LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom zou er in de winkel iets anders geadviseerd zijn dan standaard is? Er komen nagenoeg geen klachten voorbij over dit probleem, dus lijkt het mij in mijn ogen vreemd dat precies TS een andere optie te horen heeft gekregen dan het aanmaken van een verzendlabel. TS geeft aan in de winkel gezegd te hebben dat de oude printer terug moet, maar wat is de reactie van de verkoper geweest. Melden is niet hetzelfde als iets afspreken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door moederslink »

Of ze hebben elkaar niet goed begrepen.
CB weet dat het met POST.NL gaat die dat dus niet mee terugneemt.
Ik laat het hier verder dan ook bij maar ben wel benieuwd of TS nog terugkomt en vertelt hoe dit is opgelost .

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
17 nov 2019 15:53
Juist omdat het standaard bij Coolblue anders gaat, is het logish dat TS er expliciete afspraken over heeft gemaakt. Maar tenzij het op de bon staat oid is het inderdaad niet bewijsbaar.
Je komt al snel uit op een situatie waarin er sprake van een misleidende omissie.
Moneyman schreef:
17 nov 2019 15:53
Maar goed, het zou Coolblue sieren het alsnog op te lossen. Nu kost het ze een klant en levert het hun negatieve publiciteit op. Overigens staat hun werkwijze op gespannen voet met de informatie van de Rijksoverheid.
Bij de mogelijkheid om producten door de consument te laten verzenden gaat het uiteraard om kleine apparaten. Een verkoper die een koelkast komt leveren en zegt, "hier heeft u een doos, kunt u de oude terugsturen", handelt in strijd met de doelstelling van de richtlijn. Printers zijn er in kleine en grote formaten.

Het gaat om deze wetgeving:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0034782/ ... 2#Artikel4
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... d1e32-58-1

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
17 nov 2019 19:01
Bij de mogelijkheid om producten door de consument te laten verzenden gaat het uiteraard om kleine apparaten. Een verkoper die een koelkast komt leveren en zegt, "hier heeft u een doos, kunt u de oude terugsturen", handelt in strijd met de doelstelling van de richtlijn. Printers zijn er in kleine en grote formaten.
Voordat u weer met koude regeltjes aan komt zetten, lees dan eerst de voorwaarden van CB. Witgoed en keukenapparatuur bezorgen zij zelf en nemen zij de oude gewoon van mee terug. De voorwaarden hierbij staan netjes online: https://www.coolblue.nl/klantenservice/ ... apparatuur.
Voor overige apparaten dient de besteller online een label te printen om zo het oude artikel, van gelijke strekking als dat wat geleverd wordt, weer mee te geven met de transporteur. En of het nu een grote of kleine printer is, deze worden bezorgd, maar ook weer meegenomen.

Maar zolang TS alleen zijn gal komt spuwen en geen duidelijk wil geven over wat er afgesproken is (en wat dus ook de reactie van CB was in de winkel) blijft het koffiedik kijken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door moederslink »

NeoDutchio schreef:
17 nov 2019 19:13
(...)
Voor overige apparaten dient de besteller online een label te printen om zo het oude artikel, van gelijke strekking als dat wat geleverd wordt, weer mee te geven met de transporteur. En of het nu een grote of kleine printer is, deze worden bezorgd, maar ook weer meegenomen.
Ik denk dat je je hierin vergist, Neo.
Juist déze transporteur POST.NL neemt het juist níet mee terug en dan dien je zelf een retourlabel te printen en naar zo.n ophaalpunt te brengen.
Dat is nu juist het grootste bezwaar van TS , dat ie zelf , zonder een auto te hebben , met dat ding moet gaan sjouwen.
Vandaar dat hij een ' afspraak ' hierover heeft gemaakt .
Hij heeft vermoedelijk wel de voorwaarden gelezen en wilde het dus juist ánders opgelost zien te krijgen.
Dat denk ik , ik neem dat dan maar voor het gemak even aan.

Komt er zo.n CB wagen ...die nemen het wel mee terug .

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je voor de koop goed had gelezen wist je dat je bij bezorgen een ingepakte met uitgeprinte bon kon meegeven voor retour.

Maar zonder printer een bon printen, dat is vermoedelijk het grootste probleem voor deze oude kapotte helaas.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

moederslink schreef:
17 nov 2019 19:20
Ik denk dat je je hierin vergist, Neo.
Juist déze transporteur POST.NL neemt het juist níet mee terug en dan dien je zelf een retourlabel te printen en naar zo.n ophaalpunt te brengen.
Dat is nu juist het grootste bezwaar van TS , dat ie zelf , zonder een auto te hebben , met dat ding moet gaan sjouwen.
Vandaar dat hij een ' afspraak ' hierover heeft gemaakt .
Als je de label print kan je deze gewoon meegeven met de bezorger. Je hoeft dus niet zelf te gaan sjouwen, PostNL haalt het gewoon thuis op.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door moederslink »

NeoDutchio schreef:
17 nov 2019 20:18
(...)
Als je de label print kan je deze gewoon meegeven met de bezorger. Je hoeft dus niet zelf te gaan sjouwen, PostNL haalt het gewoon thuis op.
Aha! Het wordt mij duidelijk...TS kon geen label printen , had ie wél zo.n label kunnen printen dan had dus óók zelfs POST.NL de oude printer meegenomen en ik maar denken dat POST.NL dit überhaupt niet doet :oops: :!:
Komkommertijd schreef:
17 nov 2019 20:06
Als je voor de koop goed had gelezen wist je dat je bij bezorgen een ingepakte met uitgeprinte bon kon meegeven voor retour.
Maar zonder printer een bon printen, dat is vermoedelijk het grootste probleem voor deze oude kapotte helaas.
Aha! Duidelijk KKT , hij kón dus geen label uitprinten, denk jij :lol:

En nu maar even afwachten wat de TS hier nog aan toe kan of wil voegen :wink:

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
17 nov 2019 18:07
Maar dat ontneemt hem natuurlijk niet het recht om zijn beklag te doen
Mijn oma zei het ooit zo, toen ze terminaal was, en we haar vroegen waarom ze niet klaagde over alle ongemak:

"Als ik ga klagen, wordt ik er beter van? Nee? Wordt jij er beter van? Nee?
Als niemand er beter van wordt, waarom zal ik dan klagen?"

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

moederslink schreef:
17 nov 2019 20:37
NeoDutchio schreef:
17 nov 2019 20:18
(...)
Als je de label print kan je deze gewoon meegeven met de bezorger. Je hoeft dus niet zelf te gaan sjouwen, PostNL haalt het gewoon thuis op.
Aha! Het wordt mij duidelijk...TS kon geen label printen , had ie wél zo.n label kunnen printen dan had dus óók zelfs POST.NL de oude printer meegenomen en ik maar denken dat POST.NL dit überhaupt niet doet :oops: :!:
Ik denk dat het probleem is dat of TS niet duidelijk genoeg is in de winkel, of niet de procedure begrepen heeft, of pas later bij de bezorging is gaan klagen. CB is immers duidelijk in de werkwijze en TS is in mijn ogen iets te stellig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door moederslink »

ruudvdlinden schreef:
16 nov 2019 13:48

Coolblue levert mijn nieuwe printer, maar schakelt daar voor PostNL in, zonder een opdracht de oude mee terug te nemen , dus de bezorger van PostNL weigert dit.

Ik bel met de klantenservice van Coolblue, die aangeeft dat ze altijd PostNL inschakelen voor printers, en er dus nooit een oude retour kan en ik aangeef dat dit tegen de wet is, zegt de medewerker dat ze dit begrijpt, maar "betreurt" dat ze "helaas niets voor me kan doen". Zei ze me nu direct tegen me dat Coolblue lak heeft aan de wet?!

Ze verwachten nu dat ik het ding maar zelf inlever bij een PostNL punt. Dit ligt niet dichtbij en ik heb geen auto , daarom geef ik van te voren al aan dat de oude printer retour moet !
Ik móet zeggen dat ik finaal op het verkeerde been wordt gezet ( of het ligt aan mij ...)

- er wordt door CB aan POST.NL geen opdracht gegeven om de oude printer retour te nemen
-vervolgens zegt de klantenservice dat er nooit 1 retour kan met POST.NL.
-TS geeft van te voren al aan dat hij , omdát hij geen auto heeft , wil dat dat ding wordt opgehaald.


Dat zijn toch verwarrende tegenstrijdigheden?
-zit CB fout?
-is de chauffeur van POST.NL fout?
-zit de TS fout ?
- en er wordt nergens gesproken over dat er een retourlabel geplakt had móeten worden.

Of is er simpel sprake van miscommunicatie of de voorwaarden niet hebben gelezen of niet hebben willen lezen? Of was het duidelijk geweest wanneer CB het wél over zo.n " retourlabel plakken " had gehad?
Laatst gewijzigd door moederslink op 17 nov 2019 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
17 nov 2019 19:13
alfatrion schreef:
17 nov 2019 19:01
Bij de mogelijkheid om producten door de consument te laten verzenden gaat het uiteraard om kleine apparaten. Een verkoper die een koelkast komt leveren en zegt, "hier heeft u een doos, kunt u de oude terugsturen", handelt in strijd met de doelstelling van de richtlijn. Printers zijn er in kleine en grote formaten.
Voordat u weer met koude regeltjes aan komt zetten, lees dan eerst de voorwaarden van CB.
Ja ja, je verwijt mij koude regels aan te komen zetten en je komt dan koud met regeltjes aan zetten. :roll: Begin eens om jezelf eens in te leven in TS en vervolgens om te begrijpen wat de doelstelling is van deze wettelijke verplichting. Verder is niet echt handig om naar voorwaarden te verwijzen waarbij de klant geen redelijke mogelijkheid heeft gekregen om daar kennis van te nemen voor of tijdens de koop.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door moederslink »

Heeft de klant geen redelijke mogelijkheid gekregen om kennis te nemen van deze voorwaarden voor of tijdens de koop ?
Dat weet je toch niet , Alfa?

De klant kan de voorwaarden ook altijd thuis van te voren bestuderen of misschien is er wel over gesproken in die winkel?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door moederslink »

uit de link van Neo :
recycling en retour oude apparaat

**" wordt je ( nieuwe ) apparaat niet door ons maar door POST.NL bezorgd ? Maak een verzendlabel aan , print 'm uit en plak 'm op de verpakking ( van het oude apparaat )"( het verzendlabel krijg je per mail)
**" als je geen printer hebt , zet dan het retour-en antwoordnummer op de doos " .

Ik neig er nu toch naartoe om te denken dat TS deze stappen niet heeft gezet en zijn oude apparaat , mogelijk , zo wilde meegeven en dat het daarom werd geweigerd door de chauffeur.
Ik krijg nu ook het idee dat TS misschien niet precies vertelt wat er en hoe het mis ging en waar hijzelf niet goed heeft gehandeld .
Hij kan nu wel op CB afgeven maar ik zou de TS nu wel weer eens willen horen . Hij heeft na zijn 1e post niet meegediscussieerd.
Misschien heeft hijzelf mogelijk het e.e.a dus niet goed begrepen of uitgevoerd.
Laatst gewijzigd door moederslink op 17 nov 2019 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:
17 nov 2019 21:40
.... CB is immers duidelijk in de werkwijze en TS is in mijn ogen iets te stellig.
'Koffiedik kijken' heet dit toch?

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:
17 nov 2019 22:57
Heeft de klant geen redelijke mogelijkheid gekregen om kennis te nemen van deze voorwaarden voor of tijdens de koop ?
Dat weet je toch niet , Alfa?

De klant kan de voorwaarden ook altijd thuis van te voren bestuderen of misschien is er wel over gesproken in die winkel?
Algemene voorwaarden moeten bij een koop in de winkel ter hand worden gesteld. De bewijslast ligt bij de verkoper. De voorwaarden die NeoDutchio aan haalt staan online. Aan NeoDutchio de schone taak om aannemelijk te maken dat hier een exemplaar van is overhandig aan TS.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
17 nov 2019 23:55
NeoDutchio schreef:
17 nov 2019 21:40
.... CB is immers duidelijk in de werkwijze en TS is in mijn ogen iets te stellig.
'Koffiedik kijken' heet dit toch?
Best grappig om te zien wat hier gebeurt. Juist als je als klant iets wilt wat afwijkt van de standaard, ligt het nogal voor de hand dat je daar expliciet duidelijk over bent. Uit de OP blijkt ook dat TS dat gedaan heeft. En juist omdat hij dat gedaan heeft, is hij daar logischerwijs ook stellig over.

Maar dan kom je op het Raddarforum, en dáár wordt het feit dat je helder bent geweest en dus stellig bent ineens in je nádeel uitgelegd... door sommigen althans... :roll: :roll:

Ik zie geen enkele objectieve reden waarom je aan het verhaal van TS zou moeten twijfelen. Het is een helder, logisch en consistent verhaal, en daar hecht ik meer waarde aan dan aan het "oordeel" van mensen die er niet bij waren.

Maar ja, dan zou het aan de verkoper liggen in plaats van aan de consument, en dát kan blijkbaar niet...

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Lowieze »

TS schrijft: “In de winkel geef ik aan dat de oude printer mee terug moet.”
En hoe ze daarop gereageerd hebben in de winkel heeft TS niets over gezegd. Dus zo duidelijk vind ik dit verhaal niet.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het enige wat duidelijk is dat we hier het verhaal van één kant horen. Hoe objectief en/of subjectief is dit verhaal? Is het een waarheidsgetrouw verhaal? We weten het niet, we hebben alleen de OP en de algemene voorwaarden, en verder niks.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En topicstarter komt vermoedelijk niet terug. Die was hier alleen maar om zijn gal te spuwen.

Gesloten