LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijziging in voorwaarden Spaar Deposito ABN AMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
No Spang
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2019 22:09

Wijziging in voorwaarden Spaar Deposito ABN AMRO

Ongelezen bericht door No Spang »

Van mijn Spaar Deposito bij de ABN-AMRO met een looptijd van 10 jaar worden na 7 jaar de voorwaarden door de ABN-AMRO gewijzigd.
De rente wordt voortaan standaard op de tegenrekening uitgekeerd. Hierdoor is rente op rente niet meer mogelijk.
Is dit toegestaan? Dit is namelijk niet in overeenstemming met de voorwaarden waar ik 7 jaar geleden een handtekening onder gezet heb.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 okt 2019 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

marja12
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2019 13:15

Re: Wijziging in voorwaarden Spaar Deposito ABN AMRO

Ongelezen bericht door marja12 »

Kan dit inderdaad zomaar. Vandaag heb ik ook een brief van de ABN-AMRO ontvangen. Per 1 Jan 2020 wijzigen zij eenzijdig de voorwaarden van mijn spaardeposito. Mijn spaardeposito loopt tot 2022.

Vriendelijke groet Marja

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wijziging in voorwaarden Spaar Deposito ABN AMRO

Ongelezen bericht door kweenie »

Nee, dat kan niet zomaar. Wat gebruikelijk is in zulke situaties, is dat de bank het gemis aan rente-op-rente bepaalt en het saldo van de deposito daarmee verhoogt. Of het afgesproken rentepercentage iets hoger maakt.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wijziging in voorwaarden Spaar Deposito ABN AMRO

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan zou ik die voorwaarden nog maar eens goed doorspitten, of er niet ergens een ontsnappingsclausule is opgenomen voor de bank.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Wijziging in voorwaarden Spaar Deposito ABN AMRO

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Zoals ik uit de toelichting begrijp wijzigt er niets voor bestaande deposito rekeningen met uitzondering dat daar niet meer op ingelegd kan worden. Bij andere banken wordt de rente al jaren op de tegenrekening gestort.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wijziging in voorwaarden Spaar Deposito ABN AMRO

Ongelezen bericht door kweenie »

Als ik de toelichting zo zie, dan worden de voorwaarden van bestaande deposito's inderdaad gewoon gerespecteerd en gaat het alleen om aanpassingen bij nieuwe stortingen. Zo mogen ze het wel aanpassen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Wijziging in voorwaarden Spaar Deposito ABN AMRO

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je 7 jaren lang de rente kreeg bijgeschreven en ze nu het niet meer doen, kun je bij DNB klagen die toezicht moet houden.

Gezien de rente die je nu kreeg is bijstorten niet meer mogelijk.... maar bijschrijven, als ze dat aanpassen mag niet.
Daarvoor moet je eerst bewijs hebben en dat krijg je volgens mijn in januari 2020....
De Nederlandse Bank vind je onder dnb.nl

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wijziging in voorwaarden Spaar Deposito ABN AMRO

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij verandert er niets voor een bestaande deposito met rente op rente.

“Wat betekent deze aanpassing van de voorwaarden voor klanten die nu maandrente of rente-op-rente hebben?
Heeft u een Spaar Deposito met maandrente of rente-op-rente? U kunt dan vanaf 1 januari 2020 geen nieuwe inleg meer doen op die rekening. U kunt wel een Spaar Deposito met jaarrente aanvragen. De rente wordt dan standaard uitgekeerd op uw tegenrekening. De tegenrekening is de rekening die u zelf opgegeven heeft, bijvoorbeeld uw betaalrekening” bron site ABN

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Wijziging in voorwaarden Spaar Deposito ABN AMRO

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

No Spang schreef:
24 okt 2019 22:22
Van mijn Spaar Deposito bij de ABN-AMRO met een looptijd van 10 jaar worden na 7 jaar de voorwaarden door de ABN-AMRO gewijzigd.
De rente wordt voortaan standaard op de tegenrekening uitgekeerd. Hierdoor is rente op rente niet meer mogelijk.
Is dit toegestaan? Dit is namelijk niet in overeenstemming met de voorwaarden waar ik 7 jaar geleden een handtekening onder gezet heb.
Hallo No Spang,

Dit is inderdaad mogelijk! Dit staat in onze voorwaarden bij 'Overige bepalingen'. De huidige voorwaarden kun je hier vinden:
https://www.abnamro.nl/nl/images/pdf_Vo ... 727875.pdf

Meer informatie over de vernaderen en de nieuwe voorwaarden vind je op deze link:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/sparen/ ... osito.html

Hopelijk zorgt dit voor wat meer verheldering! Heb je nog andere vragen hierover? Dan kun je ons gerust een privébericht sturen. Dan kijken we met je mee naar de mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Eilis
ABN AMRO Webcare

Gesloten