LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik snap je gevoel wel, want de door jou omschreven effecten zie ik dagelijks. De vraag of een schuldenaar niet teveel beschermd wordt tegen executiemaatregelen is echter écht van een andere orde dan de vraag of iemand recht heeft op het daadwerkelijk ontvangen van zijn wettelijke beslagvrije voet. Wat mij betreft is het antwoord op beide vragen "ja".

Lady1234
Berichten: 27103
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
15 nov 2019 10:09
Lady1234 schreef:
15 nov 2019 00:02
Maar ja, de Ts reageert niet erg.
Vond je écht dat dit soort zure reacties iets toevoegen, al op de dag dat de petitie uberhaupt is geplaatst? :roll:
Niet zulke lange tenen, was als grapje bedoelt. :lol:

Ik was er al eerder serieus op ingegaan.

Lady1234
Berichten: 27103
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het zal beslist aan mij liggen, maar ik kan die linken niet openen.

Maar als ik het goed begrijp, vraagt u eigenlijk niet om een eenvoudigere beslagvrije voet, maar om zelfstandig(er) inzage in de gegevens die u nodig hebt om een correcte bvv te kunnen berekenen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door moederslink »

Beide linken zijn gewoon te openen :D

ZeerPrivé
Berichten: 5436
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
15 nov 2019 11:15
Het zal beslist aan mij liggen, maar ik kan die linken niet openen.

Bedoel je het themanummer en het pre-advies? Dat zijn pdf bestanden. Als je deze niet kunt openen, heb je geen pdf reader op je iPad geïnstalleerd.

Lady1234
Berichten: 27103
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, dat heb ik wel, maar zoals ik al zei, ligt beslist aan mij. Zal daar later hulp bij vragen. :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als er meerdere Deurwaarders zijn is al een ramp, jammer dat ze geen zaken over geven zodat 1 Deurwaarder het kan bijhouden.

En de (R) overheid, die als een olifant door de porseleinkast denderde, bij dit soort mensen die er meerdere kreeg is alles
via 1 (gerechts) Deurwaarder laten regelen een manier dat er minder fout gaat.

Als er een 1 Deurwaarder systeem zou komen is dat voor de administratie goedkoper en efficiënter dus meer geld voor die
nog geld moeten krijgen, en ook minder kans op fouten en 1 persoon aanspreken, vooral de Chaos van meerdere is voor burgers die in de problemen zitten een echt doolhof.

Hoe denkt Mon€yman hierover? Je zult klanten mis lopen, maar als je de 1e bent juist extra werk krijgen!

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
15 nov 2019 11:15
Maar als ik het goed begrijp, vraagt u eigenlijk niet om een eenvoudigere beslagvrije voet, maar om zelfstandig(er) inzage in de gegevens die u nodig hebt om een correcte bvv te kunnen berekenen.
Beide. Enerzijds het vereenvoudigen van het systeem, anderszijds het vereenvoudigen van het verkrijgen van informatie.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
15 nov 2019 11:15
Maar als ik het goed begrijp, vraagt u eigenlijk niet om een eenvoudigere beslagvrije voet, maar om zelfstandig(er) inzage in de gegevens die u nodig hebt om een correcte bvv te kunnen berekenen.
Beide. Enerzijds het vereenvoudigen van het systeem, anderszijds het vereenvoudigen van het verkrijgen van informatie.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
15 nov 2019 12:12
Hoe denkt Mon€yman hierover? Je zult klanten mis lopen, maar als je de 1e bent juist extra werk krijgen!
Ik ben het volkomen met je eens. Eén deurwaarder per adres is al heel lang een wens. Dat past alleen niet binnen de huidige systematiek van marktwerking, het zou alleen goed kunnen werken als de gerechtsdeurwaarders in overheidsdienst zouden zijn en de opdrachten via één centraal loket van de overheid verdeeld zouden worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik wil geen Oorlogsverklaring tussen Deurwaarders en Gerechtsdeurwaarders veroorzaken.

Mijn voorstel is de eerste alles te gunnen, en de rest mag dan inleveren!
Dan heeft iedereen werk, en of een gewone voor Gerecht mag werken, dan in dat geval wel over zetten.

Als ik hier mee te maken zou krijgen, naast incasso bedrijven die Deurwaarder in zelfde pand hebben....
Dit is een teringzooi met waardeloze telefonistes en 1 aanspreekpunt ben ik voor....

Zullen we hiervoor een 2e Petitie maken hier, als we dan via Tros Radar stemmen?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
15 nov 2019 12:31
Ik wil geen Oorlogsverklaring tussen Deurwaarders en Gerechtsdeurwaarders veroorzaken.
Ik denk dat je geen flauw idee hebt welke termen wat betekenen, want je betoog is -ondanks het goede idee- onnavolgbaar.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door BL2 »

yan schreef:
14 nov 2019 12:18
Dus het word voor de schuldeisers en hardwerkende ondernemers nóg lastiger om geld te krijgen waar zij ook recht op hebben?
Nee daar gaan we niet voor tekenen.
Juist, heb je schulden, dan zal je ze betalen ook !
Vergeet niet dat de hardwerkende burger welke zijn financiën wel op orde heeft indirect opdraait voor alle regelingen mbt de medemens met schulden.

Mooi voorbeeld in ons plaatselijke roddelblaadje: vrouw (26) met ruim 50.000 euro schuld, nu in de schuldsanering.
Vraag: wat ga je doen als je weer geld hebt?
Antwoord: op vakantie !

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
15 nov 2019 13:15
Juist, heb je schulden, dan zal je ze betalen ook !
Dit soort statements staat los van het probleem waar deze petitie over gaat en zijn te makkelijk. Door mensen in een nóg problematischer schuldenpositie te brengen, worden schulden eerder minder dan meer afgelost.
BL2 schreef:
15 nov 2019 13:15
Mooi voorbeeld in ons plaatselijke roddelblaadje: vrouw (26) met ruim 50.000 euro schuld, nu in de schuldsanering. Vraag: wat ga je doen als je weer geld hebt? Antwoord: op vakantie !
Tsja. Allereerst: laat jij je echt leiden door je "plaatselijke roddelblaadje"? Daarnaast: iemand heeft zich jarenlang aan alle regels gehouden en dus ónder het bijstandsniveau geleefd: waarom zou die niet op vakantie mogen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vakantie?

Dat hoeft niet veel te kosten, er zijn mensen die oppas en konijnen voeren en dan hun huis beschikbaar stellen.
Of mijn oude Caravan, wegslepen is duurder en eronder is nu geen ruimte meer, dat is duur takelen en als ze in Bosrijke omgeving een vakantie willen, ik hoef hier niets voor te hebben!

Dus van mijn mag ze zelfs in de saneringsperiode al gaan... maar lees blijkbaar het verkeerde suffertje!

16again
Berichten: 16092
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door 16again »

yan schreef:
15 nov 2019 10:31
Dit dus. Een schuldenaar heeft plichten én rechten
Naar mijn mening zijn die réchten nu al een stuk meer dan de plichten.
Natuurlijk moet iemand nog kunnen leven, maar moet de ondernemer dan maar krom liggen omdat er geen beslag op ook maar iets kan worden gelegd?

Na 3 jaar WNSP is schuldenaar weer vij, en de ondernemer? die is nog steeds zijn verlies aan het afbetalen.
Eyeopener wellicht dat juist die ondernemer nog veel meer rechten dan plichten heeft: Die ondernemer kan vandaag met een BV failliet gaan, en morgen een nieuwe BV te starten. Zonder 3 jaar krom te hoeven liggen. En een nog mooier instrument: De turbo-liquidatie. Je heft gewoon je onderneming zonder baten op , dat is een hamerstuk, de schuldeisers hebben het nakijken.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
15 nov 2019 13:26
Allereerst: laat jij je echt leiden door je "plaatselijke roddelblaadje"?
Inderdaad liet ik me daar door leiden, een officieel artikel vanuit de gemeentelijke hulpverlenging geloof ik wel, al staat het in het zeer commerciële plaatselijke roddelblaadje.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door renewouters »

ZeerPrivé schreef:
15 nov 2019 11:22
Lady1234 schreef:
15 nov 2019 11:15
Het zal beslist aan mij liggen, maar ik kan die linken niet openen.

Bedoel je het themanummer en het pre-advies? Dat zijn pdf bestanden. Als je deze niet kunt openen, heb je geen pdf reader op je iPad geïnstalleerd.
Je hoeft geen pdf reader op een iPad te installeren. PDF is een native bestandsformaat voor iPad/Safari.

ZeerPrivé
Berichten: 5436
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@renewouters: ben geen fan van Apple, dus onbekend met de iPad (en dat houd ik graag ook zo). Blijft de vraag waarom de lady de bestanden niet kan lezen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Teken de petitie van de KBvG voor een eenvoudiger beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als Lady een Open Office pakket installeerde is alles leesbaar, Adobe niet nodig.

Zowel Windows, Apple, Linux of Android, alleen Google Chroomboek was even zoeken..... maar daar is hun eigen versie ook voor gemaakt.

Gesloten