LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te laat uitkeren van spaargeld door NN

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Baila137#
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2019 16:15

Te laat uitkeren van spaargeld door NN

Ongelezen bericht door Baila137# »

Eind oktober 2019 expireert mijn spaarrekening, die ik 20 jaar geleden heb afgesloten bij Delta Lloyd. Hiervoor heb ik eind juli (3 maanden daarvoor!) al de nodige documenten opgestuurd naar Nationale Nederlanden. Omdat ik geen ontvangst bevestiging kreeg, heb ik een mail gestuurd en ja hoor, ze hadden mijn documenten ontvangen (kopie van paspoort en bankpasje!). Tevens meldden zij dat zij hoopten om binnen 14 dagen na expiratiedatum uit te keren, maar als dat niet lukte, zou ik daar bericht van krijgen. Daarop heb ik gebeld waarom dat zo lang moet duren. Het antwoord van de medewerker was vaag en onduidelijk, maar het was niet zo dat het geld zomaar, met één druk op de knop op mijn rekening stond.

Ik vind dit raar en niet kunnen! Ik heb intussen aankopen gedaan die half november volledig betaald moeten worden. Op deze manier kom ik in de problemen!
Ondertussen ben ik erachter dat er veel klachten zijn over Nationale Nederlanden.
Wat kan ik doen om MIJN EIGEN GELD op tijd op mijn rekening te krijgen?

Met vriendelijke groet,
(Naam verwijderd ^SI)

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Te laat uitkeren van spaargeld door NN

Ongelezen bericht door mahadma »

U heeft beloftes om te betalen op een bepaalde datum gemaakt terwijl u nog geen echte zekerheid had wanneer het op uw rekening staat. Beetje voorbarig gedaan, u weet in elk geval dat er wel wat aankomt, dus leg maar uit aan uw winkels/leveranciers dat er geld onderweg is. Immers, u schrijft: Zij HOOPTEN binnen 14 dagen ....... Hopen is wat anders als op zeker.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Te laat uitkeren van spaargeld door NN

Ongelezen bericht door kokka »

JOUW eigen geld staat nu ook op JOUW EIGEN REKENING.. alleen dan bij de NN.
in principe heb je de huid al verkocht voor de beer geschoten is, en dat is niet de schuld van Nationale Nederlanden.
wellicht kan je in contact treden met degene waar je de nieuwe aankopen hebt gedaan en uitleggen dat je je vergist hebt in de datum dat je de factuur kan voldoen.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Te laat uitkeren van spaargeld door NN

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Spaarrekeningen expireren normaal gesproken niet. Gaat het niet over een verzekering?

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Te laat uitkeren van spaargeld door NN

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik denk ook dat dit over een soort verzekering /lijfrente e.d.gaat, dat is heel wat anders dan een huis tuin keuken spaarrekening.
Misschien kan TS wat aanvullende informatie geven. Of blijft dit weer een oneliner topic zoals zoveel de laatste tijd.



groeten Henk

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Te laat uitkeren van spaargeld door NN

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Eind oktober duurt nog veertien dagen. Daarna volgens de belofte binnen veertien dagen, dus over een maand.

Cornelly26
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2019 09:19

Re: Te laat uitkeren van spaargeld door NN

Ongelezen bericht door Cornelly26 »

Heeeeel Herkenbaar . Zelfde meegemaakt. Volhouden en gemiste rente eisen ! Is mij ook gelukt.
Ik had dit voorjaar al paar maanden tevoren alles aangeleverd aan NN. Kreeg mijn geld ook maar niet uitgekeerd. Herhaaldelijk contact opgenomen. Ze zeiden dingen niet te hebben ontvangen maar ik had bevestigingmails dat alles wél ontvangen was. Uiteindelijk , ik meen 2 maanden te laat , is het door één medewerkster heel snel opgelost. MEt rente dus.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Te laat uitkeren van spaargeld door NN

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Cornelly26 schreef:
28 okt 2019 09:25
Heeeeel Herkenbaar . Zelfde meegemaakt. Volhouden en gemiste rente eisen ! Is mij ook gelukt.
Ik had dit voorjaar al paar maanden tevoren alles aangeleverd aan NN. Kreeg mijn geld ook maar niet uitgekeerd. Herhaaldelijk contact opgenomen. Ze zeiden dingen niet te hebben ontvangen maar ik had bevestigingmails dat alles wél ontvangen was. Uiteindelijk , ik meen 2 maanden te laat , is het door één medewerkster heel snel opgelost. MEt rente dus.


Herkenbaar, iets dergelijks bij een AEGON koopsompolis meegemaakt. Veel bellen en dreigen met negatieve recensies, toen kon het plotseling wel. Iets met finale controle...

Gesloten