LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kan mij niet voorstellen dat u de Russische Orthodoxe kalender aanhangt en daarom Nieuwjaar op 14 januari viert.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
04 nov 2019 23:33
Ik kan mij niet voorstellen dat u de Russische Orthodoxe kalender aanhangt en daarom Nieuwjaar op 14 januari viert.
Heb jij enig idee waar komkommer van oorsprong vandaan komt? Niet? Het zou zomaar kunnen dat het jouw voorstellingsvermogen te boven gaat. :wink:

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Revoked »

De komkommerzuiger is waarschijnlijk de enige die met Oudjaar oud brood eet. Met van dat groene beleg met witte haartjes.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

BL2 schreef:
04 nov 2019 20:11
Supermarktketen Lidl heeft zich de woede van velen op de hals gehaald. Het woord Kerst komt in de nieuwe "feestdagenfolder" alleen maar mondjesmaat voor en dan nog alleen in een piepklein lettertype.
Is dit na Zwarte Piet het volgende feest wat gaat verdwijnen ?
Kopen we nog wel bij de Lidl of prijzen ze zich nu echt compleet uit de markt ?

Het bericht over deze zogenaamde ophef is hier https://www.ad.nl/koken-en-eten/lidl-on ... ~aaca365f/ te lezen.
Na de huidige folder ‘Feest in ‘t land’ komt Lidl nog met andere folders waaronder een Kerstfolder, zo laat men weten.

De ophef is een gevolg van het syndroom van Twitter...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door berndv »

Klaas Jan schreef:
05 nov 2019 11:50
Het bericht over deze zogenaamde ophef is hier https://www.ad.nl/koken-en-eten/lidl-on ... ~aaca365f/ te lezen.
Na de huidige folder ‘Feest in ‘t land’ komt Lidl nog met andere folders waaronder een Kerstfolder, zo laat men weten.

De ophef is een gevolg van het syndroom van Twitter...
en wederom compleet gebaseerd op onzin. Om een stukje uit het artikel te quoten:
Wie de nieuwe folder van Lidl bekijkt, komt de woorden kerst en kerstmis niet tegen. Een kersttrui met een sneeuwpop of een rendier is feestkleding, het pak van de kerstman een santakostuum. Alleen bij een deel van de kleding is door Lidl het woord ‘kerst’ in kleine letters toegevoegd.
De term kerst komt meermaals voor bij de artikelen en niet zoals het krantenartikel beschrijft dat het alleen bij de kleding in kleine letters is toegevoegd. Tenzij de papieren versie beduidend anders is dan de online versie.

Daarbij komt, er wordt geklaagd over het verdwijnen van tradities. En wordt aangehaald dat het pak van de kerstman een santakostuum wordt genoemd. Die hele Santa is een Amerikaans verschijnsel/verzinsel waar ook dit pak op gebaseerd is. Commercieel uitgevoerd door de bekende rode colafabrikant.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Wauw, waar mensen zich wel niet druk om kunnen maken. Het is maar een reclame foldertje geen tweede kamer debat voor afschaffing.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Erthanax »

En dat halloween-gedoe dan? Heel Amerikaans en in strijd met onze traditie. Daar moet toch ook een complot achter zitten? Wie weet welk? Dan kan ik me daar over opwinden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door berndv »

Erthanax schreef:
05 nov 2019 14:10
En dat halloween-gedoe dan? Heel Amerikaans en in strijd met onze traditie. Daar moet toch ook een complot achter zitten? Wie weet welk? Dan kan ik me daar over opwinden.
En dat ten koste van st Maarten, een katholieke feestdag. En ze moeten niet denken dat ze 2 keer bij mij aan de deur hoeven te komen om snoep te bietsen. Want je kunt iedere traditie uit de Nederlander halen, de gierigheid haal je er niet uit.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door gosewijn »

Gewoon afschaffen al die feestdagen , heb je geen dieren mishandeling meer , geen discriminatie en geen milieu vervuiling .

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb de papieren folder nu voor me liggen. Nou ja, folder... het is een feestelijk magazine van 116 bladzijden (inclusief 4 van het omslag).
Op blz. 7 staan de eerste aanbiedingsproducten met prijzen:
- Luxe kerstcrackers
- Kerstklokbeschuit
- Speltbrood
- Fruitsalade
- Mini kerstbroodjes
- KERSTBOOM BREEKBROOD
- BROODJESMIX (...) voor een heerlijk kerstontbijt.

Wat was de klacht ook weer? Het is inderdaad zo dat niet op alle pagina's het woord "kerst" of "kerstmis" staat, maar de sterren en kerstboommotieven vliegen je om de oren (of voor de ogen, zo men wil). De laatste bladzijden zijn gewijd aan Oud en Nieuw.

Ik vind het een heel feestelijke folder/brochure voor de feestdagen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Allemaal gezeur alleen maar om aandacht. Zo zijn populisten. Maakt niet uit waarover, als ze maar schoppen en schreeuwen kunnen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Lady1234 schreef:
04 nov 2019 23:33
Ik kan mij niet voorstellen dat u de Russische Orthodoxe kalender aanhangt en daarom Nieuwjaar op 14 januari viert.
Bingo!

6&7 januari alweer Kerst, 13 oude jaar met Djet Marozne met leuke jonge meid in plaats van zwarte piet op schoot...
en 14 januari nieuwe jaar...... Ja oudejaars mannetje of vadertje Vorst, voor koude Siberische winters?

Ik weet dat je de Kerst broden op 26 december met 50% kunt kopen en in de diepvriezer naast de Bedwantsen... ja, elders op dit forum schreven ze dat voor... is het maandenlang houdbaar zonder groene uitslag en zo!

Maar ook doen vele op 24 december alle goed bedoelde zooi al in aanbieding, koekjes, Choco en zo... en dat is vaak tot februari 2020 houdbaar of langer!
Ik vind Feest brood prima..... ook met de Paas en Pinksteren zie ik dezelfde broden weer langs komen!

Dus als je Eieren in de boom ziet hangen, overgebleven van Paas 2019 en dat is best leuk in straat met allemaal ballen uit de aanbieding waarvan je de prijs en verkoper bij oud papier kunt opzoeken!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door berndv »

Theotrucker schreef:
06 nov 2019 08:07
Allemaal gezeur alleen maar om aandacht. Zo zijn populisten. Maakt niet uit waarover, als ze maar schoppen en schreeuwen kunnen.
Dat is het en meer niet. Er is iemand geweest die hier weer een goede reden vond om te schoppen, mede dat dit de invloed is van een bepaalde religieuze stroming die in Nederland nu eenmaal door veel mensen aangehangen wordt. Het grootste gros van de aanhangers die nemen uberhaupt niet de moeite om meer te lezen dan een kop. En als dat krantenbericht dan gedeeld wordt door hun geblondeerde leider, dan nemen ze het allemaal voor zoete koek aan.

Ik denk overigens dat de kerken dit jaar wel extra vol zitten met de kerst, al die mensen die graag een traditioneel kerstfeest willen vieren zullen natuurlijk ook allemaal naar de kerstnachtdienst op 24 december gaan en natuurlijk op de 25e naar de ochtenddienst.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die schreeuwerd uit Venlo en die met de Franse naam. Veel geschreeuw om stemmen te trekken. En daarvoor bedrijven in diskrediet te brengen. Ze moesten tot een schadevergoeding veroordeeld worden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door kweenie »

Vooral kolderiek dat je dan berichten krijgt dat de Lidl "de feestdagen wil afschaffen". De mensen die deze berichten schrijven, hebben het zelf dus over 'feestdagen', maar verwijten tegelijk dat de Lidl deze term ook gebruikt.

Vermakelijk, als het niet zo triest was...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Alles om het stemvee te bewerken. Veel reuring maken. Zo zijn die groepen.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar gelukkig is er het altijd waakzame en alerte Radar-forum.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door renewouters »

Theotrucker schreef:
07 nov 2019 10:11
Alles om het stemvee te bewerken. Veel reuring maken. Zo zijn die groepen.
En bij de lerarenstaking laten die enge populisten het afweten. Maar dat is logisch, want goede en genoeg leraren zorgt voor een slimmere bevolking en die trappen niet meer in de verhaaltjes van Wilders en Baudet.

Daikan
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2019 23:53

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Daikan »

BL2 schreef:
04 nov 2019 20:11
Supermarktketen Lidl heeft zich de woede van velen op de hals gehaald. Het woord Kerst komt in de nieuwe "feestdagenfolder" alleen maar mondjesmaat voor en dan nog alleen in een piepklein lettertype.
Is dit na Zwarte Piet het volgende feest wat gaat verdwijnen ?
Kopen we nog wel bij de Lidl of prijzen ze zich nu echt compleet uit de markt ?
Naar de Lidl gaan mensen om de lage prijzen, punt. Wat ik me afvraag is: waar gaat dit ongenoegen precies over? Het is een marketingfenomeen. Blijkbaar hebben bij onderzoek de panels positiever gereageerd op "feestdagen" dan op "Kerst". Het gaat hier niet om een soort autoritaire inperking van de vrijheid van meningsuiting, dat zou je misschien kunnen zeggen als de overheid actief het gebruik van het woord "Kerst" gaat ontmoedigen of verbieden. Dat is niet het geval.

Winkels kijken naar waar het geld ligt. Daarnaast: als het in jouw hoofd gewoon "de Kerstdagen" blijven, wie verliest er dan in dit scenario?

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Lidl doet niet meer aan Kerstfeest

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een beetje mosterd na de maaltijd, maar toch... De Nieuwscheckers van de Universiteit Leiden hebben zorgvuldig zitten turven.

Gesloten