LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort/KPN gratis tv pakket, niet meer hebben wel betalen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Karin080
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2019 09:03

Telfort/KPN gratis tv pakket, niet meer hebben wel betalen

Ongelezen bericht door Karin080 »

Ik kreeg van Telfort een extra gratis zenderpakket erbij voor een half jaar omdat de kabelaansluiting eruit ging. Dit extra pakket had als einddatum 29 november aanstaande. Ik heb op 1 oktober telefonisch het extra pakket opgezegd per 28 november, ruim op tijd dus. Nu kreeg ik de factuur van Telfort en tot mijn verbazing moet ik dat extra pakket betalen omdat de opzegging buiten de factuur datum van 25 november valt. Dus dat extra pakket heb ik vanaf 29 november niet meer maar moet er wel voor betalen. Kan dit zomaar?! Bij de telefonische opzegging ben ik daar niet over geïnformeerd. De mail met de contractwijziging heb ik niet helemaal gelezen omdat de mevrouw aan de telefoon zei dat ik ruim op tijd was met de pakketopzegging en dat het dus goed was zo.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telfort/KPN gratis tv pakket, niet meer hebben wel betalen

Ongelezen bericht door berndv »

Karin080 schreef:
27 nov 2019 17:10
Nu kreeg ik de factuur van Telfort en tot mijn verbazing moet ik dat extra pakket betalen omdat de opzegging buiten de factuur datum van 25 november valt.
En toen u ze belde hebben ze u waarschijnlijk uitgelegd dat het facturatieproces geautomatiseerd is en deze niet vooruit kijkt naar eventuele opzeggingen in de toekomst. En dat u dus volgende maand een verrekening krijgt over de periode van 29/11 tot en met 24/12 of zoiets?

Of heeft u niet eerst geinformeerd bij Telfort?

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Telfort/KPN gratis tv pakket, niet meer hebben wel betalen

Ongelezen bericht door 16again »

berndv schreef:
28 nov 2019 10:49
En toen u ze belde hebben ze u waarschijnlijk uitgelegd dat het facturatieproces geautomatiseerd is en deze niet vooruit kijkt naar eventuele opzeggingen in de toekomst. En dat u dus volgende maand een verrekening krijgt over de periode van 29/11 tot en met 24/12 of zoiets?
[/quote]Ongetwijfeld.
Maar of TS dat moet slikken is een tweede.
8 weken van tevoren opzeggen lijkt me ruim op tijd

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telfort/KPN gratis tv pakket, niet meer hebben wel betalen

Ongelezen bericht door berndv »

Dat ben ik met je eens. Deze discussie is hier al vaker voorbij gekomen. Ik geef ook niet aan of het goed of fout is, ik geef alleen maar aan hoe de systemen werken, niet alleen bij telfort overigens, dit is het geval bij heel veel bedrijven. Facturatie kijkt alleen maar naar de diensten die actief staan op het moment dat de factuur gedraaid wordt en kijkt daarbij niet naar eventuele mutaties in de toekomst. Vaak komt dit systeemtechnisch doordat het verschillende systemen zijn. En ja, dit zou waarschijnlijk wel samengevoegd kunnen worden.

TS kan natuurlijk met de betaling rekening houden dat er niet voor een volledige maand betaalt hoeft te worden. Dan zou je voor dat ene pakket een bedrag moeten rekenen van iets van 3/31. Met mogelijk als gevolg dat je met andere geautomatiseerde systemen te maken gaat krijgen, zoals het incassosysteem.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Telfort/KPN gratis tv pakket, niet meer hebben wel betalen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Tijdelijk gratis heeft dit wel vaker, ze hopen dat je jarenlang bleef kijken.

Als er weinig in zit en deze niet automatisch stopte zou ik deze weigeren.
Ik vergeet nog wel eens wat....
En wat staat er voor opzeg termijn, even afwachten of dit pakket later terug gestort word... en vraag dat eens!

Karin080
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2019 09:03

Re: Telfort/KPN gratis tv pakket, niet meer hebben wel betalen

Ongelezen bericht door Karin080 »

Dank allen voor jullie in-put. Ik heb nogmaals met Telfort gebeld en de dame aan de telefoon heeft het allemaal nog eens bekeken. Ik had alles goed gedaan en ik krijg het teveel betaalde bedrag terug gestort. Blijft natuurlijk wel dat het factureringsproces van z'n bedrijf wel heel erg beperkt is. Nu maar even afwachten of het goed gaat, eerst zien en dan geloven.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telfort/KPN gratis tv pakket, niet meer hebben wel betalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wordt het niet teruggestort, dan kunt u de incasso altijd nog storneren en het eventuele juiste bedrag overmaken.

Gesloten