LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik wil een soort smartphone kopen.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door Jark »

Mijn partner is 2 weken geleden overleden en heb geen verdere familie meer. Nu bel ik niet veel maar ben wel op zoek naar een soort prepaid telefoon waarmede ik beter kan communiceren, met app's en weet ik veel. Internet doe ik via de PC. Wat is een oplossing voor een passend toestel bedankt voor elk advies.

sake1987

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door sake1987 »

Koop een goedkoop toestel zoals bijvoorbeeld een Motorola G6 of G7. Koop hierin een prepaid kaart van bijvoorbeeld Simyo. Maar heeft u bijvoorbeeld Ziggo, kan u voor 11 euro per maand ook een abonnement nemen bij Vodafone, ( adviseer ik wel om een los toestel te kopen) krijgt u dubbele data. Veel mogelijkheden, even rustig rondkijken.
En alsnog gecondoleerd
Laatst gewijzigd door sake1987 op 10 nov 2019 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Gecondoleerd en veel sterkte, jark!

Als je thuis een wifi-verbinding hebt (dus draadloos internet) hoef je voor de apps en zo geeneens een internetabonnement op je telefoon te hebben. Dan volstaat inderdaad een pre-paid. Onderweg kom je ook voldoende wifi-mogelijkheden tegen.

Een goede budgettelefoon is Xiaomi, ik ben daar ook voor aan het kijken. Exact als jij, nauwelijks familie, bellen en gebeld worden is er nauwelijks bij. Ik heb nog een goedkoop abonnement van Telfort (4,50 per maand, 150 minuten per maand bellen, bel je langer dan 10 minuten dan betaal je alleen de eerste 10 minuten, geen sms), maar dat is met die korting niet meer leverbaar. Nu is het 7,50.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw partner.
Ik weet niet wat u wilt besteden en wat u verder met het toestel wilt.
Er zijn prachtige Apple telefoons en vind persoonlijk dat Apple een beter besturingssysteem heeft, alles zit wat logischer in elkaar.

Wanneer u van spelletjes houd zou u daarbij ook een iPad kunnen kopen maar misschien heeft u er al een en bent u bekend met Apple.
Tegenwoordig kun je bij veel instanties inloggen met digid en sms code en bankzaken zijn makkelijker te doen met een smartphone.

Zelf bel ik ook niet zoveel en heb een prepaid kaart van de Kruidvat.
Gebruikt kpn netwerk, opwaarderen 7,50 en een jaar geldig.
Geen starttarief.
Laatst gewijzigd door Kolibrie op 10 nov 2019 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Een pre-paid abonnement met een gebruikte iPhone?
Of, als je het er voor over hebt, een nieuwe iPhone 8 kan nog jaren mee.
Goedkope android toestellen zijn leuk, en veel mensen gan hier nu roepen hoe goed die van hun wel niet is, maar de simpele waarheid is dat goedkoop link- of rechtsom nog steeds duurkoop is.

sake1987

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door sake1987 »

Arizonakid schreef:
10 nov 2019 10:19
Een pre-paid abonnement met een gebruikte iPhone?
Of, als je het er voor over hebt, een nieuwe iPhone 8 kan nog jaren mee.
Goedkope android toestellen zijn leuk, en veel mensen gan hier nu roepen hoe goed die van hun wel niet is, maar de simpele waarheid is dat goedkoop link- of rechtsom nog steeds duurkoop is.
Ben al jaren zeer tevreden over mijn Motorola telefoons.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door moederslink »

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw partner.

Als het u enkel gaat om bellen en gebeld worden en een sms je sturen , zou ik voor een ouderwets degelijke NOKIA gaan , deze gaan jaaaren mee.
U kunt overal beltegoed kaartjes kopen waarmee u uw prepaid toestel kunt opladen.
Heel simpel en heel goed te doen.
Zelf heb ik ook zo.n NOKIA ... en internetten en bankieren doe ik wel thuis.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vraag eerst je familie eens.... als ze Whats App op telefoon hebben kun je onderling gratis bellen.

Maar ook Telegram is soms mogelijk , geen telefoon nodig, kan op laptop draaien.

Als je via voordelige prepaid een nummer belde, Lebare & Lyca Mobile hebben na start tarief vaste voor 1 cent meer mobiele nummers veel duurder, 12 tot 9 cent gezien bij Budget aanbieding en anders tot 25 cent per minuut dus erg duur!
Lebare One of Lyca Saver zijn de goedkope na instellen, dus goed lezen voor je iets gaat nemen.

En vooral foutloos een besluit nemen want anders kan een prepaid ook erg duur worden, €10,- is zo weg, en die €10=€20 reclame, dat is dan voor hoge prijs bellen dus bepaald niet goedkoper! Zo naaien ze wel vaker klanten bij Lebara & Lyca.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Arizonakid schreef:
10 nov 2019 10:19
Een pre-paid abonnement met een gebruikte iPhone?
Of, als je het er voor over hebt, een nieuwe iPhone 8 kan nog jaren mee.
Goedkope android toestellen zijn leuk, en veel mensen gan hier nu roepen hoe goed die van hun wel niet is, maar de simpele waarheid is dat goedkoop link- of rechtsom nog steeds duurkoop is.
Wat een onzin. Na een aantal appels met problemen ben ik overgestapt op een goedkope samsung. Had ik veel eerder moeten doen. Betrouwbaar, simpele menu's en als er wat is makkelijk en goedkoop te laten repareren. Als je voor een goedkope appel gaat heb je al een verouderd toestel en een nieuw model is gewoon achtelijk duur. Bij appel betaal je 75% voor de naam en 25% voor het toestel

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door thecure »

Jark schreef:
10 nov 2019 03:08
Mijn partner is 2 weken geleden overleden en heb geen verdere familie meer.
kommerenkwel schreef: Vraag eerst je familie eens.... als ze Whats App op telefoon hebben kun je onderling gratis bellen.
Owww echt he 🙄

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Foutje, geen Familie...... :evil:

Maar ook geen vrienden, wie ga je dan bellen?
Zijn dat vaste of mobiele telefoons en hebben ze ook Whats App erop staan?
Daarmee kun je zien welke simkaart het beste is, goedkope prepaid of abonnement?

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Goed advies kommer, over die simkaart. Jammer dat dat de vraag niet is. Echt, begrijpend lezen, probeer het eens voor je gaat roepen.

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door Jark »

Komkommertijd schreef:
10 nov 2019 18:10
Foutje, geen Familie...... :evil:

Maar ook geen vrienden, wie ga je dan bellen?
Zijn dat vaste of mobiele telefoons en hebben ze ook Whats App erop staan?
Daarmee kun je zien welke simkaart het beste is, goedkope prepaid of abonnement?
Gelukkig heb ik die wel hoor een paar echte vrienden :wink: iedereen bedankt voor de reacties.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Een pre-paid abonnement met een gebruikte iPhone?
Of, als je het er voor over hebt, een nieuwe iPhone 8 kan nog jaren mee.
Goedkope android toestellen zijn leuk, en veel mensen gan hier nu roepen hoe goed die van hun wel niet is, maar de simpele waarheid is dat goedkoop link- of rechtsom nog steeds duurkoop is.

Iedere Apple volger vind Apple onverslaanbaar.
De realiteit is dat ongeveer 85 procent op Android draaien.
Een Apple biedt tegenwoordig geen enkele meerwaarde meer. Wordt geproduceerd in China en kapot geconcurreerd door upcoming merken als Huawei, Koop, Zte en Xiaomi.

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door Jark »

Ik heb nog een prepaid Nokia het leek mij leuk om o.a ook te kunnen fotograferen en whatsapp te gebruiken. Maar ik stap wel een keer naar zo'n telefoon winkel.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door kweenie »

Jark schreef:
11 nov 2019 00:40
Ik heb nog een prepaid Nokia het leek mij leuk om o.a ook te kunnen fotograferen en whatsapp te gebruiken. Maar ik stap wel een keer naar zo'n telefoon winkel.
Je vraag was zo algemeen, dat daar ook alleen maar heel algemene antwoorden op konden komen. Voor Whatsapp is iedere smartphone wel geschikt. Maar als je een beetje redelijke foto's wilt kunnen maken en verder weinig 'zware' toepassingen wilt gebruiken, dan zou ik mij op de kwaliteit van de camera richten. Als je een extra geheugenkaartje erbij koopt, dan hoef je voor de telefoon zelf niet een heel geavanceerd apparaat te hebben.

Relatief betaalbare telefoons met een goede camera zijn bijvoorbeeld Samsung A7 of Motorola G7 plus, beide rond de 270 euro. Een iets goedkopere keus is bijvoorbeeld de Xiaomi Mi A2, rond de 200 euro. Maar ik zou gewoon een keer naar een winkel gaan om wat toestellen te zien en te proberen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Welk merk?
Als je goede foto wilde is 5 Mp een budget versie, vaak gebruikt van familie te krijgen om te testen..... geef je die later terug.

De 8 Mp camera achter is al beter, zelf een 13 Mp achter en 5 Mp voorkant is ruim voldoende.

Een Samsung kost dan al snel richting €300,-
Een goedkopere is vaak een overjarige 3G aanbieding, voor €10,- meer een 4G en de 5G is onbetaalbaar...

Een Alcatel C1 ziet er mooi uit, maar is voor maar €69,- wel een 3G met maar 5 Mp camera achter.... zou het niet doen.

De Motorola Moto E5 Play met 8 Mp cam en wel 4G koste maar €88,- en is stukken betere.. 5,8" dus ook flink scherm..

Xiaomi Redmi 7A met 16 Gb geheugen en kan flinke SD kaart bij heeft 5,45" 12 Mp camera en is erg populair...voor maar €95,-
en die batterij gaat ook langer mee, 4000 mAh... dus meer als meeste eerder genoemde.

Een Xiaomi met geen 16 maar 32 Gb kost maar €109,-

De Samsung vanaf €149,- noem ik niet want ik zie nauwelijks voordeel behalve een bekender merk.
Veel succes, ik mag hier geen link plaatsen, wegens reclame verbod op forum, maar via Pb kan ik die wel sturen....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
11 nov 2019 13:25
Een Samsung kost dan al snel richting €300,-
Een goedkopere is vaak een overjarige 3G aanbieding, voor €10,- meer een 4G en de 5G is onbetaalbaar...
Samsung begint vanaf € 148,99 (Samsung Galaxy A10) en heeft dan gewoon 4G. Aan 5G heb je weinig omdat helemaal geen aanbieder is in Nederland van 5G dit omdat de vergunningen voor 5G pas in 2020 worden geveild door de overheid.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ik wil een soort smartphone kopen.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Sylvester B....

Beter lezen, onderaan noemde ik een Samsung vanaf.... €149,- maar die is gelijk aan en niet beter als de €99,- of eerder genoemde voordeliger merken.

Gesloten