LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheur ontdekt in pas gekocht huis

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Scheur ontdekt in pas gekocht huis

Ongelezen bericht door Radar »

Sanne en Kristan kopen hun eerste huis. Dan zien ze, na de koop, plots grote barsten in de muur...

Maandag 25 november in Radar, 20:30 uur op NPO 1.

Lees meer: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Scheur ontdekt in pas gekocht huis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, als iemand die scheur over het hoofd gezien heeft, dan is hij wel stekeblind.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Scheur ontdekt in pas gekocht huis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet dat bij warm en droog stoken van woningen er wel vaker krimp scheuren ontstaan.
Zelf ben ik voor hoeken met zachte kit randen, moet morgen de uitzending nog even nakijken... gemist.
Maar scheuren zijn moeilijk uit te sluiten vlak na de keuring door VEH.... een huis leeft nog.

sake1987

Re: Scheur ontdekt in pas gekocht huis

Ongelezen bericht door sake1987 »

Bij Nieuwbouw woning krijg je vaak krimp scheuren

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Scheur ontdekt in pas gekocht huis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De krimp scheur binnen is normaal, harde stuc werk en bewegende muren... helaas.....
De scheur boven op dak te zien is lastiger, je moet als kopers het dak op hiervoor!

Maar..... niet in de uitzending genoemd, de scheur boven de voordeur, die is voor iedereen daar rechts boven duidelijk te zien op Radar TV en niets over vermeld!
Dus de kopers wisten dat er bij de bezichtiging al dat er tenminste 1 scheur was en geen melding of dit schadelijk is en wat herstel gaat kosten!

Verders vraag ik me af hoe de fundering is als dit gebeurde, ook het bouwjaar ontbreekt want is de dragende muren onder die slaapkamer ramen wel stevig genoeg?

Mijn advies, niet kopen tenzij je alles mag herstellen op kosten van de verkopende vorige eigenaren.
Dan bouwbedrijf inhuren en je moet dan kiezen tussen vaste prijs of wat het werkelijk ging kosten.

Ik ben zeker geen bouwkundige maar wel met veel ervaring in gebreken.
Zelf ooit een oud en gebrekkig bedrijfspand met Asbest gekocht, en hoewel afvoeren na verwijderen verplicht is....
Er is nergens een wettelijke termijn genoemd tussen verwijderen en afvoeren dus dat kan mooi ingepakt en met stift
geschreven nog vele jaren duren!

juliomariner
Berichten: 4815
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Scheur ontdekt in pas gekocht huis

Ongelezen bericht door juliomariner »

En daar hebben we kkt's stokpaardje weer, asbest. Wat heeft asbest met scheuren in muren te maken?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Scheur ontdekt in pas gekocht huis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb geen ervaring in herstel van scheuren en dat asbest.... ik hou me zo wel aan de ontbrekende regels....

Ingepakt klaar voor afvoeren ooit!

De krimp in slaapkamer binnen is helaas normale, flex stuc gebruiken.
maar buiten moet echt een echte vakman doen, beetje voegen kan ik wel maar dat gaat gewoon weer verder!

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Scheur ontdekt in pas gekocht huis

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
25 nov 2019 17:06
Nou, als iemand die scheur over het hoofd gezien heeft, dan is hij wel stekeblind.
Ook de verkopers hebben soms een rol.

Gebrekkig dichtsmeren , goedkoop behangetje erover , kast ervoor, zijn bekende methodes om gebreken verborgen te houden.

juliomariner
Berichten: 4815
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Scheur ontdekt in pas gekocht huis

Ongelezen bericht door juliomariner »

KKT: uw gedrag heet recht praten wat krom is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Scheur ontdekt in pas gekocht huis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik vond het een waardeloze uitzending.....

Via voordeur naar binnen gaan en daar zat rechts boven een mooie grote scheur!
Dus geheel Nederland en ook de Kopers wisten bij eerste bezoek al dat er tenminste 1 scheur boven de deur zat.
Kijk nog maar eens... en dan een Expert ingeschakeld die deze bij aanbellen reeds had kunnen zien, en een opgave voor herstel
had kunnen maken, er is buiten niets dicht gesmeerd... wel binnen in de slaapkamer krijg ik een vermoeden!

De scheur op 't dak, dat is pas later te zien maar die boven hun voordeur, dan moeten alle alarm bellen al rammelen en ik zou een scheurvrij rapport niet betaald hebben!

Gesloten