LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen garantie op Canon camera bij Kamera Express
Geen garantie op Canon camera bij Kamera Express
eind 2017 heb ik een Canon Powershot G7X mark II gekocht voor 500 euro bij Kamera express.
Dozen schuiven kunnen ze wel maar toen de camera augustus 2019 defect ging was hun reactie dat het vochtschade was en dat de reparatie 465,35 euro kostte.
Nu is één ding zeker ik heb de camera nooit in de regen gebruikt dus mijn reactie was dat alleen maar zweet van mijn handen zou kunnen zijn. Daar moet een camera tegen kunnen anders kan je er niets mee.
Dus ik gaf aan dat ik dan de koop ongedaan wilde maken omdat de camera niet voldeed aan de verwachting dat ik hem in mijn handen kon houden
In hun volgende mails komt het defect door vocht niet meer voor, ze weten niet hoe het defect is ontstaan maar het is geen fabricagefout dus geen garantie.
De camera werd altijd in een tasje bewaard er zaten zelfs geen gebruikssporen op.
Te achterlijk voor woorden dat het door Kamera express heel normaal gevonden wordt dat als een camera van 500euro na 1j en 8mnd defect gaat een reparatie opgeeft van 465euro zonder ook maar ergens in tegemoet te komen.
Dus kortom dozen schuiven kunnen ze maar zo gauw er een probleem is geven zij niet thuis. Zie ook de vele klachten als mensen hun product terug sturen of dat als er niet geleverd wordt, hun geld moeizaam terug krijgen.
Kortom koop liever bij een ander bedrijf, ongeveer dezelfde prijs maar wel met een goede garantie, zoals (Reclame verwijderd ^SI) ect die hebben een betere service dan Kamera express, zij hebben niet eens een retour beleid. Bij alle andere bedrijven kan je een sticker downloaden om het product gratis retour te zenden. Bij Kamera express niet.
Dozen schuiven kunnen ze wel maar toen de camera augustus 2019 defect ging was hun reactie dat het vochtschade was en dat de reparatie 465,35 euro kostte.
Nu is één ding zeker ik heb de camera nooit in de regen gebruikt dus mijn reactie was dat alleen maar zweet van mijn handen zou kunnen zijn. Daar moet een camera tegen kunnen anders kan je er niets mee.
Dus ik gaf aan dat ik dan de koop ongedaan wilde maken omdat de camera niet voldeed aan de verwachting dat ik hem in mijn handen kon houden
In hun volgende mails komt het defect door vocht niet meer voor, ze weten niet hoe het defect is ontstaan maar het is geen fabricagefout dus geen garantie.
De camera werd altijd in een tasje bewaard er zaten zelfs geen gebruikssporen op.
Te achterlijk voor woorden dat het door Kamera express heel normaal gevonden wordt dat als een camera van 500euro na 1j en 8mnd defect gaat een reparatie opgeeft van 465euro zonder ook maar ergens in tegemoet te komen.
Dus kortom dozen schuiven kunnen ze maar zo gauw er een probleem is geven zij niet thuis. Zie ook de vele klachten als mensen hun product terug sturen of dat als er niet geleverd wordt, hun geld moeizaam terug krijgen.
Kortom koop liever bij een ander bedrijf, ongeveer dezelfde prijs maar wel met een goede garantie, zoals (Reclame verwijderd ^SI) ect die hebben een betere service dan Kamera express, zij hebben niet eens een retour beleid. Bij alle andere bedrijven kan je een sticker downloaden om het product gratis retour te zenden. Bij Kamera express niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 okt 2019 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verduidelijking titel, reclame verwijderd
Reden: Verduidelijking titel, reclame verwijderd
Re: Geen garantie op Canon camera bij Kamera Express
En wat is nu uw vraag?
-
- Berichten: 12322
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Geen garantie op Canon camera bij Kamera Express
Waarom zouden ze u tegemoet moeten komen? De camera is ouder dan 6 maanden, dan ligt de bewijslast bij u. Vocht is vocht en als de indicatoren aangeven dat er vocht in de camera zit, dan is het aan u om aan te tonen dat er geen vocht bij is geweest. U zegt zelf al zweet en dat is ook vocht.
Dat een andere winkel een ander beleid heeft had u ook van te voren kunnen zien. En een verplichting om een sticker te downloaden en gratis te versturen is er niet. Een gunst is geen wet.
Dat een andere winkel een ander beleid heeft had u ook van te voren kunnen zien. En een verplichting om een sticker te downloaden en gratis te versturen is er niet. Een gunst is geen wet.
Re: Geen garantie op Canon camera bij Kamera Express
Hallo @23hdj, bij Consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... eb-gemaakt# kunt u zien hoe een en ander in z'n werk gaat.
Het gaat om de bewijslast en in dit geval de bewijslast na 6 maanden.
Uw suggestie dat alleen zweet de oorzaak zou kunnen zijn komt voor uw eigen rekening neem ik aan. Dat zou echter absurd zijn want daar moet een camera gewoon tegen kunnen.
Maar belangrijker is wat Kamera Express nu zelf zegt over de oorzaak. Ze zullen toch wel iets schrijven in de vervolgmails na de eerste mail over eventuele vochtschade.
Als er geen oorzaak te vinden is waarmee men de oorzaak niet bij u kan leggen dan vind ik het niet zo raar dat u bij Kamera Express blijft aankloppen.
Het gaat om de bewijslast en in dit geval de bewijslast na 6 maanden.
Uw suggestie dat alleen zweet de oorzaak zou kunnen zijn komt voor uw eigen rekening neem ik aan. Dat zou echter absurd zijn want daar moet een camera gewoon tegen kunnen.
Maar belangrijker is wat Kamera Express nu zelf zegt over de oorzaak. Ze zullen toch wel iets schrijven in de vervolgmails na de eerste mail over eventuele vochtschade.
Als er geen oorzaak te vinden is waarmee men de oorzaak niet bij u kan leggen dan vind ik het niet zo raar dat u bij Kamera Express blijft aankloppen.
Re: Geen garantie op Canon camera bij Kamera Express
Binnen de garantie termijn zijn de kosten voor terugzending voor de verkoper en NIET voor de koper MITS het defect onder de garantie valt!!!
TS, ga met de camera naar een servicepunt en laat daar onderzoeken wat er prcs aan de hand is, vraag dit ook zwart op wit aan hen en dan met dit rapport naar de verkoper, willenz e nog niets dan de gang naar de rechter...
TS, ga met de camera naar een servicepunt en laat daar onderzoeken wat er prcs aan de hand is, vraag dit ook zwart op wit aan hen en dan met dit rapport naar de verkoper, willenz e nog niets dan de gang naar de rechter...
Re: Geen garantie op Canon camera bij Kamera Express
De camera kan in vochtige ruimtes zijn gebruikt waardoor de indicatoren aanslaan maar er geen vochtschade is.
Dat is onbewijsbaar. De bewijslast is ietsjes anders.NeoDutchio schreef: ↑18 okt 2019 11:15Als de indicatoren aangeven dat er vocht in de camera zit, dan is het aan u om aan te tonen dat er geen vocht bij is geweest.
Re: Geen garantie op Canon camera bij Kamera Express
De bewijslast houdt in dat de consument moet bewijzen dat het product non-conform was bij aflevering. Er moet dan bewezen worden dat een bepaalde eigenschap mocht worden verwachten en dat deze afwezig is of dat het afwezig zijn van een bepaal eigenschap mocht worden verwacht en dat die wel aanwezig is. Zelfs als er bewezen kan worden dat er vocht bij het product is gekomen, dan is daarmee nog niet bewezen dat het product dus conform was bij aflevering. Er zijn vier scenario's:
1. Er is waterschade en de waterschade veroorzaakt het gebrek.
2. Er is waterschade maar de waterschade heeft geen invloed op het gebrek.
3. Er is geen waterschade maar de vochtindicatoren zijn wel aangeslagen. Dit kan gebeuren in een vochtige omgeving.
4. Er is geen waterschade en de vochtindicatoren zijn niet aangeslagen. Het komt helaas voor dat sommige bedrijven misbruik maken van het feit dat zij deskundig zijn en de consument niet.
1. Er is waterschade en de waterschade veroorzaakt het gebrek.
2. Er is waterschade maar de waterschade heeft geen invloed op het gebrek.
3. Er is geen waterschade maar de vochtindicatoren zijn wel aangeslagen. Dit kan gebeuren in een vochtige omgeving.
4. Er is geen waterschade en de vochtindicatoren zijn niet aangeslagen. Het komt helaas voor dat sommige bedrijven misbruik maken van het feit dat zij deskundig zijn en de consument niet.
Re: Geen garantie op Canon camera bij Kamera Express
Ik had een compact camera Nikon gekocht , maar deze beviel me niet. ik wilde toch de panasonic, ik terug binnen 14 dagen, had de doos niet bij me, maar ik vraag dus om een omruiling kon de doos de andere dag brengen., dat ging niet !!!!!!!
De camera was 2e hands !!!!! binnen 14 dagen!!!!!!!!
De verkoper had zijn dag niet, was bijna aan zijn pensioen.
ik vraag me af, wat dan de proefperiode van 14 dagen voorsteld. Ook bij Nikon hielpen ze me niet verder, ik moest naar de winkel
EEN GOEDE RAAD
GA NOOIT NAAR CAMERA EXPRESS VOOR SERVICE
De camera was 2e hands !!!!! binnen 14 dagen!!!!!!!!
De verkoper had zijn dag niet, was bijna aan zijn pensioen.
ik vraag me af, wat dan de proefperiode van 14 dagen voorsteld. Ook bij Nikon hielpen ze me niet verder, ik moest naar de winkel
EEN GOEDE RAAD
GA NOOIT NAAR CAMERA EXPRESS VOOR SERVICE
Re: Geen garantie op Canon camera bij Kamera Express
Buiten het feit dat de enige overeenkomst tussen uw "probleem" en het echte probleem van TS de winkel is vind ik op zich het standpunt van de winkel niet heel raar.
Er van uitgaande dat u de camera in een winkel heeft gekocht en niet in een webshop, ben ik benieuwd naar de voorwaarden, ik kan ze namelijk zo niet vinden op hun site, maar weet van een eerder topic wel dat ze in het verleden geen omruiling/geld terug aanboden in de winkel. Daarnaast vind ik het niet vreemd dat ze u zonder de doos niet helpen, of ze nu wel of geen omruiling aanbieden. Als u de doos daags erna kunt brengen, kunt u de rest ook daags erna regelen.
Re: Geen garantie op Canon camera bij Kamera Express
Logisch toch? Je schrijft "dat je terug gaat", oftewel: je hebt in de winkel gekocht. Dan heb je geen retourrecht. Je bent dan afhankelijk van de coulance van de verkoper. Als je daar dan binnen komt lopen met een gebruikte camera, en niet eens de moeite neemt de doos mee te nemen, dan snap ik wel dat je die coulance niet krijgt.Overstag schreef: ↑29 okt 2019 18:08Ik had een compact camera Nikon gekocht , maar deze beviel me niet. ik wilde toch de panasonic, ik terug binnen 14 dagen, had de doos niet bij me, maar ik vraag dus om een omruiling kon de doos de andere dag brengen., dat ging niet !!!!!!! De camera was 2e hands !!!!! binnen 14 dagen!!!!!!!!
De hele manier van communiceren, en zeker dit soort statement, geven me -samen met de feiten- al een bepaald vermoeden over de manier waarop dat gesprek in de winkel is verlopen. Zo krijg je je coulance zéker niet...
Niets natuurlijk. Als je 14 dagen herroepingsrecht wilt, moet je niet in een fysieke winkel kopen.
Logische toch? Wat heeft Nikon ermee te maken?
Een goede raad. Als je afhankelijk bent van iemand, bereid je dan goed voor en verpest niet bij voorbaat zélf je mogelijke succes.
Re: Geen garantie op Canon camera bij Kamera Express
Er zitten in computers/smartphones/camera's speciale stickers, die bijvoorbeeld verkleuren als ze in contact komen met vocht, of als er een bepaalde G-kracht op wordt uitgeoefend (valschade). Als de vochtstickers in de camera zijn uitgeslagen, is dat een sterke aanwijzing dat er vocht in is gekomen. Of dat nou door geleidelijke condensatie, zweethanden van de gebruiker, of fotograferen in de stromende regen komt, vertelt zo'n sensor niét. Voor dat gebruik zijn er camera's, en bijvoorbeeld ook smartphones met een zgn IP-rating, die een zekere mate van stof- en waterdichtheid aangeven. Het is met die stickers dus prima te bewijzen, ze zouden er voor de zorgvuldigheid even een foto van kunnen maken ofzo.alfatrion schreef: ↑28 okt 2019 20:22De camera kan in vochtige ruimtes zijn gebruikt waardoor de indicatoren aanslaan maar er geen vochtschade is.
Dat is onbewijsbaar. De bewijslast is ietsjes anders.NeoDutchio schreef: ↑18 okt 2019 11:15Als de indicatoren aangeven dat er vocht in de camera zit, dan is het aan u om aan te tonen dat er geen vocht bij is geweest.
Als ik hier de specs bekijk van dit specifieke model, staat daar achter "Environmentally sealed" duidelijk NO. Oftewel er zijn geen extra vochtwerende maatregelen of technieken gebruikt voor dit toestel.