LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende informatie retourzending bol.com

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
mh73

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door mh73 »

Moneyman schreef:
09 nov 2019 20:27
Wat is dat "natuurlijk grote verschil" dan helemaal? Passen is passen. Of denk je echt dat iemand iets past, merkt dat het niet past, en er dan tóch de hele dag in blijft rondlopen? Natuurlijk niet.
Nou, mijn schoonzusje liep gerust dagen in nieuwe kleding of op nieuwe schoenen, om te kijken 'of ze zich er wel comfortabel in voelde'. Wel in huis natuurlijk, want dan kon ze het nog teruggeven. Dus wie weet hoeveel van dat soort types er rondlopen?

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door Aygulf »

Een föhn blaast of blaast niet. Op mij komt het over dat de hulpstukken die erbij zitten niet bevallen. Dit zijn hulpstukken die direct in contact met het haar of de hoofdhuid komen zoals borstels, diffusers e.d. Ik wil ook geen föhn kopen die al door een ander gebruikt is en "niet bevalt".

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door Aygulf »

tttlocke schreef:
08 nov 2019 10:41
En zo'n hotelföhn is helemaal het toppunt van viezigheid.
Wat een onzin. Dat is alleen een blazer en komt niet eens in aanraking met je haar. Zou wat anders zijn als er een krulborstel, stijltang of massage borstel bij zat maar dat is in hotels nooit het geval. Als ik u was zou ik dan ook maar nooit in een hotel de airco aanzetten, op stoelen gaan zitten, lift knoppen indrukken enz.

RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door RamsesII »

Aygulf schreef:
11 nov 2019 14:32
tttlocke schreef:
08 nov 2019 10:41
En zo'n hotelföhn is helemaal het toppunt van viezigheid.
Wat een onzin. Dat is alleen een blazer en komt niet eens in aanraking met je haar. Zou wat anders zijn als er een krulborstel, stijltang of massage borstel bij zat maar dat is in hotels nooit het geval. Als ik u was zou ik dan ook maar nooit in een hotel de airco aanzetten, op stoelen gaan zitten, lift knoppen indrukken enz.
Of uberhaupt in bed gaan liggen.

Peternag
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2019 20:54

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door Peternag »

Dat klinkt bekend,ik heb onlangs een tv besteld bij bol.com.na 9 dagen ging hij defecten te vertonen. ik dacht datmmag niet kunnen na 9 dagen en heb de tv terug ingepakt en retour gestuurd. Na 2 dagen kreeg ik bericht van de partner van bol.com met de volgende mededeling : De tv word retour gestuurd naar u want hij heeft al 29 uur aangestaan.Hierdoor kunt u de tv niet meer retour sturen.Ook de ontstane defecten die u aangeeft valt onder de zgn impactschade waardoor alle garantie vervalt.Ik heb vervolgens bol.com benaderd en die zeggen niks te kunnen doen omdat ze niet verantwoordelijk zijn.Ik moet maar contact opnemen met de partner (tv-plaza).Die reageren verder nergens meer op en bol.com heeft het dossier gesloten.Dus na 9 dagen een defecte tv geleverd gekregen via bol.com en er valt niks meer aan te doen !! je kunt alleen maar je recht krijgen als je naar de kantonrechter stapt.Dus die zgn 30 dagen garantie welke bol.com overal bijzet is helemaal niets waard. Bezint voor u een aankoop doet bij bol.com waar u van te voren voor betaald !!

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

Welk bedrijf is dat?
- Je mag de koop ook herroepen als je de televisie 29 uur hebt gebruikt. Hooguit kan de waardevermindering (deels) in rekening worden gebracht.
- De wettelijke garantie vervalt niet als schade als impact te kwalificeren is.
- De bewijslast ligt bij de verkoper die moet aantonen dat u dit heeft veroorzaakt.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Peternag schreef:
12 nov 2019 21:17
Dat klinkt bekend,ik heb onlangs een tv besteld bij bol.com.na 9 dagen ging hij defecten te vertonen. ik dacht datmmag niet kunnen na 9 dagen en heb de tv terug ingepakt en retour gestuurd. Na 2 dagen kreeg ik bericht van de partner van bol.com met de volgende mededeling : De tv word retour gestuurd naar u want hij heeft al 29 uur aangestaan.Hierdoor kunt u de tv niet meer retour sturen.Ook de ontstane defecten die u aangeeft valt onder de zgn impactschade waardoor alle garantie vervalt.Ik heb vervolgens bol.com benaderd en die zeggen niks te kunnen doen omdat ze niet verantwoordelijk zijn.Ik moet maar contact opnemen met de partner (tv-plaza).Die reageren verder nergens meer op en bol.com heeft het dossier gesloten.Dus na 9 dagen een defecte tv geleverd gekregen via bol.com en er valt niks meer aan te doen !! je kunt alleen maar je recht krijgen als je naar de kantonrechter stapt.Dus die zgn 30 dagen garantie welke bol.com overal bijzet is helemaal niets waard. Bezint voor u een aankoop doet bij bol.com waar u van te voren voor betaald !!
U pakt dus een kapotte tv in en stuurt deze terug. Geen wonder dat dat mis gaat. U had moeten aangeven dat de tv defect was.
De 30 dagen zet Bol neer bij hun producten. Bij elke externe leverancier kunnen andere voorwaarden gelden.

Wat u nu kunt doen is gebruik maken van de garantie. Een tv mag getest worden om daarna te kunnen herroepen. Nu hebt u de tv al in gebruik genomen.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 18:59
U pakt dus een kapotte tv in en stuurt deze terug. Geen wonder dat dat mis gaat. U had moeten aangeven dat de tv defect was.
Waar staat die verplichting? Het recht op herroeping kun je in roepen zonder een rede op te geven.
NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 18:59
De 30 dagen zet Bol neer bij hun producten. Bij elke externe leverancier kunnen andere voorwaarden gelden.
Het kan ook dat Bol.com consumenten misleid door 30 dagen over al neer te zetten. Het kan ook zijn dat Bol.com externe leveranciers dwingt om 30 dagen te geven.
NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 18:59
Een tv mag getest worden om daarna te kunnen herroepen. Nu hebt u de tv al in gebruik genomen.
En ook dan kan het herroepen worden.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
13 nov 2019 19:24
NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 18:59
U pakt dus een kapotte tv in en stuurt deze terug. Geen wonder dat dat mis gaat. U had moeten aangeven dat de tv defect was.
Waar staat die verplichting? Het recht op herroeping kun je in roepen zonder een rede op te geven
Goede tip, een defect apparaat inpakken en terug sturen. Enig idee wat voor problemen je daarmee krijgt? Verkoper krijgt de tv terug, test deze en merkt dat deze defect is. De klant heeft niets gemeld en je krijgt een welles nietes spelletje. Enig bewijs dat de tv al defect was is er niet en de klant is verantwoordelijk voor de retourzending. Klant krijgt een kapotte tv terug, of is verantwoordelijk voor de schade en zit met de spreekwoordelijke gebakken peren.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 19:30
alfatrion schreef:
13 nov 2019 19:24
NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 18:59
U pakt dus een kapotte tv in en stuurt deze terug. Geen wonder dat dat mis gaat. U had moeten aangeven dat de tv defect was.
Waar staat die verplichting? Het recht op herroeping kun je in roepen zonder een rede op te geven
Goede tip, een defect apparaat inpakken en terug sturen. Enig idee wat voor problemen je daarmee krijgt? Verkoper krijgt de tv terug, test deze en merkt dat deze defect is. De klant heeft niets gemeld en je krijgt een welles nietes spelletje. Enig bewijs dat de tv al defect was is er niet en de klant is verantwoordelijk voor de retourzending. Klant krijgt een kapotte tv terug, of is verantwoordelijk voor de schade en zit met de spreekwoordelijke gebakken peren.
Hoe maakt dit alles dat het opgegeven MOET worden? Overigens, de bewijslast ligt bij de verkoper.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
13 nov 2019 19:41
NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 19:30
alfatrion schreef:
13 nov 2019 19:24

Waar staat die verplichting? Het recht op herroeping kun je in roepen zonder een rede op te geven
Goede tip, een defect apparaat inpakken en terug sturen. Enig idee wat voor problemen je daarmee krijgt? Verkoper krijgt de tv terug, test deze en merkt dat deze defect is. De klant heeft niets gemeld en je krijgt een welles nietes spelletje. Enig bewijs dat de tv al defect was is er niet en de klant is verantwoordelijk voor de retourzending. Klant krijgt een kapotte tv terug, of is verantwoordelijk voor de schade en zit met de spreekwoordelijke gebakken peren.
Hoe maakt dit alles dat het opgegeven MOET worden? Overigens, de bewijslast ligt bij de verkoper.
U bent van de wetten en regeltjes, ik van de praktijk. En ja, dan is het zeer verstandig om aan te geven dat de tv defect is. En de reden heb ik genoemd. En de bewijslast bij de verkoper neerleggen is leuk, maar als er geen melding gemaakt is van een DOA of ander defect, dan kan hij er logischerwijs vanuit gaan dat de tv goed is afgeleverd. En aangezien de verzender verantwoordelijk is zal eerst het probleem bij de koper gelegd worden.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 20:05
U bent van de wetten en regeltjes, ik van de praktijk.
Hoe neem je de casusen mee waarin dit allemaal wel goed gaat?
NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 20:05
En ja, dan is het zeer verstandig om aan te geven dat de tv defect is.
Maar dat communiceerde je niet in de praktijk! Je hebt toch wel inmiddels door dat je op minder weerstand stuit als je niet praat met "Je moet X doen", maar "Het verstandig als je X had gedaan"?
NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 20:05
En de reden heb ik genoemd. En de bewijslast bij de verkoper neerleggen is leuk, maar als er geen melding gemaakt is van een DOA of ander defect, dan kan hij er logischerwijs vanuit gaan dat de tv goed is afgeleverd.
Nee, dat kan hij niet logischerwijs.
NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 20:05
En aangezien de verzender verantwoordelijk is zal eerst het probleem bij de koper gelegd worden.
Je bedoelt in de praktijk in de praktijk en dat praktijk in de rechtbank anders blijkt?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 18:59
De 30 dagen zet Bol neer bij hun producten. Bij elke externe leverancier kunnen andere voorwaarden gelden.
Ook de externe leveranciers zijn gebonden aan die 30 dagen termijn. Dat is een verplichting die Bol.com aan de partners oplegt.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 18:59
... Een tv mag getest worden om daarna te kunnen herroepen. Nu hebt u de tv al in gebruik genomen.
Sluiten 'testen' en 'in gebruik nemen' elkaar dan uit?
Waar ligt in de praktijk de grens tussen 'testen' en 'in gebruik nemen'?
Mag er volgens u geen gebruik meer worden gemaakt van het herroepingsrecht als de TV al in gebruik genomen is?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
13 nov 2019 20:16
NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 20:05
En aangezien de verzender verantwoordelijk is zal eerst het probleem bij de koper gelegd worden.
Je bedoelt in de praktijk in de praktijk en dat praktijk in de rechtbank anders blijkt?
En dat is het verschil tussen u en mij. Ik heb de rechtbank niet nodig omdat ik zorg dat problemen vooraf al voorkomen worden. U wil het graag op uw manier doen met als gevolg dat het in de rechtszaal rechtgezet moeten worden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 22:07
...
En dat is het verschil tussen u en mij. Ik heb de rechtbank niet nodig omdat ik zorg dat problemen vooraf al voorkomen worden. U wil het graag op uw manier doen met als gevolg dat het in de rechtszaal rechtgezet moeten worden.
En ik ben de verkoper van de TV die jij mij kapot hebt teruggestuurd. En ik zeg, NeoDutchio, je kunt de boom in!
Hoe los je jouw probleem nu op, op de 'praktijkmanier'?

Jij kunt alles perfect doen om problemen te voorkomen. Jij zou bijvoorbeeld hier gemeld kunnen hebben dat de TV defect geraakt was en zou hem daarom geretourneerd kunnen hebben met het verzoek aan de verkoper dit op te lossen. En dan had jij, ondanks jouw praktijkgerichte probleemvoorkomende aanpak, in exact dezelfde situatie gezeten als de verkoper gezegd zou hebben: 'dit defect is veroorzaakt omdat u de TV niet goed gehandled heeft: impactschade'. Daar sta je dan.

Overigens: het is niet de 'manier van alfatrion' die als gevolg heeft dat 'het in de rechtszaal rechtgezet moet worden'. Het is de opstelling van de verkoper.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 22:07
En dat is het verschil tussen u en mij. Ik heb de rechtbank niet nodig omdat ik zorg dat problemen vooraf al voorkomen worden.
Hoe draagt jouw schrijven bij aan de oplossing van de situatie waarin TS zich nu bevind?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
14 nov 2019 08:03
NeoDutchio schreef:
13 nov 2019 22:07
En dat is het verschil tussen u en mij. Ik heb de rechtbank niet nodig omdat ik zorg dat problemen vooraf al voorkomen worden.
Hoe draagt jouw schrijven bij aan de oplossing van de situatie waarin TS zich nu bevind?
Dat staat in mijn eerste reactie, mocht de persoon in kwestie daar vragen over hebben kan hij deze stellen.

Peternag
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2019 20:54

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door Peternag »

Beste NeoDutchie.
Evn voor de duidelijkheid, toen de tv defecten begon te vertonen heb ik dit gemeld bij de leverancier (tv-plaza) en tevens aangegeven de tv retour te sturen omdat ik een goed werkende tv wilde hebben. Na 2 dagen heeft de leverancier (tv-plaza) de tv retour naar moj gestuurd met de volgende mededeling : omdat u de tv 29 uur in gebruik heeft gehad in plaats van de maximale toegestane 3 uur is het niet mogelijk de tv te om te wisselen of u geld terug te storten. Het defect door u aangegeven is een gevolg van impact schade en valt dus niet onder de garantie. We zullen dus de tv weer naar u retour sturen.

Peternag
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2019 20:54

Re: Misleidende informatie retourzending bol.com

Ongelezen bericht door Peternag »

Na alle negatieve publiciteit heeft tv-plaza de naam veranderd in tv-store maar blijft gewoon nog te bestellen via bol.com. Het bedrijf is eigendom van el-vidas.nl.

Gesloten