LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NCOI weigert kosteloos te annuleren

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Monkeyboots39
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2019 14:28

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door Monkeyboots39 »

Mijn onderzoek naar mijn gedoe in mn hoofd heeft in totaal 1785 eur gekost incl medicatie. Omdat ik een eigen risico heb van 850 euro, heb ik dit dus ook voor dat gedeelte betaald. Ik kies er niet voor om ziek te worden. Maar als kosten terecht zijn dan betaal ik die, dus begrijp niet zo goed waarom mijn zorgkosten opeens erbij gehaald worden. Maar ben er zeker van op de hoogte.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door BL2 »

Uit de volle overgave, standvastigheid en inzet van Topicstarter in deze zaak is duidelijk te merken dat zijn/haar burn-out in elk geval over is, en dat is ook weer fijn om te constateren.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gemeld, omdat ik dit nodeloos kwetsend vind.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Wat ik begrijp is dat u het ook voorgelegd hebt aan het Juridisch loket.
Wacht hun antwoord af, het lijkt me dat u een sterk punt hebt dat bij ziekte kosteloos opgezegd kan worden.
Wat misschien ook meeweegt is of u op een later tijdstip de cursus toch weer had kunnen voortzetten.
Het is makkelijk oordelen over een bedrag van €700 als je het zelf niet hoeft te betalen, dus of het redelijk of onredelijk durf ik niet te zeggen.

Monkeyboots39
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2019 14:28

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door Monkeyboots39 »

Bedankt, ik neem al jullie raad in overweging, ook de 'kwetsende'. Ja ik ben inmiddels beter van mijn burn out. Helaas ligt de depressie altijd op de loer, maar door goede medicatie en hulp red ik het. Ikbga wachten op antwoord van juridisch loket. Ik houd jullie op de hoogte hoe het afloopt

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door moederslink »

Als de hele cursus € 6000 kost komt dan neer op € 500 per maand.
Dan heb je de boeken gekregen, administratie kosten, inschrijfkosten , " lunch geld " , wat dat ook moge betekenen , 1 maand de studie gevolgd , dan lijkt mij deze € 700 niet onredelijk.
Ik vrees dat je er met NCOI verder niet gaat uitkomen, want zij hebben het nu overgedragen aan een incassobureau.
Maar niet geschoten is altijd mis.
Jammer alleen dat je nu al bijna een jaar dit gebakkelei hebt.
Eerder actie ondernemen was beter geweest.
In ieder geval sterkte en beterschap verder.

Laat de uitslag hier maar weten.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door BL2 »

BL2 schreef:
17 nov 2019 11:16
Uit de volle overgave, standvastigheid en inzet van Topicstarter in deze zaak is duidelijk te merken dat zijn/haar burn-out in elk geval over is, en dat is ook weer fijn om te constateren.
Niets kwetsende aan, gewoon een positive constatering, en volgens TS zelf ook de juiste.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
17 nov 2019 11:38
Als de hele cursus € 6000 kost komt dan neer op € 500 per maand.
Er van uit gaand dat er 12 maanden in een schooljaar zitten... :wink:

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door witte angora »

Monkeyboots39 schreef:
17 nov 2019 11:37
Bedankt, ik neem al jullie raad in overweging, ook de 'kwetsende'. Ja ik ben inmiddels beter van mijn burn out.
Dus de ziekte is intussen het probleem niet meer. Is het een idee om de cursus alsnog te vervolgen? Dan hoef je maar 5300 bij te betalen, en dan ben je er.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door Erthanax »

BL2 schreef:
17 nov 2019 11:40
BL2 schreef:
17 nov 2019 11:16
Uit de volle overgave, standvastigheid en inzet van Topicstarter in deze zaak is duidelijk te merken dat zijn/haar burn-out in elk geval over is, en dat is ook weer fijn om te constateren.
Niets kwetsende aan, gewoon een positive constatering, en volgens TS zelf ook de juiste.
In dat geval bied ik natuurlijk mijn excuses aan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
17 nov 2019 12:11
moederslink schreef:
17 nov 2019 11:38
Als de hele cursus € 6000 kost komt dan neer op € 500 per maand.
Er van uit gaand dat er 12 maanden in een schooljaar zitten... :wink:
Daar ging ik van uit in het geval van een schriftelijke / online cursus.
Op school zit je idd géén 12 maanden in een jaar :D

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

laat ze maar komen met de deurwaarder, vraag ze nogmaals een gespecifeerde rekening te sturen met de werkelijke kosten gemaakt en stuur ze dan even je eigenlinkje mee...

komt er toch een deurwaarder zeg hem meteen dat je graag naar de rechter gaat met hem, schakel wel een advocaat in voor jezelf, ben je niet draagkrachtig kan dit voor een klein bedrag...

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
18 nov 2019 16:36
laat ze maar komen met de deurwaarder, vraag ze nogmaals een gespecifeerde rekening te sturen met de werkelijke kosten gemaakt en stuur ze dan even je eigenlinkje mee... komt er toch een deurwaarder zeg hem meteen dat je graag naar de rechter gaat met hem, schakel wel een advocaat in voor jezelf, ben je niet draagkrachtig kan dit voor een klein bedrag...
Gevaarlijk advies. Er is immers al € 5.300,00 kwijtgescholden. De kans dat je deze zaak voor de rechter wint is daarom niet zo groot, maar een verlies kost je vele honderden euro's extra.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door criticus2 »

Moneyman schreef:
18 nov 2019 17:08
Hawk-Eye schreef:
18 nov 2019 16:36
laat ze maar komen met de deurwaarder, vraag ze nogmaals een gespecifeerde rekening te sturen met de werkelijke kosten gemaakt en stuur ze dan even je eigenlinkje mee... komt er toch een deurwaarder zeg hem meteen dat je graag naar de rechter gaat met hem, schakel wel een advocaat in voor jezelf, ben je niet draagkrachtig kan dit voor een klein bedrag...
Gevaarlijk advies. Er is immers al € 5.300,00 kwijtgescholden. De kans dat je deze zaak voor de rechter wint is daarom niet zo groot, maar een verlies kost je vele honderden euro's extra.
niet alleen gevaarlijk... ik vind dat altijd dubieus ....waar adviesgever er niet is voor TS wanneer het mis gaat... Lijkt mij in ieder geval niet waarschijnlijk dat adviesgever klaar staat de extra kosten te vergoeden in dat geval. Los van de extra onnodige stress... herstellen van een burnout kost minstens net zo veel tijd als het genomen heeft hem op te lopen. veel mensen denken ervan af te zijn, maar zijn feitelijk pas net begonnen met het echte herstel. ..

dus 2 opties: opleiding alsnog zien af te maken, of accepteren dat het wat geld kost. Ik vind de deal van de instelling erg netjes, waar zij part nog deel hebben aan de oorzaak van afhaken, en daar alleen maar slachtoffer van zijn. Ik heb altijd geleerd de gevolgen (ook de financiële) van mijn eigen overmachtsituaties zelf te dragen en dat niet (te proberen) af te wentelen op iemand anders die er helemaal niets aan kan doen, maar dat lijkt uit de tijd te zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door berndv »

Kolibrie schreef:
17 nov 2019 11:24
Wat misschien ook meeweegt is of u op een later tijdstip de cursus toch weer had kunnen voortzetten.
Ik denk dat dit een heel belangrijk punt gaat worden voor deze zaak. De ziekte van ts was immers niet dusdanig dat er nooit meer gestudeerd kan worden, de ziekte was van tijdelijke aard.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door tttlocke »

berndv schreef:
19 nov 2019 12:48
Kolibrie schreef:
17 nov 2019 11:24
Wat misschien ook meeweegt is of u op een later tijdstip de cursus toch weer had kunnen voortzetten.
Ik denk dat dit een heel belangrijk punt gaat worden voor deze zaak. De ziekte van ts was immers niet dusdanig dat er nooit meer gestudeerd kan worden, de ziekte was van tijdelijke aard.
Denk het niet. In de voorwaarden staat niets over het al dan niet tijdelijk zijn van een ziekte bij de beoordeling of restitutie plaatsvindt.
Er is geen reden om aan te nemen dat de beslissing van NCOI om een groot deel kwijt te schelden niet is genomen vanwege die ziekte.
De ziekte zal verder geen rol spelen in de zaak, behalve dan dat NCOI zou kunnen zeggen: 'wij zijn al uitermate coulant geweest met ons voorstel, want we hadden ook kunnen voorstellen om de cursus op een later tijdstip voor te zetten'. Maar dat hebben ze dus niet gedaan.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door agnesm »

Je hebt je opgegeven voor een opleiding en die ook korte tijd gevolgd (dec en jan). De opleiding kan natuurijk niet weten dat jij al ziek was toen je de opleiding begon. Die maanden zal je in ieder geval moeten betalen.
Op de rest kun je je beroepen op de "ziek" clausule in de voorwaarden. De cursus is € 6.000 voor 12 maanden? Dus € 500 per maand. Dan is die € 700,= dus heel redelijk.

De boeken en andere spullen voor de opleiding kun je natuurlijk ook niet terugvorderen van de cursus. Misschien zou jedie nog kunnen doorverkopen?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ze mogen alleen de werkelijke kosten door berekenen...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hawk-Eye schreef:
22 nov 2019 14:21
ze mogen alleen de werkelijke kosten door berekenen...
Het lijkt er ook sterk op dat ze dit doen. Ook voor een online curcus hebben ze vaak een maximum aantal deelnemers, door de uitval van TS lopen ze inkomsten mis. Ze zijn echter zeer coulant om bij ziekte de kosten te laten vervallen voor de resterende termijnen, ook conform hun eigen voorwaarden zijn ze dit niet verplicht, ondanks dat TS dit stelt.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: NCOI weigert kosteloos te annuleren

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

gaat er niet om of ze inkomsten mislopen, hier was de rechter duidelijk genoeg over, enkel en alleen de kosten die daadwerkelijk gemaakt zijn, denk aan boeken die verstrekt zijn of een computer, die mogen ze invorderen, de rest niet...

Gesloten