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2019 19:20

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Soykan »

Ik heb zelf ook een vraag. Vorig jaar geld geleend bij ferratum en vorige week ben ik via de mail benaderd door trust en law. Ik moest binnen 15 dagen een bedrag van 500 eu betalen, maar ik heb aangegeven dat t mij niet lukt te betalen. Ze hebben me daarna een mail verstuurd met een betalingsregeling met elke maand 50 eu. Ik kan nu niks betalen. Gisteren en vandaag, dus zaterdag en zondag heb ik 2 mails ontvangen, waarin ze aangeven dat de tijd bijna verstrekt. Wat nu als ik morgen niks betaal, ik woon niet eens in nederland. Kunnen ze bij mijn ouders aankloppen?

Afba
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2019 23:11

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Afba »

Kan iemand mij uitleggen wat trust and law eigenlijk kan doen? Ferratum heeft blijkbaar overgedragen naar trust and law maar als ik bij Ferratum inlog kan ik alsnog het openstaande bedrag via hun betalen. Is dit niet gewoon ook een onderdeel van Ferratum net als global?
Sowieso lukt het mij niet op dit moment de lening volledig terug te betalen. Door de hoge garantkosten ben ik steeds weer gaan lenen en zit ik nu vast. Wat te doen? Betalingsregeling treffen maar dan met Ferratum zelf of trust?

Plaats reactie