LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde berekeningen van De Goudse

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Verkeerde berekeningen van De Goudse

Ongelezen bericht door Radar »

De voorloper van verzekeraar De Goudse, Tiel Utrecht Verzekeringen maakte gebruik van foutieve informatie bij het berekenen van beleggingsverzekeringen. Hierdoor waren de voorgespiegelde eindkapitalen veel te hoog. Het zou nooit mogelijk zijn om ze te behalen, blijkt uit onderzoek van Radar en ConsumentenClaim.

Laatstgenoemde kreeg software in handen waarmee verzekeringsagenten decennia terug de offertes berekenden.

Inmiddels zitten klanten met soortgelijke beleggingsverzekeringen met de handen in het haar, omdat ze bijvoorbeeld hun hypotheek niet af kunnen lossen. Wat gaat De Goudse doen?

Maandag 4 november in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Lees meer of kijk terug: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ekeringen/

FransRos
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2009 19:41

Re: Verkeerde berekeningen van De Goudse

Ongelezen bericht door FransRos »

Zo ging het ook met spaargeld in het verleden, beleggen zou financieel aantrekkelijker zijn, ik vroeg dan altijd aan de desbetreffende bankmedewerker wil je dan even tekeken voor dat rendement, u begrijpt het al, dat deden ze niet., dat was voor mij voldoende om nooit een beleggings product te kopen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verkeerde berekeningen van De Goudse

Ongelezen bericht door 16again »

De berekeningen voor eigen provisie klopten natuurlijk wel

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Verkeerde berekeningen van De Goudse

Ongelezen bericht door renewouters »

FransRos schreef:
04 nov 2019 15:54
Zo ging het ook met spaargeld in het verleden, beleggen zou financieel aantrekkelijker zijn, ik vroeg dan altijd aan de desbetreffende bankmedewerker wil je dan even tekeken voor dat rendement, u begrijpt het al, dat deden ze niet., dat was voor mij voldoende om nooit een beleggings product te kopen.
Die medewerker zal er ook bij hebben gezegd dat je belegt voor een langere termijn. En logisch dat hij/zij niet tekent voor een rendement. Als je een vast rendement wilt hebben moet je risicoloos sparen. Maar over een langere periode levert beleggen echt meer op.

Gesloten