Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
05 dec 2019 15:01
Overigens vind ik het apart dat er gecommuniceerd wordt dat bij de aanleg van het nieuwe 5G-netwerk vitale onderdelen niet gemaakt mogen worden door bedrijven uit landen met een offensief cyberbeleid. Dan wordt vervolgens Huawei en China genoemd en de KPN geeft aan dat de vitale onderdelen door westerse bedrijven worden gemaakt. Niemand die iets zegt over het land met het meest offensieve cyberbeleid, wat toch echt westers is, namelijk de VS. Ik vind dat persoonlijk vrij krom.
'Offensief cyberprogramma gericht tegen Nederlandse belangen' is de volledige term ontleend aan de AIVD.
In het vandaag gepubliceerde 'Besluit veiligheid en integriteit telecommunicatie' komt deze term als criterium echter niet voor. Een 'offensief cyberbeleid' is dus op zich geen grond tot uitsluiting. Geen enkele staat, entiteit of persoon gaat echter bij voorbaat vrijuit. Ook niet als het de VS betreft.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
05 dec 2019 12:15
Misschien moeten jullie eerder een slotje erop doen wanneer alles al is besproken en uitgekauwd?
Dat betekent meelezen en ingrijpen , maar dat is niet haalbaar ivm gebrek aan mankracht wellicht?
Niet zo belangrijk zo'n slotje. Het valt niet mee te bepalen of 'alles al is besproken en uitgekauwd'. Als iedereen het daarover eens zou zijn, stopte het vanzelf, toch?
ZeerPrivé schreef:
05 dec 2019 14:27
Er is natuurlijk geen enkele reden om 10-20 pagina's lang door te gaan als TS in geen velden of wegen meer te bekennen is. [...]
Ingrijpen doen de moderators natuurlijk niet, want dan kunnen ze niet meer pronken met een 'zeer actief forum'.
Er wordt toch wel ingegrepen? Met slotjes zelfs.
Waarom zou het feit of TS nog geïnteresseerd of niet van belang moeten zijn bij de bepaling of een topic nog steeds zinvol of nuttig is? Ook de lengte van een topic als zodanig lijkt me niet relevant.
Ik zeg maar zo: een topic mag dan ontstaan bij de gratie van TS, voor het voortbestaan ervan is de aanwezigheid van TS geen noodzaak (wel welkom natuurlijk!).

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Obelix1 schreef:
05 dec 2019 12:00
De topicstarters weten echt wel hoe een internet forum werkt, Ze dumpen of stellen een vraag en willen of verwachten een professioneel antwoord. Ze krijgen wel antwoorden maar niet wat ze gehoopt hadden te horen te krijgen, en zeker geen ellenlange discussie`s van een groep forumleden.

laat het eens aan de Topic starter over en geef hem/haar de ruimte om te praten of te zwijgen. Klaar makkelijk zat.

Zie je wel eens èèn topicstarter in de huiskamer om aan te sluiten bij de hechte forumgroep om ook gezellig te praten over augurken of komkommer thee? Welnee...en hoe komt dat nu?
De moderatie zou het eens kunnen onderzoeken maar ik heb het vermoeden dat u hier de spijker feilloos op de kop slaat!

Waar ik aan toe wil voegen dat ik ook het sterke vermoeden heb dat het 'm in de toon zit waardoor mensen geïntimideerd worden.
Ik zie vaak reacties die kortaf, bits, belerend, corrigerend en moraliserend zijn.
Of zelfs een combinatie van meer van deze eigenschappen...
Een hand in eigen boezem doet vaak wonderen.
Niet van je af maar naar je toe, net als Theo en Thea :wink:

witte angora
Berichten: 30790
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij zitten we hier niet in het feedbacktopic, maar in de huiskamer. De huiskamer, waar we gezellig thee drinken en het over het weer hebben.

Maar ik vermoed zo dat de discussie, zoals gebruikelijk, zo verhit is dat iedereen hier overheen leest en iedereen gewoon doorgaat met het verdedigen van het eigen standpunt in het verkeerde topic.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mag ik straks Koffie gaan drinken met onze geliefde Mona Keijzer?
Ze wil elke dubieuze 5G aanbieder met achterdeurtjes verbieden.

En laat meneer Song Liuping, grote baas bij een Anti Donald Trump firma uit China beloofde elke Hacker die via bewijzen Cisco of Juniper kan uitschakelen, eventueel Nokia of Ericsson ook, hij beloofde tenminste $1.000.000,- voor het uitschakelen na bewezen achterdeurtje en Angela Merkel heeft hier al ervaring mee!

Ook gebruiken diverse Europese en Amerikaanse bedrijven die zogenaamd beter zijn vele Chinese onderdelen waaronder geheugen chips die voor geprogrammeerd zijn! Dus hoe veilig is ons nu huidige 4G netwerk?

Amerika heeft met de vorige & huidige regering volgens mijn een erg hoog WC eend gehalte!
Daar drink ik graag een kopje koffie op!

Als we Mona Keijzer mogen geloven en alles uit China weg moeten doen?
Hebben we een groot tekort aan Smartphones en Laptops, 99% van alle Apple I Phone komt ook uit China!

Wel moet ze dan accepteren dat ik een echte P10/Made in China... gebruik voor deze Koffie afspraak!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door berndv »

Obelix1 schreef:
05 dec 2019 15:15
Een doos vol met zwarte en witte sokken, hoeveel sokken moet je er minimaal uithalen voor een paar met de zelfde kleur.
Komkommertijd schreef:
05 dec 2019 20:32
3, heb je 3 dezelfde of 2+1
Tja, ik zou zelf zeggen 2. Er bestaat een kans dat je met 2 sokken al een paar van dezelfde kleur te pakken hebt namelijk. Met 3 heb je de garantie dat je een paar van 2 er bij hebt.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard zonder te kunnen zien wat je er uit gehaald hebt. Dus drie.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of gewoon altijd sokken kopen van dezelfde kleur. Probleem ook opgelost,

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het regent.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bob Schurkjens schreef:
06 dec 2019 12:09
Het regent.

Hier niet, het is hier 31 °C.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat heb ik daar aan?

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bob Schurkjens schreef:
06 dec 2019 12:19
Wat heb ik daar aan?

Wat heb ik er aan dat het hier regent? :mrgreen:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

ZeerPrivé schreef:
06 dec 2019 12:21
Bob Schurkjens schreef:
06 dec 2019 12:19
Wat heb ik daar aan?

Wat heb ik er aan dat het hier regent? :mrgreen:
Hier? Nee, dáár. Toch?

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Klaas Jan schreef:
06 dec 2019 07:28
(...) Niet van je af maar naar je toe, net als Theo en Thea :wink:
Bedoelt u niet Peter en Ellen, met hun legendarische cursus Creatief met kurk? En daar moest het nu juist altijd "van je af", zelfs bij het stempelen van een beterschapskaart.
Overigens ben ik het wel eens met de strekking van uw reactie.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Lady1234 schreef:
06 dec 2019 11:51
Uiteraard zonder te kunnen zien wat je er uit gehaald hebt. Dus drie.
Precies :D

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Obelix1 »

ZeerPrivé schreef:
06 dec 2019 12:13
Bob Schurkjens schreef:
06 dec 2019 12:09
Het regent.

Hier niet, het is hier 31 °C.
Dan zit jij op Cabo Verde zeker :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die Spaanse les met José was anders ook heel educatief.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
06 dec 2019 11:51
Uiteraard zonder te kunnen zien wat je er uit gehaald hebt. Dus drie.
Zeker. Drie.
Maar strikt genomen is de interpretatie van berndv ook mogelijk. gezien de formulering van de vraag. Dat realiseerde ik mij ook pas nadat ik zijn commentaar las.
'Om er zeker van te zijn' dat hoort eigenlijk in de vraag te staan.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In de vraagstelling hoort te staan dat je ze blind moet pakken en er dan zeker van moet zijn.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door tttlocke »

Klopt. Beide zijn noodzakelijk.

Plaats reactie