LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oogsterkte gegevens niet openbaar

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door de auditu »

Lady1234 schreef:
19 nov 2019 09:27
Dan laat u toch gewoon in die andere brillenwinkel uw ogen weer meten? Zie het probleem niet.
Heb je ook meteen een second opinion. :D

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
19 nov 2019 11:10
Wat ik wel vind, is dat een bedrijf een faire vergoeding mag vragen voor geleverde diensten.
Stop dan ook met het aanbieden van gratis oogmetingen.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat hoeft nou ook weer niet. Als je daadwerkelijk een bril wilt kopen en eerst een montuur uitzoekt, kan de meting toch als "gratis" service gedaan/verleend worden? Ook kleine reparaties (bv nieuw neussteuntje) zijn vaak gratis. Als elke dienst apart in rekening gebracht moet worden, leidt dat ook weer tot gezeur; denk maar aan de apotheek.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, als de oogmeting niet 'gratis' gedaan wordt, krijg je een onderlinge wedstrijd wie de oogmeting het goedkoopste kan doen. Dáár wordt je als consument blij van.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door renewouters »

Weer iemand die zelf blijkbaar ook niet betaald hoeft te worden voor werk. Kan je mijn tuin komen doen? Ik betaal uiteraard niks.

Maar misschien is het beter dat we prijstransparantie krijgen zodat je gewoon voor alles los betaalt. Net zo transparant als bij de apotheek tegenwoordig. Daar zijn nooit klachten over. O wacht...

19 euro is trouwens belachelijk weinig voor een oogmeting als je ziet hoe lang ze er mee bezig zijn. Dat dekt net de kosten. Als het die al dekt.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door 16again »

renewouters schreef:
19 nov 2019 19:17
Weer iemand die zelf blijkbaar ook niet betaald hoeft te worden voor werk. Kan je mijn tuin komen doen?
Waar baseer je dat op? TS adverteert niet met gratis tuinonderhoud. En Specsavers wel met gratis oogmeting

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat wil niet zeggen dat je het lijstje met de gegevens zomaar meekrijgt.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
19 nov 2019 19:45
renewouters schreef:
19 nov 2019 19:17
Weer iemand die zelf blijkbaar ook niet betaald hoeft te worden voor werk. Kan je mijn tuin komen doen?
Waar baseer je dat op? TS adverteert niet met gratis tuinonderhoud. En Specsavers wel met gratis oogmeting
En die doen ze ook gewoon gratis.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
19 nov 2019 20:24
En die doen ze ook gewoon gratis.
...en je betaalt voor het verstrekken van die gegevens. Zo lust ik er nog wel een paar.
Gegevens waar je volgens AVG al recht op inzage hebt

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door scontra »

16again schreef:
19 nov 2019 19:45
renewouters schreef:
19 nov 2019 19:17
Weer iemand die zelf blijkbaar ook niet betaald hoeft te worden voor werk. Kan je mijn tuin komen doen?
Waar baseer je dat op? TS adverteert niet met gratis tuinonderhoud. En Specsavers wel met gratis oogmeting
"GRATIS" bestaat niet, dat weet toch een ieder die hier actief is, daar kan toch zeker geen misverstand over bestaan.
Als je bij de opticien een nieuwe brillenglazen koopt dan betaal je daar een inclusief prijs voor, waar ook de oogmeting onderdeel van uitmaakt.
In de ieniemienie kleine lettertjes, als je die tenminste nog kunt lezen als je aan een (nieuwe) bril toe bent, staat precies wat je wel en vooral niet mag verwachten bij je aankoop.

En als het bij de ene opticien, ook na de oogmeting, niet bevalt dan ga je gewoon naar een ander en doorloopt je het hele meetproces gewoon weer opnieuw.

Trouwens, adverteren is het inspelen op de hebberigheid van de mens !

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
19 nov 2019 20:42
Moneyman schreef:
19 nov 2019 20:24
En die doen ze ook gewoon gratis.
...en je betaalt voor het verstrekken van die gegevens. Zo lust ik er nog wel een paar.
Je doet alsof dit een idioot fenomeen zou zijn, maar dat is het natuurlijk niet. Dit is de normaalste zaak van de wereld en komt in allerlei hoedanigheden en uitingsvormen voor.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer ts echt naar een andere winkel wil gaan welke een meting kan doen was dit topic helemaal niet ontstaan.

Ts wil met de meting een bril bestellen op internet.

En daar werkt de stenen winkel natuurlijk niet aan mee.

19 euro voor een half uur werk door een optometrist is in mijn beleving nog een schijntje.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat schiet Specsavers op met een familie die daar komt laten meten en elders hun bril koopt? Zulke klanten kunnen ze missen als kiespijn.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
19 nov 2019 22:36
Wat schiet Specsavers op met een familie die daar komt laten meten en elders hun bril koopt? Zulke klanten kunnen ze missen als kiespijn.
En op die 19 euro zitten ze natuurlijk ook niet te wachten, het is de bedoeling dat je bij hun een bril bestelt.
Je kan je ook afvragen wat specsavers met dit topic opschiet

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door moederslink »

ingridje schreef:
19 nov 2019 09:13
(...)
Mijn huidige bril is prima dus wilde alleen andere glazen. Dat kon niet , ze zijn bang dat mijn montuur beschadigd raakt bij het opsturen.
(...)
Maar nu wilde ik graag mijn sterkte mee krijgen dan kan ik naar een andere brillenwinkel gaan.
Waarom zou u naar een andere brillenwinkel willen gaan? U bent al jaren klant bij Specsavers dus kennelijk tevreden over hen.
Wanneer u een andere winkel bezoekt, worden ook daar weer uw ogen opgemeten , want zij gaan niet zomaar af op een recept van een collega natuurlijk en dan krijgt u ook dáár misschien te horen dat het montuur beschadigd zou kunnen worden bij het opsturen.
Dan is het eigenlijk lood om oud ijzer , toch?
Of wilt u , zoals een paar zeggen, idd een bril op sterkte online bestellen ?
Of dát nou zo verstandig is ....je ogen en het goede zicht is een kostbaar goed..

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door tttlocke »

Hypo63 schreef:
19 nov 2019 21:42
Het enige wat Specsavers nu voor elkaar heeft, is de slechte naam die ze nu hebben binnen de familie van TS.
Je kunt het niet iedereen naar de zin maken.
Als de opvattingen binnen de familie van TS maatgevend zijn voor de opvattingen in de rest van Nederland, dan moet Specsavers zich zorgen maken. Als de opvattingen binnen de familie van TS eerder uitzonderlijk genoemd kunnen worden, dan niet.
We kennen het antwoord denk ik.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Hypo63 schreef:
19 nov 2019 21:42
Ik begrijp niet dat jullie je druk kunnen maken of Specsavers wel of niet voor niets moet werken.
..............
Het enige wat Specsavers nu voor elkaar heeft, is de slechte naam die ze nu hebben binnen de familie van TS.
Er wordt een vraag gesteld, er wordt een antwoord gegeven, meer niet.

En hoe de verhouding tussen de TS en zijn familie is, daar heeft niemand hier zicht op. Jij ook niet.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

In het offerte Feenstra topic wordt er commentaar geleverd dat Feenstra kosten in rekening brengt voor het uitbrengen van een offerte en hier wordt er commentaar geleverd dat TS iets gratis wil. Feenstra heeft toch echt wel wat meer werk dan Specsavers. Alleen met voorrijden is Feenstra al meer tijd kwijt dan aan het opmeten van de ogen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die kosten van Feenstra zijn ook gewoon terecht. Maar die discussie kunnen we beter daar laten.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Oogsterkte gegevens niet openbaar

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
20 nov 2019 09:35
Die kosten van Feenstra zijn ook gewoon terecht. Maar die discussie kunnen we beter daar laten.

Het is niet mijn bedoeling hier over Feenstra de discussie voort te zetten, maar de tegenstrijdigheid in reacties verbaast me en begrijp ik niet. That's all.

Gesloten