LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Frontale aanval op de huiskat

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Michel-mol »

moederslink schreef:
29 nov 2019 22:45
Michel-mol schreef:
29 nov 2019 22:19
(...)
Het is heel simpel, dat schieten met bucks gebeurt zeker niet zomaar.. daaraan vooraf zullen meerdere verzoeken richting katteneigenaar zijn.
(...)
Als er een vreemde kat in jouw tuin zit wéét je vaak niet eens wie de eigenaar is , dus hoezo verzoekjes?
Hoe haal je het in je hoofd om andermans huisdier te beschieten of te kidnappen en op de Veluwe uit te zetten :evil: .
BAH, BAH ....en dan kun je nog rustig slapen .snachts?
Weet jij wel wat dierenliefde inhoudt en betekent voor het baasje?
Misschien ga je ook wel graag naar een ZOO , want daar zitten al die ' wilde katachtige dieren ' lekker ( :twisted: ) achter hekken...wow...wát een leven !
Als je het hebt over dierenliefde is dat nu juist het probleem.. als eigenaar heb je dierenliefde en ik ken er genoeg die inderdaad genieten van hun huisdier en ervoor gezorgd hebben dat hun huisdier een kattenren heeft of de tuin afgesloten is. Dus ervoor zorgen dat er geen overlast is voor degene die geen huisdier willen. Dat is dus dierenliefde. Even niet verwarren met de mensen die hun kat alleen hebben voor een paar uurtjes knuffelen en dan het beest naar buiten doen. Dat is geen dierenliefde.. dat is buurtterroriseren... met jouw idee dat het normaal is dat jouw huisdier een ander (die geen huisdier wil) blootstelt aan pis, stront en kots in hun tuin. Meestal is de katteneigenaar ook niet te traceren (hoezo dierenliefde).. en maar klagen en zeuren dat de anderen de overlast willen oplossen.. nogmaals hoezo dierenliefde

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Stakker.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Michel-mol »

witte angora schreef:
29 nov 2019 22:53
Ik heb het goed gelezen, Michel. En als je nog even zo doorgaat attendeer ik Justitie op jouw schrijfsels hier. Ik denk dat jij een heel gevaarlijk mannetje bent dat maar eens voor langere tijd in een staatshotel moet gaan logeren.
Alleen omdat ik er iets anders overdenk? En weldegelijk nadenk welke “oplossingen” degene die niet van katten houden hardop benoem?.. (wel of niet goed)
apart dan dat je mij in het gevang wil hebben?.. en een gevaarlijk mannetje noemt.. ik ben waarschijnlijk net zo fel als jij.. alleen sta ik 180 graden de ander kant op en dat brengt discussie...
overigens ben ik met mijn naam hier te lezen.. en u volledig annoniem..(of is dat met reden) wie is “witte angora” wat is uw echte naam of is het wel makkelijk onder deze naam als echte held te reageren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou, jaren geleden heb ik eens zo.n tuigje geprobeerd, eens kijken of dat zou gaan.
De kat werd gék en wurgde zichzelf bijna , zó verstrikt raakte hij.
Een kat kun je niet in tuigjes laten lopen en binnenhouden is schier onmogelijk zeker als je een tuin hebt .
Een kat die nooit buiten kan komen wordt zowaar ook depressief , het is zo niét des kats!

En ik héb je verhaal in zijn geheel gelezen ....het komt er op neer dat je niet zult schromen om te schieten ....wanneer verzoeken niet helpen ...en spijt hebt dat je die insluipkat niet op de Veluwe hebt gedumpt.
Van een vreemde kat weet je vaak zat de eigenaar niet , dus....?

Mensen die hun huisdier de hele dag naar buiten gooien ( óók honden die de godganse dag dan staan te blaffen en te keffen ) daar heb ik al zeker geen hoge pet van op, integendeel!

Ik hou zielsveel van mijn poezen en ik word gék als zij beschoten blijken te zijn.
Nou zal dat niet voorkomen, want mijn poezen mogen .smorgens even een frisse neus halen in mijn eigen tuin en zijn te schijterig om veel verder te gaan. Binnen een halfuurtje staan ze dus ook weer binnen ...ik klepper even met hun bakjes en ze rennen naar binnen.
Ook ik heb vreemde katers in mijn tuin...ik kssst wat en wég rennen ze.
Maar goed, ik ben nu thuis en ook toen ik nog volop werkte gooide ik nooit mijn katten voor de hele dag naar buiten tót ik weer thuis kwam.
Dat kán ook niet, dat kun je niet maken, maar zet ook geen hond .smorgens in je tuin tot je .savonds weer thuis komt en dat gebeurt óók!

Hoe je het ook wendt of keert....je molt andermans huisdier niet!
Zet er maar een tuinslang op....gegarandeerd dat ze , na dat een paar keer te hebben meegemaakt , jouw tuin zullen mijden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door moederslink »

PS : ik kan me bést voorstellen overigens dat wanneer je in een bepaalde wijk woont in een stad of zo en waar veel, heel veel loslopende katten sjouwen en die ook in jouw tuin komen , dat sommigen dat op een gegeven moment goed zat kunnen worden.
(zelf geef ik niets om een beetje stront in de borders, ik schoffel het onder en het verteert wel).
Dat betekent nog steeds niet dat je dan zo.n kat moet of mag mollen of beschieten.
Het dier is een dier dat doet wat ie móet doen....zn instinct volgen .

witte angora
Berichten: 30771
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door witte angora »

Michel-mol schreef:
29 nov 2019 23:04
ik ben waarschijnlijk net zo fel als jij..
O...?

Ik ben niet degene die andermans beesten stiekem naar de Veluwe rijdt of met een luchtbuks beschiet. Zou het niet in mijn kop halen. Ben je niet bezig dingen goed te praten die niet goed te praten zijn door je uitlatingen zo te bagatelliseren?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wij hebben veel last van mollen in de tuin, en zelfs die mollen we niet.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Revoked »

Je mag overigens met een luchtbuks in je eigen tuin, niet in de richting van de openbare weg, gewoon van alles afschieten. Vraag maar aan Alfatrion.
Maar met een kruisboog weet je zeker dat 1 keer raken volstaat.

( Jullie laten je echt opnaaien zeg )

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door kweenie »

Nijogeth schreef:
29 nov 2019 20:48
Mooi dat vergelijk met honden. Maar ook daar is de baas asociaal als deze de poep niet opruimt of de hond op een poepveldje laat poepen. Net zoals het asociaal is als een katteneigenaar zijn kat in mijn tuin laat.
Het geeft ook aan dat een 'aanlijnplicht' voor katten niet de oplossing voor alle problemen zal zijn, omdat je dan ook bij katten nog een groep asociale bezitters hebt die de kattenstront niet opruimen en de kat voor je deur laten schijten.

Het vergelijk gaat trouwens nog verder. Zowel bij honden als bij katten gaat het maar om een deel van de beesten die overlast veroorzaken. Als je op basis van de groep die overlast veroorzaakt bepaalt dat de katten op eigen terrein moeten blijven, dan zou je dat dus ook kunnen doortrekken naar honden en kunnen pleiten voor het verbieden van honden op straat.
Michel-mol schreef:
29 nov 2019 22:49
Zoals jullie kunnen lezen heb ik het over risico’s die katteneigenaren lopen.. en niet over dat ik er op schiet... wel dat het heel goed zou kunnen als overleg met de eigenaar niet werkt.
En dat de katteneigenaar ZELF de oplossing in handen heeft.
En de veelschrijvers “witte angora” en “erthanax” zou jullie sieren als je niet reageert op een deel van hetgeen er geschreven wordt.. maar het hele stuk leest... nogmaals ik heb het over risico.. en ja als er ergens in het land op katten geschoten wordt betekend het waarschijnlijk dat er overlast is.. en dat de eigenaren van de buurtkatten dus actie moeten ondernemen om de overlast te beperken.. sluit B.V. je tuin af zodat je HUISdier op jouw terrein blijft of voorzie ze van een tuig.. kortom voorkom overlast.. geen overlast betekend dat het probleem zich oplost..
En als het nou spelende kinderen waren die overlast geven? Lopen die dan ook het risico om beschoten te worden of naar de Veluwe te worden ontvoerd?

Of als je last hebt van de radio/barbecue/brommer van de buren, lopen die ook het risico om gemold te worden als je overlast blijft ervaren?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er zijn liefhebbers met een gesloten ren, die kooi/gevangenis is om te voorkomen dat ze vreemd gaan, dat zijn iets prijzige ras katten die daar lopen.

Maar als ik Moeders Link lees, mijn oude Knuffel Kater komt ook bij de buren, reageerde niet op geluid en water, is juist leuk voor hem dus tuinslang, lekker nat geworden en dan tegen jou opspringen zodat je zelf ook nat werd!
Verder was meneer zo slim naast de poes van buren te blijven en beide nat.

Net als de grote baas, is deze oude wijze Kater niet zomaar weg te sturen.
En net als mijn kinderen wel eens iets meenemen op visite, doen jou Poezen dat blijkbaar ook.

Ik en mijn Kater hebber er geen bezwaar tegen dat Moederslink binnenkort Oma word!
En hoe krijg je ze van de vensterbank als ze elkaar ontmoeten voor 't raam... lekker krols en dat voor de Poes & Kater!

Als je weet hoe bepaalde mensen reageren, Katten zijn ook slim en leren veel.
Gezien de kittens elk jaar blijkbaar een vaste relatie en zij gaat nooit vreemd!

witte angora
Berichten: 30771
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk ik net in mijn tuin, lopen er een stel moordenaars rond. Musjes die bezig zijn insecten te eten. Wat een ramp.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door juliomariner »

kweenie schreef:
30 nov 2019 07:17

Of als je last hebt van de radio/barbecue/brommer van de buren, lopen die ook het risico om gemold te worden als je overlast blijft ervaren?
Nee hoor, die brengen we naar de veluwe :)

ZeerPrivé
Berichten: 5446
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En als het nou spelende kinderen waren die overlast geven? Lopen die dan ook het risico om beschoten te worden of naar de Veluwe te worden ontvoerd?

Mijn antieke maar nog werkende kruisboog gebruik ik om krijsende kinderen of blaffende, op de stoep schijtende honden af te schieten...

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door de auditu »

Tsja, het begint onschuldig met kleiduiven schieten.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door de auditu »

Ellencc schreef:
29 nov 2019 19:28
]Het probleem van kattenkeutels in de tuin heeft wel een heel hoog "rijdenderechtergehalte".

Nou beste man Auditu, ik heb wel de pest aan kattenstront in mijn tuin, mag het? Ik laat mijn hond ook niet bij de buren poepen. Wat heeft dat met een rijdende rechter gehalte te maken? Hou die beesten binnen.
Ja, dat mag.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door de auditu »

Overigens lost afschieten van katten niets op, want als je kat wordt afgeschoten, houd je er wel een kater aan over.

witte angora
Berichten: 30771
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
30 nov 2019 09:13
kweenie schreef:
30 nov 2019 07:17

Of als je last hebt van de radio/barbecue/brommer van de buren, lopen die ook het risico om gemold te worden als je overlast blijft ervaren?
Nee hoor, die brengen we naar de veluwe :)
Maar bind ze wel aan een boom vast, anders heb je kans dat ze terug komen. :D

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door de auditu »

witte angora schreef:
30 nov 2019 11:09
juliomariner schreef:
30 nov 2019 09:13
kweenie schreef:
30 nov 2019 07:17

Of als je last hebt van de radio/barbecue/brommer van de buren, lopen die ook het risico om gemold te worden als je overlast blijft ervaren?
Nee hoor, die brengen we naar de veluwe :)
Maar bind ze wel aan een boom vast, anders heb je kans dat ze terug komen. :D
Als het maar geen angora kat is. :D

witte angora
Berichten: 30771
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door witte angora »

Een angorakat laat zich niet zo snel vastbinden... :D

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kweenie schreef:
30 nov 2019 07:17
Het geeft ook aan dat een 'aanlijnplicht' voor katten niet de oplossing voor alle problemen zal zijn, omdat je dan ook bij katten nog een groep asociale bezitters hebt die de kattenstront niet opruimen en de kat voor je deur laten schijten.

Het vergelijk gaat trouwens nog verder. Zowel bij honden als bij katten gaat het maar om een deel van de beesten die overlast veroorzaken. Als je op basis van de groep die overlast veroorzaakt bepaalt dat de katten op eigen terrein moeten blijven, dan zou je dat dus ook kunnen doortrekken naar honden en kunnen pleiten voor het verbieden van honden op straat.

En als het nou spelende kinderen waren die overlast geven? Lopen die dan ook het risico om beschoten te worden of naar de Veluwe te worden ontvoerd?

Of als je last hebt van de radio/barbecue/brommer van de buren, lopen die ook het risico om gemold te worden als je overlast blijft ervaren?
Het is geen oplossing voor alle problemen, maar wel een groot deel van de problemen, want dan komen er in een afgezette tuin geen huisdieren van anderen meer. En dat is toch het grootste probleem van loslopende katten. Honden doen dat ook niet meer, dus daar is dat probleem ook opgelost. De rest van de overlast, dus bijvoorbeeld poep op de stoep, is veelal de schuld van de baas en die heeft er op dat moment zelf controle over om dat op te lossen. Doen ze dat niet, dan zij ze dus asociaal bezig.

En wat betreft spelende kinderen, ik neem aan dat ze alleen over de schutting klimmen om bijvoorbeeld een bal te halen? Ik heb nog nooit mee gemaakt dat er ineens een groepje vreemde kinderen in de achtertuin stond te spelen.

En in mijn ogen mag je inderdaad de buurman aanpakken als die ongevraagd in jouw achtertuin staat te bbq'en, radio staat te maken in jouw schuurtje of jouw tuin om aan het ploegen is met zijn brommer. En het leuke is, daar zijn zelfs wetten voor en je kunt gewoon de politie bellen.

Gesloten