LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben ik al gekort op mijn pensioen?

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
ruudolf
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2019 13:23

Ben ik al gekort op mijn pensioen?

Ongelezen bericht door ruudolf »

goedendag ,vraag mij af of het ABP mij zomaar mag korten op mijn pensioen,heb een klein pensioentje maar toen ik ging samen wonen kreeg ik nog maar de helft van wat ik eerst kreeg ,heb er over gebeld maar niemand kan me uitleggen hoe dat kan,weet iemand hoe dat zit
Laatst gewijzigd door Radar op 07 nov 2019 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verduidelijking titel

Lady1234
Berichten: 27093
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ben ik al gekort op mijn pensioen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees dit eens door. Misschien wordt het dan duidelijk voor u.

https://www.consumentenbond.nl/geldgids ... samenwonen

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ben ik al gekort op mijn pensioen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goed dat u de vraag stelt, erg kwalijk dat het ABP u geen antwoord kan geven.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ben ik al gekort op mijn pensioen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als een forumlid in een kwartier tijd een duidelijk antwoord kan vinden, is het inderdaad heel kwalijk dat het ABP het niet snel en duidelijk kan uitleggen.

Ik vind het overigens een vreemde regeling. Aan de andere kant stopt een nabestaandenpensioen ook (vaak) bij hertrouwen of samenwonen van de nabestaande. Dat is eigenlijk even vreemd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ben ik al gekort op mijn pensioen?

Ongelezen bericht door scontra »

ruudolf schreef:
07 nov 2019 13:33
goedendag ,vraag mij af of het ABP mij zomaar mag korten op mijn pensioen,heb een klein pensioentje maar toen ik ging samen wonen kreeg ik nog maar de helft van wat ik eerst kreeg ,heb er over gebeld maar niemand kan me uitleggen hoe dat kan,weet iemand hoe dat zit
Bent u vanwege het gaan samenwonen nu gekort op uw AOW of, wat ik mij niet kan begrijpen, op uw (aanvullend) ABP-pensioenuitkering.
Dat de AOW (uitbetaald door de SVB) verandert bij het gaan samenwonen is normaal.

Lady1234
Berichten: 27093
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ben ik al gekort op mijn pensioen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts wordt dus op beide “gekort”

Op de AOW omdat hij geen alleenstaande meer is. En door het ABP ivm voormalige oude opbouw van het pensioen.

Mijns inziens wordt het in die link van de Consumentenbond heel duidelijk uitgelegd.

Ik kan mij overigens voorstellen dat als je gaat bellen, het antwoord je duizelt.

Gesloten