LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Micheldb73
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2019 20:01

Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door Micheldb73 »

September een Panasonic Lumix DC-FZ82 bij Coolblue gekocht. Na een goede maand begon hij kuren te vertonen. Ik kan tijdens het foto’s maken op het display niet meer zien of de camera scherpstelt en door de elektronische zoeker is bijna niets meer te zien. Nu 2 keer opgestuurd naar coolblue voor reparatie maar volgens coolblue vallen mijn klachten binnen de specificaties. Ik kan de camera dus weggooien of elders laten maken. Ik was een goede klant van coolblue maar ik heb nu hun ware gezicht gezien. U bent gewaarschuwd voor dit bedrijf!

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door 16again »

Je kunt de geschillencommissie inschakelen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Verscheidene keren wat gekocht bij Coolblue, maar ben uiterst tevreden over hen. Ik heb verder totaal geen verstand van camera’s, misschien eens met de camera langsgaan in de winkel en daar uw nog steeds bestaande klachten toelichten?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Is dit wel Cool bleu? Volgens mijn moet de importeur voor fabrieksgarantie dit herstellen.
Bel Panasonic zelf eens of vraag of ze hier willen reageren....
Stuur ze maar een link want een goed merk zo kapot maken lijkt me niet slim.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
09 dec 2019 23:20
Is dit wel Cool bleu? Volgens mijn moet de importeur voor fabrieksgarantie dit herstellen.
Bel Panasonic zelf eens of vraag of ze hier willen reageren....
Stuur ze maar een link want een goed merk zo kapot maken lijkt me niet slim.
Denk niet dat het merk Coolblue kapot gaat door een klacht die zo onduidelijk is. Het verhaal zal wel anders zijn dan meneer verteld, het bedrijf staat bekend om hun goede service (dat is ook mijn persoonlijke ervaring).

Wel vreemd dat je hier al enige tijd rond typt en je nog steeds niet weet dat je garantie moet claimen bij de verkoper niet bij de importeur, waarom dan toch weer zulke onzin verkondigen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Cool Bleu verkoopt alleen maar, voor herstel is dat doorsturen en rechtstreeks contact en een foto sturen met hoe display nu is en bij Panasonic kunnen ze zien wat hier het probleem is.

En is het door reparatie firma of Panasonic hersteld... Cool Bleu blijft natuurlijk verantwoordelijk maar importeur vragen is toch toegestaan.
Het is niet uitgesloten dat het een gebruikersfout is maar ik hoop van niet.
Naast de verkoper heb je ook fabrieksgarantie en daar vragen na 2 pogingen lijkt me toegestaan.
Als na 3e keer niet hersteld mag je de koop ontbinden of nieuw toestel vragen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door grun »

De FZ82 is een camera waarin je veel kunt configureren. Met elkaar levert dat toch al snel duizenden verschillende config settings op. Het kan toch niet zo zijn dat TS zegt dat er in de zoeker niks te zien is en CB zegt van wel. Of neem de scherpstel instelling, je kunt in het menu kiezen voor focus/release. Kies je voor focus dat kan de camera pas een foto maken op het moment dat het onderwerp scherp is, kies je voor release dan wordt de foto meteen gemaakt zonder af te wachten tot het onderwerp scherp gesteld is.

De manual alleen al bestaat uit >300 pagina's. Ik krijg dan toch het gevoel dat het om een bedieningsfout gaat, er gaat veel tijd zitten in het leren omgaan met de mogelijkheden van de camera. Een maand is wellicht te kort. Coolblue ken ik al een betrouwbare winkel. Ze zijn niet de goedkoopste maar hebben wel een prima service.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door crazyme »

Klachten vallen binnen de specificaties.

Ofwel : het hoort zo.

Soms denk je dat iets stuk is, maar eigenlijk snap je gewoon niet hoe het werkt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Daarom is Panasonic bellen wel zo handig... of beter stap voor stap boekje doorlezen!

Cool Bleu, daar langs gaan voor uitleg? Daarom koop ik dit soort dingen liever in stenen winkel met demonstratie van
ervaren verkoper dan een voordeliger bezorg winkel!

Of word lid van plaatselijke / regionale foto club, die hebben meer ervaring in dit soort instellingen en 1 foutje kan al voldoende zijn.... ik hou het simpel, zou een dergelijke camera niet willen leren.... te moeilijk.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door grun »

Ik heb de FZ82 in bezit gehad. Het is een camera met een waanzinnig zoombereik, je kunt er scherpe foto's mee maken op meer dan een kilometer afstand. Dat is uit de hand niet te doen, een statief is dan wel noodzakelijk. De instel mogelijkheden zijn enorm, alles is aan te passen mits je weet wat je doet.
Ik heb de mijne ingeruild voor een FZ300, die wat beter aansluit bij mijn niveau. Lager niveau, maar wel betere foto's.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door geengast »

Heeft u de hele camera al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen?

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Komkommertijd schreef:
10 dec 2019 08:03
Cool Bleu, daar langs gaan voor uitleg? Daarom koop ik dit soort dingen liever in stenen winkel met demonstratie van
ervaren verkoper dan een voordeliger bezorg winkel!
Coolblue heeft ook stenen winkels met zeer vriendelijk en kundig personeel.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

[Tekst verwijderd]

Ik vind elk apparaat dat zonder instructie niet bruikbaar is al een ramp.
Online de instructie even doorgenomen en teveel mogelijkheden en lastige uitleg is voor mijn een reden om een eenvoudiger apparaat te kopen, liever een oude Hasselblad met rolletje dan eerst dit afwijkende programma leren.
Ook de oude Canon is beperkt en bewerken doe ik achteraf wel met vertrouwde software...
Laatst gewijzigd door Radar op 10 dec 2019 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geruzie

arie3243
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2015 16:58

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door arie3243 »

Je kunt je klacht ook bij klacht.nl melden. ik heb daar goede ervaringen mee. De aangesloten bedrijven vinden klachten echt niet leuk, Coolblue is aangesloten. Wellicht heb je een typisch probleem voor deze camera want ze worden nogal veel refurbised aangeboden

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door sjohie »

Micheldb73 schreef:
09 dec 2019 20:08
September een Panasonic Lumix DC-FZ82 bij Coolblue gekocht. Na een goede maand begon hij kuren te vertonen. Ik kan tijdens het foto’s maken op het display niet meer zien of de camera scherpstelt en door de elektronische zoeker is bijna niets meer te zien. Nu 2 keer opgestuurd naar coolblue voor reparatie maar volgens coolblue vallen mijn klachten binnen de specificaties. Ik kan de camera dus weggooien of elders laten maken. Ik was een goede klant van coolblue maar ik heb nu hun ware gezicht gezien. U bent gewaarschuwd voor dit bedrijf!
Veel Panasonic camera's met een EVF hebben een proximity sensor, die "ziet" of jij de camera met de EVF aan het oog houdt of niet. Afhankelijk van je instellingen, kan dan het scherm uitgezet worden om energie te besparen. En om in die hoek te blijven, als die sensor vies is, of je bedekt die per ongeluk bij het vasthouden, dan kan je ook dit soort klachten krijgen. Voor wat het waard is, daar zou ik even induiken, misschien is het zo simpel.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door Aygulf »

sylvesterb schreef:
09 dec 2019 23:45
Komkommertijd schreef:
09 dec 2019 23:20
Is dit wel Cool bleu? Volgens mijn moet de importeur voor fabrieksgarantie dit herstellen.
Bel Panasonic zelf eens of vraag of ze hier willen reageren....
Stuur ze maar een link want een goed merk zo kapot maken lijkt me niet slim.
Denk niet dat het merk Coolblue kapot gaat door een klacht die zo onduidelijk is. Het verhaal zal wel anders zijn dan meneer verteld, het bedrijf staat bekend om hun goede service (dat is ook mijn persoonlijke ervaring).

Wel vreemd dat je hier al enige tijd rond typt en je nog steeds niet weet dat je garantie moet claimen bij de verkoper niet bij de importeur, waarom dan toch weer zulke onzin verkondigen?
Het dringt inderdaad nog steeds niet door dat je met klachten bij de leverancier (daar heb je een koopovereenkomst mee) moet zijn en niet bij de fabrikant. De leverancier kan dan eventueel contact opnemen met de fabrikant want daar heeft deze weer een zakelijke relatie mee. Zelf heb ik gelukkig alleen maar zeer goede ervaringen met Coolblue en zou ik in dit geval voor een "second opinion" eens langs de fysieke winkel van Coolblue gaan.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Coolblue: 'Klachten vallen binnen specificaties'

Ongelezen bericht door Aygulf »

arie3243 schreef:
11 dec 2019 13:29
Je kunt je klacht ook bij klacht.nl melden. ik heb daar goede ervaringen mee. De aangesloten bedrijven vinden klachten echt niet leuk, Coolblue is aangesloten. Wellicht heb je een typisch probleem voor deze camera want ze worden nogal veel refurbised aangeboden
Waarom toch meteen met zulke adviezen komen. Coolblue is een prima zaak en uit één berichtje van TS kunnen wij als lezers niet meteen conclusies trekken, zeker niet met zo'n geavanceerde camera.

Gesloten