LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met de Flixbus

Andere onderwerpen over auto en vervoer
sepora
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2017 12:23

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door sepora »

VRAAGJE: HAD JE VANTEVOREN GEBOEKT? :roll: :roll: :roll:

Tineke321
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 apr 2018 14:11

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door Tineke321 »

Ja, je kunt volgens mij niet anders dat via internet te boeken...

Tineke321
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 apr 2018 14:11

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door Tineke321 »

Er is (eindelijk) een reactie gekomen van Flixbus nadat ik ook nog eens een brief met het verhaal naar het kantoor in München stuurde::

vielen Dank für Ihre Nachricht sowie Ihren Brief. Gern nehmen wir uns im Namen der Geschäftsführung Ihrem Anliegen an.
Eine Erstattung des Bustickets kann nur dann erfolgen, wenn ein Fahrgast von der gebuchten Fahrt zurücktritt - also die bezahlte Leistung nicht in Anspruch nimmt. Die auf dem Ticket vermerkten Reiseteilnehmer wurden als „eingecheckt“ vermerkt. Sie haben die Fahrt angetreten und die entsprechenden Beförderungsbedingungen akzeptiert.

Des Weiteren war Ihr Bus nicht ausgebucht oder überbucht. Somit gab es auch für jeden von Ihnen - wie gebucht - einen freien Sitzplatz. Warum Sie diese nicht eingenommen haben, können wir leider nicht nachvollziehen.
Wir hoffen Ihr Verständnis in dieser Sache, dass unter den gegebenen Umständen keine Busticket- oder Mehrkostenerstattung vorgesehen ist. Vielen Dank.
Mit besten Grüße
Een erg formeel antwoord; er wordt niet ingegaan op de situatie dat de mensen nog stonden terwijl de bus al ging rijden en dat ze eruit zijn gelaten waar dat niet was toegestaan. Over het wangedrag van de chauffeurs... geen woord...

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @ Tineke321, wat een flutantwoord va Flixbus. Schandalig gewoon.
Misschien een idee: een item voor De Belbus van Vara's Kassa? Of een koude douche van Radar?
Ik zou het er niet bij laten zitten als u daar de fut voor hebt.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door Moneyman »


Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Vervelend wat er gebeurt is. Bij de Flixbus zit je op de vrije zitplaatsen. Normaliter behoren ze plaats te maken op de vrije stoelen bij Flixbus. Waarom heb je niet meteen Flixbus gebeld? Je kunt nog een keer een mail of contactformulier invullen bij de Flixbus met de vraag waarom dat er nog geen reactie hebben gegeven? Desnoods doe je het om de 2 weken. Flixbus heeft ook een Nederlands telefoonnummer , waarom bel je daar niet naar toe.
Aangezien Flixbus diegene is die het aanbied dient u hier te reageren. De Flixbus dient de het in behandeling te nemen. Zelf gebruik ik regelmatig de Flixbus en ben hier heel tevreden over. Als er een keer iets voorvalt, wordt dan normaliter ook opgelost door de chauffeur en/of FLixbus.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Beertje1975 schreef:Vervelend wat er gebeurt is. Bij de Flixbus zit je op de vrije zitplaatsen. Normaliter behoren ze plaats te maken op de vrije stoelen bij Flixbus. Waarom heb je niet meteen Flixbus gebeld? Je kunt nog een keer een mail of contactformulier invullen bij de Flixbus met de vraag waarom dat er nog geen reactie hebben gegeven? Desnoods doe je het om de 2 weken. Flixbus heeft ook een Nederlands telefoonnummer , waarom bel je daar niet naar toe.
Aangezien Flixbus diegene is die het aanbied dient u hier te reageren. De Flixbus dient de het in behandeling te nemen. Zelf gebruik ik regelmatig de Flixbus en ben hier heel tevreden over. Als er een keer iets voorvalt, wordt dan normaliter ook opgelost door de chauffeur en/of FLixbus.
Ze hebven op 18 april al , afwijzend, gereageerd.

Tineke321
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 apr 2018 14:11

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door Tineke321 »

Ja alles wat beertje 1975 opnoemt is al geprobeerd. Telefonisch wordt er niet gereageerd ( ga maar naar de website) via de website : geen reactie. Uiteindelijk via een aangetekende brief naar het Duitse hoofdkantoor een reactie gekregen...zie hierboven... Als item voor Radar blijkbaar niet interessant genoeg. De kinderen van de familie hebben nog steeds slaapproblemen hier over...de belbus? Die gaat vast niet helemaal naar München.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tineke321 schreef:Een erg formeel antwoord; er wordt niet ingegaan op de situatie dat de mensen nog stonden terwijl de bus al ging rijden en dat ze eruit zijn gelaten waar dat niet was toegestaan. Over het wangedrag van de chauffeurs... geen woord...
Dat de bus al is gaan rijden is wat de chauffeur aangerekend moet worden. Daarbij hebt u zelf aangegeven uit te willen stappen en dat is gebeurd. Dan kan je niet achteraf klagen dat je op een plek eruit gezet bent wat je zelf hebt aangegeven.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Tineke321 schreef:Ja alles wat beertje 1975 opnoemt is al geprobeerd. Telefonisch wordt er niet gereageerd ( ga maar naar de website) via de website : geen reactie. Uiteindelijk via een aangetekende brief naar het Duitse hoofdkantoor een reactie gekregen...zie hierboven... Als item voor Radar blijkbaar niet interessant genoeg. De kinderen van de familie hebben nog steeds slaapproblemen hier over...de belbus? Die gaat vast niet helemaal naar München.
Wat mij ontgaat is uw eigen verantwoordelijkheid, waardoor de kinderen van de familie nog steeds slaapproblemen hebben.

De chauffeur is op verzoek gestopt om uit te stappen, hij heeft u er niet zelf uitgezet. Dit is natuurlijk geheel uw eigen keuze en ook de gevolgen hiervan.

Als u niet wilde staan had ik meteen moeten uitstappen of bij de volgende stop en daarna had u een punt om te klagen.

Maar het hele punt dat u op een bent uitgestapt kunt u de chauffeur niet kwalijk nemen. Immers mag je naast een 70 kilometer weg stoppen en langs lopen (enkel langs een snelweg mag dit niet). Hier hebben de kinderen van de familie slaap problemen door niet door het staan in de bus. U kunt Flixbus dit natuurlijk niet kwalijk nemen.

Dit is vermoedelijk ook de rede waarom Kassa en Tros Radar hier geen aandacht aan besteden. Concreet was het enige probleem wat er was dat er geen zit plekken waren, de overige problemen heeft u zelf gecreëerd. Dit zou tijdens z'n uitzending ook naar voren komen.

Tineke321
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 apr 2018 14:11

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door Tineke321 »

Het is volgens de regelementen van Flix verboden om passagiers staande te vervoeren!

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tineke321 schreef:Het is volgens de regelementen van Flix verboden om passagiers staande te vervoeren!
En wat hoopt u dan achteraf nog te bereiken? Het voorval is gebeurd en had op dat moment op ingegrepen moeten worden. Laat dat rusten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Tineke321 schreef:Het is volgens de regelementen van Flix verboden om passagiers staande te vervoeren!
Ja en daarin zitten ze fout. Maar verder hebben ze niets fout gedaan. U wilde uitstappen en de buschauffeur heeft dit mogelijk gemaakt. U bent boos op hun omdat de chauffeur deed wat u vroeg, of lees ik het nu compleet verkeerd?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Tineke, ik zou het op dit forum verder laten voor wat het is. Het inlevingsvermogen laat een dalende tendens zien.
Als u wat wilt bereiken zit er niks anders op dan een juridische weg vrees ik. Ik kan me uw frustratie heel erg goed voorstellen. U hebt volkomen gelijk.
Of u nu verder actie gaat ondernemen of niet, ik wens u veel sterkte en succes toe.
En de Belbus van de VARA, gewoon proberen...

Tineke321
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 apr 2018 14:11

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door Tineke321 »

Dankjewel Klaas Jan

pieterjanssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2019 09:06

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door pieterjanssen »

Op 7 oktober boekte ik voor mijn zoon een heen- en terugreis van Nijmegen naar Berlijn, heen op 17 oktober en terug op 19 oktober. De prijs viel me bijzonder mee, dat was dan ook een van de voornaamste redenen om via deze organisatie een reis te boeken.

Instappen deden we op 17 oktober om 00.25 uur aan de Tunnelweg in Nijmegen. Buslijn N81 zou ons naar de Duitse hoofdstad brengen. Een bijzonder norse medewerker scande onze tickets en we konden plaats nemen in de bus. Twee stoelen naast elkaar vonden we op de bovenste etage van de bus. Voor ons zat een man breed uitgezakt over twee stoelen te slapen. Hij had zijn telefoon hard aan staan met ‘boink-boink-muziek’. “Ach, dat zal zo wel stoppen”, zo dachten we. Niet dus. Omdat de persoon voor ons de stoel flink achteruit had gezet, had ik niet al te veel plek, maar zowel mijn zoon als ik stopten geluidsoortjes in onze oren zodat we konden genieten van onze eigen muziek zonder medepassagiers hiermee lastig te vallen. Op een bepaald moment stapt een mevrouw op de persoon voor ons af en vraagt hem in het Engels of hij alstublieft de muziek uit wil zetten of oortjes in te doen. De man, die één oog miste, kijkt de dame verbouwereerd aan, alsof iemand met een hamer aan der klok van de Berlijnse Dom aan het slaan was, en meldde doodleuk dat hij betaald had voor zijn ticket en dat hij niet van plan was zijn geluid uit te zetten. Hierop smeekte de mevrouw de man om zijn muziek uit te zetten. Uit de mond van de man kwam geen geluid. Hij zei niets meer. Na een halve minuut herhaalde de mevrouw de smeekbode aan de man. Omdat hij merkte dat de mevrouw niet weg zou gaan vooraleer er een reactie vanuit deze bijzonder a-sociale man te komen, zei hij nogmaals dat hij betaald had voor zijn ticket en het geluid niet uit zou doen. Immers… hij had ook geen oortjes meegenomen!
Nu gingen zich er meerdere personen mee bemoeien. De man koos eieren voor zijn geld, zette het geluid van zijn telefoon uit, draaide nors zijn hoofd om en sloot zijn nog één, in tact zijnde, oog.

Hoewel de bijrijder van de buschauffeur, die voor in de bus zat, gemerkt moet hebben dat er zich boven hem een tafereel afspeelde, werd er geen actie ondernomen.

Even voor Hannover werd de bus staande gehouden door een politie-eenheid. Met een stuk of zes politieagenten werd de bus aan de kant gezet en binnen getreden. Er volgde een paspoortcontrole. De man voor ons, die van de geluidsoverlast, meldde, toen de agenten bij hem stonden, dat hij zijn papsoort was kwijt geraakt. Wat volgde was een verdere controle van deze man, die, zoals hij zelf aangaf, uit Jamaica kwam. Via de een of andere manier achterhaalde een politieagent de gegevens van deze persoon en konden we na een dikke twintig minuten door rijden.
Wat hierin bevreemde was het feit dat er voor instappen door de Flixbus-bijrijder gevraagd werd aan de passagiers of iedereen een geldig reisdocument bij zich had. Het zeggen van ‘ja’ was niet voldoende, de medewerker wilde dit ook zien. Wat ik me afvraag is hoe deze man ondanks het niet-hebben van een geldig legitimatiebewijs, in de bus gekomen is.

Over het feit dat deze man een snurkend en gapend geluid doorheen de hele reis maakte en een bijzonder indringende lichaamsgeur had, zal ik verder geen melding maken.

Een half uur voor aankomst merkten we op de bovenverdieping van de bus dat de chauffeur moe aan het worden was, gezien het feit dat de bus nogal van links naar rechts slingerde. Gelukkig waren we, ietsje later dan gepland, aangekomen op het busstation.

Ontsteld onder de indruk van de busreis waren mijn zoon en ik blij heelhuids in Berlijn te zijn aangekomen. Er volgden enkele prachtige en indrukwekkende dagen in deze stad.

Er is een tweede deel, over de terugreis, dat zal ik ook hier plaatsen...

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, de ICE zou ook een optie zijn, maar is een stuk duurder. Even alle randzaken weglatend is het enige dat overblijft dat er niet ingegrepen is. Maar ja, tussen het moeten weten van de bijrijder en het daadwerkelijk melden van overlast zit een groot verschil. U bent achter deze persoon gaan zitten en hebt nergens kenbaar gemaakt overlastte ervaren. Wiens fout is dat?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Kees2850 schreef:
08 nov 2019 12:18
@pieterjanssen incidenten in bus en trein en vliegtuig is niet alleen voorbehouden aan Flixbus. Ik begrijp niet waarom u dit incident zo nadrukkelijk koppelt aan de bus.
Maar hij heeft nu juist een ervaring met die Flixbus, en niet met een trein of vliegmaatschappij.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

@pieterjanssen, als u uw beklag gaat doen dan zou u er goed aan doen om niet relevante zaken buiten beschouwing te laten.
Dat iemand één oog heeft, snurkt of gaapt, een hoofd 'nors' omdraait, niet zo lekker rook, daar heeft Flixbus natuurlijk helemaal niks mee van doen.
Het ontkracht uw klachten die neerkomen op het niet ingrijpen van een chauffeur bij geluidsoverlast en geen goede controle op identiteitsbewijzen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Problemen met de Flixbus

Ongelezen bericht door tttlocke »

Klaas Jan schreef:
08 nov 2019 12:32
@pieterjanssen, als u uw beklag gaat doen dan zou u er goed aan doen om niet relevante zaken buiten beschouwing te laten.
Dat iemand één oog heeft, snurkt of gaapt, een hoofd 'nors' omdraait, niet zo lekker rook, daar heeft Flixbus natuurlijk helemaal niks mee van doen.
Het ontkracht uw klachten die neerkomen op het niet ingrijpen van een chauffeur bij geluidsoverlast en geen goede controle op identiteitsbewijzen.
Wie bepaalt wat niet relevant is?
Voor mij is duidelijk dat pieterjanssen niet zo maar zijn enigszins negatieve ervaring wil melden, maar dat hij daarvoor een vorm gekozen heeft die ook nog recht doet aan de literaire aspiraties die zo te zien bij hem leven.
Een beetje meer inlevingsvermogen mag wel ;) .
Los van aspecten van consumentenrecht die werden aangestipt, vond ik het een best wel een spannend verhaal.
Misschien kunnen we er een feuilleton van maken?

Gesloten