LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De glurende werkgever: waarom mag dat?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Oblomova »

Eerst mocht de overheid (van zichzelf) beperkt gluren, want terrorisme.
Daarna vrijwel onbeperkt met de sleepwet, de uitslag van een referendum negerend, want terrorisme.
(Daarna dus snel geen referendum meer, want er werd toch niets met de uitslag gedaan, bedankt D66!)

Maar nu mogen de lievelingen van onze regering, de werkgevers, dus ook gluren, want ?

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Oblomova schreef:
22 nov 2019 09:30
de lievelingen van onze regering, de werkgevers,
Waaruit blijkt dat werkgevers de lievelingen van onze regering zijn? Kun je dat onderbouwen?

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waar mogen wie werkgevers nou naar gluren van de regering?

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Cro »

Iets meer uitleg is hier wel wenselijk, zonder context is hier helaas geen touw aan vast te knopen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zg van de week nog een artikel waarin de AIVD en MIVD klaagden dat de toezichthouder te streng was? Dat rijm ik even niet met jouw aannames. Verder heb je het over werkgevers, maar waaruit zou blijken dat die op dit vlak iets mogen van de overheid, wat ze eerder niet mochten?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mensen die niet werken en stiekem roken.....
Of die hun mobiel afwerken in plaats van het echte werk!

Ja, er zijn mensen die onder werktijd dingen doen die niets met je baan te maken hebben.
Controle mag, net als diefstal van goederen dus moeten ze soms wel gluren of het goed gaat helaas.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Controle mag, net als diefstal van goederen..........?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
22 nov 2019 10:41
Mensen die niet werken en stiekem roken.....
Of die hun mobiel afwerken in plaats van het echte werk!

Ja, er zijn mensen die onder werktijd dingen doen die niets met je baan te maken hebben.
Controle mag, net als diefstal van goederen dus moeten ze soms wel gluren of het goed gaat helaas.
Het controleren van medewerkers via verborgen camera's is gebonden aan strenge regels. Je voorbeelden "stiekem roken" of "hun mobiel afwerken" zijn geen valide redenen om medewerkers te filmen. Een vermoeden van diefstal kan dit in sommige gevallen wel zijn.

Maar zoals gewoonlijk weet je weer niet waarover je hebt het en schrijf je weer onzin op. Terwijl een simpele zoektocht op internet je van de juiste informatie had kunnen voorzien:

https://ondernemersplein.kvk.nl/voorwaa ... hrEALw_wcB

Deze regels zijn niet aangepast dus waarom TS hierover een topic aanmaakt is mij onduidelijk.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Of doelt TS op het gedoe bij Vopak? Zie bv 'Personeel Vopak ongerust over volgsoftware' - https://nos.nl/l/2311273

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Oblomova »

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/w ... -de-gaten/
heeft een aantal dagen bovenaan als hoofdartikel gestaan op de home pagina van Radar (afkomstig van de Telegraaf)

en:
https://nos.nl/artikel/2311273-personee ... tware.html

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb nooit een Camera binnen gehad, wel buiten en zag mensen na 't werk inladen.....
Die gepakt en dat mag.

Naast de waarde van de goederen klopt ook de voorraad niet meer en krijg je boze klanten.
Je bestelde en er is voorraad, maar die kofferbak is nergens te vinden in magazijn.
Dit soort schade betekende ontslag op staande voet.

Ook roken in toilet, naast dozen voor verzenden dus brand gevaar......
een rookmelder gaat niet af van mijn Eigen zelf gedraaide Sigaar, maar wel die peuk die ze doorspoelen!
Tijdens werktijd dus ook verboden, er was voor de pauze toen nog een rook ruimte met asbak!
Verder kun je bij je Chef of grote Baas vaak zien wat de Camera wel of niet opneemt, en dus waardeloos voor vast en slim personeel.... mensen die vreemde route lopen volgen heeft meer resultaat dan een camera waar geen tijd voor is en nauwelijks naar werd gekeken.... ik verkocht ze wel maar had er binnen alleen bij de ingang/receptie 1 hangen om visite te ontvangen met een pieper, want bij een open deur zie ik niemand binnen komen....

Wel waren in mijn geval de door Reclassering geleverde personeel juist de meest betrouwbare, gaven gouden tips....!
Ja, ook ik had vooroordelen, en hiervoor afgestraft door "Eerlijke Nette Hollanders" te moeten ontslaan!

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij Vopak gaat het om iets totaal anders dan cameratoezicht, komkommer. Hoewel dat volgsysteem bij Vopak misschien wel kan bijdragen aan de veiligheid, vind ik het een griezelige ontwikkeling.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bij een bedrijf als Vopak vind ik het juist geen griezelige ontwikkeling. Als daar nu een ongeluk gebeurd weet het bedrijf precies wie waar was en hoeven er geen hulptroepen onveilige situaties in gestuurd te worden op zoek naar personeel die daar op moment van het ongeluk helemaal niet was, of kunnen de hulptroepen veel gerichter op zoek naar het slachtoffer als ze zien dat deze wel in de buurt van het ongeluk was.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Om slachtoffers te vinden of voorkomen hoef je toch niet te zien wie waar is, alleen dát er iemand is?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Erthanax schreef:
22 nov 2019 15:44
Om slachtoffers te vinden of voorkomen hoef je toch niet te zien wie waar is, alleen dát er iemand is?
Natuurlijk is dat wel interessante informatie, het terrein van Vopak is zo groot dat de locatie levens zou kunnen redden bij een incident. Je komt het Vopak terrein ook niet op voordat je een video hebt gezien van de veiligheidsprocedures.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tuurlijk is dat wel interessant. Er is een ongeluk gebeurd op de afdeling van de heer Jansen. Dan is het wel interessant om te weten of Jansen ook op die plek was of niet zodat er wel of geen hulpverlener hoeft te worden ingezet om hem te zoeken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
22 nov 2019 13:29
Ik heb nooit een Camera binnen gehad, wel buiten en zag mensen na 't werk inladen.....
Die gepakt en dat mag.
Zoek je bevestiging? Want dat stond ook in mijn link dat dit mag. Je zou zelf bij een sterk vermoeden een verborgen camera mogen plaatsen, zolang deze niet de openbare weg filmt.
Komkommertijd schreef:
22 nov 2019 13:29
Naast de waarde van de goederen klopt ook de voorraad niet meer en krijg je boze klanten.
Je bestelde en er is voorraad, maar die kofferbak is nergens te vinden in magazijn.
Dit soort schade betekende ontslag op staande voet.
Diefstal op heterdaad (via videobeelden) is een rede voor ontslag op staande voet.
Komkommertijd schreef:
22 nov 2019 13:29
Ook roken in toilet, naast dozen voor verzenden dus brand gevaar......
een rookmelder gaat niet af van mijn Eigen zelf gedraaide Sigaar, maar wel die peuk die ze doorspoelen!
Tijdens werktijd dus ook verboden, er was voor de pauze toen nog een rook ruimte met asbak!.
Of het filmen van medewerkers (daar hadden we het over in dit bericht) via een verborgen camera (gluren) een zwaarwegende rede is betwijfel ik. Het argument brandveiligheid zal niet voldoende zijn, immers kan een goede rookmelder elke vorm van rook (ook jouw zelf gedraaide sigaar) waarnemen.
Komkommertijd schreef:
22 nov 2019 13:29
Verder kun je bij je Chef of grote Baas vaak zien wat de Camera wel of niet opneemt, en dus waardeloos voor vast en slim personeel.... mensen die vreemde route lopen volgen heeft meer resultaat dan een camera waar geen tijd voor is en nauwelijks naar werd gekeken.... ik verkocht ze wel maar had er binnen alleen bij de ingang/receptie 1 hangen om visite te ontvangen met een pieper, want bij een open deur zie ik niemand binnen komen....
Daarom gaat het ook om gluren en hiermee worden verborgen camera's bedoeld. Een chef of grote baas (wat een kindertaal trouwens) zou zo slim moeten zijn deze geheime camera's niet altijd op te hebben staan op zijn scherm.
Komkommertijd schreef:
22 nov 2019 13:29
Wel waren in mijn geval de door Reclassering geleverde personeel juist de meest betrouwbare, gaven gouden tips....!
Ja, ook ik had vooroordelen, en hiervoor afgestraft door "Eerlijke Nette Hollanders" te moeten ontslaan!
Ben je nou ontslagen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ja, ik heb als eigenaar mezelf ontslagen! Normaal noemen ze dat verkopen!

Het is overgenomen en tot 1 bedrijf samen gevoegd.
Meer producten en minder seizoen problemen.

Maar een Ex gedetineerde uit anti Geert Wilders land die een echte Hollander verlinkte... was ik heel erg blij mee!
Ik word ouder en geen opvolgers, en concurrent had zelfde problemen regelmatig en we leende elkaars ruimte en materieel daarom al vaker!
Ik of hij, en hij heeft 4 kinderen die de zaak nu overnemen!
Maar mijn sigaar ruikt alleen maar, geroken dus!

Ik had rook melders gedaan wegens buiten pauze roken en zoekgeraakte medewerkers die te lang bleven zitten!
Een camera daar nooit aan gedacht, en dat mag zeker nooit.
Ik ben er nu even uit en weet niet of de toenmalige regels nog gelden.

Verder is goede inkopers hebben en betrouwbaar personeel belangrijker dan wie de grote baas is....
Dat is een oprichter met dwaze plannen die veel bijgesteld moeten worden, en gelukkig wist het personeel meer.
Ook de reden van winstdeling want ik kan alleen nooit tegen 27 personeelsleden op!
Het is ook jullie bedrijf en als 1 persoon iets heeft gestolen kregen de andere 26 minder!
Dat werkte goed en ook de firma die het overgenomen heeft wilde dat graag gelijk invoeren!

Ik Ben dus Gek, maar koop vrjiwel nooit bij Media Markt zeg ik dan maar! ( dit bericht gemaakt op een echte PEAQ) :mrgreen:

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Erthanax »

juliomariner schreef:
22 nov 2019 15:57
Tuurlijk is dat wel interessant. Er is een ongeluk gebeurd op de afdeling van de heer Jansen. Dan is het wel interessant om te weten of Jansen ook op die plek was of niet zodat er wel of geen hulpverlener hoeft te worden ingezet om hem te zoeken.
Dat ben ik niet met u eens. Als het systeem aangeeft dat er bv nog twee personen op de plek van een ongeval zijn, is dat toch voldoende om reddend te handelen?
Het is van belang te weten op welke plaatsen mensen of slachtoffers zijn; hun identiteit is ondergeschikt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vopak heeft groot terrein met alleen werkende mensen.
Dan is voor hun persoonlijke veiligheid dit zeer belangrijk.

Als er een gas ontsnapt en iemand bewusteloos word, moet je wel tijdig signaal krijgen.
Meerdere bedrijven doen dit al langer op plekken waar 1 persoon zonder toezicht van collega's werken.

Gesloten