LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GGN legt beslag op geld waar ik recht op heb

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ladyroos1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2019 10:34

GGN legt beslag op geld waar ik recht op heb

Ongelezen bericht door ladyroos1961 »

Er is op het pensioen die ik van mijn overleden man krijg beslag gelegd ik krijg minder dan mijn beslag vrije voet is het is echt een strubbeling om je eigen geld waar je recht op hebt terug te krijgen bewijs toch gestuurd van het pension fons dat het geld naar het incassobureau is gestoord zeggen kei hard het is hier nog niet binnen en uw ben dom tegen mijn
dit mogen ze toch niet zo maar heten mijn zeggen al met al nog niet mijn eigen geld op mijn rekening tegen ben te einde raad

lang leven GGN incassobureau
Laatst gewijzigd door Radar op 21 nov 2019 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GGN legt beslag op geld waar ik recht op heb

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het helpt als je je situatie duidelijk en compleet uitlegt. Dit verhaal is warrig en geeft onvoldoende informatie voor een goed advies.

Hier kan je je beslagvrije voet berekenen: https://www.kbvg.nl/beslagvrijevoet Op basis daarvan kan je GGN vragen de beslagvrije voet aan te passen en indien mogelijk met terugwerkende kracht eventuele teveel ontvangen bedragen terug te storten. Eventueel kan je een klacht indienen.

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: GGN legt beslag op geld waar ik recht op heb

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Leestekens en correcte spelling zouden inderdaad helpen om uw verhaal wat duidelijker te maken.
Waarom is er beslag gelegd, en heeft u nog andere inkomsten zoals AOW? Beste kans dat er niets onterecht gebeurt.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: GGN legt beslag op geld waar ik recht op heb

Ongelezen bericht door thecure »

ladyroos1961 schreef:
21 nov 2019 10:59
Er is op het pensioen die ik van mijn overleden man krijg beslag gelegd ik krijg minder dan mijn beslag vrije voet is het is echt een strubbeling om je eigen geld waar je recht op hebt terug te krijgen bewijs toch gestuurd van het pension fons dat het geld naar het incassobureau is gestoord zeggen kei hard het is hier nog niet binnen en uw ben dom tegen mijn
vraag me af of ze echt letterlijk zeggen dat u dom bent.
maar er zal ongetwijfeld een schuld zijn, anders komen ze niet bij u.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: GGN legt beslag op geld waar ik recht op heb

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Hier een linkje met daarin een voorbeeld brief...

https://www.juridischloket.nl/voorbeeld ... rije-voet/

weet natuurlijk niet uw exacte situatie maar met een huur van rond de 500 euro en normale ziektekostenverzekering moet de beslagvrije voet al snel rond de 1150 euro liggen, maak gebruik van de link om dit te berekenen, print dit uit en stuur een bezwaar...

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GGN legt beslag op geld waar ik recht op heb

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
24 nov 2019 09:17
weet natuurlijk niet uw exacte situatie maar met een huur van rond de 500 euro en normale ziektekostenverzekering moet de beslagvrije voet al snel rond de 1150 euro liggen,
Zinloos, dit soort “berekeningen”. Je kunt er geen zinnig woord van zeggen; doe dat dan ook gewoon niet.

walsum107
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 mei 2016 23:36

Re: GGN legt beslag op geld waar ik recht op heb

Ongelezen bericht door walsum107 »

Het is nogal goedkoop om te wijzen dat de vraag om advies niet zozeer in ABN is verwoordt. Dat is ons niet allemaal gegeven. Met het melden is wellicht al en barrière genomen. Hulde. Zelf kan ik geen advies geven uit onkunde. Ik bedoel maar.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: GGN legt beslag op geld waar ik recht op heb

Ongelezen bericht door gewicht »

Walsum , goed geschreven. Ts heeft gewoon hulp nodig.
Naar mijn mening kan ts het beste terecht bij het Juridisch loket of de Gemeente (sociale dienst) om eens precies uit te zoeken hoe het een en ander zit.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GGN legt beslag op geld waar ik recht op heb

Ongelezen bericht door Moneyman »

walsum107 schreef:
24 nov 2019 17:05
Het is nogal goedkoop om te wijzen dat de vraag om advies niet zozeer in ABN is verwoordt. Dat is ons niet allemaal gegeven.
Je mist het punt, of eigenlijk meerdere punten. Over “goedkoop” gesproken...

Allereerst geeft een warrig verhaal als dit geen mogelijkheden om zinvol te adviseren. En daarnaast zorgt een dergelijke communicatiestijl ervoor dat je boodschap niet overkomt en dat je dus ook bij GGN niet het antwoord krijgt waar je naar op zoek bent.

Inderdaad, het is niet iedereen gegeven. Maar bij dergelijke zwaarwegende zaken moet je dan gewoon hulp zoeken als je het zelf niet kunt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: GGN legt beslag op geld waar ik recht op heb

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze donderdag de link van Moneyman heeft ingevuld en nu wacht op antwoord van GGN, als ze terug komt,
mag ze verder vragen of ons bedanken voor het advies.

Als het lastiger is word het even bij de eigen gemeente langs want de sociale dienst helpt ook dit soort gevallen
of ze sturen door naar juiste persoon.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: GGN legt beslag op geld waar ik recht op heb

Ongelezen bericht door yan »

Tja, iemand anders heeft ook recht op dat geld, er word immers niet zo maar een beslag gelegd. :lol:

mh73

Re: GGN legt beslag op geld waar ik recht op heb

Ongelezen bericht door mh73 »

Moneyman schreef:
24 nov 2019 19:59
Allereerst geeft een warrig verhaal als dit geen mogelijkheden om zinvol te adviseren. En daarnaast zorgt een dergelijke communicatiestijl ervoor dat je boodschap niet overkomt en dat je dus ook bij GGN niet het antwoord krijgt waar je naar op zoek bent.
De vraag is ook, of het gegeven antwoord goed begrepen wordt en door miscommunicatie en boosheid enz., enz. dingen niet verder escaleren (wat volgens mij hier wel vaker gebeurt als ik verschillende topics zo lees). Het enige goede advies is dat van Moneyman: zoek hulp.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: GGN legt beslag op geld waar ik recht op heb

Ongelezen bericht door pedro714 »

Maak uit dit warrige verhaal op dat mevrouw schuld(en) heeft. Waarom zou er anders beslag worden opgelegd. Ik zou zeggen: betaal netjes je schulden of tref een regeling.

Gesloten