LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

tttlocke schreef:
14 nov 2019 16:30
Ik weet niet wat uw situatie precies was, maar uw advies is onbruikbaar voor TS, tenzij uw bedoeling is TS te adviseren te liegen.
Wat een rare reactie, dat adviseer ik helemaal niet.
Ik heb mijn situatie volstrekt duidelijk beschreven.
Een ander product gekregen dan besteld.
Dan kun je de aankoop betwisten bij de CC maatschappij of PayPal en het maakt niet uit of dat product uit Flutseradeel of Hong Kong komt.
Zo werkt dat https://www.icscards.nl/klantenservice/ ... e-betaling

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door witte angora »

Euser schreef:
14 nov 2019 10:08
jas ontvangen volgens de maat die ik had opgegeven.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door tttlocke »

Klaas Jan schreef:
14 nov 2019 16:40
tttlocke schreef:
14 nov 2019 16:30
Ik weet niet wat uw situatie precies was, maar uw advies is onbruikbaar voor TS, tenzij uw bedoeling is TS te adviseren te liegen.
Wat een rare reactie, dat adviseer ik helemaal niet.
Ik heb mijn situatie volstrekt duidelijk beschreven.
Een ander product gekregen dan besteld.
Dan kun je de aankoop betwisten bij de CC maatschappij of PayPal en het maakt niet uit of dat product uit Flutseradeel of Hong Kong komt.
Zo werkt dat https://www.icscards.nl/klantenservice/ ... e-betaling
De reactie was 'spot on'.
De enige manier waarop uw advies van toepassing zou kunnen zijn voor TS is als u bedoelt dat TS beter kan liegen over zijn situatie.
TS heeft immers wél gekregen wat hij besteld heeft. En ja, dat stond vast toen u uw advies gaf.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

tttlocke schreef:
14 nov 2019 16:38
Wat is daar, voor jou, nog onduidelijk aan?
Door een aanpassing van de moderatie is daar 'volgens de maat die ik had opgegeven' aan toegevoegd.
'Voor de duidelijkheid'.
Leuk die duidelijkheid maar dat betekent wel dat ik nu aan zou zetten tot liegen.
Heel flauw allemaal.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door witte angora »

Euser schreef:
14 nov 2019 10:08
Een jas besteld bij een webwinkel (bleek in China te zijn), jas ontvangen volgens de maat die ik had opgegeven. Jas blijkt 1 maat te klein te zijn 2XL en dat moet zijn 3XL. Schrijf ik email naar webwinkel, krijg antwoord terug: je kan de jas beter houden en geef het cadeau aan iemand.... Een heel vreemd antwoord meen ik. Ik wil de jas retourneren en omruilen voor de juiste maat.
Wat te doen in deze situatie en wat zijn mijn rechten?
Sorry, maar het vetgedrukte is toch echt van je eigen hand. De moderatie heeft de topictitel aangepast, verder niet.

Zullen we dit topic maar beëindigen? Nu je anderen gaat beschuldigen van dingen die ze niet hebben gedaan, heeft het geen enkel nut meer.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wordt hier niet de Ts Euser en Klaas Jan door elkaar gegooid?

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja inderdaad. Wat zit Klaas Jan dan te kleppen dat de moderatie iets aan de OP heeft toegevoegd?

Nota bene schrijft hij:
Leuk die duidelijkheid maar dat betekent wel dat ik nu aan zou zetten tot liegen.
Heel flauw allemaal.
Ik denk dat Klaas Jan zelf even niet weet wie hij is.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik denk dat Klaas-Jan gewoon iets verkeerd begrepen heeft. Hij lijkt me geen persoon die aanzet tot liegen of iets dergelijks, hij is juist altijd erg straight in zijn adviezen.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door witte angora »

Van de week had ik een discussie op het station waarbij ik met iemand anders volkomen langs elkaar heen zat te praten. We hadden allebei geen idee waar de ander het over had, zaten allebei elkaar aan te kijken of we water zagen branden dat vervolgens met olie geblust werd. Dan kom je er ook niet uit, en je komt er nooit meer uit.

Dat kan iedereen overkomen.

Willy4all
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 aug 2018 07:42
Contacteer:

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door Willy4all »

Er zijn veel discussies over rechten bij online koop in buitenlandse webshops, maar het is heel simpel en helder: ook binnen de EU geldt een retourrecht van 14 dagen maar ook buitenlandse webwinkels die zich op Europa richten moeten zich aan de Europese regelgeving houden. Alleen trekken buitenlandse (en met name Chinese) shops zich daar veelal niets van aan.
M.a.w.: vergeet het dus maar!
Het is dus extra oppassen bij dergelijke shops, je moet kijken naar het land van vestiging en de garantie- en retourvoorwaarden voordat je bestelt. De Consumentenbond heeft er meerdere artikelen aan gewijd, bijvoorbeeld deze:
https://www.consumentenbond.nl/online-k ... webwinkels

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
15 nov 2019 08:39
(...)
Zullen we dit topic maar beëindigen? Nu je anderen gaat beschuldigen van dingen die ze niet hebben gedaan, heeft het geen enkel nut meer.
TS Euser heeft slechts de OP geplaatst en niemand beschuldigd , meer niet.
Hier is even sprake van een verwarring : ' wie heeft wat gezegd ' 🤔
Het is niet zo moeilijk hoor...we gaan gewoon dóór....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door moederslink »

tttlocke schreef:
14 nov 2019 16:46
was, maar uw advies is onbruikbaar voor TS, tenzij uw bedoeling is TS te adviseren te liegen.
tttlocke had dit dus geschreven...en Klaas Jan schreef:
Klaas Jan schreef: Wat een rare reactie, dat adviseer ik helemaal niet.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Kost 25,00 euro om te routeneren....en of je dan je geld terug krijgt is de grote vraag.
Dus geef hem maar weg, anders wordt het een dure jas. Goed advies.....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door berndv »

Klaas Jan schreef:
15 nov 2019 08:30
tttlocke schreef:
14 nov 2019 16:38
Wat is daar, voor jou, nog onduidelijk aan?
Door een aanpassing van de moderatie is daar 'volgens de maat die ik had opgegeven' aan toegevoegd.
'Voor de duidelijkheid'.
Leuk die duidelijkheid maar dat betekent wel dat ik nu aan zou zetten tot liegen.
Heel flauw allemaal.
Onzin, de inhoud is helemaal niet aangepast en er is helemaal niets toegevoegd door de moderatie:
Laatst gewijzigd door Radar op 14 nov 2019 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
Titel is aangepast en de aanpassing is 5 uur voor jouw reactie uitgevoerd. 3 uur voor jouw bericht is de tekst al gequote en stond het er ook al in. Maakt mij verder niet uit, je advies ging uit van een situatie die jij had meegemaakt, die weliswaar anders was, maar goed.

Het zal allemaal wel.

ellobo64
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2010 21:16

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door ellobo64 »

Het is altijd oppassen met online bestellingen zeker als het geen grote webwinkel is, momenteel zijn er op internet slimme verkopers die iets aanbieden, vervolgens bestellen zij dat in China laten het direct bij je thuis bezorgen en verdienen daar veel geld aan, je denkt dan met een Nederlands bedrijf zaken te doen maar dat is helaas niet zo, dus bij klachten ben je bij deze verkopers aan de goden overgeleverd want van de verkopers daar hoor je nooit meer iets van. Een hele bekende die dit doet is DENNISDEAL die goederen aanbied via Dagartikel.nl

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door berndv »

ellobo64 schreef:
15 nov 2019 15:31
momenteel zijn er op internet slimme verkopers die iets aanbieden, vervolgens bestellen zij dat in China laten het direct bij je thuis bezorgen en verdienen daar veel geld aan
Ik zal u een geheimpje verklappen. De eigenaar van de supermarkt waar u uw boodschappen doet, weet u dat die de producten in de winkel met winst verkoopt? Soms misschien zelfs wel dikken winst. NIets raars aan, verkopers zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Dat ze werken met dropshipment is ook niet heel raar, dat doen er veel meer. U kunt ook bij bol.com op de website iets kopen en vervolgens wordt het door totaal iemand anders geleverd.
ellobo64 schreef:
15 nov 2019 15:31
je denkt dan met een Nederlands bedrijf zaken te doen maar dat is helaas niet zo
U voegt hier, wellicht onbewust, een aantal zaken samen die niet altijd samengaan. Er zijn Nederlandse verkopers die middels dropshipment leveren aan eindgebruikers. Die wachten op een bestelling en laten het vervolgens uit China komen. Dat het pakket uit China komt, maakt voor de eindgebruiker niets uit, want u heeft gewoon gekocht bij een Nederlandse verkoper en hiervoor gelden dus gewoon de regels die hier in Nederland gelden voor overeenkomsten.

Daarnaast heb je ook buitenlandse webshops die gewoon middels google translate een pagina vertalen in het Nederlands, maar in feite gewoon aziatische ondernemers zijn.
ellobo64 schreef:
15 nov 2019 15:31
Een hele bekende die dit doet is DENNISDEAL die goederen aanbied via Dagartikel.nl
Dat is inderdaad een Chinese webshop (Hongkong eigenlijk) die inderdaad vanuit China/Hongkong verzendt. Als u de algemene voorwaarden ook leest, ziet u dat het HongKong recht van toepassing is op de overeenkomst en niet Nederlands of Europees recht.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
15 nov 2019 09:50
Ik denk dat Klaas-Jan gewoon iets verkeerd begrepen heeft. Hij lijkt me geen persoon die aanzet tot liegen of iets dergelijks, hij is juist altijd erg straight in zijn adviezen.
Dat denk ik ook.
En ik denk ook dat Klaas-Jan moeite heeft dat gewoon te erkennen en liever in plaats daarvan zich in allerlei bochten gaat wringen, incl. de suggestie dat zijn advies plots niet meer goed is omdat de moderatie de OP zou hebben gewijzigd nadat hij gereageerd heeft.
Er is niks mis mee om toe te geven dat je (op zich prima) advies gebaseerd was op verkeerd lezen van de OP. En verkeerd lezen doen we allemaal wel eens.

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Dus 3x nadenken als je dus iets via een webwinkel besteld, is merendeels via China (houd aankoop bedrag in ieder geval klein, en kijk naar de shipping kosten). Je kan een strijd aan gaan via email. Beter via je creditcard maatschappij, want die kan ook nog in de bres springen voor je. Volledige dekking garanderen zij. Maar beter dus de webwinkels negeren en kijken naar een betere leverancier, fysiek, die je dan het product kan wisselen.

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door Aygulf »

Kleding uit Chinese webwinkel valt altijd klein uit. Aziatische mensen zijn nu eenmaal kleiner dan westerse klanten. Dus aanvechten vanwege "verkeerde maat" lijkt mij onzinnig advies. De kleding is spotgoedkoop en dan moet je dat risico maar nemen. Het is prijstechnisch niet verstandig iets terug te sturen, enorm gedoe en afwachten of het aankomt, je geld retour krijgt enz. Neem je verlies en verkoop/geef hem lekker aan iemand anders.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Verkeerde maat jas ontvangen, advies van winkel: doe 'm cadeau

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Moneyman schreef:
15 nov 2019 09:50
Ik denk dat Klaas-Jan gewoon iets verkeerd begrepen heeft. Hij lijkt me geen persoon die aanzet tot liegen of iets dergelijks, hij is juist altijd erg straight in zijn adviezen.

Dank voor de empathie in deze reactie.

Echter heb ik inmiddels zoveel aanwijzingen dat ik aan 'leesblindheid' lijdt dat ik hier mijn welgemeende excuses wil maken voor mijn inhoudelijk niet juiste reacties.
En een extra sorry voor @tttlocke omdat ik een reactie 'raar' noemde. Dat 'raar' zal ik nu maar tot mijzelf richten...

Mijn reacties waren gericht op iets ontvangen wat je niet besteld hebt en daarom een verwijzing naar een charge-back procedure.
Maar daarvan is helemaal geen sprake blijkt als ik de woorden eindelijk goed lees.
Hoe dat kan? Misschien mag ik op een heel klein beetje clementie rekenen vanwege een zeer stressvolle lastige tijd die ik momenteel door omstandigheden doormaak en die blijkbaar tot de nodige concentratiestoornissen leidt...

Ook excuses naar degenen die dit item vinden uitmonden in gekissebis. Daar heb ik zelf ook altijd een enorme hekel aan.
Maar ik ben er nu de veroorzaker van...

Driewerf sorry en ik ga weer door met de straighte adviezen :wink:

Gesloten