LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digitaal's Black Friday actie

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
MaartenBraaksma
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2019 12:13

Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door MaartenBraaksma »

Dag beste mensen,

Canal Digitaal heeft een goede Black Friday actie opgezet. Word een abonnee bij Canal Digitaal en doe mee met onze Black Friday deal!

Dit was de zogeheten Pre-Black Friday pagina. Dus dat hebben wij gedaan. Wij zijn abonnee geworden bij Canal Digitaal om mee te doen aan deze mooie actie. (Wij hadden wel zin in een goedkope 4K 49" TV en een Samsung Soundbar)

Maar toen brak het begin van hun Black Friday deal aan. (10:00) Ik probeerde dus met Google Chrome en Microsoft Edge een deal te vergaren door eerst in te loggen op de Canal Digitaal pagina met het profiel dat een abonnement heeft en daarna op de "PAK NU JE DEAL" knop te drukken.

Dit deed ik, maar tevergeefs. Ik werd naar een registratie pagina omgeleid. Terwijl de "Nog * in voorraad" teller door bleef tikken. Ik heb dus de Samsung TV deal gemist, maar heb dus om zeker te zijn van mijn zaak naar Canal Digitaal gebeld met de vraag wat ik precies moet doen.

Zij antwoordden mij dat ik gewoon op de groene "PAK NU JE DEAL" knop moest drukken. (Wat ik dus had gedaan...)

Om dit lange verhaal kort te maken: "Nu heb ik hetzelfde bij de Samsung Soundbar geprobeerd, maar dezelfde resultaten. Ik belde nog een keer en toen zei mevrouw dat het een technische storing was dat je werd omgeleid naar de registratie pagina."

Ik heb zo heel erg mijn twijfels hierover en vraag me het volgende af:

"Was deze actie bedoeld om gewoon Canal Digitaal abonnees te vergaren?"


- Maarten Braaksma, redelijk droevige consument
Bijlagen
1.jpg
De exclusieve deal pagina met de belofte dat je de Samsung Soundbar nu kunt kopen.
(46.61 KiB) 5123 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
2.jpg
De fout die tevoorschijn komt wanneer je ingelogd bent EN je op de "PAK NU JE DEAL!" knop drukt.
(35.35 KiB) 5123 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen idee of u wel eens de beelden ziet hoe gek en hebberig een consument wordt bij het zien van deze kortingen? Mensen worden onder de voet gelopen, deuren uit de sponning getrokken en dozen worden uit andermans handen getrokken.
Ga er dus maar gewoon van uit dat er teveel mensen op hetzelfde moment proberen dit koopje te pakken te krijgen. Net zo goed als bij winkels krijg je online ook filevorming en dus storingen.
En mocht het niet lukken, u hebt herroepingsrecht als u CD online hebt afgesloten.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door BL2 »

Altijd lachen op Roetveeg Friday, de mensen kopen van alles, maar hebben ze het ook echt nodig.....?

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door de auditu »

MaartenBraaksma schreef:
29 nov 2019 12:37
Dag beste mensen,

Canal Digitaal heeft een goede Black Friday actie opgezet. Word een abonnee bij Canal Digitaal en doe mee met onze Black Friday deal!

Dit was de zogeheten Pre-Black Friday pagina. Dus dat hebben wij gedaan. Wij zijn abonnee geworden bij Canal Digitaal om mee te doen aan deze mooie actie. (Wij hadden wel zin in een goedkope 4K 49" TV en een Samsung Soundbar)


"Was deze actie bedoeld om gewoon Canal Digitaal abonnees te vergaren?"


- Maarten Braaksma, redelijk droevige consument
U wordt dus abonnee vanwege de voorgehouden worsten en niet om het zenderaanbod?

En ja, Canal Digitaal hengelt hiermee gewoon klanten binnen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
29 nov 2019 13:17
Ga er dus maar gewoon van uit dat er teveel mensen op hetzelfde moment proberen dit koopje te pakken te krijgen.
De adverteerder weet dit op voorhand en moet passende maatregelen nemen om dit te voorkomen. De adverteerder is hier te kort in geschoten.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
29 nov 2019 13:37
Altijd lachen op Roetveeg Friday, de mensen kopen van alles, maar hebben ze het ook echt nodig.....?
Exact. Het is nu nog wachten op de Stichting Kick out Black-Friday.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
30 nov 2019 13:56
NeoDutchio schreef:
29 nov 2019 13:17
Ga er dus maar gewoon van uit dat er teveel mensen op hetzelfde moment proberen dit koopje te pakken te krijgen.
De adverteerder weet dit op voorhand en moet passende maatregelen nemen om dit te voorkomen. De adverteerder is hier te kort in geschoten.
Niemand heeft een glazen bol en kan in de toekomst kijken. Je weet nooit of er 100 mensen of 1000 mensen zullen gaan reageren op een actie. Kijk eens hoe er in winkels gevochten wordt om acties. U denkt dat winkels verbouwd moeten worden om voor die ene keer te zorgen dat er geen 2 rijen breed, maar 100 rijen breed naar binnen kunnen stormen? Dit is exact hetzelfde met online winkelen. Een server kan maar een x aantal bezoekers aan op hetzelfde moment. Iedereen kent Black Friday en iedereen weet wat voor hectiek daarbij komt kijken. Veel mensen gaan ook op tweede Kerstdag naar Ikea, dan weet je van te voren ook al dat de afritten dicht zullen zijn vanwege de drukte. Ook de schuld van de winkelier?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Natuurlijk is dat de schuld van de winkelier. Van wie anders?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

U stond gewoon in de digitale file.... en dat risico loop je ook met kaartjes voor een voetbal wedstrijd of concert.

Dan raakt het systeem overbelast.
Ook is het aantal TV's beperkt en of ze die in 1 jaar terug verdienen, ik verwacht meerdere jaren contract voor deze aanbieding.

Op Zwarte Vrijdag ook dingen op Ali Express gekocht, na 9.00 uur in de ochtend perfect.... maar na 17.00 uur ging de website storen.... kon niet meer bestellen en ben maar gestopt.

Maar zelf had ik liever een flinke korting gehad, hun tarief is vrij stevig en ik heb al 7x platte TV... dus hoef deze niet eens!
Wil namelijk alle van 1 merk hebben, ik ga echt geen 7 verschillende afstandsbedieningen leren.
Daar ben ik te lui voor namelijk.....

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
30 nov 2019 18:59
alfatrion schreef:
30 nov 2019 13:56
NeoDutchio schreef:
29 nov 2019 13:17
Ga er dus maar gewoon van uit dat er teveel mensen op hetzelfde moment proberen dit koopje te pakken te krijgen.
De adverteerder weet dit op voorhand en moet passende maatregelen nemen om dit te voorkomen. De adverteerder is hier te kort in geschoten.
(...) Iedereen kent Black Friday en iedereen weet wat voor hectiek daarbij komt kijken.
De adverteerder weet dit op voorhand en moet passende maatregelen nemen om dit te voorkomen. De adverteerder is hier te kort in geschoten.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
30 nov 2019 21:02
NeoDutchio schreef:
30 nov 2019 18:59
alfatrion schreef:
30 nov 2019 13:56

De adverteerder weet dit op voorhand en moet passende maatregelen nemen om dit te voorkomen. De adverteerder is hier te kort in geschoten.
(...) Iedereen kent Black Friday en iedereen weet wat voor hectiek daarbij komt kijken.
De adverteerder weet dit op voorhand en moet passende maatregelen nemen om dit te voorkomen. De adverteerder is hier te kort in geschoten.
Sommige zaken zijn niet te voorkomen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit wel, gewoon voldoende capaciteit inkopen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
30 nov 2019 21:40
Dit wel, gewoon voldoende capaciteit inkopen.
Een jurist zal er een jaar werk aan hebben om alle online shops te benaderen die afgelopen vrijdag wachtrijen hadden. En dan? Stel dat de winkelier zijn winkel verbouwd zodat er oneindig veel klanten kunnen komen winkelen (utopie, kosten zullen nooit opwegen tegen de opbrengsten), het betalingsverkeer gaat buiten de winkelier om. Ook deze heeft een maximum per minuut dat verwerkt kan worden. Ook deze partij moet ter verantwoording geroepen worden? Dankzij de Black Friday en de aankomende feestdagen wordt door de postbezorgers al gewaarschuwd dat er vertraging kan optreden, ook deze meeslepen in een juridisch gevecht?

Het is niet zo simpel om eventjes voor 1 dag heel je bedrijf aan te passen. Bij het winkelbedrijf waar ik ook gewerkt heb wisten wij wat wij omzet technisch aankonden per dag. Dat betekende ook wel eens om op zaterdagmiddag om 15:00u de ingang al te sluiten waarna wij tot 17:30u zijn blijven doorwerken om de rij uit de winkel weg te werken. Een een opening van Primark gaat ook met dranghekken en een maximum aantal bezoekers in de winkel.
Je weet met dit soort acties dat je in een lange rij terecht komt. Zowel in een fysieke winkel als online.

Met uw gedachtegang zou er of nooit meer een grote uitverkoop gehouden kunnen worden, want de systemen zijn niet toegepast op ineens een grote hoeveelheid mensen, of zouden de prijzen dusdanig verhoogd moeten worden zodat er wel capaciteit is, maar geen klanten meer.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er is sprake van een oneerlijke handelspraktijk:
Het aanbieden tegen een prijs waarvoor de handelaar zeer waarschijnlijk tijdelijk niet kan leveren, rekening houdend met het product, de gevoerde reclame en de prijs.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oneerli ... praktijken

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
30 nov 2019 23:21
Een jurist zal er een jaar werk aan hebben om alle online shops te benaderen die afgelopen vrijdag wachtrijen hadden. En dan? Stel dat de winkelier zijn winkel verbouwd zodat er oneindig veel klanten kunnen komen winkelen (utopie, kosten zullen nooit opwegen tegen de opbrengsten), het betalingsverkeer gaat buiten de winkelier om. Ook deze heeft een maximum per minuut dat verwerkt kan worden. Ook deze partij moet ter verantwoording geroepen worden? Dankzij de Black Friday en de aankomende feestdagen wordt door de postbezorgers al gewaarschuwd dat er vertraging kan optreden, ook deze meeslepen in een juridisch gevecht?
Dat is hier alleen niet aan de orde en irrelevant voor deze casus.
NeoDutchio schreef:
30 nov 2019 23:21
Het is niet zo simpel om eventjes voor 1 dag heel je bedrijf aan te passen.
Je besteld gewoon meer capaciteit bij je provider. Als verkoper doe je een advertentie de deur uit en dan moet je er gewoon zorgen dat de rest ook op orde is.
NeoDutchio schreef:
30 nov 2019 23:21
Met uw gedachtegang zou er of nooit meer een grote uitverkoop gehouden kunnen worden, want de systemen zijn niet toegepast op ineens een grote hoeveelheid mensen, of zouden de prijzen dusdanig verhoogd moeten worden zodat er wel capaciteit is, maar geen klanten meer.
Onzin.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Alfatrion, even voor het gemak kan ik je vertellen dat ik de grootste webshop van Nederland zo kan laten vastlopen als ik wil. Maar als dat gebeurt door teveel verkeer, dan is daar alleen de webshop schuldig aan. Ik zou je dat wel hard willen zien maken bij een rechter. Ik denk dat die je keihard uit lacht.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat hier niet om een persoon of groep die een website plat wil leggen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
01 dec 2019 01:09
NeoDutchio schreef:
30 nov 2019 23:21
Een jurist zal er een jaar werk aan hebben om alle online shops te benaderen die afgelopen vrijdag wachtrijen hadden. En dan? Stel dat de winkelier zijn winkel verbouwd zodat er oneindig veel klanten kunnen komen winkelen (utopie, kosten zullen nooit opwegen tegen de opbrengsten), het betalingsverkeer gaat buiten de winkelier om. Ook deze heeft een maximum per minuut dat verwerkt kan worden. Ook deze partij moet ter verantwoording geroepen worden? Dankzij de Black Friday en de aankomende feestdagen wordt door de postbezorgers al gewaarschuwd dat er vertraging kan optreden, ook deze meeslepen in een juridisch gevecht?
Dat is hier alleen niet aan de orde en irrelevant voor deze casus.
En wat is dan wel aan de orde? Ik lees dat TS door drukte op de server, daar waar zo'n beetje elk bedrijf last van had, niet kon bestellen.
alfatrion schreef:
01 dec 2019 01:09
NeoDutchio schreef:
30 nov 2019 23:21
Het is niet zo simpel om eventjes voor 1 dag heel je bedrijf aan te passen.
Je besteld gewoon meer capaciteit bij je provider. Als verkoper doe je een advertentie de deur uit en dan moet je er gewoon zorgen dat de rest ook op orde is.
NeoDutchio schreef:
30 nov 2019 23:21
Met uw gedachtegang zou er of nooit meer een grote uitverkoop gehouden kunnen worden, want de systemen zijn niet toegepast op ineens een grote hoeveelheid mensen, of zouden de prijzen dusdanig verhoogd moeten worden zodat er wel capaciteit is, maar geen klanten meer.
Onzin.
Want?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Maak er een black friday month van, dat neemt de druk er van zelf af.
Opgelost, next.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Canal Digitaal's Black Friday actie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Obelix1 schreef:
01 dec 2019 09:35
Maak er een black friday month van, dat neemt de druk er van zelf af.
Opgelost, next.
Dan nog zullen de meeste direct bij het ingaan van de aktie proberen te bestellen. Want je zal maar net te laat zijn he.

Gesloten