Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Was vorige maand nog op vakantie, zie dat de Rijn gewoon bij Zeeland het land in stroomde!

En fietsen, E bike laden wel nodig.
Verder hoef ik geen ruil woning, ben tevreden thuis....

Maar milieu, Ik weiger de oproep van Mark Rutte uit te voeren!
Als ik 30 Km langzamer moet worden alle vrachtwagen Chauffeurs boos... als ik dan 70 Km ga!

Wel had ik mijn kindertijd nog een kolen kachel in woonkamer en rest van 't huis vrij koud!
Nu centraal verwarmd en ondanks isolatie, als we minder kamers warm stoken bereiken we vaak meer mee.

Verder is Isolatie maar 1x betalen, en energie betaalde je levenslang!
Kijk naar wat het kost en begin met hoogste rendement, dus wat kost het en wat leverde het op!

Ben al van 't Gas af, maar rij wel LPG auto!

Ja, hoe krom verhaal wil je het hier hebben... alles door elkaar als een echte huiskamer waar meestal ook iedereen door elkaar kakelde en vooral maar half luisterde!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
12 nov 2019 21:41
En weet je...een dergelijke discussie voert n.m.m te ver op een publiek forum, zelfs in de huiskamer.
Het komt uit het echte leven. Eerste keer, inmiddels jaren terug, was er ruzie uitgebroken en mocht ik alles oplossen. Na lang zoeken (24 uur aan gesprekken) bleek het om een hetze te gaan, een zwaar religieuze dame probeerde anderen haar overtuiging op te leggen.
Het voorbeeld zelf is actueel. Een nieuwe chef (Middenkaderfunctie) gaf een visitekaartje af door officiële waarschuwingen uit te delen, die later stuk voor stuk op drijfzand baseerden. Het was zijn poging om de betrokkenen richting uitgang te duwen, met als enige motivatie, dat wat zijn kerk verkondigt. Na de eerste klachten zijn we erin gedoken met als resultaat een andere functie voor de nieuweling totdat het contract is afgelopen, dan is het uitzwaaimoment daar.

Voor dit soort discussies is hier plek, zeker als ik zie hoe stellig anderen direct een oordeel hebben. Nu verder met de andere dingen ;)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
13 nov 2019 19:00
Zijn er hier ook mensen die zich steeds meer gaan ergeren aan de gedachte dat wij mensen (voornamelijk Europa en de VS) precies weten hoe het hoort?
Ja. Voor een deel is het nog koloniaal denken, een ander deel van de overtuigingen komt uit een geloof en als laatste natuurlijk het verdedigen van een bevoorrechte positie - de rijkdom, de handel, de controle.

Dit heeft ook gevolgen voor de normale Nederlander, doordat er vele immigranten deze kant op komen, wat de woningkrapte niet echt weg werkt.
Oh, dit vind ik op twee wielen door de bocht. Juist Nederland is al een paar eeuwen een immigratieland. Woningkrapte is relatief in mijn ogen. Nederlanders wonen steeds ruimer en iedereen wil graag een huis met tuin. Zulke wensen maken nieuwe huizen duur om te bouwen. Hoogbouw kan een oplossing zijn en/of toch kleinere huizen bouwen.

Om een lang betoog kort te maken: waarom vertrouwen we er niet op dat de natuur zijn eigen ding doet en dat wij dat niet voor de natuur hoeven te bepalen?
Omdat anders de stroom vluchtelingen nog harder groeit? Probeer eens satellietfoto's van 30, 40 jaar en van nu te zoeken en kijk hoe snel de Sahara is gegroeid, hoe Californië van groen naar bruin-zwart is verkleurd. Het aantal gebieden, waar je niet meer kunt leven, groeit heel erg snel. Er zal iets moeten veranderen, zodat over hopelijk 30, 40 jaar er nog genoeg plek is voor mens en natuur.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Komkommertijd schreef:
14 nov 2019 15:04
Was vorige maand nog op vakantie, zie dat de Rijn gewoon bij Zeeland het land in stroomde!

En fietsen, E bike laden wel nodig.
Verder hoef ik geen ruil woning, ben tevreden thuis....

Maar milieu, Ik weiger de oproep van Mark Rutte uit te voeren!
Als ik 30 Km langzamer moet worden alle vrachtwagen Chauffeurs boos... als ik dan 70 Km ga!

Wel had ik mijn kindertijd nog een kolen kachel in woonkamer en rest van 't huis vrij koud!
Nu centraal verwarmd en ondanks isolatie, als we minder kamers warm stoken bereiken we vaak meer mee.

Verder is Isolatie maar 1x betalen, en energie betaalde je levenslang!
Kijk naar wat het kost en begin met hoogste rendement, dus wat kost het en wat leverde het op!

Ben al van 't Gas af, maar rij wel LPG auto!

Ja, hoe krom verhaal wil je het hier hebben... alles door elkaar als een echte huiskamer waar meestal ook iedereen door elkaar kakelde en vooral maar half luisterde!
Laat je niet gek maken komkommer, iedereen luistert naar zijn eigen verhaal. Ze zijn niet geïnteresseerd in jouw verhalen of die van mij, buitenbeentjes met andere ideeën passen hier nu eenmaal niet. Je moet EU standaard denken en met de groep mee praten. Ik begrijp je verhalen maar al te goed, jouw humor en dubbelzinnigheid ligt er vaak dubbeldik bovenop.

Wat mij betreft ga zo door, ik ben niet zo`n volhouder en heb veel andere dingen te doen dan alleen maar denken aan stikstofproblemen of woningtekort, Hier koop je gewoon een stukje grond en bouw je huisje en verder geen gezeik.

Ik wens je veel geluk in ieder geval, je mag mij bij altijd binnen vallen.

Ajo,

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
14 nov 2019 14:14
Het is nog niet echt bewezen wat de daadwerkelijke impact van de menselijke uitstoot is en dat is in mijn ogen dus het grote probleem. Er is nog steeds niemand geweest die kan onderbouwen dat de aarde in 150 jaar anderhalve graad warmer is geworden en dat daar 1 graad van door de mens komt, om maar iets te zeggen. Het is nog allemaal zo vrijblijvend.
Geloof jij 100% betrouwbare en dubbel gecontroleerde wetenschappelijke publicaties niet? Sinds de industrialisatie is begonnen, loopt de gemiddelde temperatuur veel sneller op dan gedacht en verwacht. KNMI heeft genoeg leesvoer op de site staaan. Gewoon in het Nederlands.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ze pakken vaak een klein deel en halen het uit zijn verband, zijn enkele goed in.

En ja, in Nederland mag je niets, maar de Vlaamse of Duitse grens over en kavels genoeg en je mag erg veel bouwen!

Vandaag een RIVM kaart waar je nu wel mag bouwen met blauwe stippen in de Volkskrant.
Daar vind ik 1e midden in Waddenzee, 2e in IJsselmeer en 3 e in Duitsland net over de grens.....
Hoe serieus moet je onze RIVM dan nog nemen als ze een kaart met 3 voor iedereen zichtbare fouten aan de media geven?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Jablan schreef:
14 nov 2019 17:45
Nijogeth schreef:
13 nov 2019 19:00
Zijn er hier ook mensen die zich steeds meer gaan ergeren aan de gedachte dat wij mensen (voornamelijk Europa en de VS) precies weten hoe het hoort?
Ja. Voor een deel is het nog koloniaal denken, een ander deel van de overtuigingen komt uit een geloof en als laatste natuurlijk het verdedigen van een bevoorrechte positie - de rijkdom, de handel, de controle.

Dit heeft ook gevolgen voor de normale Nederlander, doordat er vele immigranten deze kant op komen, wat de woningkrapte niet echt weg werkt.
Oh, dit vind ik op twee wielen door de bocht. Juist Nederland is al een paar eeuwen een immigratieland. Woningkrapte is relatief in mijn ogen. Nederlanders wonen steeds ruimer en iedereen wil graag een huis met tuin. Zulke wensen maken nieuwe huizen duur om te bouwen. Hoogbouw kan een oplossing zijn en/of toch kleinere huizen bouwen.
Dat zie je haarscherp, dat is over

Om een lang betoog kort te maken: waarom vertrouwen we er niet op dat de natuur zijn eigen ding doet en dat wij dat niet voor de natuur hoeven te bepalen?
Omdat anders de stroom vluchtelingen nog harder groeit? Probeer eens satellietfoto's van 30, 40 jaar en van nu te zoeken en kijk hoe snel de Sahara is gegroeid, hoe Californië van groen naar bruin-zwart is verkleurd. Het aantal gebieden, waar je niet meer kunt leven, groeit heel erg snel. Er zal iets moeten veranderen, zodat over hopelijk 30, 40 jaar er nog genoeg plek is voor mens en natuur.
Dat zie je heel goed, over 30 - 40 jaar zal het alleen maar erger zijn. De bosbranden in Portugal, nu weer in Californië...Argentina was ook slachtoffer en zo woedt het maar door. De aarde verkleurt naar bruin - zwart ....uhhh waar heb ik dat eens gelezen?
Maar wie bekommert zich erom, ik vind het al waardeloos en triest dat olifanten doodgaan van de dorst in Africa. Neeeennnn.....heel de wereld moet op de schop om wat resultaat te boeken, en dat gebeurt niet dus....... :(

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hier koop je gewoon een stukje grond en bouw je huisje en verder geen gezeik.

Waar is hier? Lijkt mij wel wat.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Via PB, beter!

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Komkommer ziet de klimaatverandering schijnbaar met eigen ogen. De Rijn die bij Zeeland het land in stroomt... Zelfs geen enkele aftakking komt in Zeeland.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, als de zee over een aantal jaren bij Amersfoort begint...

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En Jablan, zoals je zelf al zegt is de zogenaamde hogere temperatuurstijging gebaseerd op een verwachting. Feiten bestaan omtrent klimaatsverandering gewoon niet. Het is een feit dat de temperatuur sneller stijgt dan verwacht, maar er is amper te bewijzen welk deel daarvan een menselijke oorzaak heeft en of de mens ook daadwerkelijk invloed heeft.

Waarschijnlijk wel, maar ook dan denk ik nog minimaal. Zoals bijvoorbeeld bij CO2, waar de mens maar voor 6% van de wereldwijde uitstoot verantwoordelijk is, is de natuur de grootste uitstoter zelf. Met stikstof zal dit ook wel gelden, want het is algemeen bekend dat stikstof gebruikt wordt door de natuur.

Nergens zijn harde cijfers te vinden en dat vind ik zeer kwalijk, want nu lijken alle aanpassingen gedaan te worden op basis van aannames. Ook is nu duidelijk wat daar uit eindelijk de effecten van zijn, want ook dat zijn weer verwachtingen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Aha, zo bedoel je het.

Harde cijfers zoals jij ze zoekt, zijn er inderdaad niet. Zelf heb ik op 1 punt twijfels: de invloed van vulkaanuitbarstingen. Toch lijkt mij het logisch dat de mens wel degelijk grote invloed heeft, alleen al door de groei van de wereldbevolking en de toegenomen levensverwachting, zelfs in arme gebieden. In alle klimaatconferenties mis ik geboortebeperking (gratis anti-conceptie) en beperking van het vliegverkeer als maatregelen. Minder vliegen? Toen in Europa een paar dagen niet mocht worden gevlogen vanwege vulkaanas, was er ook veel minder bewolking of wolkvorming. Daar komt die gedachte vandaan.
ZeerPrivé schreef:
14 nov 2019 18:06
Waar is hier? Lijkt mij wel wat.
Direct over grens in Duitsland, België, maar niet in de grotere steden daar.
Iets verder weg kan ook. Bosnië is lekker goedkoop met gemiddeld 1 euro per m2 voor de grond. Wel snel zijn, want Saoedi-Arabië is op koopjesjacht daar. Rest van Zuidoost-Europa iets duurder buiten de steden, maar in de grote steden vaak veel duurder dan Amsterdam / Utrecht / Den Haag.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Grappig, @zeerprivè is erg geïnteresseerd en het lijkt haar wel wat, maar dan hoor ik of zie ik niets meer van haar.
Waar is hier? Lijkt mij wel wat.
Beetje raar eigenlijk want wat heeft het voor nut om zo`n uitdaging dan aan te gaan. Wat wil zij dan bereiken met deze vraagstelling.?

Een stukje grond kopen in het buitenland is heel gemakkelijk, en een huisje bouwen nog gemakkelijker. Dus welke kant @zeerprivè nu op wilt fietsen. :lol: :lol:

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

In Almere Poort kan het bv ook. Het is maar net wat men wil: in de buurt van familie, goedkope grond, warm klimaat, sneeuwzekere winters. Voor elke wens is wel een passende plek te vinden.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
14 nov 2019 17:29
Voor dit soort discussies is hier plek, zeker als ik zie hoe stellig anderen direct een oordeel hebben.
Voor een discussie kan zeker plek zijn. Aan een diarree aan generalisatie en stigmatiseringen heb ik echter zélfs in De huiskamer geen behoefte.

Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
14 nov 2019 18:06
Hier koop je gewoon een stukje grond en bouw je huisje en verder geen gezeik.

Waar is hier? Lijkt mij wel wat.
Afrika dus.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Obelix1 schreef:
14 nov 2019 18:22
Via PB, beter!

Laat maar, ik wist niet dat ik zoiets geheims vroeg dat het via PB moet, die ik nooit aan heb staan.

Ik woon in Europa...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Komkommertijd schreef:
14 nov 2019 17:55
Ze pakken vaak een klein deel en halen het uit zijn verband, zijn enkele goed in.

En ja, in Nederland mag je niets, maar de Vlaamse of Duitse grens over en kavels genoeg en je mag erg veel bouwen!

Vandaag een RIVM kaart waar je nu wel mag bouwen met blauwe stippen in de Volkskrant.
Daar vind ik 1e midden in Waddenzee, 2e in IJsselmeer en 3 e in Duitsland net over de grens.....
Hoe serieus moet je onze RIVM dan nog nemen als ze een kaart met 3 voor iedereen zichtbare fouten aan de media geven?
De Vlamingen en Duitsers hebben in het 1e geval lang niet zo'n intensieve veehouderij en andersoortige natuurgebieden, en in het 2e geval niet zo'n intensieve veehouderij, andersoortige natuurgebieden en een gemiddeld veel grotere afstand tussen die natuur en de boerenbedrijven. Als je de Duitse agrarische sector doorrekent met de Nederlandse situatie qua types natuur en afstanden tussen stikstofbronnen (boeren) en die gebieden, dan zouden ze daar hun eigen normen ook meerdere keren overschrijden.

En even ter verduidelijking, de Nederlandse norm van 0,05 mol is ingesteld om de al veel te zwaar beladen natuur te laten herstellen van de al toegebrachte schade. Dat hoeven de Duitsers niet, vandaar oa de norm van 7 mol daar. Het is dus appels met peren vergelijken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Hier kan eenieder een globaal beeld krijgen van de huidige stikstofdepositie in de eigen omgeving. Het is wel in mmol ipv mol, dus als je het wilt vergelijken met Duitsland dan moet je er even drie nullen achter weg denken.

Plaats reactie