LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Sanderouds
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2019 15:25

LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door Sanderouds »

Vandaag 16 oktober een brief op de mat van LAVG deurwaarders te Groningen.

Hierin geven ze aan slag te gaan beleggen omdat er een achterstand van 633,56 zou zijn bij Ziggo. En hierin verwijzen ze dat er al eerder deurwaarders aan de deur zouden zijn geweest.

Uiteraard ontbreekt er elk bewijs tot het komen naar 633,56 en zijn er geen bewijsstukken. Ziggo gecontact en deze bevestigingen dat er geen achterstand is.
Er is geen vordering van kantongerecht bij mij binnen gekomen.
Ik heb een klacht ingediend bij klachtenkompas en en heb een mail gestuurd naar LAVG om bewijsstukken te overleggen en duidelijk gemaakt niet eerder over te gaan tot betaling indien de bewijsstukken bij mij binnen zijn.
Mijn vraag aan radar is, kan of kunnen de vergunningen van dit soort bedrijven niet ingenomen worden? En hoe kan het dat mijn persoonsgegevens van Ziggo op straat liggen en wat doet Ziggo hieraan.

Bedankt

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door berndv »

Sanderouds schreef:
16 okt 2019 15:36
Mijn vraag aan radar is, kan of kunnen de vergunningen van dit soort bedrijven niet ingenomen worden?
Op grond waarvan? U heeft ziggo gebeld, maar schijnbaar nog niet gesproken met iemand van LAVG. Lijkt me handig om eerst hier het contact mee af te wachten. U heeft al een mail gestuurd, dat is een goede stap, wacht gewoon op antwoord hier op.

Een grote organisatie als LAVG zal niet zomaar zonder gegronde onderliggende reden beslag leggen (lees uitspraak van rechter). Ze kunnen er wellicht wel mee dreigen. Daarnaast moet u ook even goed kijken of u de brief heeft ontvangen van de incassotak of van de deurwaarderstak, hier horen namelijk wel andere bevoegdheden bij.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En is het wel echt van LAVG?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door mahadma »

Dit is de link naar LAVG volgens google, klopt dat met uw papieren?
https://www.google.com/search?q=lavg&rl ... e&ie=UTF-8

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er is al een vonnis, anders kan er geen beslag gelegd worden. De vordering waar dit om draait, is dus al wat ouder. Als Ziggo aangeeft dat zij geen vordering open hebben staan, kan dat ook betekenen dat zij de vordering ooit verkocht hebben. Het wil in ieder geval NIET perse zeggen dat er geen openstaande vordering is.

Begin niet direct hoog van de toren te blazen met allerhande klachten, daar schiet je niets mee op. De vraag om bewijsstukken is een goede. Bel er even achteraan om te zorgen dat er geen zaken langs elkaar heen lopen, en geef aan bereid te zijn te betalen zodra onomstotelijk vast staat dat je moet betalen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Moneyman schreef:
16 okt 2019 17:24
Begin niet direct hoog van de toren te blazen met allerhande klachten, daar schiet je niets mee op. De vraag om bewijsstukken is een goede. Bel er even achteraan om te zorgen dat er geen zaken langs elkaar heen lopen, en geef aan bereid te zijn te betalen zodra onomstotelijk vast staat dat je moet betalen.
Maar blazen is toch makkelijker?

Volgens mij is dat bij elke vordering, elke dreiging met beslag en elke rekening - EERST kijken of het terecht is, en bij twijffel bij de eisende partij vragen 'hey, ik ken deze niet, kan je me bewijs sturen waarvan dit is, en dat ik het wel ben'. (mogelijk in formelere toon)

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door Moneyman »

Volkomen mee eens!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

kan ook gewoon oplichting zijn van elke andere persoon...

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
05 nov 2019 08:46
kan ook gewoon oplichting zijn van elke andere persoon...
... zoals op 16 oktober al werd aangedragen... :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Oude UPC factuur dat nu Ziggo is geworden?

Jammer dat Topic starter niets meer laat horen.
Als er geen eerdere deurwaarders waren, of hebben ze ook een incasso bureau op zelfde adres met dubbel briefpapier?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door berndv »

Op klachtenkompas staat het antwoord van LAVG wel bij.

Het gaat dus wél om een vonnis. Voor de volledigheid heeft LAVG het vonnis van de rechter nogmaals toegezonden aan ts en hebben ze ts nogmaals herinnerd aan de betalingsregeling die vorig jaar met de partner van ts is gesloten. En waarschijnlijk niet is nagekomen.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/l ... 19fca8b39a

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou, dan zou ik -onder verwijzing naar mijn bericht van 16-10- maar heel snel gewoon gaan betalen. Dit is wel weer een illustratief voorbeeld :lol:

Overigens wel kwalijk dat LAVG in hun reactie de achternaam van TS publiekelijk bekend maakt :roll:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik lees, eerst naar Partner die niet betaalde en nu Sander O.
niets kreeg omdat hij elders woonde?

Is het huidige of Ex partner?
Vaak proberen ze als er niet betaald word bij een Ex te halen.

Als ze naar Ziggo verwijzen en die weten niets meer... zou ik ook niet meer betalen.
Je weet van niets en ze schreven meerdere deurwaarders.... als je Ex betaalde films ging kijken en de incasso kosten erbij...
Daarmee komen vele minder geletterde in problemen door het Ziggo systeem met hun mooie reclame zonder de prijs erbij!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Komkommer, daar heeft TS echt iets aan. Stop toch met die verwarde verhalen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door Cro »

Iets zegt me dat we TS niet meer terug gaat zien hier. Gelukkig is de opheldering elders naar voren gekomen en hier geplaatst.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moraal van het verhaal: als je nog bezig bent bij de deurwaarder in kwestie bewijsstukken op te vragen en je hebt nog geen reactie gekregen, kun je beter even wachten met het plaatsen van klachten op de diverse forums.

margo.nijman
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2019 19:27

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door margo.nijman »

Deurwaarder aan de deur voor een rekening van 2011 waar ik mij niets van herinner. Grote shock, want het bedrag is E2600. Heb een uitkering en er is beslag gelegd.wat nu????

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: LAVG beslaglegging, maar geen betaalachterstand

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien verstandiger zelf een topic te openen, in plaats dat onder een andere te zetten.

Gesloten