LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet tevreden over stoffeerders Kwantum

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
E.bus
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2019 20:02

Niet tevreden over stoffeerders Kwantum

Ongelezen bericht door E.bus »

Beste mensen,
Helaas moet ik een ster geven maar serieus dit bedrijf is ongelooflijk.
Vloerbedekking besteld en we dachten laten we het ook maar leggen door de “stoffeerders “ want ze hebben de kennis.
Nou vergeet het maar verschrikkelijk gelegd, een oude oma legt het nog netter.
Dan bel je de klantenservice 40 minuten wachten natuurlijk en die antwoorden rustig we bellen u terug.
Week later ik bel maar is op ja weer 40 min wachten,mijnheer we zijn bezig met te communiceren en bellen echt terug.
Dan krijg je drie dagen later een mail dat het onze schuld is dat de maten niet goed doorgegeven zijn.
Ja ik had de maten al groter opgegeven maar helaas konden de mannen het niet goed leggen.
Zeer slechte reactie terug, totaal geen verontschuldiging sorry niks.
Foto’s gestuurd en ze een kans gegeven maar hoor niks meer!!
Dus we gaan maar is aan wat media trekken en rechtsbijstand.
Mensen let op dit verschrikkelijke bedrijf wat KWANTUM heet!!!

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Niet tevreden over stoffeerders Kwantum

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vaag verhaal. Je geeft dus blijkbaar niet de juiste maten door, en nu ben je boos op Kwantum? Ging het om iets bijzonders? Gewone vloerbedekking wordt altijd gewoon ter plekke op maat gemaakt, dus daar zou kleine afwijking in de maat geen issue mogen zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Niet tevreden over stoffeerders Kwantum

Ongelezen bericht door berndv »

stoffeerders die komen leggen zonder eerst zelf in te meten? Hoe is de vloerbedekking gelegd? En wat is er niet netjes aan? Ik lees een boel geklaag, oorzaak wordt bij u gelegd omdat u de maten (bewust) foutief heeft doorgegeven, maar u geeft niet aan wat er nu concreet niet goed is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Niet tevreden over stoffeerders Kwantum

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Kwantum heeft niets fout gedaan!

Ze huren andere bedrijven in die het namens hun komen leggen.
Vaak werken ze voor erg veel bekende grote winkel ketens.

Zelfs IKEA werkte op deze manier.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Niet tevreden over stoffeerders Kwantum

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kijk op de site van kwantum dan zie je dat ze de hele organisatie van het leggen zelf doen. Dan zijn ze ook verantwoordelijk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Niet tevreden over stoffeerders Kwantum

Ongelezen bericht door sjohie »

Theotrucker schreef:
15 nov 2019 14:17
Kijk op de site van kwantum dan zie je dat ze de hele organisatie van het leggen zelf doen. Dan zijn ze ook verantwoordelijk.
Nou, ons bij hen gekochte laminaat met legservice, werd toch echt door een 3e partij gelegd kan ik je zeggen. En ik herken me wel wat in de communciatie-troubles van TS, Het doorgegeven tijdsblok van 13-18 uur vanuit Kwantum, bleek niet de tijdspanne te zijn waarin het leggen afgerond zou zijn, maar de aanrijtijd. toen ik om 17.30 belde om te vragen waar ze bleven, kreeg ik dit na wat wachttijd pas uitgelegd, met de mededeling dat ze achterliepen. Eind van het verhaal, ze kwamen pas net voor negen uur 's avonds, en waren iets voor elven klaar. Ik heb ondanks lichte smeekbede of het de middag erna kon, de poot stijf gehouden, want die volgende ochtend kwam onze nieuwe kast en bed, welke óp dat laminaat moesten komen te staan.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Niet tevreden over stoffeerders Kwantum

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat Kwantum zelf al aangeeft, als u er met de klantenservice niet uitkomt, dan:

“We doen er alles aan om je klacht naar tevredenheid af te handelen. Toch kan het zijn dat je het niet eens bent met de afwikkeling. Dan kun je natuurlijk altijd nog je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Je kunt je klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Je hebt ook de mogelijkheid om je te wenden tot:
De Centrale Branchevereniging Wonen
De burgerlijke rechter”.

Overigens herken ik het slordig leggen van vloerbedekking door Kwantum wel.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Niet tevreden over stoffeerders Kwantum

Ongelezen bericht door berndv »

sjohie schreef:
15 nov 2019 14:37
Theotrucker schreef:
15 nov 2019 14:17
Kijk op de site van kwantum dan zie je dat ze de hele organisatie van het leggen zelf doen. Dan zijn ze ook verantwoordelijk.
Nou, ons bij hen gekochte laminaat met legservice, werd toch echt door een 3e partij gelegd kan ik je zeggen.
Het gaat er om met wie je de overeenkomst sluit. Voor zover ik weet sluit je de overeenkomst met de kwantum, je geeft daar de opdracht en betaald aan kwantum het verschuldigde bedrag. Omdat kwantum zelf geen stoffeerders in dienst heeft, wordt dit vaak uitbesteed aan zzp-ers. Dat ontslaat ze niet van hun verantwoordelijkheid. Het product is het leggen, de fabrikant is de stoffeerder. Normaliter verwijs je een consument ook niet naar de fabrikant maar naar de verkoper.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Niet tevreden over stoffeerders Kwantum

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Komkommertijd schreef:
15 nov 2019 14:11
Kwantum heeft niets fout gedaan!

Ze huren andere bedrijven in die het namens hun komen leggen.
Dat laat onverlet dat de verantwoordelijkheid voor het leggen bij Kwantum ligt.

NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Niet tevreden over stoffeerders Kwantum

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u een ruimte had van minder dan 4 meter breed en de lengte van het tapijt was genoeg, dan kan er niet veel is gaan. Maar als de ruimte breder blijkt en u hebt dit niet doorgegeven, dan moet er met reststukjes dit dichtgelegd worden.
Maar uit uw relaas is niet op te maken of de stoffeerders verkeerd werk hebben geleverd, of doordat ze met afwijkende maten te maken hebben gehad waardoor het lastig leggen was.

Als oud bezorger van Kwantum en chauffeur van de stoffeerders ben ik veel zaken tegengekomen. In veel gevallen wilde de klant vooraf niet laten meten wat achteraf zorgde voor veel problemen omdat muren niet recht liepen of omdat klanten de maten verkeerd afgelezen hadden.

Dus voordat u een beschuldiging doet, onderbouw eerst wat het probleem is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Niet tevreden over stoffeerders Kwantum

Ongelezen bericht door crazyme »

Vertel eerst eens wat nu precies het probleem is.

En opmerkingen als “mijn oude oma” legt het netter verheffen uw klacht ook niet echt.

Aygulf
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Niet tevreden over stoffeerders Kwantum

Ongelezen bericht door Aygulf »

Warrige en vage klaagtirade. Is niet uit te halen wat er nu verkeerd is gegaan. Past het niet, naden niet mooi, plooien? Bent u terug naar de winkel geweest (ga ervan uit dat u daar de vloerbedekking hebt uitgezocht)? Wat verwacht u voor advies als u alleen maar tekeer gaat en rare dingen roept over "oude oma kan het beter leggen"

opzoeknaarwerk
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2008 10:21

Re: Niet tevreden over stoffeerders Kwantum

Ongelezen bericht door opzoeknaarwerk »

Wie bij Kwantum koopt is vaak goedkoop uit.
Behalve als je een probleem hebt, dan bij je in de aap gelogeerd. De klantenservice is onbereikbaar, als je ze eenmaal aan de lijn hebt wordt je afgebekt. Ze zijn niet professioneel, er werken voornamelijk mensen met een mentale achterstand. Mijn advies is; koop niet bij Kwantum maar ga naar een echte wonininginrichter!

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Niet tevreden over stoffeerders Kwantum

Ongelezen bericht door Moneyman »

opzoeknaarwerk schreef:
18 nov 2019 16:02
er werken voornamelijk mensen met een mentale achterstand.
Zo, je tweede bericht in 11 jaar en dan dit zeggen? Nog steeds op zoek naar werk?

Gesloten