LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eisen van mijn verhuurder.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat gesprek zou ik weigeren. Daar heeft hij niets mee te maken.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Laat hem maar fijn eisen, hij heeft blijkbaar geen idee wat de rechten van een verhuurder zijn.

Die huisbaas is toch uw moeder niet? :roll:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Echt een huisbaas

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Lege flessen zijn soms erg mooi, ik verzamel ze, vreemde modellen tussen.

En geur, wat de een lekker vind, een ander vind het stinken.

Rommel, verbouwen en klussen mag en je bepaal zelf of en wanneer iets word opgeruimd.
Kleding in kast, vele dragen vers van de lijn als het weer droog is en niets in kast.. alleen bij zomer/ winter wissel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door moederslink »

Tja ik weet het niet hoor....als je 60 uur per week werkt, in de weekends klust , 3 katten hebt , misschien is het wel een ongelooflijke bende plus kattepi*** lucht.
Maar dat is aan jou ...je mag leven zoals jij wilt , mits je geen overlast veroorzaakt.
Maar als daar iemand moet komen klussen en hij kan , bij wijze van spreken , zn kont niet keren en het stinkt naar katten , dan gaat zo.n klusser dus klagen bij je huisbaas en weigert ook maar iets te doen, plus wat MM schreef ...als de veiligheid in het geding is of komt .

Je zegt zelf dat de katten alléén wanneer ze niet lekker zijn buiten de bak hun behoeftes doen , heb je dit al eens meegemaakt dan?
Ik heb mn leven lang al katten en zelfs als ze oud en krakkemikkig waren bleven ze naar de bak gaan.
Overgeven door bv een haarbal of grasspriet doen ze dan weer wel op de vloer.

Daikan
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2019 23:53

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door Daikan »

berndv schreef:
15 nov 2019 15:22
Hoe u leeft is aan u, zo lang u daarmee anderen niet tot last bent. Daar heeft uw verhuurder niets mee te maken. Als u er van houdt om de hele dag naakt op uw handen te lopen, is dat aan u, zo lang uw buren er geen last van hebben, is het niet aan iemand om te bepalen hoe u uw leven leeft.
Nee, niemand kan direct eisen dat je iets wel of niet doet in je huis zolang je de wet niet overtreedt en geen overlast veroorzaakt. Maar er is wel een verschil tussen dingen die met "je eigen leven mogen leiden" te maken hebben en dingen die van invloed zijn op wat verhuurders doorgaans "woongenot" noemen (voor volgende huurders dus). Er worden twee dingen vergeleken met elkaar die niet hetzelfde zijn, drogreden 1.

Daarnaast weten we niet of TS wel de hele waarheid vertelt, want er zijn bijvoorbeeld heel veel manieren waarop je "drie katten kunt hebben". Leuk dat het vuilnis niet torenhoog staat, maar dat is nogal een drogreden, tussen dat stadium en een klinisch schoon huis zit nogal veel. Nummer 2 dus.

Ik zou erg voorzichtig zijn voor ik heel strijdbaar mijn eigen levensstijl ga volhouden, zeker aangezien het zo enorm vaag omschreven is wat er nou precies aan de hand is. Op mij komt het over als het bagatelliseren van zaken, en ik wil niet automatisch TS niet geloven, maar ik heb nog geen echt overtuigend argument gelezen waarom ik dat wel zou doen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik vind het altijd typisch dat sommige mensen zo stellig kunnen zeggen dat een TS gelijk heeft terwijl ze het verhaal slechts van 1 kant hebben gehoord.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door reggie2 »

renewouters schreef:
15 nov 2019 23:59
Ik vind het altijd typisch dat sommige mensen zo stellig kunnen zeggen dat een TS gelijk heeft terwijl ze het verhaal slechts van 1 kant hebben gehoord.

Waarvoor denk je dat dit forum er is. Meestal hoor je het verhaal van 1 kant. TS kan ook de link naar zijn huisbaas sturen dan hoor je misschien de andere kant ook.

Er van uit gaan dat niet alle mensen voor elk wissewasje hier gaat pennen, geloof ik bepaalde dingen hier wel , al moet ik zeggen dat het zeur gehalte op dit forum erggggggggggggggggggggg groot is.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door Moneyman »

renewouters schreef:
15 nov 2019 23:59
Ik vind het altijd typisch dat sommige mensen zo stellig kunnen zeggen dat een TS gelijk heeft terwijl ze het verhaal slechts van 1 kant hebben gehoord.
Dat is niet typisch, dat is juist inherent aan het fenomeen “forum”. Waarbij het evident is dat een advies niet klopt als de TS onjuiste informatie verstrekt. Maar ja, die heeft slechts zichzelf daarmee.

Daikan
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2019 23:53

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door Daikan »

. Waarvoor denk je dat dit forum er is. Meestal hoor je het verhaal van 1 kant. TS kan ook de link naar zijn huisbaas sturen dan hoor je misschien de andere kant ook.

Er van uit gaan dat niet alle mensen voor elk wissewasje hier gaat pennen, geloof ik bepaalde dingen hier wel , al moet ik zeggen dat het zeur gehalte op dit forum erggggggggggggggggggggg groot is.
Ja, je hoort het altijd van één kant, maar er is een groot verschil tussen een verhaal met feiten, data, bondige en concrete informatie en dit verhaal, waarbij je net zo goed eigenlijk naar het verhaal van een crazy cat lady aan het kijken zou kunnen zijn als het verhaal van iemand die misschien gewoon nogal slordig is. Een crazy cat lady of iemand anders die zichzelf of de woonruimte verwaarloost vindt ook meestal zelf dat het "helemaal niet vies is". Dit is allemaal enorm subjectief, en dan ook nog verwachten dat het forum maar gelijk aanneemt dat de verhuurder fout zit? Dat is een truc die in de verkoopwereld "assuming the deal" heet.

Misschien houdt wat jij "gezeur" noemt het forum wel gewoon scherp, want het zit hier vol met TS'ers die die truc toepassen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Als de TS hier schrijft zit het hem overduidelijk behoorlijk hoog. En om nou te zeggen dat hij liegt......dat gaat mij te ver.

Daikan
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2019 23:53

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door Daikan »

reggie2 schreef:
16 nov 2019 12:37
Als de TS hier schrijft zit het hem overduidelijk behoorlijk hoog. En om nou te zeggen dat hij liegt......dat gaat mij te ver.
Ik zeg nergens dat TS liegt. Ik zeg alleen dat ik nergens iets zie staan dat me echt overtuigt. Het blijven allemaal halve vage verhalen die net zo goed geschreven kunnen zijn door iemand die terechte kritiek krijgt van een verhuurder.

Als TS hier schrijft zit het hem hoog? Ja vast. Betekent nog steeds niet dat TS niet gewoon in een slecht onderhouden huis kan wonen. Wat je zegt is net zoiets als beweren "Als een kind echt heel hard huilt om een snoepje heeft het dat snoepje eigenlijk gewoon nodig".

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Voor jou vage verhalen, voor anderen weer niet. TS hoeft jou niet alles te vertellen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door moederslink »

Een huis ' stinkt ' niet zomaar 123.
Als zo.n klusjesman het e.e.a opmerkt/ opvalt en daar niet wil werken is er hoogstwaarschijnlijk wel iets meer aan de hand dan een beetje stank of rommel en troep.

Ik weet wél dat nadat mijn moeder was overleden in het zorgcentrum haar hele woonkamer opnieuw wit gesaust moest worden omdat zij een stevige roker was en zó kon dat appartement niet gelijk weer verhuurd worden.
Als er flinke kattepi*** lucht hangt dan trekt het zelfs in het behang 😟 , dus niet meer gelijk verhuurbaar en dus een extra kostenpost.

Ik durf niet te beweren dat het bij TS zo is , maar dat er méér aan de hand is lijkt mij wél, anders wordt TS ook niet opgeroepen voor een gesprek.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door olaf79 »

URMN schreef:
15 nov 2019 16:12
Kolibrie schreef:
15 nov 2019 14:21
Kijk in het huurcontract of u 3 huisdieren mag houden.
En de ‘eis’ van de verhuurder voor kennisgeving aannemen maar verder gewoon uw eigen zin doen.
Hij kan dat opgeruimd en fris houden niet eisen.
Er staat in dat er geen huisdieren gehouden mogen worden, maar daar ging het niet om.
Bovendien zijn huisdieren een mensenrecht.
Voor veel mensen zijn huisdieren alles wat ze hebben, en om die dan nog te verbieden...
In welk artikel van het VN mensenrechtenverdrag staat dat het houden van huisdieren een mensenrecht is?

Als uw katten overlast veroorzaken en / of de waarde van de woning verminderen door stank die niet zomaar weggaat, dan bent u weldegelijk in gebreke. De verhuurder kan dan kosten op u verhalen. Dat het verder een rotzooitje is, is uw zorg en niet van de verhuurder.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moneyman schreef:
15 nov 2019 16:58
Dat gesprek zou ik weigeren. Daar heeft hij niets mee te maken.
Beetje vreemd, want het devies zou moeten zijn, altijd met elkaar in gesprek blijven. Als de klusjesman zijn werk niet kan doen wegens rotzooi (en je kunt van die man niet eisen dat hij moet kotsen van de kattenpis) dan moet je vervolgens niet miauwen :lol: dat er achterstallig onderhoud is...

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door 16again »

olaf79 schreef:
16 nov 2019 15:28
In welk artikel van het VN mensenrechtenverdrag staat dat het houden van huisdieren een mensenrecht is?
De wens van de huurder om een dier te mogen houden valt onder het recht op
een privéleven dat is opgenomen in het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) dat de fundamentele vrijheden van iedere burger beschermt.

Daikan
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2019 23:53

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door Daikan »

reggie2 schreef:
16 nov 2019 14:07
Voor jou vage verhalen, voor anderen weer niet. TS hoeft jou niet alles te vertellen.
Jij daarentegen hebt aan praktisch niets genoeg. Veelzeggend.

Daikan
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2019 23:53

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door Daikan »

16again schreef:
16 nov 2019 16:43
olaf79 schreef:
16 nov 2019 15:28
In welk artikel van het VN mensenrechtenverdrag staat dat het houden van huisdieren een mensenrecht is?
De wens van de huurder om een dier te mogen houden valt onder het recht op
een privéleven dat is opgenomen in het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) dat de fundamentele vrijheden van iedere burger beschermt.
Een verhuurder mag eisen dat een vertrekkende bewoner het huis oplevert in een staat die de verhuurder aanstaat.

Hu-ren. Je weet wel. Met vaste termijnen een bedrag betalen om iets dat niet van jou is te mogen gebruiken/bewonen.

Daikan
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 nov 2019 23:53

Re: Eisen van mijn verhuurder.

Ongelezen bericht door Daikan »

URMN schreef:
15 nov 2019 16:12


Bovendien zijn huisdieren een mensenrecht.
Huisdieren zijn geen mensenrecht (Google is your friend), en elke persoon die het onder iets anders probeert te vegen dat wel een "mensenrecht" is houdt je voor de gek. Je hebt geen poot om op te staan.

Hoe meer ik van je lees hoe meer ik het beeld krijg dat je je aan elke strohalm probeert vast te houden in een situatie die je gewoon op een paar onaangename feiten drukt.

Gesloten