LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Rob van Leeuwen
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2019 18:47

Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door Rob van Leeuwen »

Onverwacht gisteren van Telfort een nieuwe modem ontvangen ter vervanging van de oude Telfort modem. Echter het ding werkt niet en ben ik er verder ingedoken. Blijkt het een 2e hands gebruikte modem te zijn van een gezin uit Loppersum (400 km hier vandaan) waarin nog de hele belgeschiedenis van december 2018 tot en met maart 2019 staat geregistreerd! Datalek volgens GDPR/AVG?

Verder is het telefoonnummer van dit gezin uit Loppersum ingebouwd en kan dit niet aangepast worden in de Experia Box v10A.

Het lampje aan de voorzijde wordt uiteindelijk rood en er is dan geen Internet. DSL status lijkt okay, maar toch geen Internet. Alleen de WiFi werkt zodat ik de vertrouwelijke belgeschiedenis van een andere klant kan bekijken. Ik heb dat gezin gebeld of ze toevallig ook een verkeerde modem hebben ontvangen? Maar die klant wacht op een ander apparaatje, 4k of zo.

In de Telfort brief bij de modem staat geen telefoonnummer van Telfort vermeld. Wel heeft Telfort een weblocatie vermeld, waar je dan niets aan hebt als er geen Internet is. Na veel moeite via een mobieltje met Internet het Telfort telefoonnummer gevonden... wordt deze niet beantwoord. Een antwoordmachine zegt dat het nummer niet gebeld mag worden.

Is dit een Bananasplit grap?

Uiteindelijk het oude Telfort kastje weer aangesloten, zodat er in ieder geval weer Internet/TV/telefonie is, dit weekend. Aandelen KPN heb ik niet, dus die hoeven niet weggedaan te worden bij beursopening.

Zijn er nog meer klanten getroffen?
Laatst gewijzigd door Radar op 06 dec 2019 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Beste antwoord
Gekozen door Rob van Leeuwen

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

door Bob Schurkjens » 07 dec 2019 10:28

Gewoon even op Klachtenkompas kwakken. Dan wordt het vast opgelost.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... 1086dd1fb3
taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Als het een 06 nummer is, dan kan je dat gebruiken om te Whatsappen.

Verder kunt u ze bereiken per 0900 nummer
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door 16again »

Hier het gevalletje Telfort aanmelden. Dat zal ze leren! ;-)
https://datalekken.autoriteitpersoonsge ... aanmaken?1

Rob van Leeuwen
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2019 18:47

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door Rob van Leeuwen »

Ik heb zojuist een momenteel werkend telefoonnummer gevonden: 0900 9596.

Wat betreft het "nieuwe" KPN modem, kan nog gemeld worden dat de ophangbeugel ontbreekt. Vermoedelijk heeft er oorspronkelijk een ophangsetje bij gezeten. De ophangbeugel van de "oude" Telfort modem past in ieder geval niet. Achteraf gezien valt dit nu ook op zijn plek, het is dus geen nieuwe modem. Het enige dat ik dus ontvangen heb is de belgeschiedenis van een andere klant en een vracht retour ellende.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon even op Klachtenkompas kwakken. Dan wordt het vast opgelost.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... 1086dd1fb3

Rob van Leeuwen
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2019 18:47

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door Rob van Leeuwen »

Ik moet nog even alle klantgegevens bij mekaar sprokkelen, alvorens melding te kunnen doen namens mijn moeder van 80-plus. Ik vraag me nu nog wel af of alle 80 plussers getroffen zijn? Hoeveel winst maakt KPN/Telfort op het sturen van een monteur? Wellicht kunnen we dan indirect bewijs compleet maken via dit forum? Het zou naïef zijn om te denken dat dit soort basis-verkooptechnieken alleen voor komen in de polissenwereld. Dus dan is er mogelijk niets fout gegaan, vanuit KPN/Telfort gezien?

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door witte angora »

Niet te snel in complotten denken... Dat ding is kennelijk ooit teruggestuurd, niet goed gecontroleerd, en vervolgens naar jou gestuurd. Meer als dat zal het niet zijn. Naar mijn leken-mening moet hij gewoon omgeruild worden voor een ander exemplaar.

Neem even contact op met Telfort, of ga desnoods even naar de winkel (tegenwoordig KPN, maar ok). Ik weet vrij zeker dat het dan naar tevredenheid opgelost gaat worden.

Rob van Leeuwen
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2019 18:47

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door Rob van Leeuwen »

Bedankt voor je reactie. Met "gewoon omgeruild worden voor een ander exemplaar" ben ik het eens, maar ik zie de 80-plus klanten van KPN niet zo eenvoudig naar een dichtstbijzijnde KPN winkel in een grote stad rennen, dus blijf nieuwsgierig naar de KPN winstmarge op monteurs op locatie, bij de 80-plussers? Vandaag de dag mogen basis-verkooptechnieken niet meer als complottheorie bestempeld worden, vind ik, want dan blijven we in een naïeve roes hangen.

Om namens deze klant met Telfort contact op te nemen, zullen toch eerst alle klantgegevens verzameld moeten worden op die locatie van die klant. Dus even contact opnemen met Telfort namens een andere klant, is al een procedure die een poosje kan duren.

De tip van dat er KPN winkels zijn die het probleem zouden kunnen oplossen, is een goede. Of dit in de praktijk ook echt zo is, moet nog getest worden, dus wordt vervolgd...

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Daar worden de 80-plussers weer in stelling gebracht.

Kan er niet gewoon een fout gemaakt zijn?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Druk een paar seconden op het resetknopje aan de achterkant van de Experia Box totdat het lampje op de voorkant gaat knipperen en uitgaat. Hierna start het modem opnieuw op. Dit duurt tot 10 minuten.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/serv ... setten.htm

Nodig: een paperclip
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 07 dec 2019 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik had ooit ook een Telfort modem, dat werkte nooit want gebruikersnaam + wachtwoord op de sticker zijn aangepast!

En normaal is op reset knop drukken voldoende en alle instellingen zijn weer terug.
Het ik voor het inleveren ook gedaan, voor de zekerheid.

Maar poetsen oude modem en weer uitleveren als het niet te oude is mag.
In vele regio's gingen ze van ADSL naar VDSL over dat sneller is, mits je een recent modem hebt.

Kijk goed of je niet een kabel verkeerd prikte, Ingang internet paste ook in 2e telefoon aansluiting... en probeer eens die resetknop met speld in te drukken!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

V10? De DSL ingang zit naast 2 gele telefoons....

De reset, tussen de Rode die zelden gebruikt word en de stekker voeding dit klein gaatje voor reset.....

Modem aan laten en kan 10 minuten duren voor alles werkte, het is een trage eerste keer!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Rob van Leeuwen schreef:
06 dec 2019 19:02
Datalek volgens GDPR/AVG?
Een telefoonnummer zonder NAW gegevens, welke niet staan opgeslagen in het modem is geen datalek.
Rob van Leeuwen schreef:
06 dec 2019 19:02
Zijn er nog meer klanten getroffen?
Alle providers werken met refurbished modems schijnbaar is hier de reset procedure niet goed uitgevoerd, dat is niet netjes dus daar kun je Telfort zeker over informeren.

Rob van Leeuwen
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2019 18:47

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door Rob van Leeuwen »

Bedankt voor alle reacties. De 3 kabels (DSL, telefoon, TV) zaten in de juiste ingang. Zelfs nog even de telefoontest gestart die gewoon overging. De reset optie zou uitkomst kunnen bieden, als dan het telefoonnummer van de vorige gebruiker gewist wordt (en het juiste telefoonnummer ingevuld kan/mag worden). Bij de vorige Telfort router modem moest ik bij die klant zelf het telefonie gedeelte inprogrammeren, kan ik me herinneren, maar dat lukte omdat de overbuurman ook een Telfort modem had, dus de VoIP settings waren snel boven water. Het beste lijkt mij dan die oude VoIP settings eerst even op te schrijven, alvorens de oude (werkende) Telfort modem los te koppelen? Die zouden dan mogelijk weer nodig zijn?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Let op!
Als je oude retour moet sturen, ook even reset drukken voor op post doen.
En niet te laat, na aantal weken niet ingeleverd sturen ze een factuur voor die oude zooi!

Rob van Leeuwen
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2019 18:47

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door Rob van Leeuwen »

Bedankt voor de goede tips. De verdienplanwonderen zijn de wereld nog niet uit! Het in rekening brengen van de oude modem zal meer opleveren dan de (onbekende) winstmarge op de KPN monteur, bij de 80-plussers?

Ik ben de klantgegevens van die klant (op afstand) aan het verzamelen, om het aan te melden namens de 80-plus klant en daarmee Telfort eerst een kans te geven het zelfstandig op te lossen, want het is niet bekend of ik de oude VoIP settings er in kan/mag stoppen na een reset van de Experia Box v10A. En dan kan KPN/Telfort haar eigen fout niet meer vaststellen, waarna wellicht een dubbele rekening van Telfort?

Bedankt voor de waarschuwingen!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat zit u nou toch over 80 plussers? Bent u tachtig plus en zijn er dan bij u onterecht monteurskosten in rekening gebracht?

Dien een klacht in over dat modem en geef aan dat u een nieuwe wenst te hebben.

Arizonakid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dat gehamer over 80-plussers is gewoon raar. Aardig naar je moeder ook. Ik ken aardig wat 80 plussers die zeer beledigd zouden zijn door je suggestie dat ze dingen niet meer snappen. (Ik ben 54 trouwens)

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
07 dec 2019 11:53
Daar worden de 80-plussers weer in stelling gebracht.

Kan er niet gewoon een fout gemaakt zijn?
Ja maar, ja maar, als die fout nu bij álle 80-plussers gemaakt is? En bovendien ... eigenlijk staat dat met het relaas van TS toch wel vast?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Niet-werkend nieuw modem met belgeschiedenis van andere klant

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik heb wel KPN aandelen. Begrijp ik nu goed dat u mij adviseert deze a.s. maandag direct bij opening van de beurs te verkopen, omdat u verwacht dat vanwege uw ervaring, gedeeld op dit forum, de koers van het aandeel zal instorten?
Ik vind het allemaal een beetje hysterisch. Net zoals doen alsof ieder 80-plus klant nu in de ellende zit, terwijl het enige dat u weet is, dat er t.a.v. van u/uw moeder iets mis is gegaan.
En dan wordt ook nog dit verhaal op dit forum gedumpt vóórdat u het bedrijf met uw klacht confronteert, wat dan weer gerechtvaardigd moet worden door te doen voorkomen dat u niet wist hoe met het bedrijf in contact te komen. Je kunt toch gewoon eerst het bedrijf benaderen en daarna altijd nog zien of en wat u deelt op een forum?

Gesloten