LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
krijtenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2019 18:01

Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door krijtenburg »

Ooit een kamer geboekt bij Booking.com en dan de datum willen wijzigen? Vergeet het maar.
Na lang aan de telefoon hangen wordt je verwezen naar het betreffende hotel aangezien er een zgn. basisboeking wordt gehanteerd. Enfin denk je dan, gauw en eenvoudig even regelen.
Behalve bij Golden Tulip Airport Hotel Eindhoven. De baliemedewerkers weigeren elke medewerking. In ons geval een dag eerder inchecken. Uiteraard waren wij bereid het normale hogere kamertarief te betalen en dit te verrekenen met onze vooruitbetaling. Hemel en aarde bewogen. Maar vergeefs. Dan maar een mail naar de chef van keten, dus niet de eerste de beste. Ook deze bleek niet te vermurwen. Ook een voucher voor een andere besteding in een ander hotel van de keten bleek er niet in te zitten. Uiteraard de kans en tijd gegeven om de directie op andere gedachten te brengen maar vergeefs.
Let dus op en verwacht geen coulance bij de genoemde organisatie.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 nov 2019 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Coulance is een gunst, geen recht. U boekt het het goedkoopste tarief, dus zonder de mogelijkheid om dit aan te kunnen passen. Waarom meent u hier dan wel recht op te hebben? Vragen kan inderdaad, nee hebt u immers al. Maar hoeveel nee’s hebt u nodig om het te accepteren?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Je kan vaak kiezen tussen het goedkope tarief waarbij je niet mag wijzigen, of het duurdere tarief waarbij dit wel mag.

Kunt u aangeven welke voorwaarden er in uw boekingsbevestiging staan? En als deze voorwaarden spreken over het niet mogen wijzigen (als...) waarom is uw verzoek om toch te wijzigen dan redelijk?

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Ik zou mij mijn oren van mijn kop schamen, als ik dit soort dingen op internet zou gooien.
Zelf een fout maken, dan verwachten dat iederen hemel en aarde gaat bewegen om het te regelen. Een organisatie eerst op meerdere manieren lastig vallen, vervolgens niet het gewenste resultaat krijgen en dan willen zwart maken op internet.

Bedrijven, pas op met TS als klant, dit kan je nooit meer opleveren dan dat het je kan kosten.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door kuklos »

krijtenburg schreef:
13 nov 2019 14:14
Ooit een kamer geboekt bij Booking.com en dan de datum willen wijzigen? Vergeet het maar.
Na lang aan de telefoon hangen wordt je verwezen naar het betreffende hotel aangezien er een zgn. basisboeking wordt gehanteerd. Enfin denk je dan, gauw en eenvoudig even regelen.
Ik heb ervaring met booking.com en vanuit die ervaring weet ik dat ze vaak verschillende opties (met verschillende tarieven) hebben. Een van die opties is die zonder annulerings en wijzigingsmogelijkheden. Heb je wellicht voor die optie gekozen? Indien ja snap ik dat ze geen medewerking willen verlenen.

Zoals StevieNL81 al in zijn bericht aangaf, wat staat er in de boekingsvoorwaarden?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij Booking.com zijn ze naar mijn mening juist heel duidelijk in de annuleringsvoorwaarden en de keuzes daarin. Bij deze tulip inn had je bij het boeken expliciet de keus tussen wel of geen mogelijkheid tot annuleren. Voor die pak 'm beet 11 euro korting heb je bewust voor een niet-flexibel tarief gekozen. Als je dan alsnog niet kunt op deze dag, dan moet je je verlies nemen en niet terugkrabbelen. Anders had je van tevoren 11 euro meer moeten betalen.

En bekijk het eens van de andere kant. Hoe had je het gevonden als jij 11 euro meer had betaald voor de optie om te kunnen annuleren en je buurman die dat niet heeft betaald, zou alsnog óók kunnen annuleren. Ik denk dat je je dan behoorlijk bedonderd had gevoeld. Dus terecht dat het hotel en booking hun poot stijf houden.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door criticus2 »

u bent blijkbaar al voorbij de gratis annuleren periode. of die was er niet vanwege de scherpe aanbieding. Dan is een optie een dag eerder die dag gewoon los bij te boeken. tenzij het hotel dan natuurlijk simpelweg volgeboekt is....uitcheckdatum blijft uiteraard wat ie was, part of the deal...

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Golden Airport Hotel weigert elke redelijk verzoek om incheck datum te wijzigen
Als men niet mee wil werken aan een verzoek om de incheckdatum te wijzigen, dan kun jezelf hetzelfde resultaat bewerkstelligen door een extra nacht te boeken, voorafgaand aan de boeking die je gemaakt hebt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik gebruik booking.com een paar keer per maand en wijzig soms zelfs op de aankomstdag nog een boeking. En dat gaat altijd prima.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door kweenie »

renewouters schreef:
13 nov 2019 20:17
Ik gebruik booking.com een paar keer per maand en wijzig soms zelfs op de aankomstdag nog een boeking. En dat gaat altijd prima.
Maar vermoedelijk kies je dan niet voor de reserveringsvariant waarbij annuleren niet mogelijk is. Bij veel hotels kun je namelijk kiezen tussen een goedkope variant waarbij je niet kunt annuleren en een iets duurdere variant waarbij annuleren (meestal kosteloos) mogelijk is.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Tja, lekker goedkoop boeken, maar dan stopt het wel daar als je service wilt. En terecht, hotels worden uitgeknepen door dat soort sites, en gaan absoluut geen omboekingen weggeven dan.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

ManchesterU15 schreef:
13 nov 2019 15:49
Ik zou mij mijn oren van mijn kop schamen, als ik dit soort dingen op internet zou gooien.
Zelf een fout maken, dan verwachten dat iederen hemel en aarde gaat bewegen om het te regelen. Een organisatie eerst op meerdere manieren lastig vallen, vervolgens niet het gewenste resultaat krijgen en dan willen zwart maken op internet.

Bedrijven, pas op met TS als klant, dit kan je nooit meer opleveren dan dat het je kan kosten.

Als je het verhaal van @krijtenburg leest is er niet zoveel aan de hand.
En zeker niet genoeg voor de uitermate stevige bewoordingen die u hier bezigt.
Hij/zij wil een dag eerder inchecken en is bereid om voor dat extra een normaal tarief bij te betalen.
Dat is wat er staat.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door renewouters »

kweenie schreef:
13 nov 2019 20:35
renewouters schreef:
13 nov 2019 20:17
Ik gebruik booking.com een paar keer per maand en wijzig soms zelfs op de aankomstdag nog een boeking. En dat gaat altijd prima.
Maar vermoedelijk kies je dan niet voor de reserveringsvariant waarbij annuleren niet mogelijk is. Bij veel hotels kun je namelijk kiezen tussen een goedkope variant waarbij je niet kunt annuleren en een iets duurdere variant waarbij annuleren (meestal kosteloos) mogelijk is.
Dat klopt. Ik wil alleen maar aangeven dat wijzigingen via booking.com gewoon goed gaan, maar uiteraard alleen als je de juiste boeking hebt gedaan. TS probeert booking in een kwaad daglicht te zetten, maar vergeet dat het door de eigen boeking komt dat het niet lukt wat hij wil.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door renewouters »

Arizonakid schreef:
13 nov 2019 20:48
Tja, lekker goedkoop boeken, maar dan stopt het wel daar als je service wilt. En terecht, hotels worden uitgeknepen door dat soort sites, en gaan absoluut geen omboekingen weggeven dan.
Dat heeft niet met uitknijpen te maken. Hotels bieden gewoon via booking goedkope opties aan, naast duurdere (en flexibelere) opties waarbij je van alles kunt wijzigen of heel laat kunt annuleren. Je kunt zoveel service krijgen als je wilt, mits je daarvoor betaalt.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door kuklos »

renewouters schreef:
13 nov 2019 22:36
Arizonakid schreef:
13 nov 2019 20:48
Tja, lekker goedkoop boeken, maar dan stopt het wel daar als je service wilt. En terecht, hotels worden uitgeknepen door dat soort sites, en gaan absoluut geen omboekingen weggeven dan.
Dat heeft niet met uitknijpen te maken. Hotels bieden gewoon via booking goedkope opties aan, naast duurdere (en flexibelere) opties waarbij je van alles kunt wijzigen of heel laat kunt annuleren. Je kunt zoveel service krijgen als je wilt, mits je daarvoor betaalt.
Arizonakid zal doelen op de hoge percentages van de omzet die dergelijke sites meestal willen hebben.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar dat heeft dus helemaal niets te maken met de keus die TS had, tussen wel of geen flexibel tarief.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door 16again »

TS beklaagt zich helemaal niet over booking.com. Maar wel over de hotelketen, waar geen extra aansluitende dag tegen bijbetaling bijgeboekt kan worden.

Ik heb nog geen reden gelezen, waarom dat op zich redelijk verzoek, niet ingewilligd kan worden. Als het antwoord simpelweg geweest was "helaas zitten we al vol die dag" , bestond dit topic niet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat kon ook wel. Dat is het probleem van TS ook niet. Maar TS geeft aan dat de wens was om de betaling voor de verkeerd geboekte datum te verrekenen. En als dat niet kon, een voucher voor een andere keer te ontvangen. En dat zijn zaken waar het hotel terecht niet aan meewerkt.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door 16again »

kweenie schreef:
14 nov 2019 07:38
Dat kon ook wel.
Nergens uit topic start wordt mij duidelijk dat TS de mogelijkheid kreeg om een extra dag af te boeken, voorafgaand en aansluitend aan de reeds bestaande boeking.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ik kan incheckdatum bij Golden Airport Hotel niet meer wijzigen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
14 nov 2019 06:53
TS beklaagt zich helemaal niet over booking.com. Maar wel over de hotelketen, waar geen extra aansluitende dag tegen bijbetaling bijgeboekt kan worden.
Nee, TS wil de datum wijzigen:
krijtenburg schreef:
13 nov 2019 14:14
Ooit een kamer geboekt bij Booking.com en dan de datum willen wijzigen? Vergeet het maar.
Daarbij wil ze de aanbetaling verrekenen met een kamer een dag eerder. Een dag bijboeken zal geen probleem zijn, maar wel een dag verschuiven.

Gesloten