Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
tim paperman
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2019 13:29

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door tim paperman »

Ik ben afgelopen jaar benaderd door de medewerkers van het NEC (Nederlands Energie Collectief), destijds aangegeven dat ik al in het bel-me-niet register sta ingeschreven sinds deze er is. Nu proberen ze weer te bellen al 3 weken lang iedere doordeweekse dag!!! nummer 020 7652498, dit nummer op internet getraceerd, werd meerdere malen vermeld dat deze van de NEC zou zijn. ik heb reeds contact gezocht met hun klantenservice opgenomen (overigens totaal ander nummer), echter geven zij aan niet achter deze telefonische verkoop te zitten. Toen via de website van de ACM opgezocht aan wie het nummer is uitgegeven, dit blijkt het bedrijf Voiceworks te zijn. Vervolgens via Consuwijzer (onderdeel van ACM voor consumenten) een klacht ingediend met alle verzamelde gegevens.

Ik ben dit soortbedrijven helemaal beu!
je mag je eigen klanten bellen in hun eigen belang, telefonisch verkopen door derden is niet meer van deze tijd!
Ik begrijp niet dat deze bedrijven hier maar mee weg blijven komen, als ik de wet/regels overtreed krijg ik ook direct een boete(zoals het ook behoort te gaan)!
Mijn mening over de aanpak van dit soort malafide bedrijven is dan ook:

Is het bel me niet register niet geraadpleegd en val je iemand toch lastig, sneller beboeten en alsvolgt:
- nieuwe 50-50 boete, in de huidige situatie blijft het slachtoffer altijd slachtoffer, boetegeld zou moeten bestaan uit:
1. de boete te betalen aan de overheid/toezichthoudende instantie
2. compensatiedeel boete ten gunste van slachtoffer
Op deze manier stimuleer je het slachtoffer tot het maken van een melding (aangifte van een overtreding), bijkomend voordeel is dat de problemen sneller en breder in beeld zijn en het ACM kan dan ook gemakkelijker bedrijven nog zwaarder beboeten of de stekker eruit trekken.

Bovendien kan er dmv een geautomatiseerde check (uiteraard n.a.v. een melding) zo gekeken worden of een persoon benaderd had mogen worden op basis van het bel-me-niet register, men zou de bedrijven veeeeel sneller moeten beboeten (al dan niet per foutief benaderd persoon). Op onterecht opgelegde boetes kunnen de bedrijven dan weer (met bewijslast) bezwaar maken, gezien enkel door consumenten gemaakte meldingen getoetst worden zullen er weinig onterechte boetes zijn.

ik denk dat door hier directer in op te treden we in Nederland veel sneller van dit soort taferelen af zijn

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blokkeer het telefoonnummer in uw mobiel en u bent klaar.

tim paperman
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2019 13:29

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door tim paperman »

Lady1234 schreef:
05 dec 2019 15:31
Blokkeer het telefoonnummer in uw mobiel en u bent klaar.
Ik ben met u eens dat dit iedere keer weer even werkt. Tot ze het volgende nummer beginnen te gebruiken. Naar mijn mening blijft het gedrag van deze bedrijven onwenselijk en strafbaar. Bovendien los je het probleem hiermee niet op. Enkel tijdelijk je eigen ergernis. 1.000.000en mensen blijven lastig gevallen worden. Het bedrijf dat het nummer bezit waarmee ik gebeld ben bezit de gehele reeks met de 020 765 0000 tm 020 765 9999. En dit bedrijf is er waarschijnlijk 1 van velen.

Ik zeg dus aanpakken bij de bron, en fors zodat bedrijven zich gaan gedragen!
De regels zijn er nu lang genoeg en word nog steeds op hufterige wijze niet nageleefd.

Ofwel overtreden = beboeten , grootschalig overtreden = zwaarder beboeten met mogelijkheid tot sluiten bedrijf.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt het recht van verzet. U kunt een klacht indienen bij de ACM.

Ik word overigens nooit ongewenst gebeld, dus wellicht strooit u met uw telefoonnummer?

En dan, een miljoen mensen die lastig gevallen blijven worden? Beetje overdreven volgens mij.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hoe simpel kan het zijn: gewoon de haak erop (inhaken zoals onze zuiderburen zeggen)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nog beter, vraag aan de verkoper of hij voetbal liefhebber is....

Ongeacht het antwoord reageer ik daar op dat ik scheidsrechter ben, en weet je wat ik leukste van die sport vind?

En omdat zij vrijwel allen met Headset op zitten, geef ik het eind signaal!
Wedden dat ze na enkele keren jou ook op de Zwarte Pieten lijst zetten!
Ja, dat mag vandaag op 5 december!

Alleen aan de deur komen ze nog, maar per telefoon die vrijwel overal bekend was en is en ik ga echt geen ander nummer nemen!

Dus zorg voor een fluitje en probleem opgelost.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door renewouters »

NeoDutchio schreef:
24 mei 2019 21:57
Komkommertijd schreef:
24 mei 2019 21:05
Vooral domme vragen stellen en foute antwoorden geven, hangen zij op en kom je op de zwarte lijst.
Was er maar een zwarte lijst, het lijkt er soms meer op dat ze vaker gaan bellen om te treiteren.
Waarom zouden ze gaan treiteren? Dat kost tijd zonder dat het wat oplevert.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door renewouters »

Komkommertijd schreef:
05 dec 2019 20:44
Nog beter, vraag aan de verkoper of hij voetbal liefhebber is....

Ongeacht het antwoord reageer ik daar op dat ik scheidsrechter ben, en weet je wat ik leukste van die sport vind?

En omdat zij vrijwel allen met Headset op zitten, geef ik het eind signaal!
Wedden dat ze na enkele keren jou ook op de Zwarte Pieten lijst zetten!
Ja, dat mag vandaag op 5 december!

Alleen aan de deur komen ze nog, maar per telefoon die vrijwel overal bekend was en is en ik ga echt geen ander nummer nemen!

Dus zorg voor een fluitje en probleem opgelost.
Uiterst kinderachtig om mensen mogelijk gehoorschade aan te brengen. De mensen op zo'n call center doen het ook alleen maar omdat ze hun eigen geld willen verdienen i.p.v. hun handje op te houden. Het is een kleine moeite om gewoon gedag te zeggen en de verbinding te verbreken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gewoon gedag zeggen en nog vele keren terug bellen?

Als ze de ophang of nee zeggers niet respecteren... een studente weet dit en gehoorschade is pas als er vele dit doen.
Bij een helpdesk werk hoor je dit nooit dus gewoon dit soort werk weigeren!

Omdat vele op provisie dit wel doen en de markt verzieken, niet iedereen hoeft elk product te verkopen!
En het blijkt dat slimme mensen gewoon een filter installeren voor deze Scheidsrechters!

Na netjes verbinding verbreken en nogmaals dan moet je wel zwaardere tegen actie voeren als ze weigeren jou nummer
uit de lijst te halen... voor hun 1 muisklik maar ze weigeren vaak.
Ik vind dat ze hierdoor het probleem van boze scheidsrechters zelf veroorzaken!

Bij mijn is sinds het fluitje het aantal bellers sterk gedaald!

vergeethetmaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2014 11:27

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door vergeethetmaar »

Ik werd laatst ook gebeld door het Nederlands energie collectief(NEC).Moest eerst 4 x de naam vragen want dat zeggen ze al op een manier die je bijna niet verstaat, vinden ze vervelend haha.Daarna gevraagd hoe ze aan mijn nummer komen, gelijk een tegenvraag van, woont u daar en daar, ik zeg hoe komt u aan mijn nummer!!!, geen antwoordt.Ik zeg ik sta in het Bel-me -niet register, jullie mogen mij niet lastig vallen, Ohhh, Ohhh meneer dat hebben we niet gezien, ja dat zal wel en gelijk gezegd dat ik aangifte ga doen, er werd gelijk opgehangen.Aangifte heb ik gedaan bij de ACM consumenten wijzer.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Wat ook wel wil helpen, is de telefoon gewoon wegleggen, zodat ze tegen het tafellaken/bureaublad aanpraten . Hoor je nog een tijdje "b ent u daar nig …" en 5 minuten later zijn ze weg.

Als je dat stug volhoudt, neemt het aantal pogingen sterk af.

amourikdewit
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2017 20:34

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door amourikdewit »

Het is echt van de zotte. Ik besluit om mij, wederom, aan te melden bij het bel me niet register, na vele, dagelijkse telefoontjes mbt tot energie. Na deze registratie, wordt ik tot 8 maal gebeld, iedere paar seconden. Ik weiger, keer op keer. Men doet zich zelf vervolgens voor als sprekend namens het bel me niet register, en freubelt bij mijn echtgenoot ons bankrekeningnummer af. Zware criminaliteit noem ik dit
Ik ben de afgelopen dagen door 4 verschillende telefoonnummers gebeld en heb ze geblokkeerd. Maar hoe kwalijk is dit verkoop gedrag?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hoe kan men een bankrekening nummer af freubelen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door moederslink »

Ontfutselen ? 🤔

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgens mij kunnen sommigen zich beter vrijwillig onder curatele laten stellen! Man o man!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door moederslink »

amourikdewit schreef:
31 jan 2020 19:22
(...)
Zware criminaliteit noem ik dit
(...)
Tja je zult maar lastig gevallen worden door zware criminelen 8)
Het is toch wat dat gebel door energieboeren. Aangifte doen! Aanpakken die lui!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je gebeld word en ze vragen jou bank, zoek je even bank nummer van leverancier, mogen ze DHZ afschrijving doen!

En als ze blijven bellen, ik speel voor scheidsrechter en mis ze nu een beetje, blijkbaar de manier om op zwarte lijst te komen!

madeleineps
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2019 19:55

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door madeleineps »

Nederlands energiecollectief of Nederlands energieverbond: het bedrijf gebruikt meerdere namen en het blijft maar bellen. Het lijkt op stalking. Vandaag belden ze vier keer, om een voorbeeld te noemen. Ze doen net alsof je een klant bent of ze doen alsof je ze eerder hebt gesproken... ja, gesproken hebben we ze. Daarbij hebben we herhaaldelijk;ijk gezegd dat we geen interesse hebben, dat we weten dat ze een malafide bedrijf zijn en dat ze moeten stoppen met bellen. Dat stoppen met bellen doen ze niet. We hebben al meerdere klachten neergelegd bij de consumentenautoriteit en markt maar het blijft maar gaan.

De namen van dit bedrijf bij de KvK: Nederlands Energieloket B.V. | Nederlands Energieloket | Zakelijk Energie Collectief | Nederlands Energie Verbond

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je in mobiel dit nummer gelijk blokkeerde, want als ze moeten bellen voor een andere klant in opdracht hebben ze dan
vele niet bereikbare geblokkeerde nummers.

Elk nummer koste hun ook geld en geblokkeerde worden waardeloos.
Ze betalen wel de bel poging maar komen niet verder, en de ACM onderzoekt wel, maar doet nauwelijks iets en is zeer traag hierin.

Mijn fluitje, ze hebben Headset... en blokkeren, dat blijkt het beste te werken en als iemand toch hier graag wil werken,
dat is niet mijn probleem, betaald worden om andere lastig te vallen, een dergelijke baan kun je dit verwachten.

Net als de parkeerwachters zelden een complimentje kregen, er zijn ongewenste beroepen en dat weet je als je daar begint.

Seuter
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2011 15:20

Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief

Ongelezen bericht door Seuter »

Lowieze schreef:
25 mei 2019 08:22
Nog maar een keertje, u kunt na zo’n gesprek gebruik maken van het recht van verzet https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-h ... van-verzet.
Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die bijna dagelijks gebeld worden, men kan er namelijk wel iets aan doen. Tenzij je natuurlijk wel op die telefoontjes ingaat :D
Je laatste zin is onzin. Ik sta in het Bel-me-niet-register, maak gebruik van het Recht van Verzet, maar deze mensen hebben schijt aan alle regels. Ze verbreken de verbinding voordat het Recht van Verzet-gedeelte komt. Ze blijven bellen. Zowel dergelijke zogenaamde energieverkopers en ook zeker met Ziggo. Elke keer dien ik een klacht in bij Consuwijzer en/of ACM, maar ook zij doen er niets aan. Van de week nog gebeld door zowel het zogenaamde Nl. Energie Collectief EN door Ziggo. Het Energiecollectief zegt gewoon dat we afgesproken hebben dat ze me soms bellen om alles nog eens op een rijtje te zetten. Dit heb ik NOOIT afgesproken. En toen ik tegen Ziggo zei dat ik al jaren niet door hen gebeld wil worden, zegt hij: Dat weet ik toch niet! Toen zei ik dat ik in het BMN-register sta. Zegt hij doodleuk: Daar kijk ik toch niet in? En toen gooide hij hem er op.
TUIG is het.
Laatst gewijzigd door Seuter op 21 mei 2020 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten