LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vriendenlotterij blijft de "gratis loten" verkoopsmoes gebruiken!

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
FreddyS
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2019 14:47

Vriendenlotterij blijft de "gratis loten" verkoopsmoes gebruiken!

Ongelezen bericht door FreddyS »

Zojuist in Oegstgeest een mannelijke verkoper aan de deur gehad die, volgens eigen zeggen, niets kwam verkopen. Hij had alleen 2 gratis loten. Op de vraag wat de voorwaarden waren (gratis bestaat niet namelijk), moest ik mijn gegevens waaronder mijn naam, telefoonnummer, geboortedatum en bankrekeningnummer opgeven. Als de prijs die zou vallen me niet zo bevallen, dan kon ik het doorgeven en opzegen ....
Nou ja, een lang verhaal kort, Het is niet dat ze niet verkopen, ze verkopen je gewoon een abonnement, maar dan in andere woorden. Met andere woorden, verkeerde informatie. Ik las net een topic uit 2009/2010 met vergelijkbare informatie. Kennelijk hebben ze het nog niet geleerd...
Ik wordt hier heel boos van.

FreddyS

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Vriendenlotterij blijft de "gratis loten" verkoopsmoes gebruiken!

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Bij de vriendenloterij (en die andere goededoelenloterijen) kun je al een aantal jaren per maand opzeggen. Ik doe bij ieder aanbod om een maand gratis mee te doen of een vergelijkbare actie mee. Eenmaal per maand inloggen en alle overbodige loten weer opzeggen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vriendenlotterij blijft de "gratis loten" verkoopsmoes gebruiken!

Ongelezen bericht door berndv »

FreddyS schreef:
11 dec 2019 14:55
Kennelijk hebben ze het nog niet geleerd...
Tja, dit werkt natuurlijk 2 kanten op. Omdat ze niets verkeerds doen (juridisch dan), mogen zij door gaan. En omdat de consument er nog steeds in mee gaat (of intrapt) is er voor hun reden om er mee door te gaan.

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Vriendenlotterij blijft de "gratis loten" verkoopsmoes gebruiken!

Ongelezen bericht door honda98 »

ik zouw daar nooit in trappen omdat ik al mijn gegens zoals bank enz op moet geven.
ik vind dit al heel verdacht overkomen. en ik snap niet dat mensen dit niet door hebben.alleen ouderen zouden hier in kunnen trappen.
en ik vind dat de vrienden loterij hier mee moet op houden.
ik doe zelf niet meer met loterijen mee om dat het alleen maar kost en winnen ho maar

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Vriendenlotterij blijft de "gratis loten" verkoopsmoes gebruiken!

Ongelezen bericht door mahadma »

Als iets "gratis" heet te zijn èn je moet alles opgeven kan je er blind op varen dat er een boacontructor in het gras verscholen ligt.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vriendenlotterij blijft de "gratis loten" verkoopsmoes gebruiken!

Ongelezen bericht door 16again »

berndv schreef:
12 dec 2019 08:02
Tja, dit werkt natuurlijk 2 kanten op. Omdat ze niets verkeerds doen (juridisch dan), mogen zij door gaan.
Onder het mom van 2 gratis loten een verborgen abonnement aansmeren kan juridisch natuurlijk niet

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Vriendenlotterij blijft de "gratis loten" verkoopsmoes gebruiken!

Ongelezen bericht door ruitenheer »

16again schreef:
15 dec 2019 18:47
berndv schreef:
12 dec 2019 08:02
Tja, dit werkt natuurlijk 2 kanten op. Omdat ze niets verkeerds doen (juridisch dan), mogen zij door gaan.
Onder het mom van 2 gratis loten een verborgen abonnement aansmeren kan juridisch natuurlijk niet
10 jaar geleden zat je een jaar vast aan dit soort acties. Er werden mensen ook heel erg boos toen de gratis postcodeloterijloten in hun kerstpakket alleen de eerste maand gratis waren en de 11 maanden erna niet. Tegenwoordig kun je na iedere maand opzeggen. Als je het op tijd doet, speel je maar 1 maand mee en die is gratis.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vriendenlotterij blijft de "gratis loten" verkoopsmoes gebruiken!

Ongelezen bericht door 16again »

ruitenheer schreef:
15 dec 2019 21:34
Tegenwoordig kun je na iedere maand opzeggen. Als je het op tijd doet, speel je maar 1 maand mee en die is gratis.
Fijn dat je kan opzeggen, maar dat is en blijft natuurlijk een negatieve optie

aad.motz
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2019 22:40

Re: Vriendenlotterij blijft de "gratis loten" verkoopsmoes gebruiken!

Ongelezen bericht door aad.motz »

Ik heb ook een "gratis" lot gekregen bij een aankoop bij de Mediamarkt. Ligt al bij het oud papier omdat je er vergif op kan innemen dat die zg gratis loten al geregisteerd zijn als "nieten". Doe je gratis mee, dan hebben ze je tenminste binnen. Hetzelfde is evenredig aan het bedrog van de staatloterij waar je als vergoeding ook compensatie loten kreeg. Gewoon allemaal nieten om aan de gerechtelijke uitspraak te voldoen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vriendenlotterij blijft de "gratis loten" verkoopsmoes gebruiken!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou zeggen, kijk nog eens naar Lubach op zondag van vanavond.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vriendenlotterij blijft de "gratis loten" verkoopsmoes gebruiken!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na 1 maand gratis meespelen met risico van 1 dag te laat opzeggen en 1x moeten betalen zit je wel jarenlang aan reclame zooi vast...

Of je wat wint, in ieder geval materiaal om de open aan te steken, maar nu ik een Pellet kacheltje heb, blijf ik er mee zitten!
Als oud ondernemer weet ik wat reclame drukwerk koste + verspreiden, nog Radio & TV spotjes erbij en veel werk aan die binnen 1 maand opzeggen dus 2x administratie kosten en er blijft zeer weinig geld over voor 't goede doel!

Als je minder reclame maakte bleef er meer over, en bestaande klanten laten werven is minder erg dan de huidige manier.
Wegens de opdringerige reclame doe ik juist nooit mee met deze Kloterij!

Student126
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2019 22:24

Re: Vriendenlotterij blijft de "gratis loten" verkoopsmoes gebruiken!

Ongelezen bericht door Student126 »

Lady1234 schreef:
15 dec 2019 23:41
Ik zou zeggen, kijk nog eens naar Lubach op zondag van vanavond.
Het was een hele goede uitzending, zeker de moeite waard. Worden de kansspelen uitgelegd en wie er achter zit! Nooit zo naar gekeken, zoiezo vind ik Lubach de juiste onderwerpen aanzetten. Het schokkendste vond ik dat mensen met een laag inkomen het vaakst meedoen aan kansspellen. Soms wel met 10% van hun inkomen!

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vriendenlotterij blijft de "gratis loten" verkoopsmoes gebruiken!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat cijfer verraste mij ook. Ik zou dat graag gecombineerd zien met cijfers voor roken. Hoeveel verdient de overheid aan verslavingen van laagbetaalden?

Gesloten