LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ruudvdlinden
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2019 13:34

Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door ruudvdlinden »

Zie ook overige-producten-f40/coolblue-neemt-ou ... 73741.html, een forumpost van 2017 die gesloten is..... helaas, want Coolblue doet nog steeds hetzelfde.


In de winkel geef ik aan dat de oude printer mee terug moet. Op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -inleveren wordt ook heel duidelijk uitgelegd dat dit wettelijk verplicht is, ook bij bezorging, en ook bij webwinkels.

Coolblue levert mijn nieuwe printer, maar schakelt daar voor PostNL in, zonder een opdracht de oude mee terug te nemen, dus de bezorger van PostNL weigert dit.

Ik bel met de klantenservice van Coolblue, die aangeeft dat ze altijd PostNL inschakelen voor printers, en er dus nooit een oude retour kan. Wanneer ik aangeef dat dit tegen de wet is, zegt de medewerker dat ze dit begrijpt, maar "betreurt" dat ze "helaas niets voor me kan doen". Zei ze me nu direct tegen me dat Coolblue lak heeft aan de wet?!

Ze verwachten nu dat ik het ding maar zelf inlever bij een PostNL punt. Dit ligt niet dichtbij en ik heb geen auto, daarom geef ik van te voren al aan dat de oude printer retour moet!

Het nadeel van internetwinkels en aparte bezorgservices is dat niemand nog verantwoording neemt voor gemaakte afspraken. Ze zullen zich hier wel weer onder uit kletsen, maar service is dit niet te noemen: bij Coolblue koop ik in ieder geval niets meer, volgende keer ga ik weer gewoon naar BCC: die hadden deze printer nu niet op voorraad, maar die nemen wel altijd netjes je oude apparaat mee terug !
Laatst gewijzigd door Radar op 21 nov 2019 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van de discussie aansluit

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door kokka »

Coolblue hoeft niet perse de printer mee te nemen, ze kunnen er ook voor kiezen om een verpakking mee te sturen zodat je hem kosteloos terug kan sturen.
Dat jij geen auto hebt is in principe niet hun probleem.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt ook naar een van de winkels van Coolblue. Kun je je oude printer ook inleveren.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt hem ook in de kliko deponeren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door moederslink »

Beter nog aan een repair café doneren .

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ruudvdlinden schreef:
16 nov 2019 13:48
Zei ze me nu direct tegen me dat Coolblue lak heeft aan de wet?!
Zoals je in je eigen link hebt kunnen lezen:
U kunt ook dan uw oude apparaat inleveren door deze direct mee te geven met de bezorger of bij het ophaalpunt af te geven.
Er is geen enkele wet die Coolblue verplicht om de oude printer mee te nemen bij het bezorgen van de nieuwe. Zoals Coolblue u heeft aangegeven kunt u het wel inleveren bij een PostNL verzendpunt en wordt het kosteloos afgenomen.

Dus nee Coolblue heeft geen lak aan de wet.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Lowieze »

U kunt altijd nog de printer inleveren bij een gemeentelijke verzamelplaats of u kunt een afspraak maken met de gemeentelijke ophaaldienst (voor grofvuil)

Coolblue geeft trouwens het volgende aan over het verzenden van uw oude printer:
“Wordt je apparaat niet door ons, maar door PostNL bezorgd? Maak een verzendlabel aan, print ‘m uit en plak ‘m op de verpakking.”

Zo eenvoudig kan het blijkbaar zijn, ze geven dus wel degelijk een oplossing.

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Leuk al die aangedragen oplossingen, maar blijkbaar is TS niet in staat te sjouwen met een printer, anders had hij de nieuwe printer wel meteen meegenomen i.p.v. laten bezorgen.

TS gaf ook in de winkel al aan dat de oude printer mee terug moest. Toen had de verkoper moeten melden dat hij zelf die printer naar een Postnl punt of de winkel moest brengen. Had hij waarschijnlijk bij CB de printer niet gekocht.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
17 nov 2019 10:11
Coolblue geeft trouwens het volgende aan over het verzenden van uw oude printer:
“Wordt je apparaat niet door ons, maar door PostNL bezorgd? Maak een verzendlabel aan, print ‘m uit en plak ‘m op de verpakking.”

Zo eenvoudig kan het blijkbaar zijn, ze geven dus wel degelijk een oplossing.
Maar dan moet je m nog steeds wegbrengen naar een PostNL punt. Dat is dus geen oplossing.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oud-voor-nieuwregeling:
Soms kunnen bezorgdiensten, vervoerders en ophaalpunten niet direct uw afgedankte producten meenemen. Er zijn 2 mogelijkheden om uw oude apparaat in te leveren:

De online-verkoper haalt binnen 2 weken het apparaat alsnog op.
De online-verkoper levert een verpakking zodat u het apparaat kosteloos kan verzenden naar het meegegeven adres.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -inleveren en
https://wetten.overheid.nl/BWBR0034782/2016-02-02


Coolblue houdt zich kennelijk niet aan de regels.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 17 nov 2019 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door grun »

Volgens PostNL neemt hun bezorger wel degelijk apparaten mee retour (derde alinea).
https://www.postnl.nl/klantenservice/re ... ren/pakket

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
17 nov 2019 10:54
Lowieze schreef:
17 nov 2019 10:11
Coolblue geeft trouwens het volgende aan over het verzenden van uw oude printer:
“Wordt je apparaat niet door ons, maar door PostNL bezorgd? Maak een verzendlabel aan, print ‘m uit en plak ‘m op de verpakking.”

Zo eenvoudig kan het blijkbaar zijn, ze geven dus wel degelijk een oplossing.
Maar dan moet je m nog steeds wegbrengen naar een PostNL punt. Dat is dus geen oplossing.
Als TS goed had gelezen had hij geweten dat de bezorging werd gedaan door PostNL en welke regeling Coolblue hanteerde voor het inleveren van oude goederen. Helaas is bij wet niet geregeld hoe je bij een PostNL-punt moet zien te komen, als je ver van deze voorzieningen woont, mag je dit dus zelf oplossen.

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze, TS zegt in de winkel dat het oude ding meegenomen moet worden. En daar wordt blijkbaar niet door de verkoper gemeld dat hij dat zelf moet regelen. Was wel zo netjes geweest.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Lowieze »

grun schreef:
17 nov 2019 11:06
Volgens PostNL neemt hun bezorger wel degelijk apparaten mee retour (derde alinea).
https://www.postnl.nl/klantenservice/re ... ren/pakket
Dat kan alleen als de webwinkel deze service ook aanbiedt, daarvoor moeten ze wel een contract met PostNL hebben.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
17 nov 2019 11:14
Lowieze, TS zegt in de winkel dat het oude ding meegenomen moet worden. En daar wordt blijkbaar niet door de verkoper gemeld dat hij dat zelf moet regelen. Was wel zo netjes geweest.
Nou ja, u weet toch dat we hier maar één kant van het verhaal horen en dat achteraf soms blijkt dat het iets anders in elkaar zit.

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik ben niet zo van doorverwijzen naar klachtensites, maar als het verhaal correct is weergegeven, vind ik dat de verkoper een fikse steek heeft laten vallen.

CB is actief op klachtenkompas, je kunt daar je klacht zetten https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/c ... 59a8babb87

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
17 nov 2019 11:06
Moneyman schreef:
17 nov 2019 10:54
Lowieze schreef:
17 nov 2019 10:11
Coolblue geeft trouwens het volgende aan over het verzenden van uw oude printer:
“Wordt je apparaat niet door ons, maar door PostNL bezorgd? Maak een verzendlabel aan, print ‘m uit en plak ‘m op de verpakking.”

Zo eenvoudig kan het blijkbaar zijn, ze geven dus wel degelijk een oplossing.
Maar dan moet je m nog steeds wegbrengen naar een PostNL punt. Dat is dus geen oplossing.
Als TS goed had gelezen had hij geweten dat de bezorging werd gedaan door PostNL en welke regeling Coolblue hanteerde voor het inleveren van oude goederen. Helaas is bij wet niet geregeld hoe je bij een PostNL-punt moet zien te komen, als je ver van deze voorzieningen woont, mag je dit dus zelf oplossen.
TS hoeft er niet vanuit te gaan dat coolblue zich niet aan de wettelijke regels houdt, en heeft bovendien expliciet in de overeenkomst benoemd dat het ding mee moest.

Om nu te zeggen dat het dus aan TS ligt of zijn probleem is, vind ik te makkelijk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Laat Coolblue alsnog een ophaalafspraak maken door de kwestie voor te leggen aan Thuiswinkel.org:

https://www.thuiswinkel.org/consumenten ... nformulier

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door renewouters »

Lowieze schreef:
17 nov 2019 11:06
Helaas is bij wet niet geregeld hoe je bij een PostNL-punt moet zien te komen, als je ver van deze voorzieningen woont, mag je dit dus zelf oplossen.
Aha, je wilt nog meer wetten en regels in Nederland.....
Laten we echt alles van bovenaf gaan regelen zodat we zelf niets meer hoeven te bedenken.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Lowieze »

renewouters schreef:
17 nov 2019 11:38
Lowieze schreef:
17 nov 2019 11:06
Helaas is bij wet niet geregeld hoe je bij een PostNL-punt moet zien te komen, als je ver van deze voorzieningen woont, mag je dit dus zelf oplossen.
Aha, je wilt nog meer wetten en regels in Nederland.....
Laten we echt alles van bovenaf gaan regelen zodat we zelf niets meer hoeven te bedenken.
Als u alles goed had gelezen had u kunnen zien dat dit het probleem van TS is, niet van mij :D

Gesloten