LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Dennis Segers
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2019 13:42

Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Ongelezen bericht door Dennis Segers »

Ben door iemand van puzzelspel.com gebeld of ik een abonnement wilde op hun site en boek.
Omdat ik hier niet zoveel zin in had. kreeg ik te horen dat ik twee weken kon uitproberen en dat ik dan wel binnen twee weken via de site een herroepingsformulier moest invullen en dan zou ik overal vanaf zijn. Dat ik dan niet maandelijks 34,95 moest betalen anders zou ik hier wel een jaar aan vast zitten voor 34,95 per maand.
Kreeg de volgende dag 6 juli alle gegevens zoals een code om de site te openen. Dit heb ik enkele dagen later gedaan en meteen het herroepingsformulier ingevuld en verzonden omdat ik momenteel te weinig tijd heb om te puzzelen.
Afgelopen vrijdag 25 juli werd ik gebeld dat ik nog niet betaald had. Toen ik aangaf dat ik keurig het herroepingsformulier had ingevuld en op de site een bevestiging had gekregen. Gaf die man aan dat hij alle rapporten had nagekeken en hij nergens kon vinden dat ik dit wel gedaan had, ik had volgens hem de mail zelfs nog niet geopend. Hier was ik het uiteraard niet mee eens maar hij bleef aandringen en gaf me een laatste kans hij zou mij een mail sturen en als ik dan eenmalig die € 34,95 zou betalen zou hij zorgen dat het herroepingsformulier alsnog in werking zou treden en ik overal vanaf zou zijn. Als ik dit niet voor 31 juli via IDeal zou betalen. hang ik voor een jaar vast aan de site en moest ik iedere maand € 34.95. En wel weer op tijd opzeggen anders kwam er weer een jaar bij. Als ik niet betaal dreigde hij meteen met een incassobureau. Ik voel dit als een zeer onprettige manier van doen en voel me ook een beetje bedreigd hierdoor.
Mijn vraag is of er meer mensen deze ervaring hebben met dit bedrijf?

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Ongelezen bericht door stfwlk »

Klinkt als https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... bonnement/

Edit: is ook hetzelfde bedrijf:

Puzzelgroep
Gevestigd op Rietschotten 1 toevoeging 53 postbus 202 4751 XN Oud Gastel
kvk: 67508065

Puzzelspel
Rietschoten 1 toevoeging 53 postbus 202 4751 XN Oud Gastel
KVK: 67508065

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Ongelezen bericht door mahadma »

Stuur ze de kopie bevesting ontvangst opzegging nogmaals met de mededeling dat u niet van plan bent te betalen. Dat zij het niet kunnen vinden, tja, dàt is niet uw pakkie an.

Als er sprake is van auto incasso, controleer uw rekening en storneer als u toch een schrijving ziet, blokkeer daarna bij uw bank dat rekeningnummer en verklaar het mandaat (machting) als ingetrokken.

Bovendien vraag ik mij af of er na een termijn van abo van een jaar weer een jaar termijn mag, dit is volgens mij één maand (gelet op de maandbetaling).

Mocht het tot een incassoburo komen, die kunnen alleen blaffen maar niet bijten, kunt u die vermelden dat u bewijzen hebt van op tijd opzeggen en ze veel succes wenst bij de rechtszaak. Die rechtszaak kan pas door een deurwaarder gestart worden en u heeft nog steeds bewijs dat de claim onterecht is. Het smoesje wij kunnen het niet vinden is geen reden om u 12 x 34,95 af te laten tikken

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Ongelezen bericht door kuklos »

Dennis Segers schreef:
28 jul 2019 14:13
Omdat ik hier niet zoveel zin in had. ........
Waarom heb je toen niet gezegd "geen interesse" en daarna de haak erop gegooid?

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is toch geen verlenging met een jaar?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dennis Segers schreef:
28 jul 2019 14:13
kreeg ik te horen dat ik twee weken kon uitproberen en dat ik dan wel binnen twee weken via de site een herroepingsformulier moest invullen en dan zou ik overal vanaf zijn.
Kortom, je hebt een abonnement afgesloten (tegen je zin) waarbij je, omdat het een internetaankoop is, 14 dagen bedenktijd hebt.

De tips van mijn voorgangers zijn prima om het op te lossen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zo duur, ik dacht dat het €34,95 per jaar was.... vele puzzels online zijn gratis.

Wel kun je als je een oplossing instuurde voor prijs te winnen zo in hun systeem komen.
Dus wees voorzichtig als je leuke prijs met puzzel kunt winnen, zit je aan deze verkopers vast die nog erg lang blijven aanbieden.

Maar ze zijn zelf slecht in Puzzels, die administratie en afmelden is nog niet opgelost.

Callcenterhater
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2019 12:45

Re: Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Ongelezen bericht door Callcenterhater »

Ik ben ook de dupe geweest door dit bedrijf een aantal maanden terug.
Heb maar geschikt voor de eenmalig betaling, want ik kan mij niet veroorloven een jaar vast te zitten aan die rotzooi.

Ik erger mij aan die naïeve opmerkingen van mensen dat als men opneemt en vriendelijk zegt niet geïnteresseerd te zijn, dat het dan ophoudt. Je weet niet waar je over praat. :evil:
Ik heb al 1000 keer vriendelijk gezegd dat ik niet geïnteresseerd ben en tóch ben ik een keer opgelicht (door Puzzelspel) en tóch blijven ze mij continu bellen. Niet alleen dat ene bedrijf, nee ook al die verrekte energie-nazi's zoals ik ze noem.
Blokkeren kan niet, want ze bellen onbekend en het bel-me-niet-register werkt voor geen meter (heb mij al meermaals ingeschreven). Heb zelfs een app gedownload die onbekende nummers automatisch blokkeert, maar dit werkt niet 100%. Verder kun je nog je provider onderzoek laten doen, maar dan moet je wel eerst 5 keer een onbekend telefoontje opnemen binnen één maand en dan dezelfde maand nog het formulier invullen voor overlast bij je provider (datums ouder dan een maand kan men niet opgeven).

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Ongelezen bericht door berndv »

Callcenterhater schreef:
02 dec 2019 12:58
Ik erger mij aan die naïeve opmerkingen van mensen dat als men opneemt en vriendelijk zegt niet geïnteresseerd te zijn, dat het dan ophoudt. Je weet niet waar je over praat.
lekker blijven ergeren. Die mensen zullen er altijd blijven. Ik snap ook niet waarom ze u moeten hebben. Heb al 20 jaar een mobiel en heb eigenlijk nog nooit dergelijke overlast ervaren zoals u die beschrijft. Dus ik vraag me af waarom ze wel bij u komen aankloppen en niet bij mij. Denkt u daar ook eens over na.
Callcenterhater schreef:
02 dec 2019 12:58
Ik heb al 1000 keer vriendelijk gezegd dat ik niet geïnteresseerd ben en tóch ben ik een keer opgelicht (door Puzzelspel) en tóch blijven ze mij continu bellen. Niet alleen dat ene bedrijf, nee ook al die verrekte energie-nazi's zoals ik ze noem.
Maar hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen dan? Voor het aangaan van een overeenkomst zult u toch echt ja moeten hebben gezegd denk ik dan. Als zich ergert aan anderen, legt u dan op zijn minst uit hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben.
Callcenterhater schreef:
02 dec 2019 12:58
Blokkeren kan niet, want ze bellen onbekend en het bel-me-niet-register werkt voor geen meter (heb mij al meermaals ingeschreven). Heb zelfs een app gedownload die onbekende nummers automatisch blokkeert, maar dit werkt niet 100%.
Mwah, telefoons zijn op zich prima af te schermen, en vreemd genoeg werkt het bel-me-niet-register bij mij prima. Ik wordt zelden gebeld. Ik vul dan ook eigenlijk nergens mijn mobiele nummer in. Ook niet als online gevraagd wordt om mijn mobiele nummer, meestal om iets gratis te krijgen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Als je aangeeft dat het eigenlijk de eigen schuld van mensen is als ze zo in de problemen komen dan zie je één ding over het hoofd: Mensen zijn verschillend.
De een is beter gewapend tegen druk dan de ander.
De een zit misschien net op het moment van bellen met nare omstandigheden en is daardoor gevoelig voor beïnvloeding en
manipulatie.
Enzovoort.

Dat is nu precies dé factor waar bedrijven handig gebruik dan wel misbruik van maken.
Een beetje meer inlevingsvermogen voor de menselijke factor is hier wel op z'n plaats denk ik.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Callcenterhater schreef:
02 dec 2019 12:58
Ik ben ook de dupe geweest door dit bedrijf een aantal maanden terug.
Heb maar geschikt voor de eenmalig betaling, want ik kan mij niet veroorloven een jaar vast te zitten aan die rotzooi.

Ik erger mij aan die naïeve opmerkingen van mensen dat als men opneemt en vriendelijk zegt niet geïnteresseerd te zijn, dat het dan ophoudt. Je weet niet waar je over praat. :evil:
Ik heb al 1000 keer vriendelijk gezegd dat ik niet geïnteresseerd ben en tóch ben ik een keer opgelicht (door Puzzelspel) en tóch blijven ze mij continu bellen. Niet alleen dat ene bedrijf, nee ook al die verrekte energie-nazi's zoals ik ze noem.
Blokkeren kan niet, want ze bellen onbekend en het bel-me-niet-register werkt voor geen meter (heb mij al meermaals ingeschreven). Heb zelfs een app gedownload die onbekende nummers automatisch blokkeert, maar dit werkt niet 100%. Verder kun je nog je provider onderzoek laten doen, maar dan moet je wel eerst 5 keer een onbekend telefoontje opnemen binnen één maand en dan dezelfde maand nog het formulier invullen voor overlast bij je provider (datums ouder dan een maand kan men niet opgeven).
“1000x vriendelijk gezegd dat u niet geïnteresseerd was” . De verbinding gewoon verbreken is geen optie?
Dan nog even een tip voor u:

“Gebruikmaken van recht van verzet
Telefonische verkopers moeten tijdens een verkoopgesprek altijd vragen of zij nogmaals mogen bellen. U kunt aangeven dat u niet meer gebeld wilt worden. De adverteerder moet uw contactgegevens uit het belbestand verwijderen. Hij moet dit direct en kosteloos doen. Dit heet het recht van verzet.

Daarna mag deze organisatie u niet meer bellen. Een ander bedrijf mag u ook niet namens deze organisatie bellen.

Toezicht op telefonische verkoop
U kunt een klacht indienen bij ConsuWijzer als een telefonische verkoper u toch belt. Deze klacht gaat daarna naar de Autoriteit Consument en Markt (ACM). De ACM kan besluiten de klacht te onderzoeken. Heeft een bedrijf de regels overtreden? Dan kan de ACM dit bedrijf een boete opleggen van maximaal € 450.000.”
Bron: Rijksoverheid.nl

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Ongelezen bericht door berndv »

Klaas Jan schreef:
03 dec 2019 08:42
Als je aangeeft dat het eigenlijk de eigen schuld van mensen is als ze zo in de problemen komen dan zie je één ding over het hoofd: Mensen zijn verschillend.
De een is beter gewapend tegen druk dan de ander.
Wil je mij geen woorden in de mond leggen die ik niet heb gezegd. Ik zeg helemaal niet dat het eigen schuld is dat die mensen in de problemen komen. Ik heb het niet over hoe er gereageerd wordt aan de telefoon. Ik heb het over het feit dát je gebeld wordt. Ik heb het over dat ik zelden tot nooit gebeld wordt door callcenters die mij een aanbod willen doen. Ik vraag mij, in mijn ogen terecht, af waarom sommige mensen met grote regelmaat worden lastig gevallen en ik (en met mij ook vele anderen) niet. En ik vraag mij dan ook, terecht of onterecht, af waarom ze zo blindelings de mensen weten te bereiken waar ze kans van slagen hebben.
Klaas Jan schreef:
03 dec 2019 08:42
Een beetje meer inlevingsvermogen voor de menselijke factor is hier wel op z'n plaats denk ik.
beter lezen ook. Als je mij in beginsel geen woorden in de mond legt, zou je ook niet tot deze conclusie komen. Ik ben misschien wat kritisch want ja, ik vraag mij af hoe iemand die stelselmatig lastig wordt gevallen door dergelijke verkopers 999 keer nee weet te zeggen en 1 keer ja heeft gezegd. Als deze persoon is opgelicht of misleidt, moeten we het daar over hebben en kunnen we mogelijk advies geven. Een aai over de bol en horen hoe zielig iemand is werkt niet erg oplossend.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

berndv schreef:
03 dec 2019 09:14
Een aai over de bol en horen hoe zielig iemand is werkt niet erg oplossend.
Het lijkt wel of u mij woorden in de mond legt :wink:
Ik denk dat we elkaar wel begrijpen maar dat onze insteek totaal anders is.
Die van mij is de menselijke factor.
Ik begrijp goed hoe bedrijven mensen weten te manipuleren.
Zo is bijvoorbeeld 1 op de 4 Nederlanders slachtoffer van internetfraude.
Die doen het allemaal niet handig maar het is wel de realiteit.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Ongelezen bericht door kuklos »

Klaas Jan schreef:
03 dec 2019 17:57
Zo is bijvoorbeeld 1 op de 4 Nederlanders slachtoffer van internetfraude.
Die doen het allemaal niet handig maar het is wel de realiteit.
Bron?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Is er iemand bekend met puzzelspel.com?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Klaas Jan schreef:
03 dec 2019 17:57

(.....)

Ik begrijp goed hoe bedrijven mensen weten te manipuleren.
Zo is bijvoorbeeld 1 op de 4 Nederlanders slachtoffer van internetfraude.
Die doen het allemaal niet handig maar het is wel de realiteit.
Dit topic gaat toch niet over internetfraude of oplichting?

Gesloten