LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online Tentamentrainingen - doen of niet

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Be-lieve
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2019 16:11

Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door Be-lieve »

Ik vraag me af of online tentamentrainingen aan te bevelen zijn. Ik moet een herkansing maken en ik heb gevonden dat tentamentrainingen bestaan. Hoe normaal is het om een online tentamentraining te volgen? En wat denken jullie daarvan? :?:

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09
Beste antwoord
Gekozen door Be-lieve

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

door Lowieze » 25 jun 2019 10:14

Jij weet zelf het beste of je die online training echt nodig hebt om dat tentamen te halen. Heb je het eerste tentamen echt heel slecht gemaakt, snap je de leerstof niet of heb je er te weinig tijd aan besteed?
Op zich kan een tentamentraining je heel goed helpen. Kijk wel naar de ervaring van anderen met de site en lees de voorwaarden vooral goed. Er zijn sites waarbij je je geld terug krijgt, mocht je je tentamen niet halen.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb er geen ervaringen mee. Of het nut heeft, lijkt me nogal van het type tentamen en van je eigen leermanieren afhangen. Vraag je mentor of studieloopbaanbegeleider eens om advies.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jij weet zelf het beste of je die online training echt nodig hebt om dat tentamen te halen. Heb je het eerste tentamen echt heel slecht gemaakt, snap je de leerstof niet of heb je er te weinig tijd aan besteed?
Op zich kan een tentamentraining je heel goed helpen. Kijk wel naar de ervaring van anderen met de site en lees de voorwaarden vooral goed. Er zijn sites waarbij je je geld terug krijgt, mocht je je tentamen niet halen.

Be-lieve
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2019 16:11

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door Be-lieve »

Maar zouden jullie zelf deelnemen aan zo'n training?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door kuklos »

Be-lieve schreef:
27 jun 2019 14:04
Maar zouden jullie zelf deelnemen aan zo'n training?
Sorry, maar jij geeft zo weinig informatie dat niemand deze vraag met goed fatsoen kan beantwoorden. Het zal afhangen van de aanbieder, het vak, waarom je een tentamen niet gehaald hebt, of juist vreest niet te zullen halen, hoe zo'n training eruit ziet enzovoorts.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Welke binding heeft zo'n aanbieder met de school? Ik ga er vanuit dat de ene school andere stof behandelt of stof op een andere manier behandelt dan de andere school. Zo hebben ze lang niet allemaal dezelfde boeken. Wat mogelijk is dat ze per boek oefenstof doen, dan zou het anders zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor rijbewijs kan een grote groep er baad bij hebben de online examens lang te oefenen, vooral mensen die beperkt kunnen onthouden, maar het is sterk afhankelijk van het vak.

Als je training doet en veel info kreeg, en je een totaal andere opleiding en examen kreeg kan het juist negatief werken.

Zo zijn er ouders die hun kinderen Cito Toets training geven en advies VWO kregen... en na jaartje via Havo nogmaals omlaag moesten naar VMBO... dus 2x teleurgesteld en in vreemde groep gekomen omdat ze wilde dat..... ja, die training hielp maar later waren de gevolgen nog erger!

Zonder opleiding moet ik dit soort voorbeelden wel gaan noemen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door Lowieze »

Komkommertijd schreef:
27 jun 2019 14:16
Voor rijbewijs kan een grote groep er baad bij hebben de online examens lang te oefenen, vooral mensen die beperkt kunnen onthouden, maar het is sterk afhankelijk van het vak.

Als je training doet en veel info kreeg, en je een totaal andere opleiding en examen kreeg kan het juist negatief werken.

Zo zijn er ouders die hun kinderen Cito Toets training geven en advies VWO kregen... en na jaartje via Havo nogmaals omlaag moesten naar VMBO... dus 2x teleurgesteld en in vreemde groep gekomen omdat ze wilde dat..... ja, die training hielp maar later waren de gevolgen nog erger!

Zonder opleiding moet ik dit soort voorbeelden wel gaan noemen.
Nou zou ik zomaar kunnen begrijpen dat TS door deze reactie helemaal de kluts kwijt raakt 🤪

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je niet meld voor welke opleiding krijg je dit soort ik kan er ook verder niets van maken antwoorden!

Een goede duidelijke vraag geeft gelijk perfecte antwoorden.
Ik wacht op nadere info van Topic starter.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar Komkommerzuiger, dat soort antwoorden geef je toch wel.

Be-lieve
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2019 16:11

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door Be-lieve »

Sorry voor de onduidelijkheid! ik was denk ik meer op zoek naar mensen die ervaring hebben met online tentamentrainingen. Ik vond de website tentamentrainingen.nl en daar geven ze geen online trainingen. Ik wil gewoon niet een hoop geld betalen alleen maar om daar te komen dat ze de stof herhalen. Ik wil wel natuurlijk echt training voor m'n geld.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien leert u tijdens die training wel antwoord te geven op de vragen, want dat helpt echt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Sluit een online wel aan op de eerdere opleiding?

Vraag eens mede studenten die misschien dit al gestart zijn en ervaring hebben.

Be-lieve
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2019 16:11

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door Be-lieve »

Update:

Ik heb een online tentamentraining gehad bij Scriptium en ik heb er superveel aan gehad :D Het was zo fijn om gewoon even privé te gaan zitten met iemand die alles wist over het tentamen en tot in de puntjes de stof te herhalen. En nu het vak afgesloten met een 7,5 8)

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi, op naar het volgende examen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Online Tentamentrainingen - doen of niet

Ongelezen bericht door Lowieze »

Be-lieve schreef:
26 nov 2019 11:20
Update:

Ik heb een online tentamentraining gehad bij Scriptium en ik heb er superveel aan gehad :D Het was zo fijn om gewoon even privé te gaan zitten met iemand die alles wist over het tentamen en tot in de puntjes de stof te herhalen. En nu het vak afgesloten met een 7,5 8)
Top 👍 en leuk dat u nog even terug komt om het resultaat te melden.

Gesloten