LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Andere onderwerpen over auto en vervoer
DebdeLovelyPatato
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2019 19:26

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door DebdeLovelyPatato »

de waardebepaling van 3300 in de eerste instantie en wat er werkelijk geboden wordt 1349 is bizar groot verschil dus geen aanrader helaas . je kan beter zelf naar een auto handelaar gaan en je auto aanbieden of particulier verkopen. vooral nu de martk in 2de hands auto’s goed looptde waardebepaling van 3300 in de eerste instantie en wat er werkelijk geboden wordt 1349 is bizar groot verschil dus geen aanrader helaas . je kan beter zelf naar een auto handelaar gaan en je auto aanbieden of particulier verkopen. vooral nu de martk in 2de hands auto’s goed loopt

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Arizonakid »

joh.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Michel-mol »

De site is een mooie tool om te gebruiken als je je auto wil verkopen.. niet dat je met hun in zee moet gaan.. maar wel dat je weet wat je kan verwachten bij verkoop (inruilprijs) van je auto. Meer zou ik niet met die site doen..

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar daarna wordt je twee jaar lang dagelijks gebombardeerd met mail. Je kunt beter op marktplaats je auto met bouwjaar zoeken. Dan krijg je een reël beeld van de vraagprijs.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

Theotrucker schreef:
21 okt 2019 09:11
Dan krijg je een reël beeld van de vraagprijs.
:roll:

En laten we het dan maar niet hebben over wat je ervoor gaat krijgen...

niki63
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2019 17:12

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door niki63 »

Na online een waarde van 2.400,00 , op lokatie een taxatie met echt nette auto van 1.200,00.
Wat een achenebbisj gebeuren, wat een zonde van je tijd en energie. Niet de moeite waard om mee in zee te gaan.
Wie heeft suggestie buiten Marktplaats !?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Inruilen bij een echte garage?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Frantic2 »

autoscout, speurders)(gratis)

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door criticus2 »

Theotrucker schreef:
10 dec 2019 00:22
Inruilen bij een echte garage?
dan krijg je waarschijnlijk iets van 1200,-.
De garagebedrijven verdienen nu eenmaal aan de doorverkoop (is in ieder geval de bedoeling), dus ze zullen nooit de marktwaarde geven, maar de marktwaarde minus eventuele herstelkosten van schadetjes en technische zaken, beurtje, apk etc. en natuurlijk hun winst.
Of ze stoten door naar andere handelaar of buitenland met kleine snelle winst.
onder de streep: hun tijd en energie is niet gratis...
Wil je de beste prijs verkoop hem zelf op een van de bekende sites , tegen een realistische prijs (helaas veel dromers die denken dat net hun autotje zeer bijzonder is en een meerwaarde logisch is die anderen er niet in zien, ja dan blijft ie staan..) dan heb je wat onderhandelingsmarge bij koop van een andere auto. Overigens heb ik met inruil altijd nette prijzen geboden gekregen, die ik zelf slechts marginaal kon verbeteren op de bekende sites. Soms is het gewoon de energie en tijd ook niet waard...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Meestal neem ik afscheid van mijn geliefde, maar vergeet dat deze meestal tegen een extra grote beurt aan zit en over enkele weken APK moet hebben, dan is ter voorkoming verlopen APK boete of stallingskosten dumpen voordeliger.....

Tussen inkoop en verkoop zitten vaak hoge kosten en ook nog risico op achterstallige ellende!
Kocht een mooie schadevrije luxe Auto voor maar €270,- wel na 4 schijven + blokken, schokbrekers, tandriemset, aandrijfassen en koppeling naast de normale grote beurt... 4 banden + uitlijnen.... matige accu wisselen en nog diverse kleine zaken zou je via een garage op €4000,- kosten komen.
Ik betaalde alleen aan materiaal online al ruim €1000,- waarmee ik de €1300,- passeerde met het meeste zelf doen!
Dus als jou ooit geliefde voor €270,- verkocht voor €4000,- te koop staat.... de garage met hefbrug en verlichten en verwarming is ook niet gratis.... dan verdien ik echt geen €2500,- netto wat vele denken!

Niet het merk of type maar de staat van onderhoud bepalen vaak de echte waarde!

Maar ik koop graag bij deze handelaren in.... Wij Slopen Auto's noem ik ze gezien de proefritten!

ramon1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2019 08:48

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door ramon1978 »

Ivm een nieuwe auto (inruil niet mogelijk) heb ik gekeken welke mogelijkheden er waren om mijn auto Citroen C3 te verkopen.

Gekeken op de ANWB Koerslijst (deze is obv kenteken en km stand) voor een realistiche waarde, eerst langs de Citroen dealer geweest en die zag uberhaupt geen brood in inkoop ivm 150.000km op de teller / daar konden ze geen garanties op geven (wel altijd bij hun in het onderhoud geweest, dus vroeg ze nog wel even hoe dat kan omdat ze de auto door en door kennen.....)

Volgens ANWB:
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie - € 5.000
Kopen bij merkdealer met garantie - € 5.200
Inruil bij autobedrijf - € 3.300
Verkoop tussen particulieren - € 3.600
Overige situaties
Meeneemprijs - € 3.950
Veilingwaarde - € 2.950

Vervolgens aangemeld bij Wijkopenautos - hun indicatie was een beetje hoog gegrepen op 4200 EURO (kijkende naar bovenstaande).

Afspraak gemaakt en langs gegaan - direct (na15 minuten na checken auto) een bod van 3400 EURO vanuit wijkopenauto's (boven de inruil volgens ANWB en bijna de prijs voor verkoop particulieren).
Als je langs gaat rijden ze er een rondje in, maken foto's en filmpje - en zetten de auto op een online dealer veiling - uiteindelijk kwam er vanuit de veiling een bod van ruim 3600 euro. Dit was in lijn met de ANWB verkoop tussen particulieren en had verder ook geen zin/tijd om nog met de auto gaan lopen leuren op marktplaats etc. Dus bod aanvaard. Bod blijft 5 dagen geldig, aangezien de veiling afgelopen was heb ik die dag (rond 16:00) meteen een verkoop afspraak gemaakt en kon om 17:30 terecht. Ze gaven aan dat de betaling 2-4 werkdagen kon duren - prima - echter stond het de volgende dag op m'n rekening. In eerste instantie moet je lijkt me nooit hun eerste bod accepteren - aangezien dit 5 dagen geldig blijft en er ook nog een 2daagse dealer veiling volgt.

misschien had ik via Marktplaats iets meer kunnen krijgen - ik vond dat mijn auto er nog netjes uit zag, dus misschien was de ANWB koerslijst iets te behoudend, maar dit was een snelle afhandeling - en mocht je het bod vanuit de veiling niks vinden ben je ook tot niks verplicht. Dus kun je altijd nog verder kijken. Anyway ik was tevreden.

m.diepenbroek
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2019 08:31

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door m.diepenbroek »

ik heb eerst op internet gekeken en kwam veel positieve reacties tegen . dus naar amsterdam gereden en onze audi waar we via site 29000 euro voor zouden krijgen bij deze mensen aangeboden . daar kreeg ik te horen dat hij maar 20000 waard was . niet om dat de auto slecht was maar omdat het nu december is en audi A5 cabrio dan niet verkocht wordt . nou oke dan maar voor niets naar amsterdam ik ben gelokt met hoge inruilprijs . maar we hebben ook nog een Porsche macan Gts die is volgens de lok site 57500 waard .gelukkig ben ik met die maar naar mijn dealer gereden die gaf me 72500euro voor de macan . de 57500 moest dan ook nog eens de hoge lok prijs zijn .

Gesloten