LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prewise-bestelling arriveert via AliExpress

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
aawolf
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2019 10:48

Prewise-bestelling arriveert via AliExpress

Ongelezen bericht door aawolf »

Ik heb een bestelling gedaan bij deze webwinkel. Na 4 weken kreeg ik het product geleverd. Wat schetst mijn verbazing, de afzender is AliExpress. Verschil in prijs tussen de winkel en AliExpress is rond de 25 euro.

Volgens de klantenservice is er iets fout gegaan in het sorteercentrum. Wat weten ze niet. Ik snap niet wat er verkeerd gegaan zou kunnen zijn behalve dat het pakket direct naar mij is gestuurd ipv PreWise en ze dus het pakket niet konden ompakken. Ik kan het pakket, op eigen kosten natuurlijk, retourneren. Oh en ik kreeg ook "als compensatie" 20% korting op een volgende bestelling. Alsof ik ooit nog iets hier zou kopen.

Kortom, kijk uit. Dit ruikt naar oplichtingspraktijken.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 nov 2019 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Prewise-bestelling arriveert via AliExpress

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Koop de volgende keer zelf meteen bij Aliexpress. Kun je meteen geld sparen. Meer dan 20%.
Het is natuurlijk geen oplichting. Je hebt betaald en gekregen wat je besteld
hebt. Dat heet dropshipping.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prewise-bestelling arriveert via AliExpress

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn best veel van dit soort webwinkels die bestellingen bijna 1 op 1 direct doorzetten naar AliExpress. Dat is hun goed recht. Met als dat je zelf, van tevoren, had kunnen kijken of je je spullen elders zou willen bestellen.

En natuurlijk is het duurder. Niet alleen omdat die webwinkel ook een percentage van de omzet wil, maar ook omdat Europese regels, zoals het retourtecht en garantie, en de klantenservice in kostenverhogend werken.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Prewise-bestelling arriveert via AliExpress

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zal ik u een geheimpje vertellen, uw supermarkt verkoopt zijn bananen ook voor een hogere prijs dan waar ze voor ingekocht worden. Van dat prijsverschil wordt personeel betaald, een (web)winkel opengehouden en wordt de boterham van de eigenaar belegd.

Zoals al gezegd stikt het ondertussen van zolderkamerhobbiesten die zo een extra zakcentje bijverdienen. En net zoals elk bedrijf zijn zij gehouden aan wetten en regels. U heeft meer betaald, maar krijgt daar wettelijke garantie en retourrecht voor terug.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Prewise-bestelling arriveert via AliExpress

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik zie regelmatig bij de Action ook artikelen liggen die goedkoper bij AliExpress verkrijgbaar zijn. Is de Action dan ook een oplichter?

Als je gekregen hebt wat je besteld hebt, is er van oplichting geen sprake.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prewise-bestelling arriveert via AliExpress

Ongelezen bericht door kweenie »

NeoDutchio schreef:
03 nov 2019 19:34
Zal ik u een geheimpje vertellen, uw supermarkt verkoopt zijn bananen ook voor een hogere prijs dan waar ze voor ingekocht worden. Van dat prijsverschil wordt personeel betaald, een (web)winkel opengehouden en wordt de boterham van de eigenaar belegd.
Maar die bananen kun je als consument niet kopen waar de supermarkt ze inkoopt. Dat is toch wel een essentieel verschil. Hier gaat het om een product dat je als consument ook zelf had kunnen kopen op de plaats waar de winkelier het heeft ingekocht. En zo te zien zou het dan ook even snel bezorgd zijn geweest.

Los daarvan is het natuurlijk helemaal niet verboden om als winkelier je koopwaar in te kopen op een plek waar ook consumenten zelf rechtstreeks kunnen kopen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prewise-bestelling arriveert via AliExpress

Ongelezen bericht door Moneyman »

Oftewel: de verkoper heeft het prima gedaan, de koper daarentegen heeft zijn huiswerk niet gedaan.

lapaulien
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2008 15:01

Re: Prewise-bestelling arriveert via AliExpress

Ongelezen bericht door lapaulien »

Ik had het ook 2 maanden geleden. Besteld bij koopje.com en bezorgd vanaf Ali express . Dat zag ik in de post app.
Bij Ali express was het artikel 20 euro goedkoper!
Koopje.com ontkende natuurlijk maar voelde mij wel belazerd. Volgende keer dus gelijk naar Ali express!

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Prewise-bestelling arriveert via AliExpress

Ongelezen bericht door BL2 »

Precies lapaulien, je begint het te begrijpen. Alleen wel jammer voor de Nederlandse economie, al je geld gaat nu rechtstreeks naar China.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Prewise-bestelling arriveert via AliExpress

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

lapaulien schreef:
08 nov 2019 20:00
Ik had het ook 2 maanden geleden. Besteld bij koopje.com en bezorgd vanaf Ali express . Dat zag ik in de post app.
Bij Ali express was het artikel 20 euro goedkoper!
Koopje.com ontkende natuurlijk maar voelde mij wel belazerd. Volgende keer dus gelijk naar Ali express!
Heeft niets met belazeren te maken, elke verkoper mag zijn eigen prijzen berekenen. Daarbij gelden voor Nederlandse verkopers andere wetten en regels, u krijgt er meer zekerheid voor terug. Het is aan u of u bijvoorbeeld garantie belangrijk vindt. Dat heeft u namelijk nu wel.
Daarom dus vooraf kijken waar iets verkocht wordt, welk bedrag ze vragen en wat de aftersales is.

mh73

Re: Prewise-bestelling arriveert via AliExpress

Ongelezen bericht door mh73 »

Begrijpen mensen het systeem nog wel? Wat hebben we vroeger allemaal teveel betaald toen internet er nog niet was!

De detailhandel koopt spullen in bij de groothandel, of direct bij de leverancier. Die leverancier zit vaak in het buitenland. Elke laag moet ervan leven, dus wordt het product elke keer duurder. Dat werkt inderdaad ook zo bij de supermarkt en zelfs bij Action en Big Bazar.

In China wordt veel gemaakt en op zeker moment heeft men bedacht dat het misschien wel handig zou zijn om dat zelf op een platform zoals Ali te koop aan te bieden.

Inmiddels vindt men alle producten in Nederland te duur en zijn alle winkels oplichters omdat zij hun spullen óók in China moeten inkopen en daar dan ook nog invoer en BTW over moeten betalen omdat zij grotere hoeveelheden inkopen. En zelf het weer moeten verkopen en er onder aan de streep wat aan over willen houden.

Tegelijkertijd klaagt men over de winkelleegstand, want dat is toch wel heel ongezellig, ondertussen alles bij Ali inkopend.

Laatst wilde iemand mijn hele voorraad van een bepaald product kopen. Ik gaf een leuke korting, gratis verzenden. Krijg ik een mailtje terug dat ze het bij Ali goedkoper kon krijgen. Het scheelde zelfs maar een paar euro. Nou, dan koop je het toch lekker dáár! Ik hoop dat ze alles in één keer besteld, want dan krijgt ze nog een leuke verrassing aan de deur. En dan weer klagen op dit forum zeker?

Ook weleens iemand gehad die mailde dat ze alle spulletjes al had ingekocht bij een ander (Ali of Wish dus), maar dat ze nu niet precies wist wat ze ermee moest. Advies gevraagd dus, toen heb ik gezegd dat ze dat maar aan de verkoper moest vragen. Zijn ze nog gepikeerd ook.

Hobbywinkels sluiten op dit moment massaal hun deuren. Dat hiermee ook een enorme hoeveelheid vakkennis
verloren gaat realiseert men zich niet. Wat ik dan nog het meest idioot vind is dat de grootste beurs van de Benelux op hobbygebied, de Kreadoe, floreert. Terwijl je daar veterkoord koopt voor 4 x de prijs bij mij in de winkel...

Gesloten