LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
quant
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2019 11:33

[Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Ongelezen bericht door quant »

Ik heb een bestelling gedaan bij fiyo.nl voor vervangende onderdelen van een Siemens vriezer. Tot mijn verbazing kreeg ik 28 november 2019 een email dat het bedrijf failliet is verklaard en ik een vordering kon indienen bij Keizers Advocaten die belast zijn met de afhandeling van het faillissement. Wat ik wel raar vind is dat de website nog steeds online is en er nog steeds besteld kan worden.....!!
Ik heb hierop navraag gedaan bij het kantoor van Keizers Advocaten en hier zij men dat alle bestellingen naar hun doorgestuurd worden via email zodat zij contact op kunnen nemen met de klant. Ook vertelde ze op mijn vraag waarom de site nog in de lucht was, dat dit voor een eventuele overname door een nieuwe eigenaar van belang was zodat de verkoop gewoon door kan gaan!! Ik vind dit een vreemde zaak en vraag me af of er nog meer klanten zijn die nog tevergeefs op hun bestelling wachten. Als ik op trustpilot kijk zijn er niet alleen in Nederland problemen maar ook in andere landen die aangesloten zijn op deze webshop.
Wat ik ook nog getest heb is het "Thuiswinkelwaarborg" op de site van deze organisatie komen ze onder de naam fiyo niet voor!!
Mijn vraag aan u, kan dit allemaal??

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: [Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Ongelezen bericht door berndv »

quant schreef:
03 dec 2019 12:03
Mijn vraag aan u, kan dit allemaal??
Niet allemaal nee, maar delen kunnen wel.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: [Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Ongelezen bericht door tttlocke »

berndv schreef:
03 dec 2019 13:35
quant schreef:
03 dec 2019 12:03
Mijn vraag aan u, kan dit allemaal??
Niet allemaal nee, maar delen kunnen wel.
Volgens mij kan het allemaal.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: [Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De site is nog online, maar bestellingen plaatsen is niet meer mogelijk. Op Thuiswinkel.org staat de volgende melding

Fiyo.nl is failliet verklaard
Op 12 november heeft de rechtbank Oost-Brabant www.fiyo.nl failliet verklaard en een curator aangesteld.

Als u een bestelling heeft geplaatst én die (gedeeltelijk) vooruitbetaald heeft en deze wordt niet geleverd, of als u op een andere wijze iets tegoed heeft van Fiyo.nl, dan kunt u schriftelijk contact opnemen met de curator. Het verdere verloop van het faillissement bepaalt of er nog enige terugbetaling of uitlevering van goederen aan u volgt. Dit is op dit moment nog niet bekend en hoort u later via de curator.

Gegevens van de curator:
mr M.J. Blommaert
Postbus 1040
5602 BA Eindhoven

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: [Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
03 dec 2019 13:35
quant schreef:
03 dec 2019 12:03
Mijn vraag aan u, kan dit allemaal??
Niet allemaal nee, maar delen kunnen wel.
Wat kan er niet dan?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: [Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Ongelezen bericht door berndv »

Moneyman schreef:
03 dec 2019 13:54
berndv schreef:
03 dec 2019 13:35
quant schreef:
03 dec 2019 12:03
Mijn vraag aan u, kan dit allemaal??
Niet allemaal nee, maar delen kunnen wel.
Wat kan er niet dan?
Ik meende dat het niet toegestaan is om een keurmerk op je webshop te hebben dat niet meer actief is. De link achter het keurmerk verwijst ook naar een, inmiddels, niet meer bestaande pagina.

VincentKruijthof
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2019 17:05

Re: [Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Ongelezen bericht door VincentKruijthof »

Schandalig eigenlijk dat dit kan. Deze webshop staat dan lijkt me al langer op het randje van faillissement, maar neemt dan toch nog bestellingen aan.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: [Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Ongelezen bericht door tttlocke »

berndv schreef:
03 dec 2019 14:08
Moneyman schreef:
03 dec 2019 13:54
berndv schreef:
03 dec 2019 13:35
Niet allemaal nee, maar delen kunnen wel.
Wat kan er niet dan?
Ik meende dat het niet toegestaan is om een keurmerk op je webshop te hebben dat niet meer actief is. De link achter het keurmerk verwijst ook naar een, inmiddels, niet meer bestaande pagina.
Maar dat stond helemaal niet in de OP. Dus kan het ook niet behoren tot die zaken in de OP 'die niet kunnen'.
Dus het kan nog steeds allemaal.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: [Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Ongelezen bericht door tttlocke »

VincentKruijthof schreef:
03 dec 2019 14:10
Schandalig eigenlijk dat dit kan. Deze webshop staat dan lijkt me al langer op het randje van faillissement, maar neemt dan toch nog bestellingen aan.
Ja, wat een dilemma :?
Als je 'op het randje van faillissement' balanceert en besluit daarom maar geen bestellingen meer aan te nemen, dan weet je zeker dat je failliet gaat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: [Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Ongelezen bericht door berndv »

tttlocke schreef:
03 dec 2019 15:24
Maar dat stond helemaal niet in de OP
ik doelde op deze opmerking uit de OP:
quant schreef:
03 dec 2019 12:03
Wat ik ook nog getest heb is het "Thuiswinkelwaarborg" op de site van deze organisatie komen ze onder de naam fiyo niet voor!!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: [Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Ongelezen bericht door tttlocke »

berndv schreef:
03 dec 2019 15:31
tttlocke schreef:
03 dec 2019 15:24
Maar dat stond helemaal niet in de OP
ik doelde op deze opmerking uit de OP:
quant schreef:
03 dec 2019 12:03
Wat ik ook nog getest heb is het "Thuiswinkelwaarborg" op de site van deze organisatie komen ze onder de naam fiyo niet voor!!
Dat snap ik. Maar met die opmerking is niks mis.
Er wordt in de OP niet gemeld dat ze zelfs maar lid zijn/waren van die organisatie noch dat ze op dit moment nog het bijbehorende logo voeren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: [Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Ongelezen bericht door berndv »

klopt. Hij zegt inderdaad niet letterlijk dat ze het logo voeren. Hij meldt alleen dat ze niet bekend zijn bij het keurmerk. En als je zelf op de site kijkt, zie je dat ze het keurmerk onterecht voeren. Je hebt gelijk :D

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: [Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Thuiswinkel zal ze er naar aanleiding van het faillissement direct uitgekickt hebben. Thuiswinkel geeft niet voor niets die faillissementsmelding aan.

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: [Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Ongelezen bericht door Arizonakid »

VincentKruijthof schreef:
03 dec 2019 14:10
Schandalig eigenlijk dat dit kan. Deze webshop staat dan lijkt me al langer op het randje van faillissement, maar neemt dan toch nog bestellingen aan.
Dat is natuurlijk nonsens, want wanneer stop je dan met accepteren van bestellingen? Een jaar voor je failliet gaat, een half jaar, een week? Of blijf je hopen dat het goed komt, of hoop je dat een ander de nog lopende bestellingen en je winkel overneemt?

Fiyo
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2021 15:54

Re: [Verouderd] – Webwinkel Fiyo failliet na bestelling

Ongelezen bericht door Fiyo »

Beste allen,

Het is al enige tijd geleden dat deze berichten zijn geplaatst. Wij hebben Fiyo destijds overgenomen. Wij als nieuwe eigenaren van Fiyo willen hier toch nog graag op reageren. We begrijpen dat het enigszins onduidelijk is. Het klopt dat de organisatie achter Fiyo in 2019 failliet is gegaan. Dat is erg vervelend en zeker ook voor de gedupeerde klanten. Het klopt zoals meerdere van jullie zeggen dat het niet toegestaan is nog bestellingen te ontvangen nadat een faillissement is uitgesproken. Dit was ook niet zo. Het was niet meer mogelijk een bestelling te plaatsen. Zoals de curator aangaf was de website nog wel 'in de lucht'. Het doel van de curator is de site te verkopen om zodoende geld op te halen om de gedupeerden zover als mogelijk te compenseren.

Wij als nieuwe eigenaren hebben besloten de gedupeerde klanten waar mogelijk nog te helpen. Dit is niet iets wat je als nieuwe eigenaar verplicht bent te doen, maar vonden wij erg belangrijk. We hopen zo ook een eerlijke kans te krijgen om ons bedrijf op te bouwen.

We hopen zo wat meer duidelijkheid te hebben geboden. Mocht je nog vragen hebben voel je dan vooral vrij contact met ons op te nemen. We staan je graag te woord.

Gesloten