Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Ohhh deze is gemakkelijk, vergelijking met èèn onbekende.
A2 + B2 = C2, pythagoras.

Deze is leuker, hoelang moet een koperdraad (8.9 g/cm3) van 0,1 mm dik, om door zijn eigen gewicht te breken. Examen vraag MTS.

edit, 0.1 mm dik.
Laatst gewijzigd door Obelix1 op 05 dec 2019 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Herstelde beweging, 0.1 mm dik. :o

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Radar »

fonsflons schreef:
04 dec 2019 11:54
@ radar, ik ben eigenlijk wel benieuwd (en te lui om het zelf uit te rekenen) wat de verhouding is tussen wel en niet reagerende TSsen na het openen van een topic. Het begint hier aardig op een 'dump je vraag en verdwijn' plek te lijken.
Pfff, zouden we eens in moeten duiken. Het is helaas een aanhoudend probleem, waar we ook niet veel aan kunnen doen. We sturen nog weleens een mailtje naar de TS, maar we kunnen mensen natuurlijk niet dwingen om weer in te loggen.

Persoonlijk vermoed ik ook dat een deel van de gebruikers niet echt doorheeft hoe een internetforum werkt. We zien dat veel mensen zich richten op de redactie in plaats van de forumgebruikers. Omdat het vaak genoeg voorkomt dat daar een gezond topic uit ontstaat, laten we dat soort topics ook gewoon toe.

Het is ook een beetje in de aard van dit specifieke forum. We hebben maar een relatief kleine groep vaste gebruikers en veel mensen die alleen een forumaccount aanmaken omdat ze een specifiek consumentenprobleem hebben. Dat gaat ook niet veranderen.

We staan altijd open voor suggesties voor dit probleem. ^FG

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Obelix1 schreef:
05 dec 2019 10:32
Ohhh deze is gemakkelijk, vergelijking met èèn onbekende.
A2 + B2 = C2, pythagoras.

Deze is leuker, hoelang moet een koperdraad (8.9 g/cm3) van 0,1 mm dik, om door zijn eigen gewicht te breken. Examen vraag MTS.

edit, 0.1 mm dik.
Helaas zitten de computer kabels vaak in plastic die deze test verzieken!
Pure koper draad 0,1 mm dik(dun) is extreem zeldzaam... met plastic kom ik het dagelijks tegen!

Volgens mijn is een 10 mm dikke hetzelfde want die heeft groter gewicht.
Dit is ook de reden waarom in Windmolens tot 150 meter hoogte zoveel vast gezet worden en niet los in buisje zitten als de meeste huizen!

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

De topicstarters weten echt wel hoe een internet forum werkt, Ze dumpen of stellen een vraag en willen of verwachten een professioneel antwoord. Ze krijgen wel antwoorden maar niet wat ze gehoopt hadden te horen te krijgen, en zeker geen ellenlange discussie`s van een groep forumleden.

laat het eens aan de Topic starter over en geef hem/haar de ruimte om te praten of te zwijgen. Klaar makkelijk zat.

Zie je wel eens èèn topicstarter in de huiskamer om aan te sluiten bij de hechte forumgroep om ook gezellig te praten over augurken of komkommer thee? Welnee...en hoe komt dat nu?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Omdat ze nooit augurken- of komkommerthee geprobeerd hebben?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Komkommertijd schreef:
05 dec 2019 11:52
Obelix1 schreef:
05 dec 2019 10:32
Ohhh deze is gemakkelijk, vergelijking met èèn onbekende.
A2 + B2 = C2, pythagoras.

Deze is leuker, hoelang moet een koperdraad (8.9 g/cm3) van 0,1 mm dik, om door zijn eigen gewicht te breken. Examen vraag MTS.

edit, 0.1 mm dik.
Helaas zitten de computer kabels vaak in plastic die deze test verzieken!
Pure koper draad 0,1 mm dik(dun) is extreem zeldzaam... met plastic kom ik het dagelijks tegen!

Volgens mijn is een 10 mm dikke hetzelfde want die heeft groter gewicht.
Dit is ook de reden waarom in Windmolens tot 150 meter hoogte zoveel vast gezet worden en niet los in buisje zitten als de meeste huizen!
Je zal versteld staan hoe lang dat koperdraadje zal zijn voordat het breekt :P
Maar we gaan verder met de koffie en thee praat, Boris drinkt het met melk...en dat vindt heel Engeland niet kunnen, bàh wat een vieze man zeg.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk inderdaad dat een groot aantal posters het idee heeft dat hun klacht/ onvrede / misnoegen over een bepaald bedrijf door het programma Radar wordt opgepikt en mogelijk wordt besproken .
Het merendeel is toch vaak een terugkerend verhaal...
energieboeren/ incassobureau.s / webshops/ huisbazen/ enz.
Je kunt niemand dwingen om mee te discussiëren natuurlijk, maar misschien is het handig om een nieuwe poster er op te attenderen dat er wel van ze wordt verwacht om " erbij te blijven " ?
Nu is het : Ik dump het en ben pleite verder en dat is niet de bedoeling van een forum.
Ik vraag mij ook serieus af of zo.n poster überhaupt ook nog wel meeleest.
Forummers onderling gaan met zo.n post ' aan de haal ' , soms pagina.s ( té ) lang .
Misschien moeten jullie eerder een slotje erop doen wanneer alles al is besproken en uitgekauwd?
Dat betekent meelezen en ingrijpen , maar dat is niet haalbaar ivm gebrek aan mankracht wellicht?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Voor wie het aangaat :
een héél gezellige SINTERKLAASMIDDAG EN AVOND gewenst!
🎁 🥂 🤗 🎁 🍷👋.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

moederslink schreef:
05 dec 2019 12:15
Ik denk inderdaad dat een groot aantal posters het idee heeft dat hun klacht/ onvrede / misnoegen over een bepaald bedrijf door het programma Radar wordt opgepikt en mogelijk wordt besproken .
Het merendeel is toch vaak een terugkerend verhaal...
energieboeren/ incassobureau.s / webshops/ huisbazen/ enz.
Je kunt niemand dwingen om mee te discussiëren natuurlijk, maar misschien is het handig om een nieuwe poster er op te attenderen dat er wel van ze wordt verwacht om " erbij te blijven " ?
Nu is het : Ik dump het en ben pleite verder en dat is niet de bedoeling van een forum.
Ik vraag mij ook serieus af of zo.n poster überhaupt ook nog wel meeleest.
Forummers onderling gaan met zo.n post ' aan de haal ' , soms pagina.s ( té ) lang .
Misschien moeten jullie eerder een slotje erop doen wanneer alles al is besproken en uitgekauwd?
Dat betekent meelezen en ingrijpen , maar dat is niet haalbaar ivm gebrek aan mankracht wellicht?
Prettige sinterklaas feest toegewenst, hier lopen alleen pieten rond...pikzwart.

Die forummers moeten zelf de discipline opbrengen om wat gematigder tekeer te gaan, als een of twee een adequaat antwoord hebben gegeven dan is dat toch voldoende? Of negeer een TS als die een topic opent die lang en breed de revue is gepasseerd. Doei, doei.

Aannames...hey hallo, daar zijn forummers dol op. Lekker op door kauwen, en dan zolang en met zoveel. :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

Obelix1 schreef:
05 dec 2019 12:39
Aannames...hey hallo, daar zijn forummers dol op. Lekker op door kauwen, en dan zolang en met zoveel. :wink:
Dat gebeurt vooral als een TS eventuele onduidelijkheden niet verheldert. Het is schering en inslag dat iets niet duidelijk is, maar de TS ook niet terugkomt om dat verder toe te lichten. Om dan toch enige nuttige reacties te kunnen geven, moet er wel van bepaalde aannames worden uitgegaan. Met als gevolg dat de ene forummer uitgaat van het meest aannemelijke scenario, en de andere forummer vervolgens reageert over een minder waarschijnlijk, maar toch zeker ook mogelijk scenario. En dan kunnen ze flink los gaan.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Obelix1 schreef:
05 dec 2019 12:39
Lekker op door kauwen,
Hier in de tuin komen nogal wat kauwtjes. Die krijgen van mij in de winter iedere dag wat pinda's. Grappig om te zien hoe ze ermee om gaan. De een werkt ze meteen naar binnen, de ander vliegt ermee weg. Ook grappig om te zien hoe ze op het dak van de flat zitten te wachten tot ze bij de pinda's kunnen - lees: tot de gulle gever opgehoepeld is. :?

Rotbeesten. :evil:

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
05 dec 2019 12:15

Forummers onderling gaan met zo.n post ' aan de haal ' , soms pagina.s ( té ) lang .
Misschien moeten jullie eerder een slotje erop doen wanneer alles al is besproken en uitgekauwd?
Dat betekent meelezen en ingrijpen , maar dat is niet haalbaar ivm gebrek aan mankracht wellicht?
Er is natuurlijk geen enkele reden om 10-20 pagina's lang door te gaan als TS in geen velden of wegen meer te bekennen is. Lijkt dan meer te gaan om dagbesteding van de 'vaste kern'.

Ingrijpen doen de moderators natuurlijk niet, want dan kunnen ze niet meer pronken met een 'zeer actief forum'.

Vraag me wel af waarom iedere omroep zo dringend een eigen forum moeten hebben. Maak er 1 goed werkend forum van, scheelt de klagers allerlei accounts aanmaken en scheelt mankracht (dus geld) bij de publieke omroepen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Obelix1 schreef:
05 dec 2019 10:32
(...) Deze is leuker, hoelang moet een koperdraad (8.9 g/cm3) van 0,1 mm dik, om door zijn eigen gewicht te breken. (...)
Dat soort sommetjes geeft vaak een verrassende uitkomst. Gelukkig is het eenvoudig uit te rekenen, als je de treksterkte van koper weet.

Nog leuker vind ik "eenvoudige" statistische problemen, zoals de verjaardagen paradox: Hoe groot moet een willekeurige groep mensen zijn om 50% kans te hebben dat er twee op dezelfde dag jarig zijn? Dat zijn er veel minder dan de meeste mensen denken.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
05 dec 2019 12:10
Wat denken jullie.
Zullen er hier ook forumleden zijn die vanavond een zakje zout krijgen van Sint Nicolaas en Piet?
We zullen vast wel zout krijgen. Hebben thuis een hele fijne traditie al zo'n 10 jaar (sinds mijn zusje ouder is). We gaan lekker uit eten en krijgen daarna thuis nog een paar cadeaus (of geld). Ideaal en heel gezellig.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens vind ik het apart dat er gecommuniceerd wordt dat bij de aanleg van het nieuwe 5G-netwerk vitale onderdelen niet gemaakt mogen worden door bedrijven uit landen met een offensief cyberbeleid. Dan wordt vervolgens Huawei en China genoemd en de KPN geeft aan dat de vitale onderdelen door westerse bedrijven worden gemaakt. Niemand die iets zegt over het land met het meest offensieve cyberbeleid, wat toch echt westers is, namelijk de VS. Ik vind dat persoonlijk vrij krom.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Treksterkten is gemakkelijk op te zoeken, polytechnisch zakboek. Volgens mij hem ik het nog ergens. De vergelijkingen met twee onbekenden wordt toch rap lastiger.

Statistische problemen, sorry daar weet ik echt niets vanaf..iemand vroeg eens? Een doos vol met zwarte en witte sokken, hoeveel sokken moet je er minimaal uithalen voor een paar met de zelfde kleur.

Ik antwoordde meteen....

Grafieken uitzetten vind ik daar in tegen ook echt leuk, een kleplicht diagram van een nokkenas profiel bijv. in excel. Je weet meteen waarom jouw karretje zo beroerd loopt en verbruikt.

Prettige feestdagen trouwens nog, zout kunnen we wel gebruiken om het varken aan het spit lekker in te peperen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

3, heb je 3 dezelfde of 2+1 dus ook Youp van 't Hek geld deze regel die perse elke avond een paar sokken aan wil
dat absoluut niet bij elkaar hoorde, Rood en Blauw....

En de koper kabel, net kauwgom, die rekte uit en breekt niet als je een redelijke kwaliteit koper hebt dat niet te oud is.
Wel word deze dunner zodat er minder stroom door kan en zal heet worden als je de normale hoeveelheid probeerde!

Waterleiding; De nieuwe kun je buigen, de oude ook maar dan kreeg je barsten na een jaar of 10 oude....en nog oudere breken soms gewoon in juiste buigijzer!

En naast Koper blijkt dit ook voor kunststof leidingen te gelden helaas!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Roet veeg Piet, liever een POEP veeg piet, want die schimmel heeft geen manieren, elke honden bezitter moet opruimen en hij strooide overal alles rond!

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommer die alles al een keer mee heeft gemaakt... ik krijg zo het gevoel dat Sint en zijn schimmel bij jou voor de deur andere cadeautjes hebben achtergelaten als waar de augurkjes op hoopten... :roll:

Plaats reactie